16.7 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

11.210 sol·licituds en les primeres dos hores de tramitació del Pla Resistir Plus

 

La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha rebut un total d’11.210 sol·licituds de cita prèvia per a la segona fase del Pla Resistir Plus en les dos primeres hores de tramitació, encara que s’espera que el número s’incremente en les pròximes hores.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic s’ha mostrat satisfet amb l’acolliment que este pla està tenint entre el teixit productiu valencià i ha animat a totes les empreses dels 188 sectors econòmics inclosos que presenten la seua sol·licitud si compleixen els requisits.

“El nostre compromís és clar: necessitem garantir la solvència i la liquiditat del nostre teixit productiu fins que la recuperació econòmica siga total”, ha reiterat el conseller, per a qui “l’important ara és que totes les possibles empreses beneficiàries aporten la seua documentació i el seu volum de deute pendent perquè puguem resoldre i transferir els recursos al teixit empresarial de manera immediata”.

La segona fase del pla Resistir Plus, la més nombrosa tant per volum de possibles beneficiaris com per quantia de les ajudes, es va iniciar ahir a les 09.00 h i en els primers cinc minuts s’han comptabilitzat un total de 2.457 sol·licituds de cita prèvia. Xifra que s’ha elevat per damunt dels 9.800 a les 10.00 h.

No obstant això, com ha recordat el conseller, el procés estarà obert fins divendres que ve 11 de juny a les 23.59 h i en cap cas es resoldrà per ordre d’entrada, “sinó que una vegada realitzat un primer repartiment de 4.000 euros entre totes les empreses que complisquen els requisits, esta quantia s’incrementarà en funció del volum de pèrdues de cada empresa fins a un màxim de 200.000 euros”.

La dotació inicial de la fase destinada a les empreses que tributen per estimació directa en l’IRPF era de 447 milions d’euros, al que se sumaran tots aquells recursos que una vegada resoltes les ajudes per als autònoms i empreses que tributen per mòduls i per a les de nova creació, no s’hagen adjudicat.

“En una situació tan excepcional com l’actual farem tot el possible perquè els 647 milions aportats pel Govern central per al pla Resistir Plus arribe de manera íntegra a les nostres empreses” ha indicat Soler, qui a més ha incidit en què “no sols n’hi ha prou amb resoldre les ajudes, sinó que l’important és fer efectiu el pagament de manera immediata”.

Els sol·licitants d’esta segona fase de les ajudes podran completar la tramitació de les mateixes a partir del pròxim dilluns 14 de juny a les 08.00 h i disposaran de 7 dies naturals per a aportar la seua documentació a comptar des del moment en què hagen sigut citats.

En este sentit, a més de les dades i domicili fiscal de l’empresa, els sol·licitants hauran de detallar la tipologia d’empresa o el seu sector d’activitat i realitzar una estimació objectiva de quantia sol·licitada, tenint en compte que és subvencionable el deute pendent amb creditors i proveïdors (iva exclòs) així com el nominal del deute financer viu amb entitats financeres tant públiques com privades.

Finalment, els possibles beneficiaris hauran de detallar si han rebut alguna altra ajuda pública amb el mateix objecte, atés que encara que són compatibles, la quantia màxima d’ajuda no pot superar el que s’estableix pel Marc Temporal d’Ajudes d’Estat de la Unió Europea.

“L’objectiu del Consell és ajudar a la solvència empresarial i, amb el Pla Resistir Plus, el fem a través d’ajudes directes amb un doble objectiu: sostindre a aquelles empreses viables que ara travessen dificultats financeres i, alhora, potenciar el nostre teixit productiu per a impulsar la seua recuperació, manteniment de l’ocupació i creixement”, ha conclòs el responsable d’Hisenda per a qui “el més important d’este pla és que no sols està pensat per a ser una ajuda puntual en el present, sinó sobretot per a avançar cap al futur i que ajude a establir les condicions per a un model econòmic valencià resilient, competitiu i innovador”.

Tramitació àgil

 

Vicent Soler també ha volgut agrair el treball realitzat per part de la direcció general de Tecnologies de la Comunicació (DGTIC) en les últimes setmanes per a preparar el sistema informàtic de la tramitació de les ajudes, la qual cosa ha permés que durant la primera setmana de tramitació no s’haja registrat cap incidència. “Sempre hem reivindicat que la tramitació d’estes ajudes seria el més àgil possible i per a això és fonamental una administració moderna, àgil i eficient amb plenes garanties de seguretat jurídica”.

A més, els responsables d’Hisenda també han valorat “l’ajuda i agilitat” que suposarà el conveni subscrit entre la Generalitat i l’Agència Tributària Estatal, “un mecanisme eficaç de col·laboració interadministrativa que ens permetrà obtindre les dades necessàries per a la concessió i control d’estes ajudes en un breu termini de temps”.

Últimes notícies

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.