11.210 sol·licituds en les primeres dos hores de tramitació del Pla Resistir Plus

 

La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha rebut un total d’11.210 sol·licituds de cita prèvia per a la segona fase del Pla Resistir Plus en les dos primeres hores de tramitació, encara que s’espera que el número s’incremente en les pròximes hores.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic s’ha mostrat satisfet amb l’acolliment que este pla està tenint entre el teixit productiu valencià i ha animat a totes les empreses dels 188 sectors econòmics inclosos que presenten la seua sol·licitud si compleixen els requisits.

“El nostre compromís és clar: necessitem garantir la solvència i la liquiditat del nostre teixit productiu fins que la recuperació econòmica siga total”, ha reiterat el conseller, per a qui “l’important ara és que totes les possibles empreses beneficiàries aporten la seua documentació i el seu volum de deute pendent perquè puguem resoldre i transferir els recursos al teixit empresarial de manera immediata”.

La segona fase del pla Resistir Plus, la més nombrosa tant per volum de possibles beneficiaris com per quantia de les ajudes, es va iniciar ahir a les 09.00 h i en els primers cinc minuts s’han comptabilitzat un total de 2.457 sol·licituds de cita prèvia. Xifra que s’ha elevat per damunt dels 9.800 a les 10.00 h.

No obstant això, com ha recordat el conseller, el procés estarà obert fins divendres que ve 11 de juny a les 23.59 h i en cap cas es resoldrà per ordre d’entrada, “sinó que una vegada realitzat un primer repartiment de 4.000 euros entre totes les empreses que complisquen els requisits, esta quantia s’incrementarà en funció del volum de pèrdues de cada empresa fins a un màxim de 200.000 euros”.

La dotació inicial de la fase destinada a les empreses que tributen per estimació directa en l’IRPF era de 447 milions d’euros, al que se sumaran tots aquells recursos que una vegada resoltes les ajudes per als autònoms i empreses que tributen per mòduls i per a les de nova creació, no s’hagen adjudicat.

“En una situació tan excepcional com l’actual farem tot el possible perquè els 647 milions aportats pel Govern central per al pla Resistir Plus arribe de manera íntegra a les nostres empreses” ha indicat Soler, qui a més ha incidit en què “no sols n’hi ha prou amb resoldre les ajudes, sinó que l’important és fer efectiu el pagament de manera immediata”.

Els sol·licitants d’esta segona fase de les ajudes podran completar la tramitació de les mateixes a partir del pròxim dilluns 14 de juny a les 08.00 h i disposaran de 7 dies naturals per a aportar la seua documentació a comptar des del moment en què hagen sigut citats.

En este sentit, a més de les dades i domicili fiscal de l’empresa, els sol·licitants hauran de detallar la tipologia d’empresa o el seu sector d’activitat i realitzar una estimació objectiva de quantia sol·licitada, tenint en compte que és subvencionable el deute pendent amb creditors i proveïdors (iva exclòs) així com el nominal del deute financer viu amb entitats financeres tant públiques com privades.

Finalment, els possibles beneficiaris hauran de detallar si han rebut alguna altra ajuda pública amb el mateix objecte, atés que encara que són compatibles, la quantia màxima d’ajuda no pot superar el que s’estableix pel Marc Temporal d’Ajudes d’Estat de la Unió Europea.

“L’objectiu del Consell és ajudar a la solvència empresarial i, amb el Pla Resistir Plus, el fem a través d’ajudes directes amb un doble objectiu: sostindre a aquelles empreses viables que ara travessen dificultats financeres i, alhora, potenciar el nostre teixit productiu per a impulsar la seua recuperació, manteniment de l’ocupació i creixement”, ha conclòs el responsable d’Hisenda per a qui “el més important d’este pla és que no sols està pensat per a ser una ajuda puntual en el present, sinó sobretot per a avançar cap al futur i que ajude a establir les condicions per a un model econòmic valencià resilient, competitiu i innovador”.

Tramitació àgil

 

Vicent Soler també ha volgut agrair el treball realitzat per part de la direcció general de Tecnologies de la Comunicació (DGTIC) en les últimes setmanes per a preparar el sistema informàtic de la tramitació de les ajudes, la qual cosa ha permés que durant la primera setmana de tramitació no s’haja registrat cap incidència. “Sempre hem reivindicat que la tramitació d’estes ajudes seria el més àgil possible i per a això és fonamental una administració moderna, àgil i eficient amb plenes garanties de seguretat jurídica”.

A més, els responsables d’Hisenda també han valorat “l’ajuda i agilitat” que suposarà el conveni subscrit entre la Generalitat i l’Agència Tributària Estatal, “un mecanisme eficaç de col·laboració interadministrativa que ens permetrà obtindre les dades necessàries per a la concessió i control d’estes ajudes en un breu termini de temps”.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.