11.210 sol·licituds en les primeres dos hores de tramitació del Pla Resistir Plus

 

La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha rebut un total d’11.210 sol·licituds de cita prèvia per a la segona fase del Pla Resistir Plus en les dos primeres hores de tramitació, encara que s’espera que el número s’incremente en les pròximes hores.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic s’ha mostrat satisfet amb l’acolliment que este pla està tenint entre el teixit productiu valencià i ha animat a totes les empreses dels 188 sectors econòmics inclosos que presenten la seua sol·licitud si compleixen els requisits.

“El nostre compromís és clar: necessitem garantir la solvència i la liquiditat del nostre teixit productiu fins que la recuperació econòmica siga total”, ha reiterat el conseller, per a qui “l’important ara és que totes les possibles empreses beneficiàries aporten la seua documentació i el seu volum de deute pendent perquè puguem resoldre i transferir els recursos al teixit empresarial de manera immediata”.

La segona fase del pla Resistir Plus, la més nombrosa tant per volum de possibles beneficiaris com per quantia de les ajudes, es va iniciar ahir a les 09.00 h i en els primers cinc minuts s’han comptabilitzat un total de 2.457 sol·licituds de cita prèvia. Xifra que s’ha elevat per damunt dels 9.800 a les 10.00 h.

No obstant això, com ha recordat el conseller, el procés estarà obert fins divendres que ve 11 de juny a les 23.59 h i en cap cas es resoldrà per ordre d’entrada, “sinó que una vegada realitzat un primer repartiment de 4.000 euros entre totes les empreses que complisquen els requisits, esta quantia s’incrementarà en funció del volum de pèrdues de cada empresa fins a un màxim de 200.000 euros”.

La dotació inicial de la fase destinada a les empreses que tributen per estimació directa en l’IRPF era de 447 milions d’euros, al que se sumaran tots aquells recursos que una vegada resoltes les ajudes per als autònoms i empreses que tributen per mòduls i per a les de nova creació, no s’hagen adjudicat.

“En una situació tan excepcional com l’actual farem tot el possible perquè els 647 milions aportats pel Govern central per al pla Resistir Plus arribe de manera íntegra a les nostres empreses” ha indicat Soler, qui a més ha incidit en què “no sols n’hi ha prou amb resoldre les ajudes, sinó que l’important és fer efectiu el pagament de manera immediata”.

Els sol·licitants d’esta segona fase de les ajudes podran completar la tramitació de les mateixes a partir del pròxim dilluns 14 de juny a les 08.00 h i disposaran de 7 dies naturals per a aportar la seua documentació a comptar des del moment en què hagen sigut citats.

En este sentit, a més de les dades i domicili fiscal de l’empresa, els sol·licitants hauran de detallar la tipologia d’empresa o el seu sector d’activitat i realitzar una estimació objectiva de quantia sol·licitada, tenint en compte que és subvencionable el deute pendent amb creditors i proveïdors (iva exclòs) així com el nominal del deute financer viu amb entitats financeres tant públiques com privades.

Finalment, els possibles beneficiaris hauran de detallar si han rebut alguna altra ajuda pública amb el mateix objecte, atés que encara que són compatibles, la quantia màxima d’ajuda no pot superar el que s’estableix pel Marc Temporal d’Ajudes d’Estat de la Unió Europea.

“L’objectiu del Consell és ajudar a la solvència empresarial i, amb el Pla Resistir Plus, el fem a través d’ajudes directes amb un doble objectiu: sostindre a aquelles empreses viables que ara travessen dificultats financeres i, alhora, potenciar el nostre teixit productiu per a impulsar la seua recuperació, manteniment de l’ocupació i creixement”, ha conclòs el responsable d’Hisenda per a qui “el més important d’este pla és que no sols està pensat per a ser una ajuda puntual en el present, sinó sobretot per a avançar cap al futur i que ajude a establir les condicions per a un model econòmic valencià resilient, competitiu i innovador”.

Tramitació àgil

 

Vicent Soler també ha volgut agrair el treball realitzat per part de la direcció general de Tecnologies de la Comunicació (DGTIC) en les últimes setmanes per a preparar el sistema informàtic de la tramitació de les ajudes, la qual cosa ha permés que durant la primera setmana de tramitació no s’haja registrat cap incidència. “Sempre hem reivindicat que la tramitació d’estes ajudes seria el més àgil possible i per a això és fonamental una administració moderna, àgil i eficient amb plenes garanties de seguretat jurídica”.

A més, els responsables d’Hisenda també han valorat “l’ajuda i agilitat” que suposarà el conveni subscrit entre la Generalitat i l’Agència Tributària Estatal, “un mecanisme eficaç de col·laboració interadministrativa que ens permetrà obtindre les dades necessàries per a la concessió i control d’estes ajudes en un breu termini de temps”.

Últimes notícies

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.