Truc per a escriure en WhatsApp a qui t’ha bloquejat

Ejemplo de shortcode con estilo
Segons Adsl Zone, WhatsApp és l’aplicació de missatgeria per excel·lència. Fins a tal punt que pot ser el canal principal de comunicació entre moltes persones reunides. És per això que també sorgeixen frecs en l’App que provoquen bloquejos de contactes i altres. Malgrat això és possible continuar enviant-li missatges. WhatsApp s’ha d’utilitzar adequadament Com una eina de […]

Segons Adsl Zone, WhatsApp és l’aplicació de missatgeria per excel·lència. Fins a tal punt que pot ser el canal principal de comunicació entre moltes persones reunides. És per això que també sorgeixen frecs en l’App que provoquen bloquejos de contactes i altres. Malgrat això és possible continuar enviant-li missatges.

WhatsApp s’ha d’utilitzar adequadament

Com una eina de comunicació més, l’ús indegut de WhatsApp pot portar a situacions veritablement incòmodes, i hem de saber com afrontar-les. En el cas dels bloquejos de contactes és important saber com eliminar l’accés i com afecta en l’ús de l’aplicació. De la mateixa manera que si hem estat aïllats, potser per un malentés, i no tenim cap altra manera de parlar amb l’altra persona per a aclarir el succeït, este «truc» de WhatsApp pot ser l’ideal per a llimar asprors.

Riscos de contactar amb algú sense el seu consentiment

Abans d’intentar contactar, per qualsevol via, no sols per WhatsApp, amb algú que ens ha eliminat la possibilitat d’escriure-li hauríem de ser conscients que podem estar corrent alguns riscos innecessaris. Depenent de l’origen pot ser que insistir a contactar amb esta persona no siga el més correcte.

Quan bloquegem a un contacte és perquè no volem saber res d’esta persona, no volem llegir res del que ens diga pel motiu que fos. Disposem d’una eina «intermèdia» destinada a silenciar contactes perquè quan ens escriguen no rebem cap notificació. La confusió pot arribar perquè WhatsApp no informa l’usuari quan s’ha dut a terme alguna d’estes accions. Des de la mateixa aplicació confirmen este fet, volent mantenir l’ambigüitat per a protegir la privacitat dels usuaris.

Atenció que si insistim molt pot arribar a considerar-se assetjament

En cas d’insistir en el contacte amb un usuari que ens ha bloquejat, pogués arribar a considerar-se un acte d’assetjament, màximament quan ens manifesta que no vol tenir cap mena de comunicació amb nosaltres. El Codi Penal assenyala en el seu article 172 que pot ser castigat «el que assetge a una persona duent a terme de manera insistent i reiterada» i que «altere greument el desenvolupament de la seua vida quotidiana» quan «establesca o intente establir contacte amb ella a través de qualsevol mitjà de comunicació«.

WhatsApp podria accedir als teus missatges

Existeix una via intermèdia quan la persona considere que li estem assetjant que és important que la tinguem en compte: el reporte (denúncia) d’usuaris. Si a més, ens reporta el compte «denunciant-nos» davant la mateixa aplicació de missatgeria, esta podria accedir als missatges més recents que li hem enviat.

D’esta manera, segons Adsl zone, la companyia podrà saber el motiu del report, sabrà si estem insistint a contactar amb l’usuari en contra de la seua voluntat, si estem enviant Spam, etc. Així, si WhatsApp considera que la nostra infracció és continuada i insistent pot eliminar el nostre compte en l’App de manera temporal o permanent.

Quan reportes un compte des d’un dispositiu Android la mateixa aplicació et recorda que es reexpediran els missatges més recents per a ser analitzats, en el cas d’iOS simplement veuràs una confirmació d’enviament del report. No obstant això, la marca no fa cap distinció entre sistemes operatius en l’apartat d’informació sobre reports.

Com parlar a algú bloquejat

De moment no se sap de manera oficial si es tracta d’un error pendent de corregir o és una forma normal de funcionament en l’aplicació de missatgeria. El cas és que este «truc» per a parlar amb persones que ens han bloquejat funciona perfectament. El procés a seguir per a contactar segons Adsl Zone, és este:

Necessitem una tercera persona disposada a col·laborar, és condició indispensable que este tercer usuari no estiga bloquejat per cap dels dos, perquè no podem afegir a un grup a algú que ens ha obstruït l’accés.

El tercer en qüestió ha de crear un Grup en el qual ens incloga a nosaltres dos.

Dins d’este grup la comunicació serà totalment normal i podràs dirigir-te a qui t’ha bloquejat i este usuari llegirà els teus missatges i podrà contestar-te si ho desitja.

Conseqüències

Les conseqüències de la interrupció es continuen mantenint, no podràs contactar per privat, no veuràs la foto de perfil, no veuràs la publicació dels seus estats ni la descripció del seu perfil, així com l’última hora de contacte, però sí que podràs comunicar-te amb total normalitat. De fet, si esta tercera persona que ha creat el grup decideix abandonar-lo i romanem en el grup amb el contacte tot sol, podrem continuar fent del grup com si es tractés d’un xat privat.

Este tipus d’accions són sempre recomanables en el cas de voler aclarir el conflicte de manera pacífica. Aquells que continuen provocant un contacte amb la persona que ha manifestat el seu desig de no parlar més només incrementen les seues possibilitats de trobar-se amb problemes seriosos.

Com saber si estàs bloquejat

Realment no hi ha cap manera de confirmar que una persona ens ha bloquejat i l’aplicació ho ha dissenyat d’esta manera intencionadament. Això és una cosa habitual en les aplicacions de missatgeria i xarxes socials en general. Però, Adsl Zone ens dona a conéixer alguns dels indicis que poden fer-nos pensar això són:

– Que no puguem veure la seua foto de perfil.
– Que no accedim a l’última hora de contacte.
– Que no pugues cridar-li a través de l’aplicació.
– Que tots els missatges que li havies enviat s’han quedat amb un sol check (indica que el missatge s’ha enviat correctament, però que no li ha arribat al destinatari).

Tots estos indicis poden ser el resultat de la configuració de seguretat i privacitat del contacte, no necessàriament indiquen que hàgem estat bloquejats. De fet, pot succeir el mateix amb la descripció del perfil. Són sol indicis, però és probable que si es compleixen diversos d’ells signifique que ens hagen bloquejat.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.