El turisme tindrà un valor més local i modificarà el model de preus baixos

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Imatge de Benidorm, un dels destins més turístics | Visit Benidorm

 

El model de preus baixos i el rellançament de les relacions amb l’entorn per a donar més valor als aspectes locals poden ser els principals canvis que es produiran en el turisme després de la crisi del coronavirus, segons ha assegurat la consultora de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Aurora Pedro.

 

Espanya és un país líder en turisme i continuarà sent-ho pel seu enorme potencial: «Ens han copiat molt, hem sigut molt innovadors, i això no té per què canviar» però cal reorientar-se cap al reforç de la cadena de valor local i a una economia molt més sostenible.

 

Després d’un estiu extremadament dolent respecte al turisme estranger pel manteniment del tancament de fronteres i amb una demanda nacional que es preveu «segura però dèbil», l’escenari per a esta experta serà diferent a llarg termini en funció de si hi ha tractament o vacuna.

 

Caldrà acostumar-se a «funcionar de manera diferent, no sols en turisme, sinó en tots els àmbits de la vida». Aurora Pedro identifica el model de preus baixos tal com el coneixem com un dels elements que patirà canvis i s’haurà de reinventar per a «no ser tan ‘low cost’ i més intermedi».

 

Conversió d’alguns sectors

Els servicis ‘low cost’ que oferixen les aerolínies, els allotjaments o els restaurants canviaran en el termini d’un any perquè moltes empreses no podran mantindre’s sense ajudes públiques i, «si ja no poden vendre tants seients perquè caldrà mantindre la distància social», hauran de pujar els preus, considera.

 

Esta crisi mostrarà si l’ús de les tecnologies millora els canals de distribució, i potser en algunes àrees es replantejarà la reducció dels intermediaris i s’incrementarà la comercialització directa de les destinacions. «Les agències porten molts anys reinventant-se i s’han especialitzat. Ara serà el mateix procés», advertix esta experta en turisme.

 

Un tercer element de canvi serà la relació amb l’entorn, la producció local, el quilòmetre zero. Es tracta de rellançar el valor del local, com ha fet Turisme de la Generalitat amb ‘L’Exquisit Mediterrani’, una nova marca turística per a identificar l’oferta de turisme gastronòmic del territori valencià.

 

«No sols els vins; l’horta, l’agricultura, la pesca del Mediterrani, això és el que crea cadenes de valor del producte local», assegura Aurora Pedro, que precisa que no consistix en caure en ‘localismes’ sinó de detectar «les nostres peces fortes per a poder construir més».

Últimes notícies

Mesa electoral en les eleccions generals: com saber si t’ha tocat, quines excuses pots presentar i quant es cobra

Els ajuntaments designen per sorteig els presidents, els vocals i els suplents. La notificació explica el càrrec assignat i permet iniciar els tràmits si hi ha un impediment justificat.

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.