El turisme tindrà un valor més local i modificarà el model de preus baixos

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge de Benidorm, un dels destins més turístics | Visit Benidorm   El model de preus baixos i el rellançament de les relacions amb l’entorn per a donar més valor als aspectes locals poden ser els principals canvis que es produiran en el turisme després de la crisi del coronavirus, segons ha assegurat la consultora de l’Organització Mundial del […]
Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Imatge de Benidorm, un dels destins més turístics | Visit Benidorm

 

El model de preus baixos i el rellançament de les relacions amb l’entorn per a donar més valor als aspectes locals poden ser els principals canvis que es produiran en el turisme després de la crisi del coronavirus, segons ha assegurat la consultora de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Aurora Pedro.

 

Espanya és un país líder en turisme i continuarà sent-ho pel seu enorme potencial: «Ens han copiat molt, hem sigut molt innovadors, i això no té per què canviar» però cal reorientar-se cap al reforç de la cadena de valor local i a una economia molt més sostenible.

 

Després d’un estiu extremadament dolent respecte al turisme estranger pel manteniment del tancament de fronteres i amb una demanda nacional que es preveu «segura però dèbil», l’escenari per a esta experta serà diferent a llarg termini en funció de si hi ha tractament o vacuna.

 

Caldrà acostumar-se a «funcionar de manera diferent, no sols en turisme, sinó en tots els àmbits de la vida». Aurora Pedro identifica el model de preus baixos tal com el coneixem com un dels elements que patirà canvis i s’haurà de reinventar per a «no ser tan ‘low cost’ i més intermedi».

 

Conversió d’alguns sectors

Els servicis ‘low cost’ que oferixen les aerolínies, els allotjaments o els restaurants canviaran en el termini d’un any perquè moltes empreses no podran mantindre’s sense ajudes públiques i, «si ja no poden vendre tants seients perquè caldrà mantindre la distància social», hauran de pujar els preus, considera.

 

Esta crisi mostrarà si l’ús de les tecnologies millora els canals de distribució, i potser en algunes àrees es replantejarà la reducció dels intermediaris i s’incrementarà la comercialització directa de les destinacions. «Les agències porten molts anys reinventant-se i s’han especialitzat. Ara serà el mateix procés», advertix esta experta en turisme.

 

Un tercer element de canvi serà la relació amb l’entorn, la producció local, el quilòmetre zero. Es tracta de rellançar el valor del local, com ha fet Turisme de la Generalitat amb ‘L’Exquisit Mediterrani’, una nova marca turística per a identificar l’oferta de turisme gastronòmic del territori valencià.

 

«No sols els vins; l’horta, l’agricultura, la pesca del Mediterrani, això és el que crea cadenes de valor del producte local», assegura Aurora Pedro, que precisa que no consistix en caure en ‘localismes’ sinó de detectar «les nostres peces fortes per a poder construir més».

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.