El turisme tindrà un valor més local i modificarà el model de preus baixos

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Imatge de Benidorm, un dels destins més turístics | Visit Benidorm

 

El model de preus baixos i el rellançament de les relacions amb l’entorn per a donar més valor als aspectes locals poden ser els principals canvis que es produiran en el turisme després de la crisi del coronavirus, segons ha assegurat la consultora de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Aurora Pedro.

 

Espanya és un país líder en turisme i continuarà sent-ho pel seu enorme potencial: «Ens han copiat molt, hem sigut molt innovadors, i això no té per què canviar» però cal reorientar-se cap al reforç de la cadena de valor local i a una economia molt més sostenible.

 

Després d’un estiu extremadament dolent respecte al turisme estranger pel manteniment del tancament de fronteres i amb una demanda nacional que es preveu «segura però dèbil», l’escenari per a esta experta serà diferent a llarg termini en funció de si hi ha tractament o vacuna.

 

Caldrà acostumar-se a «funcionar de manera diferent, no sols en turisme, sinó en tots els àmbits de la vida». Aurora Pedro identifica el model de preus baixos tal com el coneixem com un dels elements que patirà canvis i s’haurà de reinventar per a «no ser tan ‘low cost’ i més intermedi».

 

Conversió d’alguns sectors

Els servicis ‘low cost’ que oferixen les aerolínies, els allotjaments o els restaurants canviaran en el termini d’un any perquè moltes empreses no podran mantindre’s sense ajudes públiques i, «si ja no poden vendre tants seients perquè caldrà mantindre la distància social», hauran de pujar els preus, considera.

 

Esta crisi mostrarà si l’ús de les tecnologies millora els canals de distribució, i potser en algunes àrees es replantejarà la reducció dels intermediaris i s’incrementarà la comercialització directa de les destinacions. «Les agències porten molts anys reinventant-se i s’han especialitzat. Ara serà el mateix procés», advertix esta experta en turisme.

 

Un tercer element de canvi serà la relació amb l’entorn, la producció local, el quilòmetre zero. Es tracta de rellançar el valor del local, com ha fet Turisme de la Generalitat amb ‘L’Exquisit Mediterrani’, una nova marca turística per a identificar l’oferta de turisme gastronòmic del territori valencià.

 

«No sols els vins; l’horta, l’agricultura, la pesca del Mediterrani, això és el que crea cadenes de valor del producte local», assegura Aurora Pedro, que precisa que no consistix en caure en ‘localismes’ sinó de detectar «les nostres peces fortes per a poder construir més».

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.