11.6 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

El turisme tindrà un valor més local i modificarà el model de preus baixos

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Imatge de Benidorm, un dels destins més turístics | Visit Benidorm

 

El model de preus baixos i el rellançament de les relacions amb l’entorn per a donar més valor als aspectes locals poden ser els principals canvis que es produiran en el turisme després de la crisi del coronavirus, segons ha assegurat la consultora de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Aurora Pedro.

 

Espanya és un país líder en turisme i continuarà sent-ho pel seu enorme potencial: «Ens han copiat molt, hem sigut molt innovadors, i això no té per què canviar» però cal reorientar-se cap al reforç de la cadena de valor local i a una economia molt més sostenible.

 

Després d’un estiu extremadament dolent respecte al turisme estranger pel manteniment del tancament de fronteres i amb una demanda nacional que es preveu «segura però dèbil», l’escenari per a esta experta serà diferent a llarg termini en funció de si hi ha tractament o vacuna.

 

Caldrà acostumar-se a «funcionar de manera diferent, no sols en turisme, sinó en tots els àmbits de la vida». Aurora Pedro identifica el model de preus baixos tal com el coneixem com un dels elements que patirà canvis i s’haurà de reinventar per a «no ser tan ‘low cost’ i més intermedi».

 

Conversió d’alguns sectors

Els servicis ‘low cost’ que oferixen les aerolínies, els allotjaments o els restaurants canviaran en el termini d’un any perquè moltes empreses no podran mantindre’s sense ajudes públiques i, «si ja no poden vendre tants seients perquè caldrà mantindre la distància social», hauran de pujar els preus, considera.

 

Esta crisi mostrarà si l’ús de les tecnologies millora els canals de distribució, i potser en algunes àrees es replantejarà la reducció dels intermediaris i s’incrementarà la comercialització directa de les destinacions. «Les agències porten molts anys reinventant-se i s’han especialitzat. Ara serà el mateix procés», advertix esta experta en turisme.

 

Un tercer element de canvi serà la relació amb l’entorn, la producció local, el quilòmetre zero. Es tracta de rellançar el valor del local, com ha fet Turisme de la Generalitat amb ‘L’Exquisit Mediterrani’, una nova marca turística per a identificar l’oferta de turisme gastronòmic del territori valencià.

 

«No sols els vins; l’horta, l’agricultura, la pesca del Mediterrani, això és el que crea cadenes de valor del producte local», assegura Aurora Pedro, que precisa que no consistix en caure en ‘localismes’ sinó de detectar «les nostres peces fortes per a poder construir més».

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.