El turisme tindrà un valor més local i modificarà el model de preus baixos

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

Imatge de Benidorm, un dels destins més turístics | Visit Benidorm

 

El model de preus baixos i el rellançament de les relacions amb l’entorn per a donar més valor als aspectes locals poden ser els principals canvis que es produiran en el turisme després de la crisi del coronavirus, segons ha assegurat la consultora de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Aurora Pedro.

 

Espanya és un país líder en turisme i continuarà sent-ho pel seu enorme potencial: «Ens han copiat molt, hem sigut molt innovadors, i això no té per què canviar» però cal reorientar-se cap al reforç de la cadena de valor local i a una economia molt més sostenible.

 

Després d’un estiu extremadament dolent respecte al turisme estranger pel manteniment del tancament de fronteres i amb una demanda nacional que es preveu «segura però dèbil», l’escenari per a esta experta serà diferent a llarg termini en funció de si hi ha tractament o vacuna.

 

Caldrà acostumar-se a «funcionar de manera diferent, no sols en turisme, sinó en tots els àmbits de la vida». Aurora Pedro identifica el model de preus baixos tal com el coneixem com un dels elements que patirà canvis i s’haurà de reinventar per a «no ser tan ‘low cost’ i més intermedi».

 

Conversió d’alguns sectors

Els servicis ‘low cost’ que oferixen les aerolínies, els allotjaments o els restaurants canviaran en el termini d’un any perquè moltes empreses no podran mantindre’s sense ajudes públiques i, «si ja no poden vendre tants seients perquè caldrà mantindre la distància social», hauran de pujar els preus, considera.

 

Esta crisi mostrarà si l’ús de les tecnologies millora els canals de distribució, i potser en algunes àrees es replantejarà la reducció dels intermediaris i s’incrementarà la comercialització directa de les destinacions. «Les agències porten molts anys reinventant-se i s’han especialitzat. Ara serà el mateix procés», advertix esta experta en turisme.

 

Un tercer element de canvi serà la relació amb l’entorn, la producció local, el quilòmetre zero. Es tracta de rellançar el valor del local, com ha fet Turisme de la Generalitat amb ‘L’Exquisit Mediterrani’, una nova marca turística per a identificar l’oferta de turisme gastronòmic del territori valencià.

 

«No sols els vins; l’horta, l’agricultura, la pesca del Mediterrani, això és el que crea cadenes de valor del producte local», assegura Aurora Pedro, que precisa que no consistix en caure en ‘localismes’ sinó de detectar «les nostres peces fortes per a poder construir més».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.