Ucraïna ataca amb helicòpters un depòsit a Rússia

Rússia ha acusat les forces ucraïneses d’haver atacat en la matinada d’aquest divendres un magatzem de combustible en Belgorod, una ciutat situada a uns 40 quilòmetres de la frontera amb Ucraïna i a uns 80 quilòmetres de Khàrkiv.

El governador regional rus, Vyacheslav Gladkov, sosté en un missatge publicat en el seu compte de Telegram que dos treballadors de les instal·lacions han resultat ferits i que els voltants del magatzem han sigut evacuats després de l’atac de dos helicòpters ucraïnesos, que ha originat un incendi.


En cas de confirmar-se tots aquests termes, es tractarà del primer atac ucraïnés llançat directament sobre sòl rus des de l’inici de la invasió. També serà el segon en Belgorod, una província fronterera amb el territori ucraïnés de l’óblast de Jarkov, una de les ciutats més castigades per l’artilleria russa.

Segons diversos mitjans de comunicació, una gran explosió va sacsejar un depòsit d’armes en Belgorod. Sense confirmació oficial, algunes versions van apuntar a l’impacte d’un míssil Tochka-O ucraïnés.

En el cas d’aquest divendres, el tipus de projectil i la nota de RBC indiquen que dos helicòpters, volant a baixa altitud, van aconseguir burlar els dispositius de seguretat antiaèria i danyar, amb coets S-8, un element essencial de l’arquitectura logística de l’ofensiva russa.

Sense combustible, els avanços dels tancs s’alenteixen. Falta per veure com afectarà això a la present invasió, que segons Rússia s’ha detingut en el nord-oest per a ajustar-se a l’objectiu de blindar les regions orientals.

Les forces ucraïneses han représ el control de les ciutats de Sloboda i Lukashivka, en una de les principals rutes per al trànsit de provisions entre Chernihiv i la capital, Kíev, segons assegura el Ministeri de Defensa britànic en el seu últim informe.

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, va assegurar el dijous que Moscou busca reorganitzar-se a Ucraïna. “Segons la nostra intel·ligència, les unitats russes no s’estan retirant, sinó recol·locant-se. Rússia està tractant de reagrupar, reproveir i enfortir la seua ofensiva a la regió de Donbás. Alhora, manté la pressió a Kíev i altres ciutats”, va afirmar. 

Aquest divendres, s’espera que es reprenguen les negociacions entre les delegacions russes i ucraïneses per a buscar solucions al conflicte començat el 24 de febrer i que ha causat ja 4,1 milions de refugiats, segons Nacions Unides.

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.