Ucraïna ataca amb helicòpters un depòsit a Rússia

Ejemplo de shortcode con estilo
Rússia ha acusat Ucraïna d'atacar i incendiar un magatzem de combustible en el seu territori

Rússia ha acusat les forces ucraïneses d’haver atacat en la matinada d’aquest divendres un magatzem de combustible en Belgorod, una ciutat situada a uns 40 quilòmetres de la frontera amb Ucraïna i a uns 80 quilòmetres de Khàrkiv.

El governador regional rus, Vyacheslav Gladkov, sosté en un missatge publicat en el seu compte de Telegram que dos treballadors de les instal·lacions han resultat ferits i que els voltants del magatzem han sigut evacuats després de l’atac de dos helicòpters ucraïnesos, que ha originat un incendi.


En cas de confirmar-se tots aquests termes, es tractarà del primer atac ucraïnés llançat directament sobre sòl rus des de l’inici de la invasió. També serà el segon en Belgorod, una província fronterera amb el territori ucraïnés de l’óblast de Jarkov, una de les ciutats més castigades per l’artilleria russa.

Segons diversos mitjans de comunicació, una gran explosió va sacsejar un depòsit d’armes en Belgorod. Sense confirmació oficial, algunes versions van apuntar a l’impacte d’un míssil Tochka-O ucraïnés.

En el cas d’aquest divendres, el tipus de projectil i la nota de RBC indiquen que dos helicòpters, volant a baixa altitud, van aconseguir burlar els dispositius de seguretat antiaèria i danyar, amb coets S-8, un element essencial de l’arquitectura logística de l’ofensiva russa.

Sense combustible, els avanços dels tancs s’alenteixen. Falta per veure com afectarà això a la present invasió, que segons Rússia s’ha detingut en el nord-oest per a ajustar-se a l’objectiu de blindar les regions orientals.

Les forces ucraïneses han représ el control de les ciutats de Sloboda i Lukashivka, en una de les principals rutes per al trànsit de provisions entre Chernihiv i la capital, Kíev, segons assegura el Ministeri de Defensa britànic en el seu últim informe.

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, va assegurar el dijous que Moscou busca reorganitzar-se a Ucraïna. “Segons la nostra intel·ligència, les unitats russes no s’estan retirant, sinó recol·locant-se. Rússia està tractant de reagrupar, reproveir i enfortir la seua ofensiva a la regió de Donbás. Alhora, manté la pressió a Kíev i altres ciutats”, va afirmar. 

Aquest divendres, s’espera que es reprenguen les negociacions entre les delegacions russes i ucraïneses per a buscar solucions al conflicte començat el 24 de febrer i que ha causat ja 4,1 milions de refugiats, segons Nacions Unides.

Últimes notícies

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.