El major productor del món advertix: «No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024»

 

Fa sis mesos que es va declarar l’estat d’alarma en Espanya i el Covid-19 va declarar-se com a pandèmia mundial. Des del mes de març, milers de científics i investigadors de tot el món estan fent esforços sobrehumans per trobar i provar una vacuna en el mínim de temps possible.

 

Les visions més optimistes apuntaven que les primeres vacunes podrien començar a distribuir-se a finals d’este any, augmentant progressivament les dosis. Ara, els professionals asseguren que la cura no podrà arribar a totes les parts del món fins que passen uns quatre o cinc anys.

 

No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024

No hi haurà suficients vacunes contra el coronavirus per a tots fins a l’any 2024. Això és el que assegura el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, Adar Poonawalla, en declaracions al ‘Financial Times’. Segons Poonawalla, les companyies farmacèutiques no estan augmentant la seua capacitat de producció prou ràpid per a poder vacunar a tota la població en el menor temps possible. «Hauran de passar quatre o cinc anys fins que tot el món en este planeta tinga la vacuna», diu el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, que estima que el món necessitarà unes 15.000 milions de dosis en cas que la vacuna siga de dos dosis.

 

El Serum Institute d’Índia s’ha associat amb companyies farmacèutiques com AstraZeneca i Novavax per desenvolupar la vacuna contra el Covid-19. En l’acord amb AstraZeneca es produirien vacunes per a 68 països, mentre que en el cas del pacte amb Novavax seria per a 92 països.

 

Altres opinions i pronòstics sobre l’arribada de la vacuna

La Universitat d’Oxford anunciava este dissabte que reprén les proves de la fase 3 de la seua vacuna contra el virus i que desenvolupa en col·laboració amb la farmacèutica ‘AstraZeneca‘ després que es paralitzaren els assajos a causa del fet que un dels voluntaris havia desenvolupat una malaltia

 

Per la seua banda, l’OMS també vaticinava males notícies sobre la cura del coronavirus, afirmant que no s’espera que es pugui vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada, l’OMS havia afirmat que això passaria en 2021, però Soumya Swaminathan, científica de l’Organització Mundial de la Salut, ha afirmat que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys a vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.