El major productor del món advertix: «No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024»

 

Fa sis mesos que es va declarar l’estat d’alarma en Espanya i el Covid-19 va declarar-se com a pandèmia mundial. Des del mes de març, milers de científics i investigadors de tot el món estan fent esforços sobrehumans per trobar i provar una vacuna en el mínim de temps possible.

 

Les visions més optimistes apuntaven que les primeres vacunes podrien començar a distribuir-se a finals d’este any, augmentant progressivament les dosis. Ara, els professionals asseguren que la cura no podrà arribar a totes les parts del món fins que passen uns quatre o cinc anys.

 

No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024

No hi haurà suficients vacunes contra el coronavirus per a tots fins a l’any 2024. Això és el que assegura el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, Adar Poonawalla, en declaracions al ‘Financial Times’. Segons Poonawalla, les companyies farmacèutiques no estan augmentant la seua capacitat de producció prou ràpid per a poder vacunar a tota la població en el menor temps possible. «Hauran de passar quatre o cinc anys fins que tot el món en este planeta tinga la vacuna», diu el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, que estima que el món necessitarà unes 15.000 milions de dosis en cas que la vacuna siga de dos dosis.

 

El Serum Institute d’Índia s’ha associat amb companyies farmacèutiques com AstraZeneca i Novavax per desenvolupar la vacuna contra el Covid-19. En l’acord amb AstraZeneca es produirien vacunes per a 68 països, mentre que en el cas del pacte amb Novavax seria per a 92 països.

 

Altres opinions i pronòstics sobre l’arribada de la vacuna

La Universitat d’Oxford anunciava este dissabte que reprén les proves de la fase 3 de la seua vacuna contra el virus i que desenvolupa en col·laboració amb la farmacèutica ‘AstraZeneca‘ després que es paralitzaren els assajos a causa del fet que un dels voluntaris havia desenvolupat una malaltia

 

Per la seua banda, l’OMS també vaticinava males notícies sobre la cura del coronavirus, afirmant que no s’espera que es pugui vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada, l’OMS havia afirmat que això passaria en 2021, però Soumya Swaminathan, científica de l’Organització Mundial de la Salut, ha afirmat que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys a vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.