11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

El major productor del món advertix: «No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024»

 

Fa sis mesos que es va declarar l’estat d’alarma en Espanya i el Covid-19 va declarar-se com a pandèmia mundial. Des del mes de març, milers de científics i investigadors de tot el món estan fent esforços sobrehumans per trobar i provar una vacuna en el mínim de temps possible.

 

Les visions més optimistes apuntaven que les primeres vacunes podrien començar a distribuir-se a finals d’este any, augmentant progressivament les dosis. Ara, els professionals asseguren que la cura no podrà arribar a totes les parts del món fins que passen uns quatre o cinc anys.

 

No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024

No hi haurà suficients vacunes contra el coronavirus per a tots fins a l’any 2024. Això és el que assegura el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, Adar Poonawalla, en declaracions al ‘Financial Times’. Segons Poonawalla, les companyies farmacèutiques no estan augmentant la seua capacitat de producció prou ràpid per a poder vacunar a tota la població en el menor temps possible. «Hauran de passar quatre o cinc anys fins que tot el món en este planeta tinga la vacuna», diu el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, que estima que el món necessitarà unes 15.000 milions de dosis en cas que la vacuna siga de dos dosis.

 

El Serum Institute d’Índia s’ha associat amb companyies farmacèutiques com AstraZeneca i Novavax per desenvolupar la vacuna contra el Covid-19. En l’acord amb AstraZeneca es produirien vacunes per a 68 països, mentre que en el cas del pacte amb Novavax seria per a 92 països.

 

Altres opinions i pronòstics sobre l’arribada de la vacuna

La Universitat d’Oxford anunciava este dissabte que reprén les proves de la fase 3 de la seua vacuna contra el virus i que desenvolupa en col·laboració amb la farmacèutica ‘AstraZeneca‘ després que es paralitzaren els assajos a causa del fet que un dels voluntaris havia desenvolupat una malaltia

 

Per la seua banda, l’OMS també vaticinava males notícies sobre la cura del coronavirus, afirmant que no s’espera que es pugui vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada, l’OMS havia afirmat que això passaria en 2021, però Soumya Swaminathan, científica de l’Organització Mundial de la Salut, ha afirmat que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys a vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.