El major productor del món advertix: «No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024»

 

Fa sis mesos que es va declarar l’estat d’alarma en Espanya i el Covid-19 va declarar-se com a pandèmia mundial. Des del mes de març, milers de científics i investigadors de tot el món estan fent esforços sobrehumans per trobar i provar una vacuna en el mínim de temps possible.

 

Les visions més optimistes apuntaven que les primeres vacunes podrien començar a distribuir-se a finals d’este any, augmentant progressivament les dosis. Ara, els professionals asseguren que la cura no podrà arribar a totes les parts del món fins que passen uns quatre o cinc anys.

 

No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024

No hi haurà suficients vacunes contra el coronavirus per a tots fins a l’any 2024. Això és el que assegura el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, Adar Poonawalla, en declaracions al ‘Financial Times’. Segons Poonawalla, les companyies farmacèutiques no estan augmentant la seua capacitat de producció prou ràpid per a poder vacunar a tota la població en el menor temps possible. «Hauran de passar quatre o cinc anys fins que tot el món en este planeta tinga la vacuna», diu el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, que estima que el món necessitarà unes 15.000 milions de dosis en cas que la vacuna siga de dos dosis.

 

El Serum Institute d’Índia s’ha associat amb companyies farmacèutiques com AstraZeneca i Novavax per desenvolupar la vacuna contra el Covid-19. En l’acord amb AstraZeneca es produirien vacunes per a 68 països, mentre que en el cas del pacte amb Novavax seria per a 92 països.

 

Altres opinions i pronòstics sobre l’arribada de la vacuna

La Universitat d’Oxford anunciava este dissabte que reprén les proves de la fase 3 de la seua vacuna contra el virus i que desenvolupa en col·laboració amb la farmacèutica ‘AstraZeneca‘ després que es paralitzaren els assajos a causa del fet que un dels voluntaris havia desenvolupat una malaltia

 

Per la seua banda, l’OMS també vaticinava males notícies sobre la cura del coronavirus, afirmant que no s’espera que es pugui vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada, l’OMS havia afirmat que això passaria en 2021, però Soumya Swaminathan, científica de l’Organització Mundial de la Salut, ha afirmat que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys a vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.