El major productor del món advertix: «No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024»

 

Fa sis mesos que es va declarar l’estat d’alarma en Espanya i el Covid-19 va declarar-se com a pandèmia mundial. Des del mes de març, milers de científics i investigadors de tot el món estan fent esforços sobrehumans per trobar i provar una vacuna en el mínim de temps possible.

 

Les visions més optimistes apuntaven que les primeres vacunes podrien començar a distribuir-se a finals d’este any, augmentant progressivament les dosis. Ara, els professionals asseguren que la cura no podrà arribar a totes les parts del món fins que passen uns quatre o cinc anys.

 

No hi haurà vacunes per a tot el món fins al 2024

No hi haurà suficients vacunes contra el coronavirus per a tots fins a l’any 2024. Això és el que assegura el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, Adar Poonawalla, en declaracions al ‘Financial Times’. Segons Poonawalla, les companyies farmacèutiques no estan augmentant la seua capacitat de producció prou ràpid per a poder vacunar a tota la població en el menor temps possible. «Hauran de passar quatre o cinc anys fins que tot el món en este planeta tinga la vacuna», diu el conseller delegat de Serum Institute d’Índia, que estima que el món necessitarà unes 15.000 milions de dosis en cas que la vacuna siga de dos dosis.

 

El Serum Institute d’Índia s’ha associat amb companyies farmacèutiques com AstraZeneca i Novavax per desenvolupar la vacuna contra el Covid-19. En l’acord amb AstraZeneca es produirien vacunes per a 68 països, mentre que en el cas del pacte amb Novavax seria per a 92 països.

 

Altres opinions i pronòstics sobre l’arribada de la vacuna

La Universitat d’Oxford anunciava este dissabte que reprén les proves de la fase 3 de la seua vacuna contra el virus i que desenvolupa en col·laboració amb la farmacèutica ‘AstraZeneca‘ després que es paralitzaren els assajos a causa del fet que un dels voluntaris havia desenvolupat una malaltia

 

Per la seua banda, l’OMS també vaticinava males notícies sobre la cura del coronavirus, afirmant que no s’espera que es pugui vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada, l’OMS havia afirmat que això passaria en 2021, però Soumya Swaminathan, científica de l’Organització Mundial de la Salut, ha afirmat que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys a vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.

Tres detinguts per estafar 8.750 euros a un pres amb la promesa d’eixir de la presó

Tres persones, inclòs un intern, han sigut detingudes a Alacant per cobrar 8.750 euros a un altre pres amb la falsa promesa que eixiria en llibertat. Estan acusats d'estafa i apropiació indeguda.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.