7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

València reutilitzarà l’aigua del centre agroalimentari per a alleujar la xarxa municipal

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua, i Mercavalència han arribat a un acord per a la reutilització d’aigua per part del centre agroalimentari, que permetrà alleujar la pressió de la xarxa municipal. Tal com ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, “es tracta d’una iniciativa de gran importància mediambiental”, que consisteix en el fet que el centre agroalimentari abocarà aigua depurada a l’assarb després d’un tractament terciari.

La regidora ha explicat que “des de la Delegació del Cicle Integral de l’Aigua continuem treballant en la línia d’aprofitament d’aigua i reutilització, i per a això hem arribat a un acord amb MercaValència pel qual este centre agroalimentari, el major de la Comunitat Valenciana, aplicarà un tractament terciari que permetrà disposar d’aigües preparades per a ser reutilitzades en el medi natural, en este cas en l’assarb, amb la qual cosa disminuirà la pressió en la xarxa de sanejament de la ciutat”.

Atés que Mercavalència deixarà utilitzar la xarxa de clavegueram municipal, no abonarà taxa com a gran consumidor. Valía ha recordat que l’assarb “és molt important per al cicle integral de l’aigua perquè és un punt d’alleujament per a la ciutat”.

Entre els beneficis que reportarà este acord destaca la disminució de la quantitat d’aigua que s’envia a la depuradora de Pinedo, que no sols comporta un alleujament en la pressió de la xarxa, sinó que també afavoreix la reducció del consum d’energia de la infraestructura hídrica i la quantitat d’agents químics que s’empren.

Este projecte permetrà que l’aigua fluïsca en l’assarb, la qual cosa contribuïx a mantindre les condicions de salubritat de la zona sense emprar els enormes esforços que se li dediquen actualment des de l’Ajuntament, atés que l’aigua no fluix de manera natural”, ha explicat la regidora. La previsió és que tot el projecte estiga en funcionament abans que finalitze l’any 2022.

Amb l’acord aconseguit, que consisteix en el fet que Mercavalència afegirà el tractament terciari lleuger en l’aigua després dels tractaments primari i secundari que ja aplica, “estem fent un altre pas més cap a la implementació de la reutilització d’aigua”, ha manifestat Elisa Valía, qui ha afegit que “l’economia circular en el sector de l’aigua és una prioritat, i cada gota compta, especialment davant l’escenari d’emergència climàtica”.

En esta línia, la regidora ha subratllat que la iniciativa “és un bon exemple de col·laboració entre l’Ajuntament de València i entitats que són grans consumidores d’aigua, per a contribuir a la sostenibilitat i al fet que el cicle integral de l’aigua siga més circular i menys lineal, així com per a fomentar la disminució de l’impacte de l’activitat humana en este cicle”.

Pla de transició energètica

Esta iniciativa s’emmarca en el recent Pla de transició energètica, aprovat pel consell d’administració de Mercavalència. El regidor de comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, ha assegurat que “la sinergia entre departaments de l’Ajuntament és lògica i necessària per a aconseguir els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i les metes que hem marcat des de la ciutat per a complir amb l’agenda 2030”.

Esta col·laboració entre Mercavalència i el Cicle Integral de l’Aigua beneficia l’empresa i la ciutat –ha afegit- i marca un camí cap a la sostenibilitat i la nova manera de concebre les empreses tant públiques com privades. Projectes d’esta naturalesa en els quals la innovació i la creativitat donen solució a problemes comuns han de ser referents per a aconseguir la meta de València Ciutat Neutra.

Per la seua banda, el gerent del centre agroalimentari, Pep Yubero, ha indicat que, “davant la inestabilitat del sector energètic, i per a complir amb el full de ruta marcat pels ODS, s’està estudiant i aplicant una sèrie de mesures que incideixen en tres àrees: reduir el consum de gas, aconseguir l’autoproveïment elèctric i reutilitzar l’aigua. L’objectiu és aconseguir la major autonomia energètica possible”. “El conjunt de mesures permetrà seguir garantit l’abastiment i la seguretat alimentària. Mercavalència s’anticipa així a l’impacte que sobre el compte d’explotació suposa la pujada dels costos energètics“, ha conclòs.

Últimes notícies

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.

La supervivent del naufragi a Indonèsia agraïx el viscut i promet honrar als seus 4 àngels

Andrea Ortuño ha compartit un missatge en xarxes en el qual agraïx el viscut amb els seus 4 àngels i afirma que seguirà avant per a honrar-los. La busca del xiquet que seguix desaparegut es va donar per finalitzada este divendres després de 15 dies.

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.