17.1 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

València reutilitzarà l’aigua del centre agroalimentari per a alleujar la xarxa municipal

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua, i Mercavalència han arribat a un acord per a la reutilització d’aigua per part del centre agroalimentari, que permetrà alleujar la pressió de la xarxa municipal. Tal com ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, “es tracta d’una iniciativa de gran importància mediambiental”, que consisteix en el fet que el centre agroalimentari abocarà aigua depurada a l’assarb després d’un tractament terciari.

La regidora ha explicat que “des de la Delegació del Cicle Integral de l’Aigua continuem treballant en la línia d’aprofitament d’aigua i reutilització, i per a això hem arribat a un acord amb MercaValència pel qual este centre agroalimentari, el major de la Comunitat Valenciana, aplicarà un tractament terciari que permetrà disposar d’aigües preparades per a ser reutilitzades en el medi natural, en este cas en l’assarb, amb la qual cosa disminuirà la pressió en la xarxa de sanejament de la ciutat”.

Atés que Mercavalència deixarà utilitzar la xarxa de clavegueram municipal, no abonarà taxa com a gran consumidor. Valía ha recordat que l’assarb “és molt important per al cicle integral de l’aigua perquè és un punt d’alleujament per a la ciutat”.

Entre els beneficis que reportarà este acord destaca la disminució de la quantitat d’aigua que s’envia a la depuradora de Pinedo, que no sols comporta un alleujament en la pressió de la xarxa, sinó que també afavoreix la reducció del consum d’energia de la infraestructura hídrica i la quantitat d’agents químics que s’empren.

Este projecte permetrà que l’aigua fluïsca en l’assarb, la qual cosa contribuïx a mantindre les condicions de salubritat de la zona sense emprar els enormes esforços que se li dediquen actualment des de l’Ajuntament, atés que l’aigua no fluix de manera natural”, ha explicat la regidora. La previsió és que tot el projecte estiga en funcionament abans que finalitze l’any 2022.

Amb l’acord aconseguit, que consisteix en el fet que Mercavalència afegirà el tractament terciari lleuger en l’aigua després dels tractaments primari i secundari que ja aplica, “estem fent un altre pas més cap a la implementació de la reutilització d’aigua”, ha manifestat Elisa Valía, qui ha afegit que “l’economia circular en el sector de l’aigua és una prioritat, i cada gota compta, especialment davant l’escenari d’emergència climàtica”.

En esta línia, la regidora ha subratllat que la iniciativa “és un bon exemple de col·laboració entre l’Ajuntament de València i entitats que són grans consumidores d’aigua, per a contribuir a la sostenibilitat i al fet que el cicle integral de l’aigua siga més circular i menys lineal, així com per a fomentar la disminució de l’impacte de l’activitat humana en este cicle”.

Pla de transició energètica

Esta iniciativa s’emmarca en el recent Pla de transició energètica, aprovat pel consell d’administració de Mercavalència. El regidor de comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, ha assegurat que “la sinergia entre departaments de l’Ajuntament és lògica i necessària per a aconseguir els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i les metes que hem marcat des de la ciutat per a complir amb l’agenda 2030”.

Esta col·laboració entre Mercavalència i el Cicle Integral de l’Aigua beneficia l’empresa i la ciutat –ha afegit- i marca un camí cap a la sostenibilitat i la nova manera de concebre les empreses tant públiques com privades. Projectes d’esta naturalesa en els quals la innovació i la creativitat donen solució a problemes comuns han de ser referents per a aconseguir la meta de València Ciutat Neutra.

Per la seua banda, el gerent del centre agroalimentari, Pep Yubero, ha indicat que, “davant la inestabilitat del sector energètic, i per a complir amb el full de ruta marcat pels ODS, s’està estudiant i aplicant una sèrie de mesures que incideixen en tres àrees: reduir el consum de gas, aconseguir l’autoproveïment elèctric i reutilitzar l’aigua. L’objectiu és aconseguir la major autonomia energètica possible”. “El conjunt de mesures permetrà seguir garantit l’abastiment i la seguretat alimentària. Mercavalència s’anticipa així a l’impacte que sobre el compte d’explotació suposa la pujada dels costos energètics“, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.