Anuncios

València reutilitzarà l’aigua del centre agroalimentari per a alleujar la xarxa municipal

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua, i Mercavalència han arribat a un acord per a la reutilització d’aigua per part del centre agroalimentari, que permetrà alleujar la pressió de la xarxa municipal. Tal com ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, “es tracta d’una iniciativa de gran importància mediambiental”, que consisteix en el fet que el centre agroalimentari abocarà aigua depurada a l’assarb després d’un tractament terciari.

La regidora ha explicat que “des de la Delegació del Cicle Integral de l’Aigua continuem treballant en la línia d’aprofitament d’aigua i reutilització, i per a això hem arribat a un acord amb MercaValència pel qual este centre agroalimentari, el major de la Comunitat Valenciana, aplicarà un tractament terciari que permetrà disposar d’aigües preparades per a ser reutilitzades en el medi natural, en este cas en l’assarb, amb la qual cosa disminuirà la pressió en la xarxa de sanejament de la ciutat”.

Atés que Mercavalència deixarà utilitzar la xarxa de clavegueram municipal, no abonarà taxa com a gran consumidor. Valía ha recordat que l’assarb “és molt important per al cicle integral de l’aigua perquè és un punt d’alleujament per a la ciutat”.

Entre els beneficis que reportarà este acord destaca la disminució de la quantitat d’aigua que s’envia a la depuradora de Pinedo, que no sols comporta un alleujament en la pressió de la xarxa, sinó que també afavoreix la reducció del consum d’energia de la infraestructura hídrica i la quantitat d’agents químics que s’empren.

Este projecte permetrà que l’aigua fluïsca en l’assarb, la qual cosa contribuïx a mantindre les condicions de salubritat de la zona sense emprar els enormes esforços que se li dediquen actualment des de l’Ajuntament, atés que l’aigua no fluix de manera natural”, ha explicat la regidora. La previsió és que tot el projecte estiga en funcionament abans que finalitze l’any 2022.

Amb l’acord aconseguit, que consisteix en el fet que Mercavalència afegirà el tractament terciari lleuger en l’aigua després dels tractaments primari i secundari que ja aplica, “estem fent un altre pas més cap a la implementació de la reutilització d’aigua”, ha manifestat Elisa Valía, qui ha afegit que “l’economia circular en el sector de l’aigua és una prioritat, i cada gota compta, especialment davant l’escenari d’emergència climàtica”.

En esta línia, la regidora ha subratllat que la iniciativa “és un bon exemple de col·laboració entre l’Ajuntament de València i entitats que són grans consumidores d’aigua, per a contribuir a la sostenibilitat i al fet que el cicle integral de l’aigua siga més circular i menys lineal, així com per a fomentar la disminució de l’impacte de l’activitat humana en este cicle”.

Pla de transició energètica

Esta iniciativa s’emmarca en el recent Pla de transició energètica, aprovat pel consell d’administració de Mercavalència. El regidor de comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, ha assegurat que “la sinergia entre departaments de l’Ajuntament és lògica i necessària per a aconseguir els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i les metes que hem marcat des de la ciutat per a complir amb l’agenda 2030”.

Esta col·laboració entre Mercavalència i el Cicle Integral de l’Aigua beneficia l’empresa i la ciutat –ha afegit- i marca un camí cap a la sostenibilitat i la nova manera de concebre les empreses tant públiques com privades. Projectes d’esta naturalesa en els quals la innovació i la creativitat donen solució a problemes comuns han de ser referents per a aconseguir la meta de València Ciutat Neutra.

Per la seua banda, el gerent del centre agroalimentari, Pep Yubero, ha indicat que, “davant la inestabilitat del sector energètic, i per a complir amb el full de ruta marcat pels ODS, s’està estudiant i aplicant una sèrie de mesures que incideixen en tres àrees: reduir el consum de gas, aconseguir l’autoproveïment elèctric i reutilitzar l’aigua. L’objectiu és aconseguir la major autonomia energètica possible”. “El conjunt de mesures permetrà seguir garantit l’abastiment i la seguretat alimentària. Mercavalència s’anticipa així a l’impacte que sobre el compte d’explotació suposa la pujada dels costos energètics“, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.