9.8 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

València reutilitzarà l’aigua del centre agroalimentari per a alleujar la xarxa municipal

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua, i Mercavalència han arribat a un acord per a la reutilització d’aigua per part del centre agroalimentari, que permetrà alleujar la pressió de la xarxa municipal. Tal com ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, “es tracta d’una iniciativa de gran importància mediambiental”, que consisteix en el fet que el centre agroalimentari abocarà aigua depurada a l’assarb després d’un tractament terciari.

La regidora ha explicat que “des de la Delegació del Cicle Integral de l’Aigua continuem treballant en la línia d’aprofitament d’aigua i reutilització, i per a això hem arribat a un acord amb MercaValència pel qual este centre agroalimentari, el major de la Comunitat Valenciana, aplicarà un tractament terciari que permetrà disposar d’aigües preparades per a ser reutilitzades en el medi natural, en este cas en l’assarb, amb la qual cosa disminuirà la pressió en la xarxa de sanejament de la ciutat”.

Atés que Mercavalència deixarà utilitzar la xarxa de clavegueram municipal, no abonarà taxa com a gran consumidor. Valía ha recordat que l’assarb “és molt important per al cicle integral de l’aigua perquè és un punt d’alleujament per a la ciutat”.

Entre els beneficis que reportarà este acord destaca la disminució de la quantitat d’aigua que s’envia a la depuradora de Pinedo, que no sols comporta un alleujament en la pressió de la xarxa, sinó que també afavoreix la reducció del consum d’energia de la infraestructura hídrica i la quantitat d’agents químics que s’empren.

Este projecte permetrà que l’aigua fluïsca en l’assarb, la qual cosa contribuïx a mantindre les condicions de salubritat de la zona sense emprar els enormes esforços que se li dediquen actualment des de l’Ajuntament, atés que l’aigua no fluix de manera natural”, ha explicat la regidora. La previsió és que tot el projecte estiga en funcionament abans que finalitze l’any 2022.

Amb l’acord aconseguit, que consisteix en el fet que Mercavalència afegirà el tractament terciari lleuger en l’aigua després dels tractaments primari i secundari que ja aplica, “estem fent un altre pas més cap a la implementació de la reutilització d’aigua”, ha manifestat Elisa Valía, qui ha afegit que “l’economia circular en el sector de l’aigua és una prioritat, i cada gota compta, especialment davant l’escenari d’emergència climàtica”.

En esta línia, la regidora ha subratllat que la iniciativa “és un bon exemple de col·laboració entre l’Ajuntament de València i entitats que són grans consumidores d’aigua, per a contribuir a la sostenibilitat i al fet que el cicle integral de l’aigua siga més circular i menys lineal, així com per a fomentar la disminució de l’impacte de l’activitat humana en este cicle”.

Pla de transició energètica

Esta iniciativa s’emmarca en el recent Pla de transició energètica, aprovat pel consell d’administració de Mercavalència. El regidor de comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, ha assegurat que “la sinergia entre departaments de l’Ajuntament és lògica i necessària per a aconseguir els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i les metes que hem marcat des de la ciutat per a complir amb l’agenda 2030”.

Esta col·laboració entre Mercavalència i el Cicle Integral de l’Aigua beneficia l’empresa i la ciutat –ha afegit- i marca un camí cap a la sostenibilitat i la nova manera de concebre les empreses tant públiques com privades. Projectes d’esta naturalesa en els quals la innovació i la creativitat donen solució a problemes comuns han de ser referents per a aconseguir la meta de València Ciutat Neutra.

Per la seua banda, el gerent del centre agroalimentari, Pep Yubero, ha indicat que, “davant la inestabilitat del sector energètic, i per a complir amb el full de ruta marcat pels ODS, s’està estudiant i aplicant una sèrie de mesures que incideixen en tres àrees: reduir el consum de gas, aconseguir l’autoproveïment elèctric i reutilitzar l’aigua. L’objectiu és aconseguir la major autonomia energètica possible”. “El conjunt de mesures permetrà seguir garantit l’abastiment i la seguretat alimentària. Mercavalència s’anticipa així a l’impacte que sobre el compte d’explotació suposa la pujada dels costos energètics“, ha conclòs.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.