12.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

València reutilitzarà l’aigua del centre agroalimentari per a alleujar la xarxa municipal

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua, i Mercavalència han arribat a un acord per a la reutilització d’aigua per part del centre agroalimentari, que permetrà alleujar la pressió de la xarxa municipal. Tal com ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, “es tracta d’una iniciativa de gran importància mediambiental”, que consisteix en el fet que el centre agroalimentari abocarà aigua depurada a l’assarb després d’un tractament terciari.

La regidora ha explicat que “des de la Delegació del Cicle Integral de l’Aigua continuem treballant en la línia d’aprofitament d’aigua i reutilització, i per a això hem arribat a un acord amb MercaValència pel qual este centre agroalimentari, el major de la Comunitat Valenciana, aplicarà un tractament terciari que permetrà disposar d’aigües preparades per a ser reutilitzades en el medi natural, en este cas en l’assarb, amb la qual cosa disminuirà la pressió en la xarxa de sanejament de la ciutat”.

Atés que Mercavalència deixarà utilitzar la xarxa de clavegueram municipal, no abonarà taxa com a gran consumidor. Valía ha recordat que l’assarb “és molt important per al cicle integral de l’aigua perquè és un punt d’alleujament per a la ciutat”.

Entre els beneficis que reportarà este acord destaca la disminució de la quantitat d’aigua que s’envia a la depuradora de Pinedo, que no sols comporta un alleujament en la pressió de la xarxa, sinó que també afavoreix la reducció del consum d’energia de la infraestructura hídrica i la quantitat d’agents químics que s’empren.

Este projecte permetrà que l’aigua fluïsca en l’assarb, la qual cosa contribuïx a mantindre les condicions de salubritat de la zona sense emprar els enormes esforços que se li dediquen actualment des de l’Ajuntament, atés que l’aigua no fluix de manera natural”, ha explicat la regidora. La previsió és que tot el projecte estiga en funcionament abans que finalitze l’any 2022.

Amb l’acord aconseguit, que consisteix en el fet que Mercavalència afegirà el tractament terciari lleuger en l’aigua després dels tractaments primari i secundari que ja aplica, “estem fent un altre pas més cap a la implementació de la reutilització d’aigua”, ha manifestat Elisa Valía, qui ha afegit que “l’economia circular en el sector de l’aigua és una prioritat, i cada gota compta, especialment davant l’escenari d’emergència climàtica”.

En esta línia, la regidora ha subratllat que la iniciativa “és un bon exemple de col·laboració entre l’Ajuntament de València i entitats que són grans consumidores d’aigua, per a contribuir a la sostenibilitat i al fet que el cicle integral de l’aigua siga més circular i menys lineal, així com per a fomentar la disminució de l’impacte de l’activitat humana en este cicle”.

Pla de transició energètica

Esta iniciativa s’emmarca en el recent Pla de transició energètica, aprovat pel consell d’administració de Mercavalència. El regidor de comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, ha assegurat que “la sinergia entre departaments de l’Ajuntament és lògica i necessària per a aconseguir els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i les metes que hem marcat des de la ciutat per a complir amb l’agenda 2030”.

Esta col·laboració entre Mercavalència i el Cicle Integral de l’Aigua beneficia l’empresa i la ciutat –ha afegit- i marca un camí cap a la sostenibilitat i la nova manera de concebre les empreses tant públiques com privades. Projectes d’esta naturalesa en els quals la innovació i la creativitat donen solució a problemes comuns han de ser referents per a aconseguir la meta de València Ciutat Neutra.

Per la seua banda, el gerent del centre agroalimentari, Pep Yubero, ha indicat que, “davant la inestabilitat del sector energètic, i per a complir amb el full de ruta marcat pels ODS, s’està estudiant i aplicant una sèrie de mesures que incideixen en tres àrees: reduir el consum de gas, aconseguir l’autoproveïment elèctric i reutilitzar l’aigua. L’objectiu és aconseguir la major autonomia energètica possible”. “El conjunt de mesures permetrà seguir garantit l’abastiment i la seguretat alimentària. Mercavalència s’anticipa així a l’impacte que sobre el compte d’explotació suposa la pujada dels costos energètics“, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.