Surt cap a València des de Polònia un autobús amb nens ucraïnesos i les seues mares

Ejemplo de shortcode con estilo
Es tracta del primer autocar de la Fundació Junts per la Vida que porta a 52 refugiats

Un autobús amb 52 refugiats ucraïnesos, nens i les seues mares, ha sortit des de Polònia cap a València en la matinada d’aquest dissabte. Es tracta del primer autobús que arribarà a la capital del Túria gràcies als esforços de l’ONG valenciana Junts per la Vida.

Després de dues setmanes de reunions i planificació, la Fundació Junts per la Vida juntament amb el Consolat d’Ucraïna a València, van posar en marxa un operatiu per a organitzar l’evacuació de menors ucraïnesos al costat de les seues mares des d’Ucraïna a València a través de Polònia. Des d’aquest passat dimarts la presidenta de la Fundació, Clara Arnal, i un equip de l’ONG es van desplaçar fins a la frontera de Polònia amb Ucraïna per a treballar en l’ajuda d’emergència i humanitària des d’allí.

Expliquen des de la Fundació que els evacuats són menors acompanyats de la seua família, amb mares i àvies. Els pares no han pogut acompanyar-los, ja que els homes entre 18 i 60 anys no poden sortir d’Ucraïna. Així mateix, l’ONG ha optat per no evacuar a menors no acompanyats perquè el seu trasllat pot ocasionar problemes a les fronteres, ja que no estan permetent el pas de menors sols. A més, consideren “desolador” separar a les mares ucraïneses dels seus fills en una situació tan difícil com la que estan vivint.

A la seua arribada a València en principi aquestes famílies seran acollides per famílies valencianes que s’han oferit per a això i en espais que l’ONG i el consolat estan gestionant, com a albergs o internats.

Les famílies ucraïneses que viatgen en molts casos tenen vincles amb la Fundació pels programes d’acolliment familiar de menors que ha realitzat des de fa anys durant els estius.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.