Surt cap a València des de Polònia un autobús amb nens ucraïnesos i les seues mares

Un autobús amb 52 refugiats ucraïnesos, nens i les seues mares, ha sortit des de Polònia cap a València en la matinada d’aquest dissabte. Es tracta del primer autobús que arribarà a la capital del Túria gràcies als esforços de l’ONG valenciana Junts per la Vida.

Després de dues setmanes de reunions i planificació, la Fundació Junts per la Vida juntament amb el Consolat d’Ucraïna a València, van posar en marxa un operatiu per a organitzar l’evacuació de menors ucraïnesos al costat de les seues mares des d’Ucraïna a València a través de Polònia. Des d’aquest passat dimarts la presidenta de la Fundació, Clara Arnal, i un equip de l’ONG es van desplaçar fins a la frontera de Polònia amb Ucraïna per a treballar en l’ajuda d’emergència i humanitària des d’allí.

Expliquen des de la Fundació que els evacuats són menors acompanyats de la seua família, amb mares i àvies. Els pares no han pogut acompanyar-los, ja que els homes entre 18 i 60 anys no poden sortir d’Ucraïna. Així mateix, l’ONG ha optat per no evacuar a menors no acompanyats perquè el seu trasllat pot ocasionar problemes a les fronteres, ja que no estan permetent el pas de menors sols. A més, consideren “desolador” separar a les mares ucraïneses dels seus fills en una situació tan difícil com la que estan vivint.

A la seua arribada a València en principi aquestes famílies seran acollides per famílies valencianes que s’han oferit per a això i en espais que l’ONG i el consolat estan gestionant, com a albergs o internats.

Les famílies ucraïneses que viatgen en molts casos tenen vincles amb la Fundació pels programes d’acolliment familiar de menors que ha realitzat des de fa anys durant els estius.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.