Surt cap a València des de Polònia un autobús amb nens ucraïnesos i les seues mares

Un autobús amb 52 refugiats ucraïnesos, nens i les seues mares, ha sortit des de Polònia cap a València en la matinada d’aquest dissabte. Es tracta del primer autobús que arribarà a la capital del Túria gràcies als esforços de l’ONG valenciana Junts per la Vida.

Després de dues setmanes de reunions i planificació, la Fundació Junts per la Vida juntament amb el Consolat d’Ucraïna a València, van posar en marxa un operatiu per a organitzar l’evacuació de menors ucraïnesos al costat de les seues mares des d’Ucraïna a València a través de Polònia. Des d’aquest passat dimarts la presidenta de la Fundació, Clara Arnal, i un equip de l’ONG es van desplaçar fins a la frontera de Polònia amb Ucraïna per a treballar en l’ajuda d’emergència i humanitària des d’allí.

Expliquen des de la Fundació que els evacuats són menors acompanyats de la seua família, amb mares i àvies. Els pares no han pogut acompanyar-los, ja que els homes entre 18 i 60 anys no poden sortir d’Ucraïna. Així mateix, l’ONG ha optat per no evacuar a menors no acompanyats perquè el seu trasllat pot ocasionar problemes a les fronteres, ja que no estan permetent el pas de menors sols. A més, consideren “desolador” separar a les mares ucraïneses dels seus fills en una situació tan difícil com la que estan vivint.

A la seua arribada a València en principi aquestes famílies seran acollides per famílies valencianes que s’han oferit per a això i en espais que l’ONG i el consolat estan gestionant, com a albergs o internats.

Les famílies ucraïneses que viatgen en molts casos tenen vincles amb la Fundació pels programes d’acolliment familiar de menors que ha realitzat des de fa anys durant els estius.

Últimes notícies

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.