Surt cap a València des de Polònia un autobús amb nens ucraïnesos i les seues mares

Ejemplo de shortcode con estilo
Es tracta del primer autocar de la Fundació Junts per la Vida que porta a 52 refugiats

Un autobús amb 52 refugiats ucraïnesos, nens i les seues mares, ha sortit des de Polònia cap a València en la matinada d’aquest dissabte. Es tracta del primer autobús que arribarà a la capital del Túria gràcies als esforços de l’ONG valenciana Junts per la Vida.

Després de dues setmanes de reunions i planificació, la Fundació Junts per la Vida juntament amb el Consolat d’Ucraïna a València, van posar en marxa un operatiu per a organitzar l’evacuació de menors ucraïnesos al costat de les seues mares des d’Ucraïna a València a través de Polònia. Des d’aquest passat dimarts la presidenta de la Fundació, Clara Arnal, i un equip de l’ONG es van desplaçar fins a la frontera de Polònia amb Ucraïna per a treballar en l’ajuda d’emergència i humanitària des d’allí.

Expliquen des de la Fundació que els evacuats són menors acompanyats de la seua família, amb mares i àvies. Els pares no han pogut acompanyar-los, ja que els homes entre 18 i 60 anys no poden sortir d’Ucraïna. Així mateix, l’ONG ha optat per no evacuar a menors no acompanyats perquè el seu trasllat pot ocasionar problemes a les fronteres, ja que no estan permetent el pas de menors sols. A més, consideren “desolador” separar a les mares ucraïneses dels seus fills en una situació tan difícil com la que estan vivint.

A la seua arribada a València en principi aquestes famílies seran acollides per famílies valencianes que s’han oferit per a això i en espais que l’ONG i el consolat estan gestionant, com a albergs o internats.

Les famílies ucraïneses que viatgen en molts casos tenen vincles amb la Fundació pels programes d’acolliment familiar de menors que ha realitzat des de fa anys durant els estius.

Últimes notícies

Alerta groga per pluges intenses a Alacant i València

L’avís preveu fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al litoral sud d’Alacant. També afecta l’interior alacantí i el litoral sud de València.

Un any després de dimitir, Mazón conserva l’escó en Les Corts

Un any després de deixar la presidència de la Generalitat, Carlos Mazón continua com a diputat i té una oficina d’expresident a Alacant. Les associacions de víctimes li demanen que abandone la política.

Elisa Núñez s’afilia al PP per contribuir al canvi polític

L’exconsellera de Vox Elisa Núñez s’ha afiliat al PP, partit en què ja va estar vinculada entre 2003 i 2011. Vol aportar la seua experiència al projecte.

Pluges intenses activen l’avís groc a Alacant i València

La pluja manté l’avís groc al litoral sud d’Alacant i s’estendrà al nord d’Alacant i al sud de València des de les 20 hores.

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.