València instal·la més de 260 contenidors intel·ligents que informen sobre el seu estat d’ompliment

 

El vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset, han informat este dissabte d’un projecte pilot smartcity amb què l’Ajuntament de València ha començat a sensoritzar 262 contenidors de residus sòlids. En concret són ja 135 contenidors de vidre i 127 d’envasos lleugers ubicats en les zones tant dels Pobles del Nord, com els Pobles del Sud en el que suposa el primer projecte pilot per a avançar en la gestió intel·ligent dels residus sòlids de la ciutat.

 

Fuset ha explicat que «gràcies a l’ús de sensors les empreses de recollida poden monitoritzar en temps real l’estat d’ompliment dels contenidors, evitant desbordaments innecessaris i obtenint informació útil per a adaptar les seues rutes de recollida». D’esta manera, el regidor d’Agenda Digital ha explicat que «amb esta iniciativa pilot de digitalització obrim la porta a una gestió smart dels residus sòlids en València, afavorint una optimització dels recursos, una millora de la informació per a la presa de decisions i una reducció de les emissions i les molèsties generades pels desplaçaments».

 

Els sensors, ubicats en els mateixos contenidors, informen sobre el percentatge de capacitat disponible de cada unitat i de l’estat de la seua bateria i la temperatura. Tenen una vida útil de deu anys i funcionen amb tecnologia d’ultrasons. A través de la connectivitat mòbil estos sensors enllacen amb la plataforma de gestió de residus integrada en la plataforma ‘smartcity VLC’ i les seues dades es representen en el sistema d’informació geogràfica municipal.

 

Més de 200.000 mesuraments registrats cada hora

En este primer projecte pilot des de l’Ajuntament s’ha optat per prioritzar els contenidors dels Pobles de València per ser els que requerixen de desplaçaments de major distància des de les plantes de residus.

 

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha destacat que «el servici de Gestió Sostenible de Residus Urbans i Neteja de l’Espai Públic ha analitzat les corbes d’ompliment i analitzat estadísticament més de 200.000 mesuraments registrats cada hora, les 24 hores del dia, entre novembre
de 2019 i el mes de maig d’enguany, de les fraccions de vidre i envasos. Estes dades ens han sigut molt útils per  a comprovar si les freqüències de recollida eren les adequades per a evitar desbordaments de contenidors».

 

D’esta manera, el servici de recollida de vidre té establides dos rutes o itineraris, una cada sis setmanes, en què recull la totalitat dels 120 contenidors, i una altra intercalada en el període anterior, transcorregudes tres setmanes, que recull els 40 contenidors que no poden esperar a ser recollits sis setmanes sense que s’òmpliguen.

 

126 contenidors amb recollida cada dos dies

El període de temps de recollida dels 140 contenidors de la fracció d’envasos és de dos dies actualment. S’ha analitzat també el nombre de contenidors i la ubicació dels contenidors que permeteren duplicar el període de temps de recollida, és a dir, passar a recollir-se amb un període de quatre dies, i la conclusió és que només 14 contenidors (un 10 %) es poden recollir amb este període, de manera que 126 contenidors (90 %) han de recollir-se cada dos dies.

 

«En definitiva, el que ens permet este sistema és afinar la freqüència de recollida de les diferents fraccions i, a demés, tindre informació en temps real dels possibles desbordaments dels contenidors, una de les imátgens que disminuïx més la percepció positiva dels veïns de la ciutat i els seus pobles», ha afegit Campillo.

 

Per la seua part, Fuset, ha recordat que «esta iniciativa està emmarcada dins del projecte global ‘ImpulsoVLCi’, coordinat per l’Oficina de Ciutat Intel·ligent, que amb els seus diferents components ha sigut beneficiari d’una important ajuda de fons europeus gestionats per red.es, amb un pressupost global de sis milions d’euros».
Fuset ha apuntat que «amb projectes com este València continua consolidant-se com una smartcity pionera que empra la tecnologia per millorar la vida de les persones».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.