Anuncios

Feliç Dia de la Paella!!! València celebra la World Paella Day Cup 2021

La Marina de València ha acollit hui les semifinals i final del World Paella Day Cup 2021, una competició en la qual 10 xefs de tot el món han batallat per alçar-se amb la copa. Finalmente, el guanyador (que es donarà a coneixer a través del twitter@Valenciaturismo) s’ha decidit entre professionals de Costa Rica, Espanya, la Xina, l’Uruguay i els Estats Units.

En l’acte han participat el regidor de Turisme i Internacionalització i president de Visit València, Emiliano  García, el secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i els membres del jurat, que ha estat conformat per perfils referents de la cultura de la paella, Evarist Miralles, vencedor del XIII Campionat d’Espanya de Cuiners; Chabe Soler, xef guanyadora de la I World Paella Day Cup; Nuria Sanz, presidenta de restaurants de la FEHV, Jesús Merelo, director tècnic de concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, i Rafa Margós, mestre paeller.

Anuncios

El regidor de Turisme, Emiliano García, ha destacat que “hui és un dia de trobada per als valencians i valencianes, el dia que celebrem eixa cultura de la paella que és present a les nostres cases els diumenges o els dies de celebració”. “Hem volgut projectar i compartir este ‘comboi’ que ens caracteritza, perquè la paella, d’origen valencià, ja forma part del patrimoni gastronòmic mundial, i això és el que volem continuar potenciant”.

“En esta IV edició del World Paella Day hem pogut comprovar com la paella ha traspassat davanteres i ja es cuina a tot el món. Per això, hem comptat amb xefs de 10 països diferents perquè competisquen per la millor paella, però, sobretot, perquè coneguen on va nàixer la paella, quin és el seu origen, el perquè dels ingredients i tot el que, a València, embolica a la cultura de la paella” ha conclòs l’edil de Turisme.

La jornada ha arrancat a les 10.00 hores amb les competicions, que han enfrontat a l’Uruguai contra Corea del Sud, Costa Rica contra Irlanda, el Perú contra la Xina, els Estats Units contra Bèlgica i Espanya contra República Txeca.

El World Paella Day és una iniciativa impulsada per les administracions públiques, d’una manera coordinada, hem treballat per a fer valdre el plat valencià més emblemàtic.

Així està organitzat per l’Ajuntament de València, a través de Visit València, Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València, a través de Turisme València, i Turespaña. La iniciativa compta amb la col·laboració de FEHV, Arròs de València D.O, Wikipaella i Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca.

 

Els plans per a portar la paella a diferents continents

 

Un dels principals objectius del World Paella Day, des dels seus inicis, va ser incrementar la visibilidad de la paella en l’àmbit internacional i reivindicar que València és el territori d’origen.

Al llarg d’enguany es desenvoluparan accions en més de 30 països en col·laboració amb les Oficines Espanyoles de Turisme en l’exterior. D’estes sinergies es pot destacar un esdeveniment que va tindre lloc a París el 17 de setembre amb premsa en la Delegació Permanent d’Espanya davant la UNESCO.

En altres capitals europees com Oslo, s’organitzarà una trobada amb premsa especialitzada i agències de viatge. També a Moscou s’hi haurà una ‘food-festa’ en un mercat gastronòmic que serà dirigit al públic final a Rússia, però a més es convocarà a premsa, crítics i blogueros. I a l’altre costat del toll, a Amèrica, es farà un esmorzar de presentació a Chicago per a la premsa especialitzada en gastronomia i viatges que tindrà lloc en el recentment obert cap de bestiartaurante de Jose Andrés a Chicago.

 

L’arròs protagonista del World Paella Day Restaurant Week

 

Del 16 al 26 de setembre se celebrarà en la capital del Túria la World Paella Day Restaurant Week. Durant 10 dies, 28 restaurants oferiran diferents tipologies de menús el plat dels quals principal serà l’arròs, i comptaran amb entrant i postres. Una acció més, dins de les desenvolupades per al Dia Mundial de la Paella, que pretén dinamitzar l’hostaleria i contribuir a reforçar el consum en els restaurants.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios