Anuncios

Feliç Dia de la Paella!!! València celebra la World Paella Day Cup 2021

La Marina de València ha acollit hui les semifinals i final del World Paella Day Cup 2021, una competició en la qual 10 xefs de tot el món han batallat per alçar-se amb la copa. Finalmente, el guanyador (que es donarà a coneixer a través del twitter@Valenciaturismo) s’ha decidit entre professionals de Costa Rica, Espanya, la Xina, l’Uruguay i els Estats Units.

En l’acte han participat el regidor de Turisme i Internacionalització i president de Visit València, Emiliano  García, el secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i els membres del jurat, que ha estat conformat per perfils referents de la cultura de la paella, Evarist Miralles, vencedor del XIII Campionat d’Espanya de Cuiners; Chabe Soler, xef guanyadora de la I World Paella Day Cup; Nuria Sanz, presidenta de restaurants de la FEHV, Jesús Merelo, director tècnic de concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, i Rafa Margós, mestre paeller.

Anuncios

El regidor de Turisme, Emiliano García, ha destacat que “hui és un dia de trobada per als valencians i valencianes, el dia que celebrem eixa cultura de la paella que és present a les nostres cases els diumenges o els dies de celebració”. “Hem volgut projectar i compartir este ‘comboi’ que ens caracteritza, perquè la paella, d’origen valencià, ja forma part del patrimoni gastronòmic mundial, i això és el que volem continuar potenciant”.

“En esta IV edició del World Paella Day hem pogut comprovar com la paella ha traspassat davanteres i ja es cuina a tot el món. Per això, hem comptat amb xefs de 10 països diferents perquè competisquen per la millor paella, però, sobretot, perquè coneguen on va nàixer la paella, quin és el seu origen, el perquè dels ingredients i tot el que, a València, embolica a la cultura de la paella” ha conclòs l’edil de Turisme.

La jornada ha arrancat a les 10.00 hores amb les competicions, que han enfrontat a l’Uruguai contra Corea del Sud, Costa Rica contra Irlanda, el Perú contra la Xina, els Estats Units contra Bèlgica i Espanya contra República Txeca.

El World Paella Day és una iniciativa impulsada per les administracions públiques, d’una manera coordinada, hem treballat per a fer valdre el plat valencià més emblemàtic.

Així està organitzat per l’Ajuntament de València, a través de Visit València, Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València, a través de Turisme València, i Turespaña. La iniciativa compta amb la col·laboració de FEHV, Arròs de València D.O, Wikipaella i Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca.

 

Els plans per a portar la paella a diferents continents

 

Un dels principals objectius del World Paella Day, des dels seus inicis, va ser incrementar la visibilidad de la paella en l’àmbit internacional i reivindicar que València és el territori d’origen.

Al llarg d’enguany es desenvoluparan accions en més de 30 països en col·laboració amb les Oficines Espanyoles de Turisme en l’exterior. D’estes sinergies es pot destacar un esdeveniment que va tindre lloc a París el 17 de setembre amb premsa en la Delegació Permanent d’Espanya davant la UNESCO.

En altres capitals europees com Oslo, s’organitzarà una trobada amb premsa especialitzada i agències de viatge. També a Moscou s’hi haurà una ‘food-festa’ en un mercat gastronòmic que serà dirigit al públic final a Rússia, però a més es convocarà a premsa, crítics i blogueros. I a l’altre costat del toll, a Amèrica, es farà un esmorzar de presentació a Chicago per a la premsa especialitzada en gastronomia i viatges que tindrà lloc en el recentment obert cap de bestiartaurante de Jose Andrés a Chicago.

 

L’arròs protagonista del World Paella Day Restaurant Week

 

Del 16 al 26 de setembre se celebrarà en la capital del Túria la World Paella Day Restaurant Week. Durant 10 dies, 28 restaurants oferiran diferents tipologies de menús el plat dels quals principal serà l’arròs, i comptaran amb entrant i postres. Una acció més, dins de les desenvolupades per al Dia Mundial de la Paella, que pretén dinamitzar l’hostaleria i contribuir a reforçar el consum en els restaurants.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.

Nova setmana de vaga de metges en la Comunitat Valenciana del 18 al 22 de maig

Els metges de la Comunitat Valenciana afronten una nova setmana de vaga del 18 al 22 de maig per a denunciar la precarietat laboral, la sobrecàrrega assistencial i la falta de personal.

La vivenda en la Comunitat Valenciana s’encarix un 11,3% interanual fins a 1.963 euros per metre quadrat

El preu mitjà de la vivenda en la Comunitat Valenciana aconseguix els 1.963 euros per metre quadrat després de pujar un 2,3% en el trimestre i un 11,3% en un any, en un context de màxims històrics a Espanya.

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.

Quatre de cada deu majors pot confondre la seua medicació per envasos similars, alerta una tesi de la UA

Una tesi de la Universitat d'Alacant revela que quatre de cada deu persones majors tenen dificultats per a distingir els seus medicaments quan els envasos i noms són similars, la qual cosa incrementa el risc d'errors de presa.

Presó provisional per a l’acusat de matar a un home en una perruqueria de València

Un jutjat de València envia a presó provisional sense fiança al jove de 26 anys detingut per la mort a ganivetades del seu company en una perruqueria del barri de Russafa.
Anuncios