14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Feliç Dia de la Paella!!! València celebra la World Paella Day Cup 2021

La Marina de València ha acollit hui les semifinals i final del World Paella Day Cup 2021, una competició en la qual 10 xefs de tot el món han batallat per alçar-se amb la copa. Finalmente, el guanyador (que es donarà a coneixer a través del twitter@Valenciaturismo) s’ha decidit entre professionals de Costa Rica, Espanya, la Xina, l’Uruguay i els Estats Units.

En l’acte han participat el regidor de Turisme i Internacionalització i president de Visit València, Emiliano  García, el secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i els membres del jurat, que ha estat conformat per perfils referents de la cultura de la paella, Evarist Miralles, vencedor del XIII Campionat d’Espanya de Cuiners; Chabe Soler, xef guanyadora de la I World Paella Day Cup; Nuria Sanz, presidenta de restaurants de la FEHV, Jesús Merelo, director tècnic de concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, i Rafa Margós, mestre paeller.

El regidor de Turisme, Emiliano García, ha destacat que “hui és un dia de trobada per als valencians i valencianes, el dia que celebrem eixa cultura de la paella que és present a les nostres cases els diumenges o els dies de celebració”. “Hem volgut projectar i compartir este ‘comboi’ que ens caracteritza, perquè la paella, d’origen valencià, ja forma part del patrimoni gastronòmic mundial, i això és el que volem continuar potenciant”.

“En esta IV edició del World Paella Day hem pogut comprovar com la paella ha traspassat davanteres i ja es cuina a tot el món. Per això, hem comptat amb xefs de 10 països diferents perquè competisquen per la millor paella, però, sobretot, perquè coneguen on va nàixer la paella, quin és el seu origen, el perquè dels ingredients i tot el que, a València, embolica a la cultura de la paella” ha conclòs l’edil de Turisme.

La jornada ha arrancat a les 10.00 hores amb les competicions, que han enfrontat a l’Uruguai contra Corea del Sud, Costa Rica contra Irlanda, el Perú contra la Xina, els Estats Units contra Bèlgica i Espanya contra República Txeca.

El World Paella Day és una iniciativa impulsada per les administracions públiques, d’una manera coordinada, hem treballat per a fer valdre el plat valencià més emblemàtic.

Així està organitzat per l’Ajuntament de València, a través de Visit València, Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València, a través de Turisme València, i Turespaña. La iniciativa compta amb la col·laboració de FEHV, Arròs de València D.O, Wikipaella i Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca.

 

Els plans per a portar la paella a diferents continents

 

Un dels principals objectius del World Paella Day, des dels seus inicis, va ser incrementar la visibilidad de la paella en l’àmbit internacional i reivindicar que València és el territori d’origen.

Al llarg d’enguany es desenvoluparan accions en més de 30 països en col·laboració amb les Oficines Espanyoles de Turisme en l’exterior. D’estes sinergies es pot destacar un esdeveniment que va tindre lloc a París el 17 de setembre amb premsa en la Delegació Permanent d’Espanya davant la UNESCO.

En altres capitals europees com Oslo, s’organitzarà una trobada amb premsa especialitzada i agències de viatge. També a Moscou s’hi haurà una ‘food-festa’ en un mercat gastronòmic que serà dirigit al públic final a Rússia, però a més es convocarà a premsa, crítics i blogueros. I a l’altre costat del toll, a Amèrica, es farà un esmorzar de presentació a Chicago per a la premsa especialitzada en gastronomia i viatges que tindrà lloc en el recentment obert cap de bestiartaurante de Jose Andrés a Chicago.

 

L’arròs protagonista del World Paella Day Restaurant Week

 

Del 16 al 26 de setembre se celebrarà en la capital del Túria la World Paella Day Restaurant Week. Durant 10 dies, 28 restaurants oferiran diferents tipologies de menús el plat dels quals principal serà l’arròs, i comptaran amb entrant i postres. Una acció més, dins de les desenvolupades per al Dia Mundial de la Paella, que pretén dinamitzar l’hostaleria i contribuir a reforçar el consum en els restaurants.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.