Les víctimes del presumpte assassí de Marta Calvo ingeriren alguna beguda amb droga

 

Algunes de les víctimes del presumpte assassí de la jove Marta Calvo han explicat este dimarts en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València que el sospitós, Jorge Ignacio P.J., els va oferir una beguda amb alguna substància que els va afectar física i mentalment abans de mantindre relacions sexuals.

 

Este jutjat dirigix la investigació oberta per l’assassinat de Marta Calvo i altres dos jóvens, Arlene i Lady Marcela, a les que l’acusat podria haver introduït cocaïna en els genitals en el transcurs de pràctiques sexuals que van resultar letals.

 

Jorge Ignacio P.J., autor confés de la desaparició del cos de Marta Calvo, es va entregar el 4 de desembre de l’any passat en la caserna de la Guàrdia Civil de Carcaixent, en la comarca de la Ribera Alta (València), i va sostindre que la mort de la xica va ser un accident després d’haver mantingut una relació sexual amb consum de cocaïna, i que va procedir a desmembrar el cos i a distribuir-lo en contenidors.

 

Segons han explicat fonts coneixedores de les declaracions efectuades este dimarts, totes estes dones han confirmat la mateixa manera d’actuar del processament que ja van relatar anteriorment en el jutjat altres afectades, és a dir, un ús desmesurat de cocaïna sense consentiment de la víctima, a voltes sense coneixement si més no, i de manera sorprenent, tractant d’introduir-la en els seus genitals.

 

Pèrdua de consciència

L’ús d’estes substàncies, tant de la cocaïna per via anal o vaginal com la droga desconeguda que se sospita que va poder introduir en les begudes, van fer perdre la consciència a tres de les víctimes que han declarat.

 

«Una d’elles ha explicat que després de beure el que l’acusat li va oferir no podia caminar, una altra que va començar a vore-ho tot borrós, una altra que va estar tan dèbil durant dos dies que a penes podia menjar, i una quarta ha indicat que no recorda ni haver-se despullat», han explicat les mateixes fonts.

 

Altres víctimes han relatat que sí que van ser conscients de què el sospitós tractava d’introduir-los cocaïna i que este els oferia beguda si es negaven o oferien resistència.

 

A demés de les dones han declarat dos metges de l’Hospital Clínic, una que va atendre una de les víctimes mortals a la seua arribada a urgències i un altre que ho va fer en l’UCI.

 

La jove a la que van atendre va patir una parada cardiorespiratòria en l’ambulància, de la que es va poder recuperar gràcies a una intubació; i encara que va arribar amb vida al centre sanitari, mai va recuperar la consciència.

 

Cocaïna en l’orina

Els metges han explicat que van detectar cocaïna en l’orina d’esta dona, però que les seues analítiques van ser qualitatives, no quantitatives i que, en conseqüència no van saber quina quantitat d’esta droga va poder haver consumit.

 

A preguntes de les parts han respost que van tractar a la dona amb naloxona per a tractar de recuperar el seu pols cardíac i contrarestar la intoxicació, però han insistit que no existix cap medicació capaç de contrarestar immediatament els efectes de la cocaïna.

 

El jutjat ha d’escoltar encara la declaració d’una de les víctimes que no ha pogut acudir a declarar i la d’una segona que és estrangera i no ha pogut ser localitzada, encara que de moment no hi ha data per a estes noves diligències.

 

Homicidi provisional

Les tres morts que s’atribuixen a Jorge Ignacio P.J. han sigut qualificades provisionalment d’homicidis per la Fiscalia, però les famílies de les víctimes, tant en el cas de Marta com en el de Lady Marcela, una jove que va morir el 15 de juny de 2019, i de Arlene R., que va morir en abril de 2019, les dos en València, han considerat que els fets podrien conduir a acusacions d’assassinat.

 

En alguns dels casos, la cocaïna usada per Jorge Ignacio era de gran puresa, el que incrementava el risc de mort provocada per la intoxicació, segons consta en les anàlisis que obren en la causa.

 

En les declaracions del passat 24 de novembre les testimonis van afirmar que el suposat assassí de Marta Calvo, Jorge Ignacio P.J., introduïa cocaïna en els genitals de les seues víctimes de manera sorprenent i a traïció.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.