Ximo Puig assegura que el curs serà presencial i «no està damunt de la taula» una altra modalitat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que no està «damunt de la taula en estos moments» que el començament de curs en el territori valencià no siga presencial i ha assegurat que es va a treballar per a fer possible que hi haja seguretat en les aules davant el coronavirus i al mateix temps que hi haja presencialitat.

 

Puig ha admés que «el risc zero no existix» i que l’evolució de la pandèmia de coronavirus indica que «pot haver i hi haurà brots» en algun centre educatiu, però ha precisat que es farà «tot l’humanament possible per a que hi haja el menor risc» per a alumnat i professorat.

 

El president ha alertat que la no presencialitat en les aules, sobretot en educació infantil i primària, té «efectes negatius per a la sociabilitat i per a la mateixa educació dels xiquets». Per això, s’ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a que l’alumnat puga acudir a les aules.

 

«No es pot garantir que no hi haurà cap contagi en cap col·legi»

Puig ha admés que no es pot «garantir al cent per cent que no hi haurà cap contagi en cap col·legi», com tampoc en cap centre hospitalari ni en altres àmbits, però ha defés la postura «ben clara» de la Generalitat Valenciana: «volem la màxima presencialitat possible» en les aules, sobretot en les etapes inicials.

 

En este sentit, el president de la Generalitat ha reivindicat que la Comunitat Valenciana ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a abordar la tornada a l’escola i establir un «full de ruta». També ha aprofitat per a agraïr l’esforç fan els centres per a «adequar les aules» a la nova situació.

 

Puig ha admés que cal ser «prudents» i que caldrà evolucionar en l’àmbit educatiu conforme ho faça la pandèmia, i ha recordat que en el territori valencià s’ha contractat a més de 4.000 professors per a facilitar les mesures de seguretat en les aules.

 

«Si hi ha comunitats que no tenen un pla, no és culpa del Govern d’Espanya»

Respecte a la Conferència de presidents davant del començament de curs, el president ha dit que durant l’estat d’alarma hi ha hagut una «unitat d’acció molt positiva» entre el Govern d’Espanya i les comunitats autònomes, però «cada un ha d’assumir la seua responsabilitat» en l’àmbit de les seues competències.

 

«Si hi ha comunitats autònomes que en este moment no tenen un pla, o que no han parlat amb la comunitat educativa, és la seua responsabilitat, no del Govern d’Espanya», ha afirmat Ximo Puig.

 

Puig ha insistit que en el territori valencià es vol generar «la màxima seguretat» per a que els xiquets puguen anar a escola i tindre una educació «el més normalitzada possible, perquè els confinaments i les mesures restrictives també tenen costos, psicològics, socials i econòmics».

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.