8.2 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Ximo Puig assegura que el curs serà presencial i «no està damunt de la taula» una altra modalitat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que no està «damunt de la taula en estos moments» que el començament de curs en el territori valencià no siga presencial i ha assegurat que es va a treballar per a fer possible que hi haja seguretat en les aules davant el coronavirus i al mateix temps que hi haja presencialitat.

 

Puig ha admés que «el risc zero no existix» i que l’evolució de la pandèmia de coronavirus indica que «pot haver i hi haurà brots» en algun centre educatiu, però ha precisat que es farà «tot l’humanament possible per a que hi haja el menor risc» per a alumnat i professorat.

 

El president ha alertat que la no presencialitat en les aules, sobretot en educació infantil i primària, té «efectes negatius per a la sociabilitat i per a la mateixa educació dels xiquets». Per això, s’ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a que l’alumnat puga acudir a les aules.

 

«No es pot garantir que no hi haurà cap contagi en cap col·legi»

Puig ha admés que no es pot «garantir al cent per cent que no hi haurà cap contagi en cap col·legi», com tampoc en cap centre hospitalari ni en altres àmbits, però ha defés la postura «ben clara» de la Generalitat Valenciana: «volem la màxima presencialitat possible» en les aules, sobretot en les etapes inicials.

 

En este sentit, el president de la Generalitat ha reivindicat que la Comunitat Valenciana ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a abordar la tornada a l’escola i establir un «full de ruta». També ha aprofitat per a agraïr l’esforç fan els centres per a «adequar les aules» a la nova situació.

 

Puig ha admés que cal ser «prudents» i que caldrà evolucionar en l’àmbit educatiu conforme ho faça la pandèmia, i ha recordat que en el territori valencià s’ha contractat a més de 4.000 professors per a facilitar les mesures de seguretat en les aules.

 

«Si hi ha comunitats que no tenen un pla, no és culpa del Govern d’Espanya»

Respecte a la Conferència de presidents davant del començament de curs, el president ha dit que durant l’estat d’alarma hi ha hagut una «unitat d’acció molt positiva» entre el Govern d’Espanya i les comunitats autònomes, però «cada un ha d’assumir la seua responsabilitat» en l’àmbit de les seues competències.

 

«Si hi ha comunitats autònomes que en este moment no tenen un pla, o que no han parlat amb la comunitat educativa, és la seua responsabilitat, no del Govern d’Espanya», ha afirmat Ximo Puig.

 

Puig ha insistit que en el territori valencià es vol generar «la màxima seguretat» per a que els xiquets puguen anar a escola i tindre una educació «el més normalitzada possible, perquè els confinaments i les mesures restrictives també tenen costos, psicològics, socials i econòmics».

Últimes notícies

Aena planteja una pujada moderada de tarifes i avisa d’aeroports al límit com Alacant

Aena proposarà un augment moderat de les tarifes en el DAURA III (2027-2031), menor que en 2026, per a sostindre inversions i costos creixents. Lucena advertix d'aeroports prop de la seua capacitat, com Alacant, i defén mantindre el 'pay out' amb finançament combinat.

Torrent obri la passarel·la del CEIP Joan XXIII i avança en la reconstrucció postdana

Torrent ha posat en marxa la nova passarel·la per als vianants que restablix l'accés al CEIP Joan XXIII i la connexió amb el barri del Xenillet després de la DANA.

El cos trobat a Indonèsia és el de Mateo, de 9 anys; continua la busca de Quique

La família confirma que el cos recuperat a Indonèsia correspon a Mateo, de 9 anys. Els equips han représ la busca de Quique, de 10, després del naufragi en Komodo.

El festival Zevra confirma a Anuel AA com a cap de cartell al juliol

L'artista porto-riqueny tornarà a Cullera per a liderar el quint aniversari de Zevra entre el 24 i el 27 de juliol. L'organització planteja el seu retorn com a ocasió de redempció després d'una gira recent marcada per polèmiques.

Les mínimes baixen de zero en la Comunitat Valenciana i toquen -7,1 a Ademuz

Les mínimes han caigut per davall de zero en nombrosos punts, amb un registre de -7,1 a Ademuz. L'interior ha encadenat gelades enfront de valors positius en la costa.

Desarticulada la major xarxa de metamfetamina a Europa amb droga oculta en marbre

La Policia Nacional, amb suport de la DEA, ha desarticulat la major xarxa europea de metamfetamina, que ocultava la droga en roques i escultures de marbre importades de Mèxic. L'operació deixa nou detinguts, un búnquer amb quasi 3 milions d'euros i múltiples confiscacions.

Detingut a San Fulgencio un escapolit del Regne Unit condemnat per agressió sexual

La Policia Nacional ha arrestat a San Fulgencio a un home reclamat pel Regne Unit, condemnat a cadena perpètua per agressió sexual. L'Audiència Nacional assumix els tràmits d'extradició.

La Guàrdia Civil ha detingut a una parella per catorze robatoris amb força a Nàquera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona per 14 robatoris amb força, 12 en vivendes de Nàquera i 2 en establiments. L'operació 'ROSMONT' es va iniciar després de diversos avisos veïnals i el rastreig de vendes en un portal de segona mà i d'un vehicle sospitós