18.6 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Ximo Puig assegura que el curs serà presencial i «no està damunt de la taula» una altra modalitat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que no està «damunt de la taula en estos moments» que el començament de curs en el territori valencià no siga presencial i ha assegurat que es va a treballar per a fer possible que hi haja seguretat en les aules davant el coronavirus i al mateix temps que hi haja presencialitat.

 

Puig ha admés que «el risc zero no existix» i que l’evolució de la pandèmia de coronavirus indica que «pot haver i hi haurà brots» en algun centre educatiu, però ha precisat que es farà «tot l’humanament possible per a que hi haja el menor risc» per a alumnat i professorat.

 

El president ha alertat que la no presencialitat en les aules, sobretot en educació infantil i primària, té «efectes negatius per a la sociabilitat i per a la mateixa educació dels xiquets». Per això, s’ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a que l’alumnat puga acudir a les aules.

 

«No es pot garantir que no hi haurà cap contagi en cap col·legi»

Puig ha admés que no es pot «garantir al cent per cent que no hi haurà cap contagi en cap col·legi», com tampoc en cap centre hospitalari ni en altres àmbits, però ha defés la postura «ben clara» de la Generalitat Valenciana: «volem la màxima presencialitat possible» en les aules, sobretot en les etapes inicials.

 

En este sentit, el president de la Generalitat ha reivindicat que la Comunitat Valenciana ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a abordar la tornada a l’escola i establir un «full de ruta». També ha aprofitat per a agraïr l’esforç fan els centres per a «adequar les aules» a la nova situació.

 

Puig ha admés que cal ser «prudents» i que caldrà evolucionar en l’àmbit educatiu conforme ho faça la pandèmia, i ha recordat que en el territori valencià s’ha contractat a més de 4.000 professors per a facilitar les mesures de seguretat en les aules.

 

«Si hi ha comunitats que no tenen un pla, no és culpa del Govern d’Espanya»

Respecte a la Conferència de presidents davant del començament de curs, el president ha dit que durant l’estat d’alarma hi ha hagut una «unitat d’acció molt positiva» entre el Govern d’Espanya i les comunitats autònomes, però «cada un ha d’assumir la seua responsabilitat» en l’àmbit de les seues competències.

 

«Si hi ha comunitats autònomes que en este moment no tenen un pla, o que no han parlat amb la comunitat educativa, és la seua responsabilitat, no del Govern d’Espanya», ha afirmat Ximo Puig.

 

Puig ha insistit que en el territori valencià es vol generar «la màxima seguretat» per a que els xiquets puguen anar a escola i tindre una educació «el més normalitzada possible, perquè els confinaments i les mesures restrictives també tenen costos, psicològics, socials i econòmics».

Últimes notícies

Rufián i Belarra acusen a Mazón per la gestió de la DANA i exigixen responsabilitats

La compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA ha estat marcada per dures acusacions de Rufián i Belarra, que li han responsabilitzat de la tragèdia amb 229 morts. El president valencià en funcions ha defés que no comptava amb informació suficient ni la competència per a activar alertes.

Rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte per a les comunitats en 2026

Les comunitats rebran en 2026 un màxim històric de 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més. Hisenda ha fixat a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Hisenda ha oferit a les comunitats autònomes un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028

Hisenda ha oferit a les comunitats un objectiu de dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028 en el CPFF. La mesura afig 5.485 milions de marge i la seua aprovació és previsible.

Les comunitats rebran un rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte en 2026

Hisenda ha confirmat que en 2026 les comunitats rebran 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més que enguany. El CPFF fixa a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Merino acudix al CPFF amb poques esperances d’avanços en el finançament autonòmic

La consellera d'Hisenda en funcions ha acudit al CPFF amb 'poques esperances' de progrés en la reforma del sistema. Exigix un fons d'anivellament i abordarà el FLA extraordinari.

Familiars de les víctimes de la DANA es concentren davant el Congrés contra la gestió de Mazón

Un centenar de familiars i amics de les víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a retraure a Carlos Mazón la seua gestió del temporal en la Comunitat Valenciana.

La seu del PP de Castelló ha començat el dia amb pintades contra Mazón

La seu del PP de Castelló ha aparegut amb pintades contra Mazón que esmenten a Arran. El partit ha denunciat els fets com a delicte d'odi i ha rebutjat la intimidació.

El juí a l’alcalde d’Orihuela, Pepe Vegara, per presumpta falsedat arrancarà el divendres 21

El juí contra Pepe Vegara i tres empresaris per presumpta falsedat documental i frau fiscal arrancarà el dia 21 després d'ajornar-se per un problema mèdic. La Fiscalia sol·licita set anys de presó per a l'alcalde.