18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Ximo Puig assegura que el curs serà presencial i «no està damunt de la taula» una altra modalitat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que no està «damunt de la taula en estos moments» que el començament de curs en el territori valencià no siga presencial i ha assegurat que es va a treballar per a fer possible que hi haja seguretat en les aules davant el coronavirus i al mateix temps que hi haja presencialitat.

 

Puig ha admés que «el risc zero no existix» i que l’evolució de la pandèmia de coronavirus indica que «pot haver i hi haurà brots» en algun centre educatiu, però ha precisat que es farà «tot l’humanament possible per a que hi haja el menor risc» per a alumnat i professorat.

 

El president ha alertat que la no presencialitat en les aules, sobretot en educació infantil i primària, té «efectes negatius per a la sociabilitat i per a la mateixa educació dels xiquets». Per això, s’ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a que l’alumnat puga acudir a les aules.

 

«No es pot garantir que no hi haurà cap contagi en cap col·legi»

Puig ha admés que no es pot «garantir al cent per cent que no hi haurà cap contagi en cap col·legi», com tampoc en cap centre hospitalari ni en altres àmbits, però ha defés la postura «ben clara» de la Generalitat Valenciana: «volem la màxima presencialitat possible» en les aules, sobretot en les etapes inicials.

 

En este sentit, el president de la Generalitat ha reivindicat que la Comunitat Valenciana ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a abordar la tornada a l’escola i establir un «full de ruta». També ha aprofitat per a agraïr l’esforç fan els centres per a «adequar les aules» a la nova situació.

 

Puig ha admés que cal ser «prudents» i que caldrà evolucionar en l’àmbit educatiu conforme ho faça la pandèmia, i ha recordat que en el territori valencià s’ha contractat a més de 4.000 professors per a facilitar les mesures de seguretat en les aules.

 

«Si hi ha comunitats que no tenen un pla, no és culpa del Govern d’Espanya»

Respecte a la Conferència de presidents davant del començament de curs, el president ha dit que durant l’estat d’alarma hi ha hagut una «unitat d’acció molt positiva» entre el Govern d’Espanya i les comunitats autònomes, però «cada un ha d’assumir la seua responsabilitat» en l’àmbit de les seues competències.

 

«Si hi ha comunitats autònomes que en este moment no tenen un pla, o que no han parlat amb la comunitat educativa, és la seua responsabilitat, no del Govern d’Espanya», ha afirmat Ximo Puig.

 

Puig ha insistit que en el territori valencià es vol generar «la màxima seguretat» per a que els xiquets puguen anar a escola i tindre una educació «el més normalitzada possible, perquè els confinaments i les mesures restrictives també tenen costos, psicològics, socials i econòmics».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre del domicili a València del presumpte autor del doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. La investigació seguix sota secret i el sospitós passarà este divendres a disposició judicial