Ximo Puig assegura que el curs serà presencial i «no està damunt de la taula» una altra modalitat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha afirmat que no està «damunt de la taula en estos moments» que el començament de curs en el territori valencià no siga presencial i ha assegurat que es va a treballar per a fer possible que hi haja seguretat en les aules davant el coronavirus i al mateix temps que hi haja presencialitat.

 

Puig ha admés que «el risc zero no existix» i que l’evolució de la pandèmia de coronavirus indica que «pot haver i hi haurà brots» en algun centre educatiu, però ha precisat que es farà «tot l’humanament possible per a que hi haja el menor risc» per a alumnat i professorat.

 

El president ha alertat que la no presencialitat en les aules, sobretot en educació infantil i primària, té «efectes negatius per a la sociabilitat i per a la mateixa educació dels xiquets». Per això, s’ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a que l’alumnat puga acudir a les aules.

 

«No es pot garantir que no hi haurà cap contagi en cap col·legi»

Puig ha admés que no es pot «garantir al cent per cent que no hi haurà cap contagi en cap col·legi», com tampoc en cap centre hospitalari ni en altres àmbits, però ha defés la postura «ben clara» de la Generalitat Valenciana: «volem la màxima presencialitat possible» en les aules, sobretot en les etapes inicials.

 

En este sentit, el president de la Generalitat ha reivindicat que la Comunitat Valenciana ha arribat a un acord amb la comunitat educativa per a abordar la tornada a l’escola i establir un «full de ruta». També ha aprofitat per a agraïr l’esforç fan els centres per a «adequar les aules» a la nova situació.

 

Puig ha admés que cal ser «prudents» i que caldrà evolucionar en l’àmbit educatiu conforme ho faça la pandèmia, i ha recordat que en el territori valencià s’ha contractat a més de 4.000 professors per a facilitar les mesures de seguretat en les aules.

 

«Si hi ha comunitats que no tenen un pla, no és culpa del Govern d’Espanya»

Respecte a la Conferència de presidents davant del començament de curs, el president ha dit que durant l’estat d’alarma hi ha hagut una «unitat d’acció molt positiva» entre el Govern d’Espanya i les comunitats autònomes, però «cada un ha d’assumir la seua responsabilitat» en l’àmbit de les seues competències.

 

«Si hi ha comunitats autònomes que en este moment no tenen un pla, o que no han parlat amb la comunitat educativa, és la seua responsabilitat, no del Govern d’Espanya», ha afirmat Ximo Puig.

 

Puig ha insistit que en el territori valencià es vol generar «la màxima seguretat» per a que els xiquets puguen anar a escola i tindre una educació «el més normalitzada possible, perquè els confinaments i les mesures restrictives també tenen costos, psicològics, socials i econòmics».

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.