7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Ximo Puig repetix com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este dijous Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha sigut investit president de la Generalitat Valenciana amb 52 vots: els dels socialistes, els de Compromís i els d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

Comença d’esta manera el Botànic II, escenificat ahir amb la firma del pacte ‘in extremis’ en el Castell de Santa Bàrbara d’Alacant. Durant dos dies, el ple de les Corts ha estat debatint la investidura del president morellà. El debat ha conclòs amb la votació de les 18.27 hores, moment en què Puig ha obtingut els vots necessaris per a ser el segon president dels socialistes valencians, després de Joan Lerma.

 

 

El president Puig revalida d’esta manera el seu mandat al capdavant de la Generalitat Valenciana, que va suposar la fi de l’hegemonia absoluta del Partit Popular l’any 2015. La presa de possessió serà el diumenge 16 de juny, a les 12.00 hores. Una decisió criticada per algun dels grups de la Cambra, ja que l’obertura de l’hemicicle en diumenge suposa un increment en el gasto públic.

 

En el seu últim discurs, el socialista ha agraït als altres grups les seues intervencions «en térmens generals, el respecte» i, dirigint-se als grups que li han donat suport com a president, ha agraït «la seua voluntat de continuar treballant junts i mirar al futur amb esperança» després d’haver demostrat, durant l’anterior legislatura, ser capaços de «governar des de la diversitat i conseguir l’èxit».

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Comença, per tant, la X legislatura democràtica valenciana, amb els pactes municipals de teló de fons. Caldrà vore si les amenaces d’expulsió de PSOE i Compromís als regidors que no faciliten un ‘Botànic’ municipal es complixen, com en el cas de Sueca, a on els socialistes volen governar amb PP i Ciudadanos i deixar Compromís fora de l’alcaldia per primera volta en 12 anys. 

 

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.