Ximo Puig repetix com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este dijous Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha sigut investit president de la Generalitat Valenciana amb 52 vots: els dels socialistes, els de Compromís i els d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

Comença d’esta manera el Botànic II, escenificat ahir amb la firma del pacte ‘in extremis’ en el Castell de Santa Bàrbara d’Alacant. Durant dos dies, el ple de les Corts ha estat debatint la investidura del president morellà. El debat ha conclòs amb la votació de les 18.27 hores, moment en què Puig ha obtingut els vots necessaris per a ser el segon president dels socialistes valencians, després de Joan Lerma.

 

 

El president Puig revalida d’esta manera el seu mandat al capdavant de la Generalitat Valenciana, que va suposar la fi de l’hegemonia absoluta del Partit Popular l’any 2015. La presa de possessió serà el diumenge 16 de juny, a les 12.00 hores. Una decisió criticada per algun dels grups de la Cambra, ja que l’obertura de l’hemicicle en diumenge suposa un increment en el gasto públic.

 

En el seu últim discurs, el socialista ha agraït als altres grups les seues intervencions «en térmens generals, el respecte» i, dirigint-se als grups que li han donat suport com a president, ha agraït «la seua voluntat de continuar treballant junts i mirar al futur amb esperança» després d’haver demostrat, durant l’anterior legislatura, ser capaços de «governar des de la diversitat i conseguir l’èxit».

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Comença, per tant, la X legislatura democràtica valenciana, amb els pactes municipals de teló de fons. Caldrà vore si les amenaces d’expulsió de PSOE i Compromís als regidors que no faciliten un ‘Botànic’ municipal es complixen, com en el cas de Sueca, a on els socialistes volen governar amb PP i Ciudadanos i deixar Compromís fora de l’alcaldia per primera volta en 12 anys. 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.