Ximo Puig repetix com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este dijous Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha sigut investit president de la Generalitat Valenciana amb 52 vots: els dels socialistes, els de Compromís i els d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

Comença d’esta manera el Botànic II, escenificat ahir amb la firma del pacte ‘in extremis’ en el Castell de Santa Bàrbara d’Alacant. Durant dos dies, el ple de les Corts ha estat debatint la investidura del president morellà. El debat ha conclòs amb la votació de les 18.27 hores, moment en què Puig ha obtingut els vots necessaris per a ser el segon president dels socialistes valencians, després de Joan Lerma.

 

 

El president Puig revalida d’esta manera el seu mandat al capdavant de la Generalitat Valenciana, que va suposar la fi de l’hegemonia absoluta del Partit Popular l’any 2015. La presa de possessió serà el diumenge 16 de juny, a les 12.00 hores. Una decisió criticada per algun dels grups de la Cambra, ja que l’obertura de l’hemicicle en diumenge suposa un increment en el gasto públic.

 

En el seu últim discurs, el socialista ha agraït als altres grups les seues intervencions «en térmens generals, el respecte» i, dirigint-se als grups que li han donat suport com a president, ha agraït «la seua voluntat de continuar treballant junts i mirar al futur amb esperança» després d’haver demostrat, durant l’anterior legislatura, ser capaços de «governar des de la diversitat i conseguir l’èxit».

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Comença, per tant, la X legislatura democràtica valenciana, amb els pactes municipals de teló de fons. Caldrà vore si les amenaces d’expulsió de PSOE i Compromís als regidors que no faciliten un ‘Botànic’ municipal es complixen, com en el cas de Sueca, a on els socialistes volen governar amb PP i Ciudadanos i deixar Compromís fora de l’alcaldia per primera volta en 12 anys. 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.