9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Obert el termini d’admissió dels cicles de Formació Professional fins al 29 de maig

Els cicles de Formació Professional del municipi ja han obert el procediment d’admissió fins al pròxim 29 de maig. Les persones interessades poden realitzar l’adscripció i matrícula a través de https://portal.edu.gva.es/telematricula/ i obtindre més informació mitjançant la secció del departament d’Educació de la pàgina web de l’Ajuntament de Sagunt.

Els cicles formatius de cada centre es poden consultar en la seua pàgina web: IES Jorge Juan, https://mestreacasa.gva.es/web/iesjorgejuan; IES Camp de Morvedre, https://www.iescamp.es/; IES Eduardo Merello, https://portal.edu.gva.es/iesemerello/es/inicio/; IES Clot del Moro: https://mestreacasa.gva.es/web/4600773600; IES María Moliner, https://portal.edu.gva.es/iesmariamoliner/es/inici/; IES Secció Clot del Moro, https://mestreacasa.gva.es/web/iesjaumesagunt.

Per a este pròxim curs la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha concedit tres nous cicles formatius a centres d’FP del municipi de Sagunt. En concret ha sigut autoritzada la seua implantació en l’actual Institut Jorge Juan, futur CIPFP, per al període escolar 2021-2022.

Els cicles nous oferits són els següents: Cicle formatiu Emergències Sanitàries

(Grau Mitjà amb 2.000 hores de la Família Professional: Sanitat) https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/publicador-ciclos/-/asset_publisher/FRACVC0hANWa/content/ciclo-formativo-emergencias-sanitarias;  Cicle formatiu Condicionament físic (Grau Superior 2.000 hores de la Família Professional: Activitats Físiques i Esportives) https://ceice.gva.es/es/web/formacion-profesional/publicador-ciclos/-/asset_publisher/FRACVC0hANWa/content/acondicionamiento-fisico i, finalment, el Cicle formatiu: Comerç internacional plurilingüe reforçat (Grau Superior 2.000 hores de la Família Professional: Comerç i Màrqueting)  https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/publicador-ciclos/-/asset_publisher/fracvc0hanwa/content/ciclo-formativo-comercio-internacional-loe-.

El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Sagunt, José Manuel Tarazona, ha indicat sobre l’inici d’estos nous cicles formatius que «aquesta setmana és l’admissió en els nostres cicles d’FP. Per això, us recordem que si voleu més informació, teniu a l’abast, la pàgina de la nostra III Fira de la FP que continua oberta perquè pugueu informar-vos, així com també en els mateixos instituts».

D’altra banda, ha assenyalat que «també hem de dir que tindrem nous cicles formatius, en concret tres en l’IES Jorge Juan, que com sabreu serà un dels nostres futurs Centres Integrats de Formació Professional amb l’objectiu de cobrir necessitats laborals i productives de manera efectiva per al desenvolupament socioeconòmic de la nostra comarca, a més de respondre a les necessitats laborals en l’àmbit de la salut, l’esport, el comerç i la logística. Som una Ciutat Educadora». També ha agraït «tot l’esforç de la Conselleria d’Educació per la seua confiança amb Sagunt per a dinamitzar l’FP».

També hi ha habilitada més informació en la web de la III Fira de l’FP de Sagunt: https://firafpsagunt.es/, amb l’objectiu de contribuir a la informació i orientació de l’alumnat i les famílies dels cicles formatius d’FP i ensenyaments de règim especial que es realitzen a Sagunt.

Una altra eina de consulta és https://portal.edu.gva.es/fpvalenciana/ on s’informa què i on es pot estudiar i a quina professió es pot accedir posteriorment amb estos estudis amb moltes possibilitats d’ocupació futura.

D’altra banda, també es pot consultar en els següents enllaços la guia d’orientació educativa Què pots fer després de 4t d’ESO? adaptada al present curs acadèmic, i que té com a finalitat orientar l’alumnat en la presa de decisions sobre l’elecció dels seus futurs itineraris formatius acadèmics o professionals: https://www.sagunto.es/media/je5hoj5m/quadern-orientaci%C3%B3-que-pots-fer-despres-eso-2022.pdf i https://www.sagunto.es/va/ajuntament/arees-i-serveis/cultura-i-educacio/educacio/guies-didactiques/.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.