20.6 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Coneix ací les dates d’admissió i matriculació per al pròxim curs escolar

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el  DOGV el calendari d’admissió i matriculació per al curs 2023-2024 dels nivells d’Infantil, Primària, ESO i Batxillerat. Les famílies podran completar tot el procediment telemàtic d’admissió, matrícula inclosa, a través de la plataforma ‘telematricula.es’. 

La presentació de sol·licituds d’admissió telemàtica en Infantil i Primària serà del 20 al 28 d’abril. El procediment d’admissió és especialment important per a les famílies que matriculen els fills i les filles en Infantil de 3 anys, en les aules gratuïtes de 2 anys dels CEIP i en escoletes de titularitat de la Generalitat de 0-3 anys. En l’admissió escolar del pròxim curs 2023-2024, a les places d’Infantil de 2 anys opten les xiquetes i els xiquets nascuts en 2021, i a les d’Infantil de 3 anys la població nascuda en 2020.

El 14 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d’alumnat admés en cada centre, començarà la matriculació. Des d’aquest mateix dia fins al 30 de juny, podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per fer-ho en línia, i del 22 de juny al 5 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Pel que fa a l’admissió telemàtica en ESO i Batxillerat, serà del 4 al 12 de maig. En el cas de l’ESO, les llistes definitives d’alumnat admés es publicaran el 19 de juliol i aquest mateix dia començarà la matriculació en línia, que estarà oberta fins al 24 de juliol. Les famílies que opten per formalitzar la matrícula de manera presencial podran fer-ho del 20 al 25 de juliol.

Les llistes definitives d’alumnat admés en Batxillerat es publicaran el 24 de juliol i des d’aquest dia fins al 27 de juliol es podrà formalitzar la matrícula de manera telemàtica i, si s’opta per fer la matrícula de manera presencial, cal acudir als centres educatius del 25 al 28 de juliol.

En Primària, ESO i Batxillerat les famílies utilitzen aquest procediment en menor mesura, ja que el fan servir només per a canviar els fills i les filles de centre educatiu per diferents raons com, per exemple, el canvi de residència d’una població a una altra. 

El procés d’admissió és el primer tràmit que es fa per a l’escolarització per primera vegada o per a sol·licitar canvi de centre educatiu. El realitzen les famílies i se centra a aportar tota la informació i posar les opcions dels centres preferents per a poder fer la baremació i la determinació del centre educatiu en el qual s’escolaritzen els fills i les filles. 

La via principal per a fer aquest tràmit és de manera telemàtica a través de l’espai web ‘telematricula.es’, en el qual les famílies tenen al seu abast totes les vacants disponibles, tutorials que les guiaran pel procediment i les respostes a les preguntes freqüents que puguen sorgir durant la tramitació. 

En aquests moments, la Conselleria treballa en l’actualització de ‘telematricula.es’ i l’espai web estarà habilitat perquè estiga en funcionament en el calendari previst d’admissió que s’ha assenyalat. 

No obstant això, qualsevol família que necessite ajuda o no dispose d’accés a Internet pot acudir al centre educatiu on vulga matricular els seus fills i filles per tal de fer l’admissió telemàtica

Últimes notícies

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden triar pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón i ha advertit a PP i Vox que la successió no pot decidir-se en despatxos. Diana Morant ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de candidat encobridor i ha demanat que decidisca la ciutadania.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden decidir pels valencians

Diana Morant ha advertit que PP i Vox no tenen dret a triar pels valencians i ha reclamat eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón. També ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca com a 'candidat encobridor'.

València Basket i Tenerife se citen en el cim de la Lliga Endesa

València i Tenerife arriben amb 5-1 com a líders compartits i estils oposats. El conjunt taronja afronta el xoc després de doble setmana europea; Matt Costello és dubte.

El Vila-real firmarà el seu millor primer terç de Lliga si gana al Mallorca

L'equip de Marcelino ha sumat 26 punts en 12 jornades; si venç al Mallorca tancarà el primer terç amb 29, per damunt del registre de 2007-08 després de 13.

De Florència a Mestalla: Beltrán i Matías Moreno passen d’amics a rivals en el derbi

El derbi del divendres a Mestalla reunirà els cordovesos Lucas Beltrán i Matías Moreno, excompanys en la Fiorentina i hui cedits a València i Llevant. Els dos arriben assentats en l'onze i serà el seu primer cara a cara.

Un incendi en un desballestament de motos a Alboraia genera una gran columna de fum

Un incendi en un desballestament de motocicletes a Alboraia està generant una gran columna de fum sense causar ferits. Diverses dotacions de bombers treballen en la zona i el foc no revist gravetat, segons l'alcalde.