Troben ADN d’Esther López en el maleter del cotxe del seu amic Óscar


La investigació de la mort d’Esther López, la jove trobada en una cuneta de Traspinedo (Valladolid) el passat 5 de febrer, torna a posar el focus en l’últim home que la va veure amb vida el dia de la seua desaparició: el seu amic Óscar, el testimoniatge del qual ha estat plagat de contradiccions des del primer dia.

L’informe preliminar va determinar que, quasi amb tota probabilitat, Esther havia mort a conseqüència d’un brutal atropellament -intencionat o no- perpetrat per un tot terreny de color blau. Ara, després de diverses setmanes de cerca per la zona, la Guàrdia Civil ha intervingut aquest dimecres el cotxe del jove, un Wolsvagen T-Roc de color gris, però amb unes dimensions compatibles amb la descripció que els investigadors havien fet del vehicle que va poder atropellar a Esther.

Ja havia sigut inspeccionat

En la primera inspecció va haver-hi una troballa important que ha motivat el nou registre. En el maleter d’aqueix cotxe hi ha ADN d’Esther, però no han pogut explicar si és sang o quin tipus de resta biològica. La jutgessa ha autoritzat que es torne a inspeccionar el cotxe; aquesta vegada busquen en l’exterior, en els baixos del cotxe per exemple restes de la roba d’Esther i el seu propi ADN.

Per a això està l’Equip Central d’Inspeccions oculars i els gossos de la Guàrdia Civil. També hi ha perits de la marca que estan revisant si el cotxe ha patit modificacions, canvis de peces de xapa. Tot per a resoldre si aquest és el vehicle que va poder atropellar a Esther.

Comandància de la Guàrdia Civil

Oscar s’ha presentat voluntàriament en la Comandància de la Guàrdia Civil on inspeccionen el seu vehicle. Seria la quarta declaració. En les altres tres, com a testimoni i com investigat, va dir que després d’una nit de festa, va deixar a Esther en l’encreuament del restaurant L’Aragonesa després d’una discussió.

El cos va ser trobat vint dies després a 200 metres en la carretera que va d’aqueix encreuament al poble de Traspinedo. Els investigadors es debaten entre dues teories; que fora atropellada en una corba pròxima a la rasa on es va trobar el cadàver, o que fora atropellada en un punt més allunyat i després traslladat el cos.

En aqueixes dues hipòtesis encaixa l’amic d’Esther, però no saben si va poder haver-hi un atropellament durant la discussió o si després de discutir, penedit, intentara recollir-la i es produïra un atropellament no intencionat. I també encaixa el seu vehicle, un Volkswagen T-Roc, un cotxe alt, quatre per quatre, compatible amb el qual va haver de colpejar a la jove en el maluc, el traumatisme més sever que té.

L’autòpsia va confirmar que Esther López tenia un maluc trencat i una fuetada cervical. A més d’altres traumatismes i trencament de la melsa. Aqueixes lesions donen suport a la tesi de l’atropellament i va fer que la Guàrdia Civil buscara vehicles tipus tot terreny que van poder atropellar a la jove en la matinada de la seua desaparició.

La causa de la mort d’Esther no van ser els traumatismes, ni l’hemorràgia interna que li va provocar un xoc hipovolèmic. Fur les hores a la intempèrie amb aqueixa hemorràgia lenta el que van provocar la mort de la jove. I sobretot la falta d’assistència després del succés. Qui va atropellar a Esther intencionadament o no, la va deixar morir.

Els investigadors de l’ERAT, Equip de Reconstrucció d’Accidents de trànsit, no van trobar marques de pneumàtics en la carretera. Van fer estudi de velocitat i projecció que puga portar-los al model de vehicle. A partir de les lesions d’Esther van buscar la x de l’equació, que seria el cotxe. Van determinar la potència que hauria de tindre el vehicle, l’altura, i com eixiria acomiadat el cos de la jove. També van analitzar si podia caure en la cuneta tal i com ho van trobar. La conclusió és que va poder ser mogut posteriorment. Això explicaria l’ADN d’Esther en el maleter del vehicle analitzat ara per segona vegada.

L’altre sospitós


Fins al moment, Óscar mai ha sigut detingut. L’únic que ho ha estat ha sigut Ramón «El manetes«, un xicotet traficant que vivia molt prop de la zona en la qual va desaparéixer la jove i que va reconéixer que aquesta havia dormit en alguna ocasió a la seua casa, però que va jurar i perjuró que feia dos o tres mesos que no la veia.

L’Audiència de Valladolid segueix sense permetre-li eixir d’Espanya. No obstant això, el seu entorn defensa la seua innocència.

La seua germana María va assegurar en ‘El Confidencial’ que «va haver-hi algú que va voler ficar-li en l’all» i, sense pronunciar el seu nom, va apuntar clarament a Óscar. Segons el seu testimoniatge, Ramón no va veure a Esther la nit de la seua desaparició i, l’endemà, va seguir amb la seua rutina.

«A primera hora, estava a Valladolid amb unes gestions. Fins em va manar un àudio dient-me que s’havia comprat una crema per a llevar-se les arrugues. I jo li vaig respondre que les cremes no les lleven. Qui que acaba de matar a una dona es posa a parlar de cremes tan tranquil l’endemà? Potser si has matat a algú el que fas és no anar al treball l’endemà o no obrir el negoci», suggeria María.

Segons van publicar alguns mitjans, Óscar no va anar a treballar a la seua agència de viatges el dia després de la desaparició d’Esther.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.