Troben ADN d’Esther López en el maleter del cotxe del seu amic Óscar


La investigació de la mort d’Esther López, la jove trobada en una cuneta de Traspinedo (Valladolid) el passat 5 de febrer, torna a posar el focus en l’últim home que la va veure amb vida el dia de la seua desaparició: el seu amic Óscar, el testimoniatge del qual ha estat plagat de contradiccions des del primer dia.

L’informe preliminar va determinar que, quasi amb tota probabilitat, Esther havia mort a conseqüència d’un brutal atropellament -intencionat o no- perpetrat per un tot terreny de color blau. Ara, després de diverses setmanes de cerca per la zona, la Guàrdia Civil ha intervingut aquest dimecres el cotxe del jove, un Wolsvagen T-Roc de color gris, però amb unes dimensions compatibles amb la descripció que els investigadors havien fet del vehicle que va poder atropellar a Esther.

Ja havia sigut inspeccionat

En la primera inspecció va haver-hi una troballa important que ha motivat el nou registre. En el maleter d’aqueix cotxe hi ha ADN d’Esther, però no han pogut explicar si és sang o quin tipus de resta biològica. La jutgessa ha autoritzat que es torne a inspeccionar el cotxe; aquesta vegada busquen en l’exterior, en els baixos del cotxe per exemple restes de la roba d’Esther i el seu propi ADN.

Per a això està l’Equip Central d’Inspeccions oculars i els gossos de la Guàrdia Civil. També hi ha perits de la marca que estan revisant si el cotxe ha patit modificacions, canvis de peces de xapa. Tot per a resoldre si aquest és el vehicle que va poder atropellar a Esther.

Comandància de la Guàrdia Civil

Oscar s’ha presentat voluntàriament en la Comandància de la Guàrdia Civil on inspeccionen el seu vehicle. Seria la quarta declaració. En les altres tres, com a testimoni i com investigat, va dir que després d’una nit de festa, va deixar a Esther en l’encreuament del restaurant L’Aragonesa després d’una discussió.

El cos va ser trobat vint dies després a 200 metres en la carretera que va d’aqueix encreuament al poble de Traspinedo. Els investigadors es debaten entre dues teories; que fora atropellada en una corba pròxima a la rasa on es va trobar el cadàver, o que fora atropellada en un punt més allunyat i després traslladat el cos.

En aqueixes dues hipòtesis encaixa l’amic d’Esther, però no saben si va poder haver-hi un atropellament durant la discussió o si després de discutir, penedit, intentara recollir-la i es produïra un atropellament no intencionat. I també encaixa el seu vehicle, un Volkswagen T-Roc, un cotxe alt, quatre per quatre, compatible amb el qual va haver de colpejar a la jove en el maluc, el traumatisme més sever que té.

L’autòpsia va confirmar que Esther López tenia un maluc trencat i una fuetada cervical. A més d’altres traumatismes i trencament de la melsa. Aqueixes lesions donen suport a la tesi de l’atropellament i va fer que la Guàrdia Civil buscara vehicles tipus tot terreny que van poder atropellar a la jove en la matinada de la seua desaparició.

La causa de la mort d’Esther no van ser els traumatismes, ni l’hemorràgia interna que li va provocar un xoc hipovolèmic. Fur les hores a la intempèrie amb aqueixa hemorràgia lenta el que van provocar la mort de la jove. I sobretot la falta d’assistència després del succés. Qui va atropellar a Esther intencionadament o no, la va deixar morir.

Els investigadors de l’ERAT, Equip de Reconstrucció d’Accidents de trànsit, no van trobar marques de pneumàtics en la carretera. Van fer estudi de velocitat i projecció que puga portar-los al model de vehicle. A partir de les lesions d’Esther van buscar la x de l’equació, que seria el cotxe. Van determinar la potència que hauria de tindre el vehicle, l’altura, i com eixiria acomiadat el cos de la jove. També van analitzar si podia caure en la cuneta tal i com ho van trobar. La conclusió és que va poder ser mogut posteriorment. Això explicaria l’ADN d’Esther en el maleter del vehicle analitzat ara per segona vegada.

L’altre sospitós


Fins al moment, Óscar mai ha sigut detingut. L’únic que ho ha estat ha sigut Ramón “El manetes“, un xicotet traficant que vivia molt prop de la zona en la qual va desaparéixer la jove i que va reconéixer que aquesta havia dormit en alguna ocasió a la seua casa, però que va jurar i perjuró que feia dos o tres mesos que no la veia.

L’Audiència de Valladolid segueix sense permetre-li eixir d’Espanya. No obstant això, el seu entorn defensa la seua innocència.

La seua germana María va assegurar en ‘El Confidencial’ que “va haver-hi algú que va voler ficar-li en l’all” i, sense pronunciar el seu nom, va apuntar clarament a Óscar. Segons el seu testimoniatge, Ramón no va veure a Esther la nit de la seua desaparició i, l’endemà, va seguir amb la seua rutina.

“A primera hora, estava a Valladolid amb unes gestions. Fins em va manar un àudio dient-me que s’havia comprat una crema per a llevar-se les arrugues. I jo li vaig respondre que les cremes no les lleven. Qui que acaba de matar a una dona es posa a parlar de cremes tan tranquil l’endemà? Potser si has matat a algú el que fas és no anar al treball l’endemà o no obrir el negoci”, suggeria María.

Segons van publicar alguns mitjans, Óscar no va anar a treballar a la seua agència de viatges el dia després de la desaparició d’Esther.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.