Detingut per agressió a conductor d’EMT a València durant trajecte en bus

L’esdeveniment ocorregut el 19 de juliol, va ser avançat pel mitjà Levante-EMV, en el qual un altercat entre un passatger i un conductor d’un autobús de l’EMT va resultar en diverses persones ferides per una sobtada frenada, necessari a causa de l’actitud violenta de l’home que havia intentat usar la passada de transport d’una dona jubilada.

En el dia de hui, la Policia Nacional ha comunicat la detenció de l’agressor, un jove de 27 anys, a qui se li imputen càrrecs per lesions, exercici arbitrari del propi dret, posar en risc la seguretat viària i una estafa menor, per emprar un títol de viatge a nom d’una altra persona, atacar al conductor en moviment i generar una amenaça per a la seguretat viària. Diversos passatgers van requerir atenció mèdica per lesions lleus derivades del brusc frenat, efectuat pel xofer per a evitar col·lisió amb una mitjana d’arbustos en la carretera.

El detingut va expulsar al conductor del bus

Els fets van transcórrer en la vesprada del passat 19 de juliol en un autobús que transitava per l’avinguda de les Corts Valencianes a la ciutat capital. Durant una parada, un individu va pujar a bord usant un bo or registrat a nom d’una anciana. El conductor se’n va adonar i li va indicar que hauria de conservar-lo perquè el recollira més tard la titular en l’oficina central, ja que l’ús era personal. Això va portar a l’usuari a insultar al conductor, creuar la zona de seguretat i la barrera de protecció, per a agredir al xofer mentre el vehicle estava en moviment. Això va forçar al conductor a realitzar una maniobra d’emergència per a evitar un accident, frenant bruscament i llançant a diversos passatgers, incloent-hi una dona que va colpejar el seu cap contra el sòl.

Quan l’autobús es va detindre, el conductor va intentar ajudar als passatgers afectats, eixint de la seua cabina i obrint les portes. Això va ser aprofitat per l’agressor per a colpejar al conductor en el rostre, atordint-lo i llançant-lo a través de la porta davantera cap als arbustos del costat de la carretera, posant en risc la seua vida, ja que un vehicle circulant va passar a escassos centímetres del seu cap.

La situació va atraure a la policia i a serveis mèdics, els qui van assistir al conductor i a tres afectats més, tots amb ferides lleus. Dos d’ells van ser traslladats a l’hospital per a avaluació de les lesions.

Finalment, després d’una sèrie d’investigacions, es va aconseguir la captura del presumpte autor dels incidents, el dia d’ahir, per càrrecs de lesions, exercici arbitrari del propi dret, posar en risc la seguretat viària i una estafa menor.

El detingut, amb historial policial previ, ha sigut presentat davant l’autoritat judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.