Detingut per agressió a conductor d’EMT a València durant trajecte en bus

L’esdeveniment ocorregut el 19 de juliol, va ser avançat pel mitjà Levante-EMV, en el qual un altercat entre un passatger i un conductor d’un autobús de l’EMT va resultar en diverses persones ferides per una sobtada frenada, necessari a causa de l’actitud violenta de l’home que havia intentat usar la passada de transport d’una dona jubilada.

En el dia de hui, la Policia Nacional ha comunicat la detenció de l’agressor, un jove de 27 anys, a qui se li imputen càrrecs per lesions, exercici arbitrari del propi dret, posar en risc la seguretat viària i una estafa menor, per emprar un títol de viatge a nom d’una altra persona, atacar al conductor en moviment i generar una amenaça per a la seguretat viària. Diversos passatgers van requerir atenció mèdica per lesions lleus derivades del brusc frenat, efectuat pel xofer per a evitar col·lisió amb una mitjana d’arbustos en la carretera.

El detingut va expulsar al conductor del bus

Els fets van transcórrer en la vesprada del passat 19 de juliol en un autobús que transitava per l’avinguda de les Corts Valencianes a la ciutat capital. Durant una parada, un individu va pujar a bord usant un bo or registrat a nom d’una anciana. El conductor se’n va adonar i li va indicar que hauria de conservar-lo perquè el recollira més tard la titular en l’oficina central, ja que l’ús era personal. Això va portar a l’usuari a insultar al conductor, creuar la zona de seguretat i la barrera de protecció, per a agredir al xofer mentre el vehicle estava en moviment. Això va forçar al conductor a realitzar una maniobra d’emergència per a evitar un accident, frenant bruscament i llançant a diversos passatgers, incloent-hi una dona que va colpejar el seu cap contra el sòl.

Quan l’autobús es va detindre, el conductor va intentar ajudar als passatgers afectats, eixint de la seua cabina i obrint les portes. Això va ser aprofitat per l’agressor per a colpejar al conductor en el rostre, atordint-lo i llançant-lo a través de la porta davantera cap als arbustos del costat de la carretera, posant en risc la seua vida, ja que un vehicle circulant va passar a escassos centímetres del seu cap.

La situació va atraure a la policia i a serveis mèdics, els qui van assistir al conductor i a tres afectats més, tots amb ferides lleus. Dos d’ells van ser traslladats a l’hospital per a avaluació de les lesions.

Finalment, després d’una sèrie d’investigacions, es va aconseguir la captura del presumpte autor dels incidents, el dia d’ahir, per càrrecs de lesions, exercici arbitrari del propi dret, posar en risc la seguretat viària i una estafa menor.

El detingut, amb historial policial previ, ha sigut presentat davant l’autoritat judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cap de setmana de pluja en la Comunitat Valenciana, amb tempestes i neu des de 1.400 m

La pluja s'estén en tota la Comunitat, amb episodis localment forts i tempestes. La cota de neu se situa entre 1.400 i 1.600 metres, amb ambient fresc.

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.