Els agricultors anuncien tres protestes a tota la Comunitat davant la ‘crítica situació’ del camp

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASSAIXA), ASSAIXA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), amb el suport de les Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han establert hui un pla d’acció conjunt per denunciar la “crítica situació” que pateix el sector agrari i reivindicar mesures a totes les administracions.

Esta unitat d’acció ha fixat una primera fase de mobilitzacions a la província d’Alacant (12 de febrer), el port de Castelló (15 de febrer) i el port de València (22 de febrer).

En funció de les reaccions de les diferents administracions, les entitats agràries no descarten perllongar este calendari d’accions reivindicatives, que també s’estan produint a altres comunitats autònomes d’Espanya, a altres països europeus i fins i tot a Brussel·les o a Estrasburg, com està previst pròximament.

Paral·lelament, el sector sol·licita mantindre reunions per traslladar les seues demandes amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i els subdelegats del Govern de la Comunitat Valenciana, per una banda, i amb el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i els consellers d’Agricultura, José Luis Aguirre, i de Medi Ambient, Salomé Pradas, de l’altra.

Les organitzacions agràries i cooperatives valencianes alerten que “la crisi de rendibilitat dels agricultors i ramaders està accelerant l’abandó de camps, que provoca el despoblament del medi rural i l’encariment dels aliments als consumidors”.

Les principals reivindicacions del sector agrari són: reorientar les polítiques europees prioritzant l’agricultura europea i flexibilitzant el Pacte Verd Europeu; reciprocitat a tots els nous acords comercials de la UE amb tercers països, així com revisió i estudi d’impacte dels acords en vigor; reducció de la burocràcia derivada de les polítiques agràries, especialment a les xicotetes explotacions; flexibilització del quadern digital d’explotació; més control fitosanitari de les produccions procedents de països tercers; mesures de suport a l’adaptació dels cultius al canvi climàtic; evitar la reducció de substàncies actives fitosanitàries mentre no hi haja alternatives eficaces provades; compliment estricte de la Llei de la Cadena Alimentària amb prohibició expressa de venda a pèrdues; pla de xoc per alleujar l’escalada dels costos de producció; política i planificació hidrològica, solucions al problema de manca d’ajuts per pal·liar la sequera; demanar al Ministeri i ENESA canvis estructurals en les assegurances agràries com a eina bàsica de renda, etc.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.