9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Els agricultors anuncien tres protestes a tota la Comunitat davant la ‘crítica situació’ del camp

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASSAIXA), ASSAIXA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), amb el suport de les Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han establert hui un pla d’acció conjunt per denunciar la “crítica situació” que pateix el sector agrari i reivindicar mesures a totes les administracions.

Esta unitat d’acció ha fixat una primera fase de mobilitzacions a la província d’Alacant (12 de febrer), el port de Castelló (15 de febrer) i el port de València (22 de febrer).

En funció de les reaccions de les diferents administracions, les entitats agràries no descarten perllongar este calendari d’accions reivindicatives, que també s’estan produint a altres comunitats autònomes d’Espanya, a altres països europeus i fins i tot a Brussel·les o a Estrasburg, com està previst pròximament.

Paral·lelament, el sector sol·licita mantindre reunions per traslladar les seues demandes amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i els subdelegats del Govern de la Comunitat Valenciana, per una banda, i amb el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i els consellers d’Agricultura, José Luis Aguirre, i de Medi Ambient, Salomé Pradas, de l’altra.

Les organitzacions agràries i cooperatives valencianes alerten que “la crisi de rendibilitat dels agricultors i ramaders està accelerant l’abandó de camps, que provoca el despoblament del medi rural i l’encariment dels aliments als consumidors”.

Les principals reivindicacions del sector agrari són: reorientar les polítiques europees prioritzant l’agricultura europea i flexibilitzant el Pacte Verd Europeu; reciprocitat a tots els nous acords comercials de la UE amb tercers països, així com revisió i estudi d’impacte dels acords en vigor; reducció de la burocràcia derivada de les polítiques agràries, especialment a les xicotetes explotacions; flexibilització del quadern digital d’explotació; més control fitosanitari de les produccions procedents de països tercers; mesures de suport a l’adaptació dels cultius al canvi climàtic; evitar la reducció de substàncies actives fitosanitàries mentre no hi haja alternatives eficaces provades; compliment estricte de la Llei de la Cadena Alimentària amb prohibició expressa de venda a pèrdues; pla de xoc per alleujar l’escalada dels costos de producció; política i planificació hidrològica, solucions al problema de manca d’ajuts per pal·liar la sequera; demanar al Ministeri i ENESA canvis estructurals en les assegurances agràries com a eina bàsica de renda, etc.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.