20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Els agricultors anuncien tres protestes a tota la Comunitat davant la ‘crítica situació’ del camp

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASSAIXA), ASSAIXA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), amb el suport de les Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han establert hui un pla d’acció conjunt per denunciar la “crítica situació” que pateix el sector agrari i reivindicar mesures a totes les administracions.

Esta unitat d’acció ha fixat una primera fase de mobilitzacions a la província d’Alacant (12 de febrer), el port de Castelló (15 de febrer) i el port de València (22 de febrer).

En funció de les reaccions de les diferents administracions, les entitats agràries no descarten perllongar este calendari d’accions reivindicatives, que també s’estan produint a altres comunitats autònomes d’Espanya, a altres països europeus i fins i tot a Brussel·les o a Estrasburg, com està previst pròximament.

Paral·lelament, el sector sol·licita mantindre reunions per traslladar les seues demandes amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i els subdelegats del Govern de la Comunitat Valenciana, per una banda, i amb el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i els consellers d’Agricultura, José Luis Aguirre, i de Medi Ambient, Salomé Pradas, de l’altra.

Les organitzacions agràries i cooperatives valencianes alerten que “la crisi de rendibilitat dels agricultors i ramaders està accelerant l’abandó de camps, que provoca el despoblament del medi rural i l’encariment dels aliments als consumidors”.

Les principals reivindicacions del sector agrari són: reorientar les polítiques europees prioritzant l’agricultura europea i flexibilitzant el Pacte Verd Europeu; reciprocitat a tots els nous acords comercials de la UE amb tercers països, així com revisió i estudi d’impacte dels acords en vigor; reducció de la burocràcia derivada de les polítiques agràries, especialment a les xicotetes explotacions; flexibilització del quadern digital d’explotació; més control fitosanitari de les produccions procedents de països tercers; mesures de suport a l’adaptació dels cultius al canvi climàtic; evitar la reducció de substàncies actives fitosanitàries mentre no hi haja alternatives eficaces provades; compliment estricte de la Llei de la Cadena Alimentària amb prohibició expressa de venda a pèrdues; pla de xoc per alleujar l’escalada dels costos de producció; política i planificació hidrològica, solucions al problema de manca d’ajuts per pal·liar la sequera; demanar al Ministeri i ENESA canvis estructurals en les assegurances agràries com a eina bàsica de renda, etc.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.