Els agricultors anuncien tres protestes a tota la Comunitat davant la ‘crítica situació’ del camp

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASSAIXA), ASSAIXA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), amb el suport de les Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han establert hui un pla d’acció conjunt per denunciar la “crítica situació” que pateix el sector agrari i reivindicar mesures a totes les administracions.

Esta unitat d’acció ha fixat una primera fase de mobilitzacions a la província d’Alacant (12 de febrer), el port de Castelló (15 de febrer) i el port de València (22 de febrer).

En funció de les reaccions de les diferents administracions, les entitats agràries no descarten perllongar este calendari d’accions reivindicatives, que també s’estan produint a altres comunitats autònomes d’Espanya, a altres països europeus i fins i tot a Brussel·les o a Estrasburg, com està previst pròximament.

Paral·lelament, el sector sol·licita mantindre reunions per traslladar les seues demandes amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i els subdelegats del Govern de la Comunitat Valenciana, per una banda, i amb el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i els consellers d’Agricultura, José Luis Aguirre, i de Medi Ambient, Salomé Pradas, de l’altra.

Les organitzacions agràries i cooperatives valencianes alerten que “la crisi de rendibilitat dels agricultors i ramaders està accelerant l’abandó de camps, que provoca el despoblament del medi rural i l’encariment dels aliments als consumidors”.

Les principals reivindicacions del sector agrari són: reorientar les polítiques europees prioritzant l’agricultura europea i flexibilitzant el Pacte Verd Europeu; reciprocitat a tots els nous acords comercials de la UE amb tercers països, així com revisió i estudi d’impacte dels acords en vigor; reducció de la burocràcia derivada de les polítiques agràries, especialment a les xicotetes explotacions; flexibilització del quadern digital d’explotació; més control fitosanitari de les produccions procedents de països tercers; mesures de suport a l’adaptació dels cultius al canvi climàtic; evitar la reducció de substàncies actives fitosanitàries mentre no hi haja alternatives eficaces provades; compliment estricte de la Llei de la Cadena Alimentària amb prohibició expressa de venda a pèrdues; pla de xoc per alleujar l’escalada dels costos de producció; política i planificació hidrològica, solucions al problema de manca d’ajuts per pal·liar la sequera; demanar al Ministeri i ENESA canvis estructurals en les assegurances agràries com a eina bàsica de renda, etc.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.