Agricultura inicia actuacions contra el mosquit tigre en zones verdes de València, Castelló, Torrent, Paterna i Sagunt

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha iniciat actuacions per a reduir la presència del mosquit tigre (Aedes albopictus) en zones verdes dels municipis de València, Castelló, Torrent, Paterna i Sagunt, en el marc de l’estratègia de la Tècnica de l’Insecte Estèril (TIE), que consisteix en la cria massiva d’insectes de la mateixa espècie a combatre que, després de ser esterilitzats mitjançant irradiació, són alliberats sobre la superfície.

D’aquesta manera, s’aconsegueix «controlar la població del mosquit tigre i reduir els seus nivells de tal manera que les molèsties provocades i les possibilitats de transmissió de malalties es redueixen», ha explicat la Generalitat en un comunicat.

S’han triat aquestes cinc localitats a causa de la seua grandària i densitat de població, i s’uneixen a altres en les quals es porta realitzant aquesta iniciativa des del 2016, com Polinyà del Xúquer, Albalat de la Ribera, Betxí, La Vilavella, Riola, Benicull, a les zones residencials de la Vallesa i La Canyada (Paterna), així com al Parc Central d’aquesta localitat.

En concret, a València la zona d’actuació és els jardins de Vivers; a Castelló, els parcs Ribalta, Rafalafena, Roses i Geòleg José Royo. A Torrent, les àrees seleccionades són els parcs Central, Hort de Trénor, de les Autonomies, i de Plaça d’Amèrica. Parc Central i Parc de l’Alborgí a Paterna. També s’ha engegat al Parc de l’Aigua, Plaça de la Glorieta i Plaça de L’Aljub a Sagunt. Totes aquestes zones aconsegueixen una superfície de 63,65 hectàrees i la tractada és de 135,37 hectàrees.

En aquestes zones es realitza l’alliberament de més de 2.000 mascles per hectàrea i setmana. Aquests alliberaments de mascles es complementen amb activitats de conscienciació i informació a la ciutadania, revisió de possibles llocs de posada i control dels imbornales on puga proliferar l’espècie. Actualment, la capacitat de producció als centres de la Conselleria ascendeix a 500.000 mascles estèrils per setmana.

A més, s’estan realitzant jornades formatives per part de tècnics de Conselleria. Als municipis de Torrent i València ja s’han realitzat.

A la Comunitat Valenciana, l’àrea tractada ha passat de 45 hectàrees a 177 hectàrees en quatre anys. Des de la Conselleria es realitza un seguiment setmanal de l’evolució de poblacions. La superfície monitorizada és de 310 hectàrees, de març a novembre, tots dos inclusivament.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.