Anuncios

Albares trasllada a l’ambaixador argentí l’exigència d’una ‘rectificació pública’ de Milei

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha traslladat a l’ambaixador d’Argentina a Madrid, Roberto Bosch, l’exigència d’una “rectificació pública” per part del president del seu país, Javier Milei, després de les seues declaracions sobre la dona del president del Govern, Pedro Sánchez.

Fonts diplomàtiques han indicat a Europa Press que Albares ha trasllat a Bosch, qui ha estat menys de mitja hora al Ministeri, “l’exigència d’una rectificació pública” davant de les paraules de Milei durant l’acte organitzat el diumenge per Vox.

La trobada “s’ha produït dins les lleres del respecte i la cortesia diplomàtica que tant el Govern com el ministre mantenen en tot moment”, han precisat les fonts, que no han volgut aclarir en quins termes s’ha pronunciat l’ambaixador, qui ha abandonat Exteriors sense realitzar declaracions.

Segons ha pogut constatar Europa Press, Bosch, qui precisament va lliurar les seues cartes credencials a Felip VI el dijous passat en el Palau Real, ha arribat entorn de les 13.25 hores a la seu del Ministeri a la plaça del Marquès de Salamanca i ha abandonat l’edifici cap a les 13.50.

Albares havia avançat en diverses entrevistes aquest matí que havia convocat a Bosch, després d’haver cridat a consultes la vespra a l’ambaixadora espanyola a Buenos Aires, per a exigir “disculpes públiques” pel que el Govern considera que va ser un atac per part de Milei contra les institucions espanyoles, després que aquest titllara de “corrupta” a Begoña Gómez, la dona de Sánchez.

Així mateix, el ministre ha indicat que de no produir-se aquesta disculpa, el Govern podria emprendre mesures addicionals. “Nosaltres esperem que es produïsquen aquest rectificacions públiques”, ha comentat el ministre en La Sexta abans de reunir-se amb l’ambaixador argentí.

En aquesta entrevista, havia emplaçat a “esperar a veure com evolucionen els esdeveniments” i havia indicat que el Govern anirà “adoptant les mesures que considerem oportunes” sobre la base de “dos paràmetres”, la defensa de “la dignitat de les nostres institucions”, “la nostra democràcia” i la nostra sobirania” i “no prendre cap mesura que puga afectar a aquest llaços literalment fraternals de dos pobles germans”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Elvira Mínguez explora la por, la memòria i el monstre interior en la seua nova novel·la

Elvira Mínguez, Premi Primavera de Novel·la per l'educació del monstre, aborda la por, la transmissió de la violència i el paper de la memòria perquè l'ésser humà puga narrar-se i entendre's.

El juí per les màscares de Ábalos aconseguix el seu equador amb la trama al descobert

El juí del cas màscares arriba al seu punt mitjà amb els contractes d'emergència sota la lupa i amb el paper de Víctor de Aldama, Koldo García i José Luis Ábalos cada vegada més detallat.

Cap de setmana amb més calor i risc de ruixats el diumenge en el nord de la Comunitat

La Comunitat Valenciana encara un cap de setmana amb ambient més càlid, cel en general poc nuvolós i possibilitat de ruixats amb tempesta el diumenge a la vesprada en el terç nord.

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.