Agustín, l’home que va morir momificat mentre esperava solucionar els problemes de la seua hipoteca

Imagen de la Policía Municipal de Madrid

Imatge de la Policia Municipal de Madrid | Cedida

 

Els veïns d’un bloc de San Blas, a Madrid, encara no s’ho poden creure. Agustín Sanz Bartolomé, de 56 anys, portava mort segurament d’una malaltia hepàtica des de la tardor de 2013 en el seu domicili i ningú se n’havia adonat fins ara. La macabra troballa va ser descoberta per la comissió judicial quan anava a ser desnonat del seu domicili per ordre del Jutjat d’Instrucció número 100 de Madrid.

 

En el veïnat no es parla una altra cosa i és que apunten que tots en el barri li havien trobat a faltar, però creien que havia perdut la vida en l’hospital ja que ell mateix els havia assegurat que estava malalt segons ‘El Mundo’. «És el xic del tercer el que ho va dir. I va assenyalar que va percebre alguna cosa molt estranya», va assegurar un veí. Un altre va explicar que «Agustín estava malalt».

L’última vegada que el vam vore amb vida, en 2013, va ser una vesprada que va venir una ambulància i se’l va endur. No el vam tornar a vore i vam creure que havia mort al centre mèdic», explicaven els que el coneixien.

 

 

Imagen de la notificación recibida.

Imatge de la notificació rebuda. | El Español

 

El cadàver del mort el van trobar momificat en una habitació del seu domicili situat en un tercer pis del barri de Simancas. Allí Agustín vivia sol des de fa anys després de deixar-ho amb la seua dona. «S’havia separat de la dona fa temps i crec que tenia una filla que ja ha de ser major», van explicar els residents del bloc. Afirmen que els únics que van preguntar per ell era del banc i que com ningú el donava per mort li havien tallat la llum i l’aigua també. 

Tan sols va preguntar el banc per ell, ja que Agustín feia anys que estava divorciat i tenia una filla major, però que no veia. L’home es trobava prejubilat després de treballar tota la vida al servei de la companyia Telefònica. Però la seua vida era relaxada, anodina i solitària. Amb prou faenes es relacionava amb ningú.

El passat 14 de novembre inesperadament la comissió judicial va confirmar la seua defunció, coincidint amb la data límit que tenia per l’impagament de la hipoteca de la seua casa. Després de la tràgica troballa van portar el cadàver a l’Institut Anatòmic Forense, on creuen que portava uns quatre anys mort i estan investigant les causes de la defunció. De moment descarten una mort violenta, ja que no hi havia indicis d’açò en la seua casa i tot estava en ordre.

 

 

La Comunitat de Madrid li va oferir ajuda

Segons relata ‘El Español’, quan el desnonament ja era irremeiable, la Comunitat de Madrid li va oferir ajuda amb el seu deute. «Em pose en contacte amb vostè perquè en este casque el pis es tracta del seu habitatge, vull oferir-li l’ajuda que l’ajuntament està habilitant per a estes situacions».

El deute de l’home havia anat creixent de forma considerable durant els últims mesos, ja que ningú pagava el lloguer. Per açò mateix, els serveis autonòmics li van tendir la mà per a ajudar-li: «S’ha posat una oficina d’intermediació hipotecària que li pot ajudar en alguna negociació amb el banc».

 

 

L’autòpsia confirmarà com va ser la seua defunció

Les restes momificades d’Agustín es troben en l’Institut Anatòmic Forense, l’informe del qual ha determinat que l’home portava mort des de 2013. Ara s’espera l’autòpsia completa per a determinar l’origen real de la seua defunció, encara que tot apunta a causes naturals. Els veïns no donen crèdit amb l’ocorregut.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.