El Consell aprova ajudes directes de 600 euros per al pagament de les hipoteques

El Ple del Consell ha aprovat este divendres un nou Decret llei per oferir ajudes directes de 600 euros per a les hipoteques variables amb l’objectiu de «pal·liar els efectes de la pujada dels preus de l’alimentació, com a conseqüència de la guerra d’Ucraïna, i de la pujada dels tipus d’interés en els préstecs hipotecaris sobre l’habitatge habitual». Així ho ha anunciat La vicepresidenta i portaveu del Consell, Aitana Mas. 

El termini per presentar els documents s’obrirà la setmana que ve a les 9:00h, concretament dijous, tal com ha avançat en una entrevista el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja que Mas no ha avançat la data exacta. Així mateix, el dia límit serà el 20 de setembre a les 24 h. En un inici, el Consell ha destinat 00 d’euros però, a mesura que ha avançat la vicepresidenta, «si cal, s’ampliarà», ja que «ho hem hagut de fer d’esta manera com és de difícil calcular-ho».

Així mateix, la necessitat d’estes mesures acordades pretén “atenuar les greus conseqüències que està provocant a l’economia de les famílies la inflació i la pujada dels tipus d’interés”, i que poden generar en una “crisi social, tant per les necessitats alimentàries com per la pèrdua i la manca d’accés a l’habitatge”.

Este decret comprén tres programes: el ‘Bono Cistella de la Compra’, les ajudes per a hipoteques variables i l’ampliació del ‘Bono Lloguer jove’. Per explicar les mesures extraordinàries que preveu este Decret llei, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, també ha intervingut a la roda de premsa posterior al Ple del Consell, on ha detallat que la norma comprén el ‘Bono Cistella de la Compra ‘, una targeta de prepagament virtual o física activada durant 4 mesos des de la seua emissió, “destinada al pagament d’alimentació a tots els establiments del sector de la Comunitat Valenciana”.

La sol·licitud del Bono, per al qual es compta amb una partida de 48,4 milions d’euros, s’ha pogut fer a partir del 20 d’abril i el termini de petició conclou el 14 de juliol. 

Qui se’n podrà beneficiar?

El conseller també ha indicat durant la seua intervenció que el segon dels àmbits aprovats en este Decret llei «són les ajudes per a les hipoteques per fer front a la pujada dels tipus dʻinterés, i que compten amb una estimació pressupostària de 18 milions dʻeuros». Estes ajudes oscil·laran entre els 300 i els 600 euros, depenent dels ingressos i del percentatge que es destina al pagament del préstec hipotecari. 

A més, se’n podran beneficiar les persones residents a la Comunitat Valenciana la renda anual de les quals no supere els 21.000 euros i que estiguen treballant per compte propi o aliè, en situació d’atur o siguen beneficiàries de l’Ingrés Mínim Vital o de la Renda Valenciana d’Inclusió.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.