El Consell aprova ajudes directes de 600 euros per al pagament de les hipoteques

El Ple del Consell ha aprovat este divendres un nou Decret llei per oferir ajudes directes de 600 euros per a les hipoteques variables amb l’objectiu de “pal·liar els efectes de la pujada dels preus de l’alimentació, com a conseqüència de la guerra d’Ucraïna, i de la pujada dels tipus d’interés en els préstecs hipotecaris sobre l’habitatge habitual”. Així ho ha anunciat La vicepresidenta i portaveu del Consell, Aitana Mas. 

El termini per presentar els documents s’obrirà la setmana que ve a les 9:00h, concretament dijous, tal com ha avançat en una entrevista el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja que Mas no ha avançat la data exacta. Així mateix, el dia límit serà el 20 de setembre a les 24 h. En un inici, el Consell ha destinat 00 d’euros però, a mesura que ha avançat la vicepresidenta, “si cal, s’ampliarà”, ja que “ho hem hagut de fer d’esta manera com és de difícil calcular-ho”.

Així mateix, la necessitat d’estes mesures acordades pretén “atenuar les greus conseqüències que està provocant a l’economia de les famílies la inflació i la pujada dels tipus d’interés”, i que poden generar en una “crisi social, tant per les necessitats alimentàries com per la pèrdua i la manca d’accés a l’habitatge”.

Este decret comprén tres programes: el ‘Bono Cistella de la Compra’, les ajudes per a hipoteques variables i l’ampliació del ‘Bono Lloguer jove’. Per explicar les mesures extraordinàries que preveu este Decret llei, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, també ha intervingut a la roda de premsa posterior al Ple del Consell, on ha detallat que la norma comprén el ‘Bono Cistella de la Compra ‘, una targeta de prepagament virtual o física activada durant 4 mesos des de la seua emissió, “destinada al pagament d’alimentació a tots els establiments del sector de la Comunitat Valenciana”.

La sol·licitud del Bono, per al qual es compta amb una partida de 48,4 milions d’euros, s’ha pogut fer a partir del 20 d’abril i el termini de petició conclou el 14 de juliol. 

Qui se’n podrà beneficiar?

El conseller també ha indicat durant la seua intervenció que el segon dels àmbits aprovats en este Decret llei “són les ajudes per a les hipoteques per fer front a la pujada dels tipus dʻinterés, i que compten amb una estimació pressupostària de 18 milions dʻeuros”. Estes ajudes oscil·laran entre els 300 i els 600 euros, depenent dels ingressos i del percentatge que es destina al pagament del préstec hipotecari. 

A més, se’n podran beneficiar les persones residents a la Comunitat Valenciana la renda anual de les quals no supere els 21.000 euros i que estiguen treballant per compte propi o aliè, en situació d’atur o siguen beneficiàries de l’Ingrés Mínim Vital o de la Renda Valenciana d’Inclusió.

Últimes notícies

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la superproducció d'imatge real basada en Embullats, amb Ciutat de la Llum com un dels principals enclavaments.

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza per la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'enfronta al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Copa de la Reina, amb una plaça en la final en joc i l'opció de trencar la seua mala ratxa davant el líder de lliga.

Hosbec espera una Setmana Santa amb ocupació hotelera estable en la Comunitat Valenciana

Hosbec anticipa una ocupació hotelera estable i en nivells habituals per a Setmana Santa en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana prevista entre el 75 i el 77,4% i pics per damunt del 80% en destins clau com Benidorm, València i Peníscola.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps més primaveral fins al Divendres Sant

La Comunitat Valenciana encadenarà un cap de setmana fred i ventós, amb un Diumenge de Rams especialment desapacible, abans d'un ambient més primaveral fins al Divendres Sant i major incertesa per al final de la Setmana Santa.