El 85% dels ajuntaments de la Comunitat portaran als seus plens l’ordenança abolicionista de la prostitució

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que 453 dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana debatran en els seus respectius plens l’aprovació d’ordenances basades en el model abolicionista de la prostitució que va posar a la seua disposició la seua Conselleria. Així ho ha anunciat en el transcurs de la seua intervenció en la jornada ‘Sobreviure a la prostitució. Les institucions escolten les supervivents‘, organitzada a Torrent per la Conselleria de Justícia i la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Bravo ha assegurat que la resposta de les corporacions locals a la proposta d’elaborar ordenances municipals que protegisquen les dones prostituïdes i sancionen al client ha sigut “molt positiva i esperançadora”. El model únic d’ordenança va ser una de les propostes que va sorgir del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució que es va crear a instàncies de la consellera el febrer de 2021 i on han participat prop de 40 persones expertes de diferents àmbits.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que totes les iniciatives plantejades en el fòrum “que eren competència exclusiva de la Generalitat ja s’han implementat o s’han iniciat els tràmits per a això”.

Entre aqueixes iniciatives, la consellera Bravo ha destacat, a més de l’ordenança, la reforma de la Llei d’Espectacles per a prohibir l’exercici de la prostitució en locals i la modificació de la Llei de Carreteres al costat de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a sancionar al prostituïdor i aprovar mesures de protecció a les víctimes.

En la trobada també ha participat l’alcalde d’Albal, Ramón Marí, i les supervivents de la prostitució Alika Kinan i Carol L, així com la vicealcaldessa de Catarroja, Lorena Sirvent.

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que «la prostitució mai és producte d’una elecció lliure» perquè «sempre hi ha factors que neguen aqueixa llibertat» i ha explicat que «la prostitució és una forma de desigualtat i de violència de gènere«.

Per això, ha tornat a reclamar que el Congrés aprove una llei abolicionista integral que reconega la prostitució com una forma de violència contra la dona i oferisca a aquestes dones «el suport necessari per a construir un projecte de vida en el marc de la dignitat«, ha conclòs Gabriela Bravo.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.