El 85% dels ajuntaments de la Comunitat portaran als seus plens l’ordenança abolicionista de la prostitució

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que 453 dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana debatran en els seus respectius plens l’aprovació d’ordenances basades en el model abolicionista de la prostitució que va posar a la seua disposició la seua Conselleria. Així ho ha anunciat en el transcurs de la seua intervenció en la jornada ‘Sobreviure a la prostitució. Les institucions escolten les supervivents‘, organitzada a Torrent per la Conselleria de Justícia i la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Bravo ha assegurat que la resposta de les corporacions locals a la proposta d’elaborar ordenances municipals que protegisquen les dones prostituïdes i sancionen al client ha sigut “molt positiva i esperançadora”. El model únic d’ordenança va ser una de les propostes que va sorgir del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució que es va crear a instàncies de la consellera el febrer de 2021 i on han participat prop de 40 persones expertes de diferents àmbits.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que totes les iniciatives plantejades en el fòrum “que eren competència exclusiva de la Generalitat ja s’han implementat o s’han iniciat els tràmits per a això”.

Entre aqueixes iniciatives, la consellera Bravo ha destacat, a més de l’ordenança, la reforma de la Llei d’Espectacles per a prohibir l’exercici de la prostitució en locals i la modificació de la Llei de Carreteres al costat de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a sancionar al prostituïdor i aprovar mesures de protecció a les víctimes.

En la trobada també ha participat l’alcalde d’Albal, Ramón Marí, i les supervivents de la prostitució Alika Kinan i Carol L, així com la vicealcaldessa de Catarroja, Lorena Sirvent.

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que “la prostitució mai és producte d’una elecció lliure” perquè “sempre hi ha factors que neguen aqueixa llibertat” i ha explicat que “la prostitució és una forma de desigualtat i de violència de gènere“.

Per això, ha tornat a reclamar que el Congrés aprove una llei abolicionista integral que reconega la prostitució com una forma de violència contra la dona i oferisca a aquestes dones “el suport necessari per a construir un projecte de vida en el marc de la dignitat“, ha conclòs Gabriela Bravo.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.