16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El 85% dels ajuntaments de la Comunitat portaran als seus plens l’ordenança abolicionista de la prostitució

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que 453 dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana debatran en els seus respectius plens l’aprovació d’ordenances basades en el model abolicionista de la prostitució que va posar a la seua disposició la seua Conselleria. Així ho ha anunciat en el transcurs de la seua intervenció en la jornada ‘Sobreviure a la prostitució. Les institucions escolten les supervivents‘, organitzada a Torrent per la Conselleria de Justícia i la Mancomunitat de l’Horta Sud.

Bravo ha assegurat que la resposta de les corporacions locals a la proposta d’elaborar ordenances municipals que protegisquen les dones prostituïdes i sancionen al client ha sigut “molt positiva i esperançadora”. El model únic d’ordenança va ser una de les propostes que va sorgir del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució que es va crear a instàncies de la consellera el febrer de 2021 i on han participat prop de 40 persones expertes de diferents àmbits.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que totes les iniciatives plantejades en el fòrum “que eren competència exclusiva de la Generalitat ja s’han implementat o s’han iniciat els tràmits per a això”.

Entre aqueixes iniciatives, la consellera Bravo ha destacat, a més de l’ordenança, la reforma de la Llei d’Espectacles per a prohibir l’exercici de la prostitució en locals i la modificació de la Llei de Carreteres al costat de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a sancionar al prostituïdor i aprovar mesures de protecció a les víctimes.

En la trobada també ha participat l’alcalde d’Albal, Ramón Marí, i les supervivents de la prostitució Alika Kinan i Carol L, així com la vicealcaldessa de Catarroja, Lorena Sirvent.

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que “la prostitució mai és producte d’una elecció lliure” perquè “sempre hi ha factors que neguen aqueixa llibertat” i ha explicat que “la prostitució és una forma de desigualtat i de violència de gènere“.

Per això, ha tornat a reclamar que el Congrés aprove una llei abolicionista integral que reconega la prostitució com una forma de violència contra la dona i oferisca a aquestes dones “el suport necessari per a construir un projecte de vida en el marc de la dignitat“, ha conclòs Gabriela Bravo.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.

La jutgessa de la DANA demana identificar als bombers que van vigilar el Pedrís i el Magre

La instructora de Catarroja ha demanat a la SGISE les dades dels bombers forestals que van vigilar el barranc de Poio i el riu Magre durant la DANA de 2024. També ha requerit la documentació del consell d'administració d'eixe dia i ha rebutjat una petició d'Emilio Argüeso sobre una guia d'autoprotecció.

Chus Bueno, nou director general de l’Eurolliga

Chus Bueno ha sigut nomenat director general de l'Eurolliga en substitució de Paulius Motiejunas. Assumirà l''estratègia global' amb focus en negoci, joc i afició.

Un 1.500 d’altura i Llopis apunta al rècord espanyol acaparen el focus a València

El GP Internacional València reunix este dissabte un 1.500 amb grans noms, a Llopis buscant el rècord de 60 tanques i un 800 femení amb molt de nivell.

Llopis apunta al rècord d’Espanya de 60 m barres a València sense pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord de 60 m barres en ment, però sense pressió. Se sent còmode en pista coberta després de mesos de continuïtat i lamenta la paralització de la pista de Gandia.