XIQUETES D’ALCASSER: Les claus per a revelar per fi el misteri d’Antonio Anglés

 

El cas de les xiquetes d’Alcàsser continua sent portada. La polèmica i les teories alternatives li persegueixen des del principi. El Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, que dirigeix la investigació del triple crim d’Alcàsser, ha traslladat a la Policia Nacional diverses recomanacions orientades a aprofundir en la cerca del pròfug Antonio Anglés, fugit de la Justícia des de 1993.

Recentment la Policia Nacional ha sol·licitat, i obtingut, permís a la jutgessa instructora per a l’ús del perfil d’Anglés de manera pública, ja que es té previst dur a terme una campanya divulgativa a nivell europeu i demanar col·laboració ciutadana per a la seua cerca.

 

Acarament d’ADN amb mostres en les costes britàniques

 

Els criminòlegs que conformen aquesta associació van recomanar l’acarament de l’ADN d’Anglés amb mostres no identificades en els anys 90 en les costes britàniques.

Contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació del polissó del City of Plymouth
No sols això, es demana contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació que es va decomissar a un polissó del vaixell «City of Plymouth» i tractar d’esbrinar la identitat d’un suposat periodista que va poder parlar per radiotelèfon amb aquest polissó.

En una nova provisió, a la qual ha tingut accés EFE, la instructora incorpora aqueix escrit a la causa i acorda la seua remissió al grup segon de Fugitius de la Policia Nacional.

 

Antecedents 

 

El segrest i assassinat el novembre de 1992 de Miriam, Toñi i Desirée, les tres veïnes d’Alcàsser d’entre 14 i 15 anys, violades i torturades fins a la mort pel pròfug Antonio Anglés i el seu companyó Miguel Ricart -en llibertat des de 2013, vint-i-un anys després d’ingressar en la presó després de ser condemnat per l’Audiència de València a 170 anys de presó-, va mantindre en suspens a Espanya durant més de dos mesos.

El 27 de gener de 1993, dos apicultors van trobar els seus cadàvers semienterrades en una fossa en el barranc de la Romana. Va ser llavors quan es van conéixer les vexacions a les quals van ser sotmeses les tres menors. Les autòpsies van confirmar que Miriam, Toñi i Desirée van ser torturades i violades abans de morir d’un tret.

Investigacions posteriors han seguit la pista del possible parador d’Anglés, en cas de continuar viu, o la confirmació de la seua defunció, que va poder haver-se produït en llançar-se a la mar des del citat vaixell rumb a Dublín.

Últimes notícies

Metrovalencia arriba als 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15 % més que fa un any

Metrovalencia ha transportat 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15,10 % més que un any abans, i FGV ha sumat 10 milions d’usuaris entre València i Alacant. Les línies 3 i 5 de metro i la 4 de tramvia han sigut les més utilitzades.

Noves ajudes per a dones emprenedores rurals en el sector agrari valencià

Agricultura ha convocat una nova línia d’ajudes per a dones que impulsen projectes empresarials agraris o aqüícoles en zones rurals de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de facilitar la seua posada en marxa i consolidació.

València reforça la protecció dels majors davant estafes i abusos econòmics

La Policia Local de València ha intensificat les accions preventives contra estafes i abusos econòmics a persones majors mitjançant el programa 'Ayudar a Prevenir'. El dispositiu inclou xarrades en centres municipals i recomanacions per a detectar signes d'abús en l'entorn més pròxim.

Les pluges torrencials es tornen més freqüents i els experts reclamen adaptar-hi ciutats i infraestructures

Les últimes pluges torrencials han deixat quatre morts, grans inundacions a l’est peninsular i més de 400.000 alumnes sense classe a la Comunitat Valenciana. Experts adverteixen que estos episodis seran cada vegada més freqüents i reclamen planificar el territori pensant en este risc.

Un nou sistema de la UPV detecta desinformació amb alt risc de fer-se viral

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’alerta primerenca, el DDVRI, que detecta quins continguts enganyosos tenen més risc de viralitzar-se i ajuda a prioritzar la faena dels equips de verificació.

Cau un grup criminal que havia robat en quasi 50 vivendes a la província de València

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en vivendes unifamiliars de diverses localitats valencianes i ha detingut quatre persones. El líder de l’organització ha ingressat de manera immediata en presó provisional.

Quatre actors valencians impulsen Dramaniacs per reivindicar el teatre valencià

Els actors Enrique Arce, Sergio Villanueva, Jaime Pujol i Jaime Linares han creat Dramaniacs, una companyia teatral que naix a València per defensar el talent escènic valencià i reconnectar amb l’essència del teatre.

Tallada la V-21 entre València i Port Saplaya per la caiguda d’un cable d’alta tensió

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de la matinada per la caiguda d’un cable d’alta tensió.