XIQUETES D’ALCASSER: Les claus per a revelar per fi el misteri d’Antonio Anglés

 

El cas de les xiquetes d’Alcàsser continua sent portada. La polèmica i les teories alternatives li persegueixen des del principi. El Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, que dirigeix la investigació del triple crim d’Alcàsser, ha traslladat a la Policia Nacional diverses recomanacions orientades a aprofundir en la cerca del pròfug Antonio Anglés, fugit de la Justícia des de 1993.

Recentment la Policia Nacional ha sol·licitat, i obtingut, permís a la jutgessa instructora per a l’ús del perfil d’Anglés de manera pública, ja que es té previst dur a terme una campanya divulgativa a nivell europeu i demanar col·laboració ciutadana per a la seua cerca.

 

Acarament d’ADN amb mostres en les costes britàniques

 

Els criminòlegs que conformen aquesta associació van recomanar l’acarament de l’ADN d’Anglés amb mostres no identificades en els anys 90 en les costes britàniques.

Contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació del polissó del City of Plymouth
No sols això, es demana contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació que es va decomissar a un polissó del vaixell “City of Plymouth” i tractar d’esbrinar la identitat d’un suposat periodista que va poder parlar per radiotelèfon amb aquest polissó.

En una nova provisió, a la qual ha tingut accés EFE, la instructora incorpora aqueix escrit a la causa i acorda la seua remissió al grup segon de Fugitius de la Policia Nacional.

 

Antecedents 

 

El segrest i assassinat el novembre de 1992 de Miriam, Toñi i Desirée, les tres veïnes d’Alcàsser d’entre 14 i 15 anys, violades i torturades fins a la mort pel pròfug Antonio Anglés i el seu companyó Miguel Ricart -en llibertat des de 2013, vint-i-un anys després d’ingressar en la presó després de ser condemnat per l’Audiència de València a 170 anys de presó-, va mantindre en suspens a Espanya durant més de dos mesos.

El 27 de gener de 1993, dos apicultors van trobar els seus cadàvers semienterrades en una fossa en el barranc de la Romana. Va ser llavors quan es van conéixer les vexacions a les quals van ser sotmeses les tres menors. Les autòpsies van confirmar que Miriam, Toñi i Desirée van ser torturades i violades abans de morir d’un tret.

Investigacions posteriors han seguit la pista del possible parador d’Anglés, en cas de continuar viu, o la confirmació de la seua defunció, que va poder haver-se produït en llançar-se a la mar des del citat vaixell rumb a Dublín.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.