XIQUETES D’ALCASSER: Les claus per a revelar per fi el misteri d’Antonio Anglés

 

El cas de les xiquetes d’Alcàsser continua sent portada. La polèmica i les teories alternatives li persegueixen des del principi. El Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, que dirigeix la investigació del triple crim d’Alcàsser, ha traslladat a la Policia Nacional diverses recomanacions orientades a aprofundir en la cerca del pròfug Antonio Anglés, fugit de la Justícia des de 1993.

Recentment la Policia Nacional ha sol·licitat, i obtingut, permís a la jutgessa instructora per a l’ús del perfil d’Anglés de manera pública, ja que es té previst dur a terme una campanya divulgativa a nivell europeu i demanar col·laboració ciutadana per a la seua cerca.

 

Acarament d’ADN amb mostres en les costes britàniques

 

Els criminòlegs que conformen aquesta associació van recomanar l’acarament de l’ADN d’Anglés amb mostres no identificades en els anys 90 en les costes britàniques.

Contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació del polissó del City of Plymouth
No sols això, es demana contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació que es va decomissar a un polissó del vaixell «City of Plymouth» i tractar d’esbrinar la identitat d’un suposat periodista que va poder parlar per radiotelèfon amb aquest polissó.

En una nova provisió, a la qual ha tingut accés EFE, la instructora incorpora aqueix escrit a la causa i acorda la seua remissió al grup segon de Fugitius de la Policia Nacional.

 

Antecedents 

 

El segrest i assassinat el novembre de 1992 de Miriam, Toñi i Desirée, les tres veïnes d’Alcàsser d’entre 14 i 15 anys, violades i torturades fins a la mort pel pròfug Antonio Anglés i el seu companyó Miguel Ricart -en llibertat des de 2013, vint-i-un anys després d’ingressar en la presó després de ser condemnat per l’Audiència de València a 170 anys de presó-, va mantindre en suspens a Espanya durant més de dos mesos.

El 27 de gener de 1993, dos apicultors van trobar els seus cadàvers semienterrades en una fossa en el barranc de la Romana. Va ser llavors quan es van conéixer les vexacions a les quals van ser sotmeses les tres menors. Les autòpsies van confirmar que Miriam, Toñi i Desirée van ser torturades i violades abans de morir d’un tret.

Investigacions posteriors han seguit la pista del possible parador d’Anglés, en cas de continuar viu, o la confirmació de la seua defunció, que va poder haver-se produït en llançar-se a la mar des del citat vaixell rumb a Dublín.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU