8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

XIQUETES D’ALCASSER: Les claus per a revelar per fi el misteri d’Antonio Anglés

 

El cas de les xiquetes d’Alcàsser continua sent portada. La polèmica i les teories alternatives li persegueixen des del principi. El Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, que dirigeix la investigació del triple crim d’Alcàsser, ha traslladat a la Policia Nacional diverses recomanacions orientades a aprofundir en la cerca del pròfug Antonio Anglés, fugit de la Justícia des de 1993.

Recentment la Policia Nacional ha sol·licitat, i obtingut, permís a la jutgessa instructora per a l’ús del perfil d’Anglés de manera pública, ja que es té previst dur a terme una campanya divulgativa a nivell europeu i demanar col·laboració ciutadana per a la seua cerca.

 

Acarament d’ADN amb mostres en les costes britàniques

 

Els criminòlegs que conformen aquesta associació van recomanar l’acarament de l’ADN d’Anglés amb mostres no identificades en els anys 90 en les costes britàniques.

Contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació del polissó del City of Plymouth
No sols això, es demana contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació que es va decomissar a un polissó del vaixell “City of Plymouth” i tractar d’esbrinar la identitat d’un suposat periodista que va poder parlar per radiotelèfon amb aquest polissó.

En una nova provisió, a la qual ha tingut accés EFE, la instructora incorpora aqueix escrit a la causa i acorda la seua remissió al grup segon de Fugitius de la Policia Nacional.

 

Antecedents 

 

El segrest i assassinat el novembre de 1992 de Miriam, Toñi i Desirée, les tres veïnes d’Alcàsser d’entre 14 i 15 anys, violades i torturades fins a la mort pel pròfug Antonio Anglés i el seu companyó Miguel Ricart -en llibertat des de 2013, vint-i-un anys després d’ingressar en la presó després de ser condemnat per l’Audiència de València a 170 anys de presó-, va mantindre en suspens a Espanya durant més de dos mesos.

El 27 de gener de 1993, dos apicultors van trobar els seus cadàvers semienterrades en una fossa en el barranc de la Romana. Va ser llavors quan es van conéixer les vexacions a les quals van ser sotmeses les tres menors. Les autòpsies van confirmar que Miriam, Toñi i Desirée van ser torturades i violades abans de morir d’un tret.

Investigacions posteriors han seguit la pista del possible parador d’Anglés, en cas de continuar viu, o la confirmació de la seua defunció, que va poder haver-se produït en llançar-se a la mar des del citat vaixell rumb a Dublín.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.