XIQUETES D’ALCASSER: Les claus per a revelar per fi el misteri d’Antonio Anglés

 

El cas de les xiquetes d’Alcàsser continua sent portada. La polèmica i les teories alternatives li persegueixen des del principi. El Jutjat d’Instrucció número 6 d’Alzira, que dirigeix la investigació del triple crim d’Alcàsser, ha traslladat a la Policia Nacional diverses recomanacions orientades a aprofundir en la cerca del pròfug Antonio Anglés, fugit de la Justícia des de 1993.

Recentment la Policia Nacional ha sol·licitat, i obtingut, permís a la jutgessa instructora per a l’ús del perfil d’Anglés de manera pública, ja que es té previst dur a terme una campanya divulgativa a nivell europeu i demanar col·laboració ciutadana per a la seua cerca.

 

Acarament d’ADN amb mostres en les costes britàniques

 

Els criminòlegs que conformen aquesta associació van recomanar l’acarament de l’ADN d’Anglés amb mostres no identificades en els anys 90 en les costes britàniques.

Contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació del polissó del City of Plymouth
No sols això, es demana contactar amb les autoritats irlandeses per a localitzar la documentació que es va decomissar a un polissó del vaixell “City of Plymouth” i tractar d’esbrinar la identitat d’un suposat periodista que va poder parlar per radiotelèfon amb aquest polissó.

En una nova provisió, a la qual ha tingut accés EFE, la instructora incorpora aqueix escrit a la causa i acorda la seua remissió al grup segon de Fugitius de la Policia Nacional.

 

Antecedents 

 

El segrest i assassinat el novembre de 1992 de Miriam, Toñi i Desirée, les tres veïnes d’Alcàsser d’entre 14 i 15 anys, violades i torturades fins a la mort pel pròfug Antonio Anglés i el seu companyó Miguel Ricart -en llibertat des de 2013, vint-i-un anys després d’ingressar en la presó després de ser condemnat per l’Audiència de València a 170 anys de presó-, va mantindre en suspens a Espanya durant més de dos mesos.

El 27 de gener de 1993, dos apicultors van trobar els seus cadàvers semienterrades en una fossa en el barranc de la Romana. Va ser llavors quan es van conéixer les vexacions a les quals van ser sotmeses les tres menors. Les autòpsies van confirmar que Miriam, Toñi i Desirée van ser torturades i violades abans de morir d’un tret.

Investigacions posteriors han seguit la pista del possible parador d’Anglés, en cas de continuar viu, o la confirmació de la seua defunció, que va poder haver-se produït en llançar-se a la mar des del citat vaixell rumb a Dublín.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.