Mastodon
23.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Alerta alimentària: demanen que no es consumisca aquesta popular espècia

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, l’organisme regulador dependent del ministeri de Consum, informa que ha tingut coneixement d’una notificació d’alerta relativa a la presència d’un al·lergogen no inclòs en l’etiquetatge d’unes populars llavors de xia. Es tracta de la soja, un possible desencadenant d’al·lèrgies alimentàries que ha de figurar entre els ingredients per a seguretat del consumidor.


Aquestes llavors són procedents d’Itàlia, i són les autoritats sanitàries d’aquest país les que han donat l’avís a la seua homòloga espanyola a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF).

Les raons després d’aquests avisos són múltiples, des d’una contaminació creuada en la mateixa planta de processament alimentari a errors a l’hora de redactar l’etiquetatge.

Així mateix, Aesan precisa que aquesta informació “és resultant de l’autocontrol de la pròpia empresa, que ha comunicat la incidència a les autoritats competents, en compliment de la legislació i a fi de no posar a la disposició de la població aliments no segurs“. La presència de soja no inclosa en l’etiquetatge va ser detectada en un control intern de l’empresa fabricadora que ha procedit a informar a tots els seus clients, subratllen.

L’empresa comercialitzadora del producte a Espanya ha emés un comunicat oficial que publica en el seu web per a explicar la situació a les seues clientes i assegurar-se de la retirada del mercat del producte afectat, que ha sigut distribuït a nivell nacional. Les dades del producte implicat figuren a continuació.

Nom del producte: XIA. Marca: Hacendado. Aspecte del producte: Borses. Número de lot: TOTS ELS LOTS. Pes: 150 gr. Temperatura: ambient.

Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) i als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització“, informa Aesan.

L’agència recomana com a mesura de precaució a les persones al·lèrgiques a la soja que no consumisquen el producte si l’han adquirit ja i el tenen en les seues llars. Per als consumidors que no presenten reaccions al·lèrgiques o d’intolerància a la soja, aquestes llavors de xia no comporten riscos per a la salut. En qualsevol cas, tal com precisa l’empresa, “si el client té l’esmentat producte i vol retornar-lo, se li reintegrarà l’import a la botiga més pròxima“.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.