Alerta alimentària: demanen que no es consumisca aquesta popular espècia

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, l’organisme regulador dependent del ministeri de Consum, informa que ha tingut coneixement d’una notificació d’alerta relativa a la presència d’un al·lergogen no inclòs en l’etiquetatge d’unes populars llavors de xia. Es tracta de la soja, un possible desencadenant d’al·lèrgies alimentàries que ha de figurar entre els ingredients per a seguretat del consumidor.


Aquestes llavors són procedents d’Itàlia, i són les autoritats sanitàries d’aquest país les que han donat l’avís a la seua homòloga espanyola a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF).

Les raons després d’aquests avisos són múltiples, des d’una contaminació creuada en la mateixa planta de processament alimentari a errors a l’hora de redactar l’etiquetatge.

Així mateix, Aesan precisa que aquesta informació «és resultant de l’autocontrol de la pròpia empresa, que ha comunicat la incidència a les autoritats competents, en compliment de la legislació i a fi de no posar a la disposició de la població aliments no segurs«. La presència de soja no inclosa en l’etiquetatge va ser detectada en un control intern de l’empresa fabricadora que ha procedit a informar a tots els seus clients, subratllen.

L’empresa comercialitzadora del producte a Espanya ha emés un comunicat oficial que publica en el seu web per a explicar la situació a les seues clientes i assegurar-se de la retirada del mercat del producte afectat, que ha sigut distribuït a nivell nacional. Les dades del producte implicat figuren a continuació.

Nom del producte: XIA. Marca: Hacendado. Aspecte del producte: Borses. Número de lot: TOTS ELS LOTS. Pes: 150 gr. Temperatura: ambient.

«Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) i als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització«, informa Aesan.

L’agència recomana com a mesura de precaució a les persones al·lèrgiques a la soja que no consumisquen el producte si l’han adquirit ja i el tenen en les seues llars. Per als consumidors que no presenten reaccions al·lèrgiques o d’intolerància a la soja, aquestes llavors de xia no comporten riscos per a la salut. En qualsevol cas, tal com precisa l’empresa, «si el client té l’esmentat producte i vol retornar-lo, se li reintegrarà l’import a la botiga més pròxima«.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU