Alerta alimentària: demanen que no es consumisca aquesta popular espècia

Ejemplo de shortcode con estilo
Es tracta d'un condiment indispensable en moltes receptes 'healthy' per la seua aportació de proteïnes vegetals, 'greixos bons' i minerals

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, l’organisme regulador dependent del ministeri de Consum, informa que ha tingut coneixement d’una notificació d’alerta relativa a la presència d’un al·lergogen no inclòs en l’etiquetatge d’unes populars llavors de xia. Es tracta de la soja, un possible desencadenant d’al·lèrgies alimentàries que ha de figurar entre els ingredients per a seguretat del consumidor.


Aquestes llavors són procedents d’Itàlia, i són les autoritats sanitàries d’aquest país les que han donat l’avís a la seua homòloga espanyola a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF).

Les raons després d’aquests avisos són múltiples, des d’una contaminació creuada en la mateixa planta de processament alimentari a errors a l’hora de redactar l’etiquetatge.

Així mateix, Aesan precisa que aquesta informació «és resultant de l’autocontrol de la pròpia empresa, que ha comunicat la incidència a les autoritats competents, en compliment de la legislació i a fi de no posar a la disposició de la població aliments no segurs«. La presència de soja no inclosa en l’etiquetatge va ser detectada en un control intern de l’empresa fabricadora que ha procedit a informar a tots els seus clients, subratllen.

L’empresa comercialitzadora del producte a Espanya ha emés un comunicat oficial que publica en el seu web per a explicar la situació a les seues clientes i assegurar-se de la retirada del mercat del producte afectat, que ha sigut distribuït a nivell nacional. Les dades del producte implicat figuren a continuació.

Nom del producte: XIA. Marca: Hacendado. Aspecte del producte: Borses. Número de lot: TOTS ELS LOTS. Pes: 150 gr. Temperatura: ambient.

«Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) i als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització«, informa Aesan.

L’agència recomana com a mesura de precaució a les persones al·lèrgiques a la soja que no consumisquen el producte si l’han adquirit ja i el tenen en les seues llars. Per als consumidors que no presenten reaccions al·lèrgiques o d’intolerància a la soja, aquestes llavors de xia no comporten riscos per a la salut. En qualsevol cas, tal com precisa l’empresa, «si el client té l’esmentat producte i vol retornar-lo, se li reintegrarà l’import a la botiga més pròxima«.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.