Alerta alimentària: demanen que no es consumisca aquesta popular espècia

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, l’organisme regulador dependent del ministeri de Consum, informa que ha tingut coneixement d’una notificació d’alerta relativa a la presència d’un al·lergogen no inclòs en l’etiquetatge d’unes populars llavors de xia. Es tracta de la soja, un possible desencadenant d’al·lèrgies alimentàries que ha de figurar entre els ingredients per a seguretat del consumidor.


Aquestes llavors són procedents d’Itàlia, i són les autoritats sanitàries d’aquest país les que han donat l’avís a la seua homòloga espanyola a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF).

Les raons després d’aquests avisos són múltiples, des d’una contaminació creuada en la mateixa planta de processament alimentari a errors a l’hora de redactar l’etiquetatge.

Així mateix, Aesan precisa que aquesta informació «és resultant de l’autocontrol de la pròpia empresa, que ha comunicat la incidència a les autoritats competents, en compliment de la legislació i a fi de no posar a la disposició de la població aliments no segurs«. La presència de soja no inclosa en l’etiquetatge va ser detectada en un control intern de l’empresa fabricadora que ha procedit a informar a tots els seus clients, subratllen.

L’empresa comercialitzadora del producte a Espanya ha emés un comunicat oficial que publica en el seu web per a explicar la situació a les seues clientes i assegurar-se de la retirada del mercat del producte afectat, que ha sigut distribuït a nivell nacional. Les dades del producte implicat figuren a continuació.

Nom del producte: XIA. Marca: Hacendado. Aspecte del producte: Borses. Número de lot: TOTS ELS LOTS. Pes: 150 gr. Temperatura: ambient.

«Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) i als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització«, informa Aesan.

L’agència recomana com a mesura de precaució a les persones al·lèrgiques a la soja que no consumisquen el producte si l’han adquirit ja i el tenen en les seues llars. Per als consumidors que no presenten reaccions al·lèrgiques o d’intolerància a la soja, aquestes llavors de xia no comporten riscos per a la salut. En qualsevol cas, tal com precisa l’empresa, «si el client té l’esmentat producte i vol retornar-lo, se li reintegrarà l’import a la botiga més pròxima«.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.