Alerta alimentària: demanen que no es consumisca aquesta popular espècia

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, l’organisme regulador dependent del ministeri de Consum, informa que ha tingut coneixement d’una notificació d’alerta relativa a la presència d’un al·lergogen no inclòs en l’etiquetatge d’unes populars llavors de xia. Es tracta de la soja, un possible desencadenant d’al·lèrgies alimentàries que ha de figurar entre els ingredients per a seguretat del consumidor.


Aquestes llavors són procedents d’Itàlia, i són les autoritats sanitàries d’aquest país les que han donat l’avís a la seua homòloga espanyola a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF).

Les raons després d’aquests avisos són múltiples, des d’una contaminació creuada en la mateixa planta de processament alimentari a errors a l’hora de redactar l’etiquetatge.

Així mateix, Aesan precisa que aquesta informació “és resultant de l’autocontrol de la pròpia empresa, que ha comunicat la incidència a les autoritats competents, en compliment de la legislació i a fi de no posar a la disposició de la població aliments no segurs“. La presència de soja no inclosa en l’etiquetatge va ser detectada en un control intern de l’empresa fabricadora que ha procedit a informar a tots els seus clients, subratllen.

L’empresa comercialitzadora del producte a Espanya ha emés un comunicat oficial que publica en el seu web per a explicar la situació a les seues clientes i assegurar-se de la retirada del mercat del producte afectat, que ha sigut distribuït a nivell nacional. Les dades del producte implicat figuren a continuació.

Nom del producte: XIA. Marca: Hacendado. Aspecte del producte: Borses. Número de lot: TOTS ELS LOTS. Pes: 150 gr. Temperatura: ambient.

Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) i als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització“, informa Aesan.

L’agència recomana com a mesura de precaució a les persones al·lèrgiques a la soja que no consumisquen el producte si l’han adquirit ja i el tenen en les seues llars. Per als consumidors que no presenten reaccions al·lèrgiques o d’intolerància a la soja, aquestes llavors de xia no comporten riscos per a la salut. En qualsevol cas, tal com precisa l’empresa, “si el client té l’esmentat producte i vol retornar-lo, se li reintegrarà l’import a la botiga més pròxima“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.