Protecció Civil i Emergències alerta per pluges intenses i tempestes a la Comunitat Valenciana

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri de l’Interior alerta per pluges intenses i tempestes a àmplies zones de la Península ia les Balears, d’acord amb les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

La Comunitat Valenciana previsiblement es troba entre les que estiguen més afectades.

S’esperen acumulacions de fins a 60 litres/m2 en una hora. A les zones amb risc de tempestes, hi ha també possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics.

Dissabte, en àrees de la meitat oriental, les precipitacions podrien ser més intenses i persistents, sobretot en punts de la Comunitat Valenciana, amb les acumulacions més importants. Es podrien assolir o superar els 30-60 litres en una hora en algunes zones, sobretot a l’àrea mediterrània.

Durant el diumenge, de nou, els ruixats i tempestes afectaran gran part de la Península. A zones del nord-est peninsular. La major probabilitat i intensitat de les precipitacions probablement correspondrà al quadrant sud-est i centre peninsular on seran forts o molt forts i persistents. També es preveuen cops molt forts de vent de component est en àrees de la meitat oriental.

El dilluns és probable que continue l’ambient inestable amb xàfecs i tempestes a la meitat occidental i zona centre on poden ser localment forts o persistents, sobretot a la primera meitat del dia. Encara es poden registrar ratxes de vent fort de component est a l’est peninsular i a les Balears. Durant diumenge i dilluns hi haurà mal estat de la mar a la Mediterrània.

Recomanacions

Davant pluges intenses

  • Si conduïu, disminuïu la velocitat, extremeu les precaucions i no s’ature en zones on puga discórrer gran quantitat d’aigua.
  • Si heu de viatjar, procureu circular preferentment per carreteres principals i autopistes.
  • En cas de tempestes sobtades i pluges intenses, cal tindre en compte el lloc on s’aparquen els vehicles. El ràpid ascens del nivell de les aigües pot danyar els vehicles aparcats, sobre zones inundables i, a més, arrossegar-los, provocant danys a béns aliens i fins i tot obstaculitzar el flux natural del corrent.
  • Si comença a ploure de manera torrencial, penseu que hi ha risc d’inundació. No travesseu amb el vostre vehicle ni a peu, els trams inundats, perquè desconeix el que hi pot haver baix l’aigua i localitzeu els punts més alts de la zona. No intenteu salvar el vostre automòbil enmig d’una inundació.
  • Si es troba al camp, cal allunyar-se dels rius, torrents i zones baixes de vessants i turons, evitant travessar guals inundats. Igualment, cal adreçar-se als punts més alts de la zona.
  • No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics. 

Davant el risc de tempestes

  • El perill de les tempestes per a les persones es produeix, fonamentalment, a camp obert. No obstant això, als nuclis urbans també hi ha perill de caiguda de raigs, per la qual cosa és convenient col·locar-se a prop dels edificis per protegir-se. Als habitatges s’aconsella evitar els corrents d’aire. Si conduïu, un vehicle tancat pot ser un bon refugi.
  • Si la tempesta el sorprén al camp, eviteu córrer i romandre en llocs elevats, com els alts dels turons, crestes o divisòries. No us refugieu sota els arbres i allunyeu-vos de filats i objectes metàl·lics.

Davant forts vents

  • Convé assegurar portes, finestres i tots aquells objectes que puguen caure a la via pública i allunyar-se de cornises, arbres, murs o edificacions en construcció o grues que es puguen desprendre. També convé abstindre’s de pujar a les bastides sense les mesures de protecció adequades.
  • Si conduïu, extremeu les precaucions, especialment en l’eixida de túnels, avançaments i encreuament amb vehicles pesants en carreteres de doble sentit. Pareu atenció davant la possible presència d’obstacles a la carretera.

Davant de vents costaners

  • Si us trobeu en zones marítimes, procureu allunyar-vos de la platja i d’altres llocs baixos que puguen ser afectats per les elevades marees i onatges que solen generar-se davant la intensitat de vents forts.
  • Es recomana evitar estacionar els vehicles en zones que es puguen veure afectades per l’onatge.
  • En estes situacions, el mar adquireix condicions extraordinàries i pot arrossegar-lo si es troba a les proximitats del mar.
  • No pose en risc la seua vida davant de les imatges espectaculars del fort onatge.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.