Protecció Civil i Emergències alerta per pluges intenses i tempestes a la Comunitat Valenciana

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri de l’Interior alerta per pluges intenses i tempestes a àmplies zones de la Península ia les Balears, d’acord amb les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

La Comunitat Valenciana previsiblement es troba entre les que estiguen més afectades.

S’esperen acumulacions de fins a 60 litres/m2 en una hora. A les zones amb risc de tempestes, hi ha també possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics.

Dissabte, en àrees de la meitat oriental, les precipitacions podrien ser més intenses i persistents, sobretot en punts de la Comunitat Valenciana, amb les acumulacions més importants. Es podrien assolir o superar els 30-60 litres en una hora en algunes zones, sobretot a l’àrea mediterrània.

Durant el diumenge, de nou, els ruixats i tempestes afectaran gran part de la Península. A zones del nord-est peninsular. La major probabilitat i intensitat de les precipitacions probablement correspondrà al quadrant sud-est i centre peninsular on seran forts o molt forts i persistents. També es preveuen cops molt forts de vent de component est en àrees de la meitat oriental.

El dilluns és probable que continue l’ambient inestable amb xàfecs i tempestes a la meitat occidental i zona centre on poden ser localment forts o persistents, sobretot a la primera meitat del dia. Encara es poden registrar ratxes de vent fort de component est a l’est peninsular i a les Balears. Durant diumenge i dilluns hi haurà mal estat de la mar a la Mediterrània.

Recomanacions

Davant pluges intenses

  • Si conduïu, disminuïu la velocitat, extremeu les precaucions i no s’ature en zones on puga discórrer gran quantitat d’aigua.
  • Si heu de viatjar, procureu circular preferentment per carreteres principals i autopistes.
  • En cas de tempestes sobtades i pluges intenses, cal tindre en compte el lloc on s’aparquen els vehicles. El ràpid ascens del nivell de les aigües pot danyar els vehicles aparcats, sobre zones inundables i, a més, arrossegar-los, provocant danys a béns aliens i fins i tot obstaculitzar el flux natural del corrent.
  • Si comença a ploure de manera torrencial, penseu que hi ha risc d’inundació. No travesseu amb el vostre vehicle ni a peu, els trams inundats, perquè desconeix el que hi pot haver baix l’aigua i localitzeu els punts més alts de la zona. No intenteu salvar el vostre automòbil enmig d’una inundació.
  • Si es troba al camp, cal allunyar-se dels rius, torrents i zones baixes de vessants i turons, evitant travessar guals inundats. Igualment, cal adreçar-se als punts més alts de la zona.
  • No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics. 

Davant el risc de tempestes

  • El perill de les tempestes per a les persones es produeix, fonamentalment, a camp obert. No obstant això, als nuclis urbans també hi ha perill de caiguda de raigs, per la qual cosa és convenient col·locar-se a prop dels edificis per protegir-se. Als habitatges s’aconsella evitar els corrents d’aire. Si conduïu, un vehicle tancat pot ser un bon refugi.
  • Si la tempesta el sorprén al camp, eviteu córrer i romandre en llocs elevats, com els alts dels turons, crestes o divisòries. No us refugieu sota els arbres i allunyeu-vos de filats i objectes metàl·lics.

Davant forts vents

  • Convé assegurar portes, finestres i tots aquells objectes que puguen caure a la via pública i allunyar-se de cornises, arbres, murs o edificacions en construcció o grues que es puguen desprendre. També convé abstindre’s de pujar a les bastides sense les mesures de protecció adequades.
  • Si conduïu, extremeu les precaucions, especialment en l’eixida de túnels, avançaments i encreuament amb vehicles pesants en carreteres de doble sentit. Pareu atenció davant la possible presència d’obstacles a la carretera.

Davant de vents costaners

  • Si us trobeu en zones marítimes, procureu allunyar-vos de la platja i d’altres llocs baixos que puguen ser afectats per les elevades marees i onatges que solen generar-se davant la intensitat de vents forts.
  • Es recomana evitar estacionar els vehicles en zones que es puguen veure afectades per l’onatge.
  • En estes situacions, el mar adquireix condicions extraordinàries i pot arrossegar-lo si es troba a les proximitats del mar.
  • No pose en risc la seua vida davant de les imatges espectaculars del fort onatge.

Últimes notícies

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.