12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Protecció Civil i Emergències alerta per pluges intenses i tempestes a la Comunitat Valenciana

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri de l’Interior alerta per pluges intenses i tempestes a àmplies zones de la Península ia les Balears, d’acord amb les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

La Comunitat Valenciana previsiblement es troba entre les que estiguen més afectades.

S’esperen acumulacions de fins a 60 litres/m2 en una hora. A les zones amb risc de tempestes, hi ha també possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics.

Dissabte, en àrees de la meitat oriental, les precipitacions podrien ser més intenses i persistents, sobretot en punts de la Comunitat Valenciana, amb les acumulacions més importants. Es podrien assolir o superar els 30-60 litres en una hora en algunes zones, sobretot a l’àrea mediterrània.

Durant el diumenge, de nou, els ruixats i tempestes afectaran gran part de la Península. A zones del nord-est peninsular. La major probabilitat i intensitat de les precipitacions probablement correspondrà al quadrant sud-est i centre peninsular on seran forts o molt forts i persistents. També es preveuen cops molt forts de vent de component est en àrees de la meitat oriental.

El dilluns és probable que continue l’ambient inestable amb xàfecs i tempestes a la meitat occidental i zona centre on poden ser localment forts o persistents, sobretot a la primera meitat del dia. Encara es poden registrar ratxes de vent fort de component est a l’est peninsular i a les Balears. Durant diumenge i dilluns hi haurà mal estat de la mar a la Mediterrània.

Recomanacions

Davant pluges intenses

  • Si conduïu, disminuïu la velocitat, extremeu les precaucions i no s’ature en zones on puga discórrer gran quantitat d’aigua.
  • Si heu de viatjar, procureu circular preferentment per carreteres principals i autopistes.
  • En cas de tempestes sobtades i pluges intenses, cal tindre en compte el lloc on s’aparquen els vehicles. El ràpid ascens del nivell de les aigües pot danyar els vehicles aparcats, sobre zones inundables i, a més, arrossegar-los, provocant danys a béns aliens i fins i tot obstaculitzar el flux natural del corrent.
  • Si comença a ploure de manera torrencial, penseu que hi ha risc d’inundació. No travesseu amb el vostre vehicle ni a peu, els trams inundats, perquè desconeix el que hi pot haver baix l’aigua i localitzeu els punts més alts de la zona. No intenteu salvar el vostre automòbil enmig d’una inundació.
  • Si es troba al camp, cal allunyar-se dels rius, torrents i zones baixes de vessants i turons, evitant travessar guals inundats. Igualment, cal adreçar-se als punts més alts de la zona.
  • No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics. 

Davant el risc de tempestes

  • El perill de les tempestes per a les persones es produeix, fonamentalment, a camp obert. No obstant això, als nuclis urbans també hi ha perill de caiguda de raigs, per la qual cosa és convenient col·locar-se a prop dels edificis per protegir-se. Als habitatges s’aconsella evitar els corrents d’aire. Si conduïu, un vehicle tancat pot ser un bon refugi.
  • Si la tempesta el sorprén al camp, eviteu córrer i romandre en llocs elevats, com els alts dels turons, crestes o divisòries. No us refugieu sota els arbres i allunyeu-vos de filats i objectes metàl·lics.

Davant forts vents

  • Convé assegurar portes, finestres i tots aquells objectes que puguen caure a la via pública i allunyar-se de cornises, arbres, murs o edificacions en construcció o grues que es puguen desprendre. També convé abstindre’s de pujar a les bastides sense les mesures de protecció adequades.
  • Si conduïu, extremeu les precaucions, especialment en l’eixida de túnels, avançaments i encreuament amb vehicles pesants en carreteres de doble sentit. Pareu atenció davant la possible presència d’obstacles a la carretera.

Davant de vents costaners

  • Si us trobeu en zones marítimes, procureu allunyar-vos de la platja i d’altres llocs baixos que puguen ser afectats per les elevades marees i onatges que solen generar-se davant la intensitat de vents forts.
  • Es recomana evitar estacionar els vehicles en zones que es puguen veure afectades per l’onatge.
  • En estes situacions, el mar adquireix condicions extraordinàries i pot arrossegar-lo si es troba a les proximitats del mar.
  • No pose en risc la seua vida davant de les imatges espectaculars del fort onatge.

Últimes notícies

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.