Otorrinolaringòlegs alerten de danys en oïdes per ús d’auriculars

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal. Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació […]

 

La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal.

Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació i difusió en mitjans de comunicació.

 

La pandèmia ha augmentat l’excés d’ús d’auriculars

 

Des de la Societat expliquen que la pandèmia ha multiplicat l’ús dels auriculars, principalment per la docència on line i per la realització de més activitats d’oci a través de dispositius electrònics, com ordinadors o tablets.

De fet, assenyalen que l’OMS (Organització Mundial de la Salut), assegura que prop del 50% dels joves tenen un greu risc de patir danys auditius de forma permanent i irreversible, per la contínua exposició a soroll.

Per això, volen conscienciar, sobretot, als més joves, que «un mal ús d’estos dispositius genera pèrdua d’audició i l’aparició de sorolls, coneguts com a acúfens, que romandran constants en el temps», avisen des que SORLV.

A més, expliquen que els sons més perjudicials són els situats per sobre de 85dB. I el volum dels auriculars oscil·la entre els 75 i els 136dB. Per esta raó, recomanen «no exposar-se a més de 8 hores a sons d’aproximadament 85dB ni més de 15 minuts a aquells que se situen en 100 dB. Per evitar-los, hem de limitar el temps que dediquem a activitats sorolloses, realitzant descansos auditius, reduint l’ús d’auriculars al voltant d’una hora diària i sense superar el 60% del volum màxim del dispositiu», Explica la doctora Sara Ferrero, otorrinolaringòloga i membre de la Societat.

Des de la Societat Valenciana, recomanen que «en cas de percebre sons constants (acúfens), pèrdua d’audició o dificultat per entendre sons o converses, la consulta amb un especialista en l’àrea per poder detectar estiguis lesions en la seua etapa inicial i així poder ajudar a identificar el problema».
 

Últimes notícies

Arcadi España defensa el seguiment de Sánchez a València

Arcadi España ha defensat que Pedro Sánchez ha seguit de prop la reconstrucció després de la dana. El Govern ha destinat 10.000 milions d'euros, però encara queda faena per fer.

El Villarreal busca reaccionar davant del Getafe

Íñigo Pérez ha presentat el duel davant del Getafe com una oportunitat per a millorar després de dues derrotes a casa, inclosa l’última per 0-6 contra el PSG.

La mort de Jesús de Miguel commou l’entrenador de l’Elx

L'entrenador de l'Elx ha expressat el condol per la mort del davanter del Tenerife i ha reflexionat sobre la fragilitat de la vida.

Uns dies de marge per a recuperar la plaça de l’Ajuntament

L’alcaldessa ha donat uns dies per a planificar la retirada de les tendes de la plaça de l’Ajuntament i recuperar-ne la normalitat.

27 hotels valencians oferixen escapades de proximitat

Vint-i-set hotels valencians han preparat 37 propostes per a atraure clients de proximitat entre el 13 i el 29 de novembre. La campanya inclou escapades, benestar, oci i gastronomia.

El foc d’una planta de reciclatge de Villena no deixa ferits

Els bombers treballen per a controlar el foc, originat en una zona exterior d'emmagatzematge de bales. No hi ha danys personals ni afectació a edificis.

La jornada de futbol seguirà malgrat les peticions d’ajornament

De la Fuente ha defensat que es mantinga la jornada de LaLiga després de la mort de Jesús de Miguel. També ha donat suport a ajornar els partits de la Copa del Rey per senyal de dol.

La jornada de Segona no s’ajorna després de la petició de l’AFE

La petició de l'AFE per a ajornar la jornada 13 de Segona ha sigut inadmesa. El sindicat pot recórrer la decisió en un termini de 48 hores.