Otorrinolaringòlegs alerten de danys en oïdes per ús d’auriculars

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal. Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació […]

 

La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal.

Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació i difusió en mitjans de comunicació.

 

La pandèmia ha augmentat l’excés d’ús d’auriculars

 

Des de la Societat expliquen que la pandèmia ha multiplicat l’ús dels auriculars, principalment per la docència on line i per la realització de més activitats d’oci a través de dispositius electrònics, com ordinadors o tablets.

De fet, assenyalen que l’OMS (Organització Mundial de la Salut), assegura que prop del 50% dels joves tenen un greu risc de patir danys auditius de forma permanent i irreversible, per la contínua exposició a soroll.

Per això, volen conscienciar, sobretot, als més joves, que «un mal ús d’estos dispositius genera pèrdua d’audició i l’aparició de sorolls, coneguts com a acúfens, que romandran constants en el temps», avisen des que SORLV.

A més, expliquen que els sons més perjudicials són els situats per sobre de 85dB. I el volum dels auriculars oscil·la entre els 75 i els 136dB. Per esta raó, recomanen «no exposar-se a més de 8 hores a sons d’aproximadament 85dB ni més de 15 minuts a aquells que se situen en 100 dB. Per evitar-los, hem de limitar el temps que dediquem a activitats sorolloses, realitzant descansos auditius, reduint l’ús d’auriculars al voltant d’una hora diària i sense superar el 60% del volum màxim del dispositiu», Explica la doctora Sara Ferrero, otorrinolaringòloga i membre de la Societat.

Des de la Societat Valenciana, recomanen que «en cas de percebre sons constants (acúfens), pèrdua d’audició o dificultat per entendre sons o converses, la consulta amb un especialista en l’àrea per poder detectar estiguis lesions en la seua etapa inicial i així poder ajudar a identificar el problema».
 

Últimes notícies

Veïns d’Els Poblets culpen les canyes dels greus danys per la DANA

Veïns d’Els Poblets, una de les zones més afectades per la DANA al nord d’Alacant, responsabilitzen l’acumulació de canyes al riu Girona dels greus danys materials. Denuncien falta de neteja al llit i als ponts, que s’han taponat i han agreujat les inundacions.

Rescaten amb helicòpter huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva en plena dana Adam

Un helicòpter de Salvamento Marítimo ha evacuat hui huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva, una de les localitats més afectades per la dana Adam a la Safor. L’operació s’ha coordinat des del centre de Salvamento Marítimo de València, a petició d’Emergències de la Generalitat Valenciana.

Feijóo mostra el seu suport a Pérez Llorca i recorda les víctimes de la dana Adam

Alberto Núñez Feijóo ha recordat les víctimes mortals de la dana Adam i ha traslladat el seu suport a Juanfran Pérez Llorca, després de parlar amb ell per telèfon mentre la Comunitat Valenciana manté 145 municipis confinats.

Mig miller de veïns dEls Poblets patixen greus danys pel desbordament del Girona

El desbordament del riu Girona a primera hora de dilluns ha inundat la mitat del nucli urbà dEls Poblets, amb vivendes i comerços negats, pero sense víctimes mortals ni ferits greus.

Mig segle de Ford Almussafes: del primer Fiesta al repte elèctric

La planta de Ford a Almussafes complix 50 anys este mes, amb el Ford Fiesta com a icona i una trajectòria clau d’innovació, exportació i ocupació que mira ara cap al vehicle elèctric i multienergia.

Aemet rebaixa els avisos però manté el risc per fortes pluges i mala mar a la Comunitat Valenciana

Aemet ha confirmat que la fase més crítica del temporal a la Comunitat Valenciana ja ha passat, però manté avisos taronja i grocs per fortes pluges, tronades i mala mar, sobretot al litoral de València.

El riu Vaca arriba a un nivell crític a Tavernes amb eixides d’aigua en diversos punts

El riu Vaca es troba en un nivell crític al seu pas per Tavernes de la Valldigna per les intenses pluges, amb eixides puntuals d’aigua i nombrosos camins tallats al trànsit.

2.000 noves places en residències universitàries amb 45 milions, 4,45 per a la UJI

El Govern central ha anunciat 45 milions d’euros per crear quasi 2.000 noves places en residències universitàries públiques, amb 4,45 milions per a la Universitat Jaume I de Castelló, i aprovarà també el nou Estatut de l’Estudiantat Universitari.