Otorrinolaringòlegs alerten de danys en oïdes per ús d’auriculars

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal. Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació […]

 

La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal.

Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació i difusió en mitjans de comunicació.

 

La pandèmia ha augmentat l’excés d’ús d’auriculars

 

Des de la Societat expliquen que la pandèmia ha multiplicat l’ús dels auriculars, principalment per la docència on line i per la realització de més activitats d’oci a través de dispositius electrònics, com ordinadors o tablets.

De fet, assenyalen que l’OMS (Organització Mundial de la Salut), assegura que prop del 50% dels joves tenen un greu risc de patir danys auditius de forma permanent i irreversible, per la contínua exposició a soroll.

Per això, volen conscienciar, sobretot, als més joves, que «un mal ús d’estos dispositius genera pèrdua d’audició i l’aparició de sorolls, coneguts com a acúfens, que romandran constants en el temps», avisen des que SORLV.

A més, expliquen que els sons més perjudicials són els situats per sobre de 85dB. I el volum dels auriculars oscil·la entre els 75 i els 136dB. Per esta raó, recomanen «no exposar-se a més de 8 hores a sons d’aproximadament 85dB ni més de 15 minuts a aquells que se situen en 100 dB. Per evitar-los, hem de limitar el temps que dediquem a activitats sorolloses, realitzant descansos auditius, reduint l’ús d’auriculars al voltant d’una hora diària i sense superar el 60% del volum màxim del dispositiu», Explica la doctora Sara Ferrero, otorrinolaringòloga i membre de la Societat.

Des de la Societat Valenciana, recomanen que «en cas de percebre sons constants (acúfens), pèrdua d’audició o dificultat per entendre sons o converses, la consulta amb un especialista en l’àrea per poder detectar estiguis lesions en la seua etapa inicial i així poder ajudar a identificar el problema».
 

Últimes notícies

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.

Aldaia alerta que no va rebre avisos abans de la barrancada mortal

L’alcalde d’Aldaia ha denunciat que el municipi no va rebre avisos previs. El desbordament de La Saleta va causar sis morts.