Otorrinolaringòlegs alerten de danys en oïdes per ús d’auriculars

 

La Societat Valenciana d’Otorinolaringologia i Cirurgia de Cap i Coll (SORLV), en col·laboració amb el FICIV (Festival Internacional de Cinema Infantil de València) i Florida Universitària, ha presentat la seua nova campanya centrada en la prevenció de les lesions auditives, associades a l’exposició a sons intensos en dispositius d’àudio personal.

Un projecte orientat als més joves, a través d’un petit spot d’animació i difusió en mitjans de comunicació.

 

La pandèmia ha augmentat l’excés d’ús d’auriculars

 

Des de la Societat expliquen que la pandèmia ha multiplicat l’ús dels auriculars, principalment per la docència on line i per la realització de més activitats d’oci a través de dispositius electrònics, com ordinadors o tablets.

De fet, assenyalen que l’OMS (Organització Mundial de la Salut), assegura que prop del 50% dels joves tenen un greu risc de patir danys auditius de forma permanent i irreversible, per la contínua exposició a soroll.

Per això, volen conscienciar, sobretot, als més joves, que «un mal ús d’estos dispositius genera pèrdua d’audició i l’aparició de sorolls, coneguts com a acúfens, que romandran constants en el temps», avisen des que SORLV.

A més, expliquen que els sons més perjudicials són els situats per sobre de 85dB. I el volum dels auriculars oscil·la entre els 75 i els 136dB. Per esta raó, recomanen «no exposar-se a més de 8 hores a sons d’aproximadament 85dB ni més de 15 minuts a aquells que se situen en 100 dB. Per evitar-los, hem de limitar el temps que dediquem a activitats sorolloses, realitzant descansos auditius, reduint l’ús d’auriculars al voltant d’una hora diària i sense superar el 60% del volum màxim del dispositiu», Explica la doctora Sara Ferrero, otorrinolaringòloga i membre de la Societat.

Des de la Societat Valenciana, recomanen que «en cas de percebre sons constants (acúfens), pèrdua d’audició o dificultat per entendre sons o converses, la consulta amb un especialista en l’àrea per poder detectar estiguis lesions en la seua etapa inicial i així poder ajudar a identificar el problema».
 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.