2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Alfafar llança una campanya per a desenvolupar el cens d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha llançat una campanya per al desenvolupament del cens d’ADN caní. Aquesta iniciativa permetrà establir un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

A partir del pròxim 3 d’octubre, i fins al 30 de desembre, les persones propietàries de gossos a Alfafar, podran sol·licitar el seu bo gratuït. Amb aquest val es podrà demanar les proves d’AND per als cans en les clíniques veterinàries adherides a la campanya: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones interessades tindran quasi tres mesos per a obtindre el val gratis. Després d’aquesta data, la inscripció tindrà un cost. Una vegada realitzades les proves, es generarà un perfil genètic i s’inscriurà a la mascota en el cens.

Aquest registre permetrà tant facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd, com ajudar en el manteniment del municipi net i saludable. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que desitgen beneficiar-se d’aquests bons hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF que es podrà canviar en les dues clíniques veterinàries d’Alfafar adherides al projecte.

En aquests establiments s’obtindrà una mostra de saliva dels cans de manera indolora, amb la qual es generarà el patró d’ADN.

Després, se li entregarà al propietari una xapa amb un codi QR per a col·locar a l’animal, en la qual s’accedirà a la informació bàsica per a localitzar als gossos extraviats, com el telèfon de la persona propietària, el número del xip i el nom de la mascota.
Amb la posada en marxa del cens d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar aposta per la innovació per a mantindre el municipi net i per a assegurar el benestar de persones i animals.

Últimes notícies

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.

Avaria en la catenària d’Ángel Guimerá provoca retards i supressions en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en la catenària d'Ángel Guimerá obliga a operar en via única i causa retards generalitzats i supressions en les línies 3, 5, 7 i 9. La fallada es va detectar a l'inici del servici.

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.