Alfafar reparteix més de 300 bons d’ADN caní

Ejemplo de shortcode con estilo
Des que es va iniciar la campanya a principis del mes d'octubre s'han canviat en les clíniques veterinàries un total de 109 bons d'ADN.

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha repartit un total de 323 bons d’ADN caní, de 450 que hi havia disponibles. Amb aquests vals, les persones propietàries de gossos poden sol·licitar les proves genètiques de les seues mascotes de manera gratuïta per a inscriure-us en el cens municipal.

Des que es va iniciar la campanya a principis del mes d’octubre ja s’han canviat un total de 109 bons. Durant aquestes setmanes la ciutadania ha pogut usar els xecs per a realitzar les proves d’ADN en les clíniques veterinàries adherides: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones propietàries de gossos a Alfafar poden sol·licitar un dels 127 bons que queden disponibles fins al 30 de desembre. Després d’aquesta data, el procediment de registre de l’ADN de la mascota en les clíniques tindran un cost monetari.

Una vegada realitzades les proves, amb la informació extreta s’elaborarà un cens d’ADN caní. D’aquesta manera es genera un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

Les proves genètiques i la inscripció en el cens també permetran facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd. A més, amb aquesta mesura s’afavoreix el correcte manteniment del municipi. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que vulguen obtindre el bo d’ADN hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF, que podran canviar en clíniques veterinàries.

Amb la iniciativa del padró d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar continua apostant per una bona salut pública en el municipi, afavorint el benestar de persones i animals.

Últimes notícies

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.