13 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Alfafar reparteix més de 300 bons d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha repartit un total de 323 bons d’ADN caní, de 450 que hi havia disponibles. Amb aquests vals, les persones propietàries de gossos poden sol·licitar les proves genètiques de les seues mascotes de manera gratuïta per a inscriure-us en el cens municipal.

Des que es va iniciar la campanya a principis del mes d’octubre ja s’han canviat un total de 109 bons. Durant aquestes setmanes la ciutadania ha pogut usar els xecs per a realitzar les proves d’ADN en les clíniques veterinàries adherides: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les persones propietàries de gossos a Alfafar poden sol·licitar un dels 127 bons que queden disponibles fins al 30 de desembre. Després d’aquesta data, el procediment de registre de l’ADN de la mascota en les clíniques tindran un cost monetari.

Una vegada realitzades les proves, amb la informació extreta s’elaborarà un cens d’ADN caní. D’aquesta manera es genera un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

Les proves genètiques i la inscripció en el cens també permetran facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd. A més, amb aquesta mesura s’afavoreix el correcte manteniment del municipi. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que vulguen obtindre el bo d’ADN hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF, que podran canviar en clíniques veterinàries.

Amb la iniciativa del padró d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar continua apostant per una bona salut pública en el municipi, afavorint el benestar de persones i animals.

Últimes notícies

Tempesta amb Granís a València: Alertes Taronja i Activitats Suspendudes

València s'enfronta a una intensa tempesta amb granís, provocant l'augment de l'alerta a nivell taronja. A càrrec d'Emergències, s'han pres mesures davant les pluges i riscos d'incendis.

Robert Prevost nomenat Papa 267 amb el nom de León XIV

Robert Prevost, cardenal de renom, ha estat nomenat com el Papa 267 de la història, adoptant el nom de León XIV, en un moment de canvi i esperança per a l'Església.

El nou bitllet únic de transport impulsarà la mobilitat sostenible a tota Espanya per al 2026

El Ministeri de Transports presenta un nou bitllet únic per a integrar el transport públic a Espanya, que estarà operatiu el 2026. Aquest projecte busca replicar models d'èxit d'altres països europeus i potenciar la mobilitat sostenible.

Incendi forestal a l’Atzúbia causat per la caiguda d’un raig

Un incendi forestal ha esclatat a l'Atzúbia després de la caiguda d'un raig, amb la sortida de bombers a la zona per controlar la situació.

La Policia Local d’Alcoi registra 186 actuacions durant les festes de Moros i Cristians

Durant les festes de Moros i Cristians d'Alcoi, la Policia Local va gestionar 186 actuacions, amb un augment de molèsties per trànsit i soroll. Destaca l'explosió d'una cantimplora de pólvora i la cooperació ciutadana que va assegurar la seguretat.

Nomenament del nou Papa: Cerimònia i Expectatives

A les 18:08 h, el fum blanc ha anunciat la triada del nou Papa, que serà el 267è pontífex de l'Església Catòlica. El moment ha estat marcat per una gran eufòria a la Plaça de Sant Pere, amb milers de fidels celebrant l'esdeveniment.

El Govern destina 20 milions d’euros per a 17.242 agricultors afectats per la sequera de fruits de corfa

El Ministeri d'Agricultura publica el llistat provisional de beneficiaris d'ajudes destinades a compensar la sequera que afecta a fruiters en diverses províncies espanyoles.

L’Eurocambra aprova prorrogar dos anys l’emmagatzematge de gas a la UE amb un nou objectiu del 83%

El Parlament Europeu ha donat suport a la proposta de prorrogar el pla d'emmagatzematge de gas de la UE fins al 2027, reduint l'objectiu d'ompliment del 90% al 83%, en resposta a condicions de mercat adverses.