9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Alfafar reparteix més de 300 bons d’ADN caní

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Sanitat, ha repartit un total de 323 bons d’ADN caní, de 450 que hi havia disponibles. Amb aquests vals, les persones propietàries de gossos poden sol·licitar les proves genètiques de les seues mascotes de manera gratuïta per a inscriure-us en el cens municipal.

Des que es va iniciar la campanya a principis del mes d’octubre ja s’han canviat un total de 109 bons. Durant aquestes setmanes la ciutadania ha pogut usar els xecs per a realitzar les proves d’ADN en les clíniques veterinàries adherides: Alfafar Veterinària i Clínica Veterinària Vet Family Alfafar.

Les persones propietàries de gossos a Alfafar poden sol·licitar un dels 127 bons que queden disponibles fins al 30 de desembre. Després d’aquesta data, el procediment de registre de l’ADN de la mascota en les clíniques tindran un cost monetari.

Una vegada realitzades les proves, amb la informació extreta s’elaborarà un cens d’ADN caní. D’aquesta manera es genera un patró genètic de les mascotes del municipi per al seu registre.

Les proves genètiques i la inscripció en el cens també permetran facilitar tasques de localització i identificació si l’animal es perd. A més, amb aquesta mesura s’afavoreix el correcte manteniment del municipi. El padró permetrà identificar a la persona propietària que ha incomplit l’obligació de recollida d’excrements en la via pública.

Les persones que vulguen obtindre el bo d’ADN hauran de realitzar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica d’Alfafar. En un termini màxim de 10 dies rebran el document en format PDF, que podran canviar en clíniques veterinàries.

Amb la iniciativa del padró d’ADN caní, l’Ajuntament d’Alfafar continua apostant per una bona salut pública en el municipi, afavorint el benestar de persones i animals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.