Alfafar desenvolupa un nou taller d’ocupació per a dones


L’Ajuntament d’Alfafar, a través de l’Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut una subvenció per a desenvolupar un nou programa mixt d’ocupació i formació. Aquest taller específic per a dones, que començarà el 22 de desembre, es denomina “Nous horitzons”.

Per a dur a terme aquest programa, que es realitzarà durant el curs 2022- 2023, s’ha concedit un pressupost total de 251.354,40 euros. Amb aquesta inversió es contractarà 10 alumnes treballadores per a formació i realització de treballs en diferents àrees municipals. Aquesta quantia també contempla la contractació de personal docent.

Per a aquest curs s’ha efectuat un itinerari formatiu per a l’obtenció dels certificats de professionalitat de nivell 2 i 3: Activitats de gestió administrativa, i Gestió comptable i gestió administrativa per a auditoria.

El programa de Tallers d’ocupació té com a fi incrementar l’ocupabilitat de les persones sense ús de més de 18 anys, facilitant la seua inserció laboral.

A l’ésser un programa mixt d’ocupació i formació, es combinaran sessions formatives amb la realització d’obres o la prestació de serveis d’utilitat pública o interés social a l’ajuntament.

Totes les alumnes que vulguen accedir a aquest taller han de complir una sèrie de requisits: estar inscrites en la seua oficina d’ocupació com a persona desocupada, ser demandant d’ocupació en LABORA i ser demandant en els tallers d’ocupació.

Respecte a formació, haurà d’acreditar-se comptar amb alguna de les següents titulacions: Educació Secundària Obligatòria (ESO); Certificat de professionalitat nivell 1 o 2; haver complit els requisits acadèmics d’accés als cicles formatius de grau mitjà o haver superat les proves d’accés regulades per les administracions educatives, o bé tindre superada la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 o de 45 anys.

La selecció de l’alumnat del curs es realitzarà segons les bases que es poden consultar en la web de LABORA. També es podrà consultar en el seu portal en línia tots els processos i requisits del tràmit.

Amb la seua aposta pel desenvolupament d’aquesta mena de projectes, l’Ajuntament d’Alfafar continua apostant per la formació professional com a principal garantia per a la millora de l’ocupabilitat de les persones.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.