15.6 C
València
Divendres, 18 abril, 2025

Algemesí contractarà 76 persones per a la rehabilitació postdana amb una subvenció de 956.000 euros

L’Ajuntament d’Algemesí, mitjançant l’ADL-Ocupació i Formació, ha obtingut recentment una subvenció de 956.067 euros del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) per a contractar 76 persones. Aquesta iniciativa se centra en la realització d’obres i serveis de recuperació, rehabilitació i reconstrucció al municipi, a causa dels danys ocasionats per la dana del passat 29 d’octubre.

Aquesta ajuda estatal, que s’emmarca dins del Reial decret 1282/2024, de 17 de desembre, serà complementada amb un cofinançament municipal que l’Ajuntament d’Algemesí està disposat a aportar, com a part d’una “important iniciativa d’impuls a l’ocupació i la recuperació local”, segons ha comunicat el consistori. Els contractes tindran una durada de sis mesos i seran a jornada completa.

La selecció del personal treballador serà gestionada pel Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, que s’encarregarà de triar entre les persones que actualment es troben aturades i que ja estan inscrites a la seva base de dades. Així doncs, no serà necessari que els ciutadans s’acosten a les dependències municipals per formalitzar la inscripció, sinó que hauran de dirigir-se directament a les oficines de Labora.

Els perfils professionals requerits són molt diversos i responen a les necessitats que han sorgit arrel dels treballs de recuperació i manteniment del municipi. Així, es poden trobar vacants per a assistents domiciliaris, personal administratiu, netejadors, peons de jardineria i obres públiques, pintors, vigilants de seguretat, conserges, treballadors forestals, tècnics informàtics i delineants, entre altres especialitats tècniques.

Kiko Reinoso, regidor de Formació i Ocupació, ha subratllat la importància que té aquesta contractació per a la comunitat d’Algemesí. “Aquesta ajuda representa una oportunitat real per a moltes famílies d’Algemesí i ens permet avançar en dos fronts essencials. D’una banda, reforcem l’ocupació local; i per un altre, accelerem la recuperació del nostre entorn urbà i natural, que ha estat greument afectat per la dana”, ha destacat Reinoso.

A més, l’edil ha expressat el seu agraïment pel suport rebut tant del SEPE com de Labora, així com pel treball de l’equip tècnic de l’Ajuntament que ha fet possible aquesta convocatòria. “Continuarem treballant per a crear noves oportunitats i millorar la qualitat de vida en el nostre municipi”, ha conclòs.

Últimes notícies

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.

Incendi a Gandia obliga a desallotjar un edifici de quatre plantes

Un incendi declarat aquesta matinada ha provocat l'evacuació d'un edifici de quatre plantes al carrer Poeta Francesc Miret de Gandia, afectant greument l'immoble i requerint la intervenció dels bombers.

Cullera incrementa a 21 les llicències de taxis per millorar els serveis de transport

Cullera es proposa sumar sis noves llicències de taxis per respondre a l'augment de població i turisme, millorant els serveis de transport urbà de la ciutat.

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

L'exposició 'El Prado en els carrers' portarà 50 reproduccions d'obres mestres a Sant Vicent del Raspeig, probablement després de l'estiu, amb l'objectiu de dinamitzar la cultura i captar turistes.

Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional identifica a una dona de València vinculada a un grup criminal, sospitosa d'estafar més de 60.000 euros a una ciutadana de Melilla a través de documents falsificats.

Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L'Ajuntament d'Elx ha proporcionat una alternativa habitacional a les 59 famílies desallotjades del bloc de pisos de Sant Antón, amb ajudes al lloguer i a l'adquisició de mobiliari.

Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

L'Ajuntament de Bétera contractarà 40 aturats mitjançant un pla d'ocupació finançat amb una subvenció de 453.600 euros per rehabilitar els camins rurals afectats per la dana.