Els aliments amb major nivell d’òxid nítric, un cancerigen present diàriament en moltes dietes

L’òxid nítric és un gas incolor i soluble en aigua, però és necessari aconseguir els nivells mínims d’aquest gas per a poder estar sans.

Para que serveix l’òxid nítric

• La regulació de la pressió arterial
• Enfortir el sistema immunològic
• Redueix la quantitat de colesterol en el nostre organisme
• Prevé l’aparició de malalties cardiovasculars
• Lluita contra les cèl·lules canceroses
• Conté propietats antiinflamatòries, ja que impedeix que els leucòcits es peguen a les artèries i ataquen aquests teixits

Quins usos té?

L’àcid nítric s’utilitza molt en l’àmbit esportiu, ja que com més gran siga la quantitat d’òxid nítric, major flux de sang s’activa, es desenvolupa una major càrrega muscular i el rendiment esportiu incrementa en els atletes. No obstant això, l’eficàcia d’aquest àcid no s’ha comprovat en prendre’l en forma de pastilles.

La seua eficàcia si està confirmada a través de prendre uns certs aliments, de fet, es recomana obtindre àcid nítric a través d’ingerir aliments com el suc de remolatxa, pernil i xoriço.

Precisament, els suplements que augmenten l’òxid nítric poden ajudar en el tractament de la diabetis i la prevenció d’altres malalties.

L’àcid nítric també influeix sobre el sistema immunològic. Regula el creixement i l’activitat de cèl·lules, com els macròfags, limfòcits T, mastòcits i les cèl·lules, necessàries per a fabricar anticossos.

Consells per a augmentar els nivells d’àcid nítric (NO) en el nostre organisme

Menjar verdures que tinguen uns nivells alts de nitrats com per exemple les fulles verdes dels espinacs, la remolatxa i els raves
• Prendre aliments rics en vitamina C, normalment es troben en fruites i verdures
• Es poden prendre suplements de L-citrul·lina o la L-arginina
• Reduir el nombre de col·lutoris, perquè són les encarregades de convertir els nitrats presents en els aliments en òxid nítric i amb els col·lutoris eliminem la presència de bacteris, obstaculitzant la producció d’òxid nítric
• Realitzar exercici

Part negativa de l’excés dels nivells corporals d’òxid nítric?

La hipòtesi que els hàbits alimentosos poden precedir i fins i tot agreujar el desenvolupament del càncer s’ha plantejat des de fa molt temps. Una recent investigació ha vingut ara a demostrar un vincle directe entre la quantitat de greix inclòs en la dieta i els nivells corporals d’òxid nítric, una molècula que està relacionada amb la inflamació i el desenvolupament del càncer.

L’estudi, dut a terme per l’Institut Beckman de Ciència i Tecnologia Avançades (els EUA), buscava una relació entre l’augment dels nivells d’òxid nítric amb la inflamació i la inflamació amb el càncer.

«La inflamació pot exercir un paper important en aquest entorn. Una certa resposta inflamatòria prové d’aliments altament processats, que són rics en calories i greixos. Volíem comprendre els vincles entre els aliments, la inflamació i els tumors a nivell molecular, per la qual cosa vam haver de desenvolupar sondes avançades per a poder visualitzar aquests canvis«, ha explicat en un comunicat Anuj Yadav, investigador associat i coautor principal de l’estudi.

«El càncer és una malaltia molt complicada«, indica Yadav, que assegura que no es tracta només d’unes poques cèl·lules tumorals, sinó de tot el microambient, o ecosistema, del tumor que sustenta a les cèl·lules.

En concret, els investigadors van utilitzar aquesta sonda per a dissenyar un estudi de dieta en ratolins, en el qual van comparar la tumorigenicidad dels ratolins portadors de càncer de mama amb una dieta alta en greixos (60% de les calories procedents del greix) amb ratolins amb una dieta baixa en greixos (10% de calories provinents del greix) mesurant els nivells d’òxid nítric en tots dos grups.

Segons explica Michael Lee, coautor de l’estudi, «com a resultat de la dieta rica en greixos, vam veure un augment en l’òxid nítric en el microambient del tumor«.

Aquesta troballa obri la porta a noves implicacions per al diagnòstic i el tractament del càncer. «Sense aquesta tecnologia, no veuries aquesta baula molecular que manca», comenta Chan, que llança a l’aire la següent pregunta: «Ara que sabem el que està passant, com ho prevenim i com millorem aquesta situació?«.

Els investigadors conclouen que «el microambient del tumor és un sistema molt complex, i realment necessitem entendre-ho per a comprendre com funciona la progressió del càncer«. En això poden influir «molts factors«, indiquen, «des de la dieta fins a l’exercici, factors externs que realment no tenim en compte i que deuríem quan considerem els tractaments contra el càncer«, resolen.

Últimes notícies

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.