Els aliments amb major nivell d’òxid nítric, un cancerigen present diàriament en moltes dietes

Ejemplo de shortcode con estilo
Un nou estudi relaciona la dieta rica en greixos amb els nivells d'òxid nítric i el desenvolupament del càncer

L’òxid nítric és un gas incolor i soluble en aigua, però és necessari aconseguir els nivells mínims d’aquest gas per a poder estar sans.

Para que serveix l’òxid nítric

• La regulació de la pressió arterial
• Enfortir el sistema immunològic
• Redueix la quantitat de colesterol en el nostre organisme
• Prevé l’aparició de malalties cardiovasculars
• Lluita contra les cèl·lules canceroses
• Conté propietats antiinflamatòries, ja que impedeix que els leucòcits es peguen a les artèries i ataquen aquests teixits

Quins usos té?

L’àcid nítric s’utilitza molt en l’àmbit esportiu, ja que com més gran siga la quantitat d’òxid nítric, major flux de sang s’activa, es desenvolupa una major càrrega muscular i el rendiment esportiu incrementa en els atletes. No obstant això, l’eficàcia d’aquest àcid no s’ha comprovat en prendre’l en forma de pastilles.

La seua eficàcia si està confirmada a través de prendre uns certs aliments, de fet, es recomana obtindre àcid nítric a través d’ingerir aliments com el suc de remolatxa, pernil i xoriço.

Precisament, els suplements que augmenten l’òxid nítric poden ajudar en el tractament de la diabetis i la prevenció d’altres malalties.

L’àcid nítric també influeix sobre el sistema immunològic. Regula el creixement i l’activitat de cèl·lules, com els macròfags, limfòcits T, mastòcits i les cèl·lules, necessàries per a fabricar anticossos.

Consells per a augmentar els nivells d’àcid nítric (NO) en el nostre organisme

• Menjar verdures que tinguen uns nivells alts de nitrats com per exemple les fulles verdes dels espinacs, la remolatxa i els raves
• Prendre aliments rics en vitamina C, normalment es troben en fruites i verdures
• Es poden prendre suplements de L-citrul·lina o la L-arginina
• Reduir el nombre de col·lutoris, perquè són les encarregades de convertir els nitrats presents en els aliments en òxid nítric i amb els col·lutoris eliminem la presència de bacteris, obstaculitzant la producció d’òxid nítric
• Realitzar exercici

Part negativa de l’excés dels nivells corporals d’òxid nítric?

La hipòtesi que els hàbits alimentosos poden precedir i fins i tot agreujar el desenvolupament del càncer s’ha plantejat des de fa molt temps. Una recent investigació ha vingut ara a demostrar un vincle directe entre la quantitat de greix inclòs en la dieta i els nivells corporals d’òxid nítric, una molècula que està relacionada amb la inflamació i el desenvolupament del càncer.

L’estudi, dut a terme per l’Institut Beckman de Ciència i Tecnologia Avançades (els EUA), buscava una relació entre l’augment dels nivells d’òxid nítric amb la inflamació i la inflamació amb el càncer.

«La inflamació pot exercir un paper important en aquest entorn. Una certa resposta inflamatòria prové d’aliments altament processats, que són rics en calories i greixos. Volíem comprendre els vincles entre els aliments, la inflamació i els tumors a nivell molecular, per la qual cosa vam haver de desenvolupar sondes avançades per a poder visualitzar aquests canvis«, ha explicat en un comunicat Anuj Yadav, investigador associat i coautor principal de l’estudi.

«El càncer és una malaltia molt complicada«, indica Yadav, que assegura que no es tracta només d’unes poques cèl·lules tumorals, sinó de tot el microambient, o ecosistema, del tumor que sustenta a les cèl·lules.

En concret, els investigadors van utilitzar aquesta sonda per a dissenyar un estudi de dieta en ratolins, en el qual van comparar la tumorigenicidad dels ratolins portadors de càncer de mama amb una dieta alta en greixos (60% de les calories procedents del greix) amb ratolins amb una dieta baixa en greixos (10% de calories provinents del greix) mesurant els nivells d’òxid nítric en tots dos grups.

Segons explica Michael Lee, coautor de l’estudi, «com a resultat de la dieta rica en greixos, vam veure un augment en l’òxid nítric en el microambient del tumor«.

Aquesta troballa obri la porta a noves implicacions per al diagnòstic i el tractament del càncer. «Sense aquesta tecnologia, no veuries aquesta baula molecular que manca», comenta Chan, que llança a l’aire la següent pregunta: «Ara que sabem el que està passant, com ho prevenim i com millorem aquesta situació?«.

Els investigadors conclouen que «el microambient del tumor és un sistema molt complex, i realment necessitem entendre-ho per a comprendre com funciona la progressió del càncer«. En això poden influir «molts factors«, indiquen, «des de la dieta fins a l’exercici, factors externs que realment no tenim en compte i que deuríem quan considerem els tractaments contra el càncer«, resolen.

Últimes notícies

La incidència de la grip es quadruplica en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència de la grip ha pujat un 300 % en una setmana i arriba a 28,2 casos per cada 100.000 persones en la Comunitat Valenciana.

Demanen 4 anys i 10 mesos per maltractar la parella i colpejar els gats

La Fiscalia d’Alacant reclama quatre anys i deu mesos de presó per a un home acusat de maltractar la parella, incomplir una prohibició d’acostament i colpejar els gats de casa.

Cinc quilòmetres de retenció per un accident múltiple a Museros

Una col·lisió múltiple en l’A-7 a Museros genera cinc quilòmetres de retenció cap a Alacant. No hi ha hagut víctimes i només s’han produït danys materials.

El sud d’Alacant espera ruixats forts i pugen les màximes

El litoral sud d’Alacant pot registrar ruixats amb tronades localment fortes este dijous. Les màximes pujaran, sobretot al sud interior de València.

La TDT canvia i açò és el que has de fer amb el televisor

La reorganització del 5 de novembre incorpora noves emissions i requerix una cerca de canals a partir de les huit del matí

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta