15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Els aliments amb major nivell d’òxid nítric, un cancerigen present diàriament en moltes dietes

L’òxid nítric és un gas incolor i soluble en aigua, però és necessari aconseguir els nivells mínims d’aquest gas per a poder estar sans.

Para que serveix l’òxid nítric

• La regulació de la pressió arterial
• Enfortir el sistema immunològic
• Redueix la quantitat de colesterol en el nostre organisme
• Prevé l’aparició de malalties cardiovasculars
• Lluita contra les cèl·lules canceroses
• Conté propietats antiinflamatòries, ja que impedeix que els leucòcits es peguen a les artèries i ataquen aquests teixits

Quins usos té?

L’àcid nítric s’utilitza molt en l’àmbit esportiu, ja que com més gran siga la quantitat d’òxid nítric, major flux de sang s’activa, es desenvolupa una major càrrega muscular i el rendiment esportiu incrementa en els atletes. No obstant això, l’eficàcia d’aquest àcid no s’ha comprovat en prendre’l en forma de pastilles.

La seua eficàcia si està confirmada a través de prendre uns certs aliments, de fet, es recomana obtindre àcid nítric a través d’ingerir aliments com el suc de remolatxa, pernil i xoriço.

Precisament, els suplements que augmenten l’òxid nítric poden ajudar en el tractament de la diabetis i la prevenció d’altres malalties.

L’àcid nítric també influeix sobre el sistema immunològic. Regula el creixement i l’activitat de cèl·lules, com els macròfags, limfòcits T, mastòcits i les cèl·lules, necessàries per a fabricar anticossos.

Consells per a augmentar els nivells d’àcid nítric (NO) en el nostre organisme

Menjar verdures que tinguen uns nivells alts de nitrats com per exemple les fulles verdes dels espinacs, la remolatxa i els raves
• Prendre aliments rics en vitamina C, normalment es troben en fruites i verdures
• Es poden prendre suplements de L-citrul·lina o la L-arginina
• Reduir el nombre de col·lutoris, perquè són les encarregades de convertir els nitrats presents en els aliments en òxid nítric i amb els col·lutoris eliminem la presència de bacteris, obstaculitzant la producció d’òxid nítric
• Realitzar exercici

Part negativa de l’excés dels nivells corporals d’òxid nítric?

La hipòtesi que els hàbits alimentosos poden precedir i fins i tot agreujar el desenvolupament del càncer s’ha plantejat des de fa molt temps. Una recent investigació ha vingut ara a demostrar un vincle directe entre la quantitat de greix inclòs en la dieta i els nivells corporals d’òxid nítric, una molècula que està relacionada amb la inflamació i el desenvolupament del càncer.

L’estudi, dut a terme per l’Institut Beckman de Ciència i Tecnologia Avançades (els EUA), buscava una relació entre l’augment dels nivells d’òxid nítric amb la inflamació i la inflamació amb el càncer.

La inflamació pot exercir un paper important en aquest entorn. Una certa resposta inflamatòria prové d’aliments altament processats, que són rics en calories i greixos. Volíem comprendre els vincles entre els aliments, la inflamació i els tumors a nivell molecular, per la qual cosa vam haver de desenvolupar sondes avançades per a poder visualitzar aquests canvis“, ha explicat en un comunicat Anuj Yadav, investigador associat i coautor principal de l’estudi.

El càncer és una malaltia molt complicada“, indica Yadav, que assegura que no es tracta només d’unes poques cèl·lules tumorals, sinó de tot el microambient, o ecosistema, del tumor que sustenta a les cèl·lules.

En concret, els investigadors van utilitzar aquesta sonda per a dissenyar un estudi de dieta en ratolins, en el qual van comparar la tumorigenicidad dels ratolins portadors de càncer de mama amb una dieta alta en greixos (60% de les calories procedents del greix) amb ratolins amb una dieta baixa en greixos (10% de calories provinents del greix) mesurant els nivells d’òxid nítric en tots dos grups.

Segons explica Michael Lee, coautor de l’estudi, “com a resultat de la dieta rica en greixos, vam veure un augment en l’òxid nítric en el microambient del tumor“.

Aquesta troballa obri la porta a noves implicacions per al diagnòstic i el tractament del càncer.Sense aquesta tecnologia, no veuries aquesta baula molecular que manca”, comenta Chan, que llança a l’aire la següent pregunta: “Ara que sabem el que està passant, com ho prevenim i com millorem aquesta situació?“.

Els investigadors conclouen que “el microambient del tumor és un sistema molt complex, i realment necessitem entendre-ho per a comprendre com funciona la progressió del càncer“. En això poden influir “molts factors“, indiquen, “des de la dieta fins a l’exercici, factors externs que realment no tenim en compte i que deuríem quan considerem els tractaments contra el càncer“, resolen.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.