Alliberades 48 esclaves sexuals prostituïdes en tres bordells de la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
L’organització criminal ha explotat més de 1.000 dones en tres clubs d’altern, a Alacant, Elx i Oriola

Quaranta-huit dones esclavitzades sexualment han sigut alliberades a Alacant. La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, al tràfic de dones per a la seua explotació sexual en clubs d’altern situats en la província. Es calcula que el grup ha explotat més de 1.000 dones en l’últim any, segons han informat fonts policials en un comunicat.

Les víctimes, principalment d’origen llatinoamericà, eren enganyades des del seu país per a vindre a Espanya mitjançant falses ofertes de treball, afig el comunicat remés des de la Comissaria Provincial d’Alacant, a través de la Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana.

Les mateixes fonts destaquen que hi ha 48 dones alliberades i 48 persones han sigut detingudes en la província d’Alacant (46) i Múrcia (2). Sis d’elles han ingressat en presó provisional. A més, s’han dut a terme huit registres domiciliaris a Alacant i s’ha procedit al tancament de tres clubs d’altern en la província alacantina.

1,5 milions d’euros intervinguts o immobilitzats, a més de huit armes de foc

La policia ha intervingut, entre altres objectes, huit armes prohibides i més de 150.000 euros en efectiu, i s’han bloquejat 938.000 euros en comptes bancaris i immobilitzat 17 propietats immobiliàries amb un valor de 1.313.087 euros. En total, quasi 1,5 milions.

Falses ofertes de treball en estètica i bellesa

La investigació va començar gràcies a una denúncia rebuda en la línia telefònica 900105090, que junt amb el correu electrònic trata@policia.es de la Policia Nacional, facilita la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial, dels delictes relacionats amb el tràfic d’éssers humans.

Les víctimes eren enganyades en els seus països d’origen, principalment Colòmbia i Veneçuela, amb falses ofertes de treball en els sectors de l’estètica i bellesa i serveis de neteja del nostre país. En arribar, no es materialitzava esta oferta, sinó que les víctimes eren traslladades als clubs per a ser explotades sexualment.

Dos colombianes, caps de la banda

Les nombroses perquisicions iniciades en aquell moment van permetre als investigadors constatar la presència en el nostre país d’esta organització criminal transnacional assentada en la província d’Alacant i dirigida per dos dones d’origen colombià i un ciutadà espanyol.

Este últim residia els dies laborables a Alacant per a controlar els seus negocis i els caps de setmana tornava a la Regió de Múrcia amb la seua família. A més dels tres caps, l’estructura de l’organització comptava amb altres dos nivells: els encarregats dels clubs d’altern i els taxistes, que s’encarregaven de traslladar les dones en les seues eixides per a realitzar els serveis a domicili.

Explotació sexual, luxe i drogues

L’organització criminal comptava amb tres clubs d’altern, a Alacant, Elx i Oriola, que tractaven de disfressar com a pensions o hostals per a emmascarar la seua activitat. El grup havia creat una estructura empresarial destinada a l’enriquiment a través de l’explotació sexual de multitud de dones estrangeres en situació de vulnerabilitat, i a més duia un alt nivell de vida.

Les víctimes, que vivien en els propis clubs d’altern, eren obligades a treballar a qualsevol hora del dia, sent controlades en tot moment pels membres de l’organització criminal a través de complexos sistemes de videovigilància amb imatge i so, i tenien limitada la seua llibertat de moviments, ja que únicament podien eixir dos hores.

Durant la primera setmana de treball no disposaven de cap descans, i a partir de la segona tenien un únic dia lliure, sota el control de l’organització desarticulada. Les investigacions realitzades van permetre esbrinar que el grup es quedava almenys amb el 40% de cada servei que realitzaven les dones, quantitats que eren abonades directament als responsables de l’organització.

Les víctimes eren traslladades entre els diferents clubs per a atraure més clients, evitar l’arrelament i simular una activitat legal de negoci d’hostaleria. Així mateix, es va detectar la venda de substàncies estupefaents als clients en els diferents clubs d’altern.

Macrooperació amb 100 agents

Més de 100 agents de la Policia Nacional de diferents especialitats han participat en l’operatiu final, en el qual s’ha detingut 48 persones en les províncies d’Alacant i Múrcia, i s’ha dut a terme el registre simultani de huit immobles, set en la província d’Alacant i un en la província de Múrcia.

Cocaïna, cristall, cocaïna rosa i fàrmacs contra la disfunció erèctil

En estos registres, s’han confiscat huit armes prohibides, sent estes tres taser, una defensa elèctrica i quatre pots de gas pebrer, més de 150.000 euros en efectiu, nou telèfons mòbils, tres vehicles d’alta gamma, 26 grams de cocaïna, 8,45 grams de cristall, 23,5 grams de cocaïna rosa, 20 pastilles de medicament per a la disfunció erèctil, un ordinador de taula, dos ordinadors portàtils i diversa documentació probatòria.

I és que, durant l’any 2024, la Policia Nacional ha dut a terme 62 investigacions en les quals s’ha identificat 174 víctimes de tràfic sexual i s’ha detingut 792 persones, de les quals 108 van ingressar en presó provisional.

A més, a través dels canals de cooperació habilitats, es van rebre 2.437 telefonades en la línia telefònica 900105090 i 5.614 comunicacions en el correu electrònic trata@policia.es, la qual cosa suma un total de 8.051 avisos de ciutadans en relació amb este tipus de delictes. D’eixe total, 1.025 han aportat informació útil per al treball dels grups d’investigació.

Últimes notícies

València exhibirà més de 200 obres de Sorolla des de 2027 amb un acord fins a 15 anys

La Generalitat ha formalitzat amb la Hispanic Society Museum & Library el contracte d’arrendament que permetrà exhibir a València més de 200 obres de Joaquín Sorolla a partir de febrer de 2027, amb una vigència màxima de 15 anys i un cost anual d’1,15 milions d’euros.

L’IPC puja fins al 4,8 % en la Comunitat Valenciana al setembre i se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal

La inflació anual ha arribat al 4,8 % al setembre en la Comunitat Valenciana, una dècima menys que la mitjana estatal, impulsada sobretot per transport i vivenda.

El Valencia Basket busca alçar el vol en l’Euroliga davant el Maccabi al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dijous el Maccabi Tel Aviv al Roig Arena en la sisena jornada de l’Euroliga, només dos dies després de deixar escapar 28 punts d’avantatge contra Olympiacos i encaixar la primera derrota europea del curs.

Comesaña celebra la victòria del Vila-real i reivindica que es mereixien guanyar en Champions

El migcampista del Vila-real Santi Comesaña afirma que l’equip es mereixia tornar a guanyar en Champions després del 3-1 contra el Nàpols, trencant una ratxa de huit partits sense triomfs en la competició.

Fer Niño afronta un Villarreal-Elx especial per al seu passat groguet

Fer Niño, màxim golejador de l’Elx amb cinc gols, assegura que deu gran part de la seua carrera al Villarreal i qualifica d’especial el duel de dissabte a La Cerámica, on es va formar com a futbolista professional.

La negativa de Vox a una esmena del PP tomba la seua proposta sobre immigració a Les Corts

Les Corts Valencianes han rebutjat una iniciativa de Vox sobre immigració per l’abstenció del PP, que havia proposat una esmena que Vox no ha acceptat. El ple sí que ha aprovat una proposta del PP sobre vivenda amb una esmena de Vox que introdueix el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública.

Mercadona oferix treball per a preparar comandes tres dies a la setmana

La jornada de 22,5 hores inclou un salari inicial de 975 euros bruts mensuals, amb progressió fins als 1.319 euros i complements quan pertoquen

Només la mitat dels joves amb discapacitat se sent integrat en l’oci municipal

Un estudi de la Fundació ONCE revela que, encara que la mitat dels xiquets i adolescents amb discapacitat participa en activitats d’oci municipals, només el 46 % se sent realment integrat amb el grup. L’informe alerta de situacions d’exclusió i recomana reforçar adaptacions i suports.