Alliberades 48 esclaves sexuals prostituïdes en tres bordells de la Comunitat

Quaranta-huit dones esclavitzades sexualment han sigut alliberades a Alacant. La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, al tràfic de dones per a la seua explotació sexual en clubs d’altern situats en la província. Es calcula que el grup ha explotat més de 1.000 dones en l’últim any, segons han informat fonts policials en un comunicat.

Les víctimes, principalment d’origen llatinoamericà, eren enganyades des del seu país per a vindre a Espanya mitjançant falses ofertes de treball, afig el comunicat remés des de la Comissaria Provincial d’Alacant, a través de la Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana.

Les mateixes fonts destaquen que hi ha 48 dones alliberades i 48 persones han sigut detingudes en la província d’Alacant (46) i Múrcia (2). Sis d’elles han ingressat en presó provisional. A més, s’han dut a terme huit registres domiciliaris a Alacant i s’ha procedit al tancament de tres clubs d’altern en la província alacantina.

1,5 milions d’euros intervinguts o immobilitzats, a més de huit armes de foc

La policia ha intervingut, entre altres objectes, huit armes prohibides i més de 150.000 euros en efectiu, i s’han bloquejat 938.000 euros en comptes bancaris i immobilitzat 17 propietats immobiliàries amb un valor de 1.313.087 euros. En total, quasi 1,5 milions.

Falses ofertes de treball en estètica i bellesa

La investigació va començar gràcies a una denúncia rebuda en la línia telefònica 900105090, que junt amb el correu electrònic trata@policia.es de la Policia Nacional, facilita la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial, dels delictes relacionats amb el tràfic d’éssers humans.

Les víctimes eren enganyades en els seus països d’origen, principalment Colòmbia i Veneçuela, amb falses ofertes de treball en els sectors de l’estètica i bellesa i serveis de neteja del nostre país. En arribar, no es materialitzava esta oferta, sinó que les víctimes eren traslladades als clubs per a ser explotades sexualment.

Dos colombianes, caps de la banda

Les nombroses perquisicions iniciades en aquell moment van permetre als investigadors constatar la presència en el nostre país d’esta organització criminal transnacional assentada en la província d’Alacant i dirigida per dos dones d’origen colombià i un ciutadà espanyol.

Este últim residia els dies laborables a Alacant per a controlar els seus negocis i els caps de setmana tornava a la Regió de Múrcia amb la seua família. A més dels tres caps, l’estructura de l’organització comptava amb altres dos nivells: els encarregats dels clubs d’altern i els taxistes, que s’encarregaven de traslladar les dones en les seues eixides per a realitzar els serveis a domicili.

Explotació sexual, luxe i drogues

L’organització criminal comptava amb tres clubs d’altern, a Alacant, Elx i Oriola, que tractaven de disfressar com a pensions o hostals per a emmascarar la seua activitat. El grup havia creat una estructura empresarial destinada a l’enriquiment a través de l’explotació sexual de multitud de dones estrangeres en situació de vulnerabilitat, i a més duia un alt nivell de vida.

Les víctimes, que vivien en els propis clubs d’altern, eren obligades a treballar a qualsevol hora del dia, sent controlades en tot moment pels membres de l’organització criminal a través de complexos sistemes de videovigilància amb imatge i so, i tenien limitada la seua llibertat de moviments, ja que únicament podien eixir dos hores.

Durant la primera setmana de treball no disposaven de cap descans, i a partir de la segona tenien un únic dia lliure, sota el control de l’organització desarticulada. Les investigacions realitzades van permetre esbrinar que el grup es quedava almenys amb el 40% de cada servei que realitzaven les dones, quantitats que eren abonades directament als responsables de l’organització.

Les víctimes eren traslladades entre els diferents clubs per a atraure més clients, evitar l’arrelament i simular una activitat legal de negoci d’hostaleria. Així mateix, es va detectar la venda de substàncies estupefaents als clients en els diferents clubs d’altern.

Macrooperació amb 100 agents

Més de 100 agents de la Policia Nacional de diferents especialitats han participat en l’operatiu final, en el qual s’ha detingut 48 persones en les províncies d’Alacant i Múrcia, i s’ha dut a terme el registre simultani de huit immobles, set en la província d’Alacant i un en la província de Múrcia.

Cocaïna, cristall, cocaïna rosa i fàrmacs contra la disfunció erèctil

En estos registres, s’han confiscat huit armes prohibides, sent estes tres taser, una defensa elèctrica i quatre pots de gas pebrer, més de 150.000 euros en efectiu, nou telèfons mòbils, tres vehicles d’alta gamma, 26 grams de cocaïna, 8,45 grams de cristall, 23,5 grams de cocaïna rosa, 20 pastilles de medicament per a la disfunció erèctil, un ordinador de taula, dos ordinadors portàtils i diversa documentació probatòria.

I és que, durant l’any 2024, la Policia Nacional ha dut a terme 62 investigacions en les quals s’ha identificat 174 víctimes de tràfic sexual i s’ha detingut 792 persones, de les quals 108 van ingressar en presó provisional.

A més, a través dels canals de cooperació habilitats, es van rebre 2.437 telefonades en la línia telefònica 900105090 i 5.614 comunicacions en el correu electrònic trata@policia.es, la qual cosa suma un total de 8.051 avisos de ciutadans en relació amb este tipus de delictes. D’eixe total, 1.025 han aportat informació útil per al treball dels grups d’investigació.

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.