Alliberades 48 esclaves sexuals prostituïdes en tres bordells de la Comunitat

Quaranta-huit dones esclavitzades sexualment han sigut alliberades a Alacant. La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, al tràfic de dones per a la seua explotació sexual en clubs d’altern situats en la província. Es calcula que el grup ha explotat més de 1.000 dones en l’últim any, segons han informat fonts policials en un comunicat.

Les víctimes, principalment d’origen llatinoamericà, eren enganyades des del seu país per a vindre a Espanya mitjançant falses ofertes de treball, afig el comunicat remés des de la Comissaria Provincial d’Alacant, a través de la Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana.

Les mateixes fonts destaquen que hi ha 48 dones alliberades i 48 persones han sigut detingudes en la província d’Alacant (46) i Múrcia (2). Sis d’elles han ingressat en presó provisional. A més, s’han dut a terme huit registres domiciliaris a Alacant i s’ha procedit al tancament de tres clubs d’altern en la província alacantina.

1,5 milions d’euros intervinguts o immobilitzats, a més de huit armes de foc

La policia ha intervingut, entre altres objectes, huit armes prohibides i més de 150.000 euros en efectiu, i s’han bloquejat 938.000 euros en comptes bancaris i immobilitzat 17 propietats immobiliàries amb un valor de 1.313.087 euros. En total, quasi 1,5 milions.

Falses ofertes de treball en estètica i bellesa

La investigació va començar gràcies a una denúncia rebuda en la línia telefònica 900105090, que junt amb el correu electrònic trata@policia.es de la Policia Nacional, facilita la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial, dels delictes relacionats amb el tràfic d’éssers humans.

Les víctimes eren enganyades en els seus països d’origen, principalment Colòmbia i Veneçuela, amb falses ofertes de treball en els sectors de l’estètica i bellesa i serveis de neteja del nostre país. En arribar, no es materialitzava esta oferta, sinó que les víctimes eren traslladades als clubs per a ser explotades sexualment.

Dos colombianes, caps de la banda

Les nombroses perquisicions iniciades en aquell moment van permetre als investigadors constatar la presència en el nostre país d’esta organització criminal transnacional assentada en la província d’Alacant i dirigida per dos dones d’origen colombià i un ciutadà espanyol.

Este últim residia els dies laborables a Alacant per a controlar els seus negocis i els caps de setmana tornava a la Regió de Múrcia amb la seua família. A més dels tres caps, l’estructura de l’organització comptava amb altres dos nivells: els encarregats dels clubs d’altern i els taxistes, que s’encarregaven de traslladar les dones en les seues eixides per a realitzar els serveis a domicili.

Explotació sexual, luxe i drogues

L’organització criminal comptava amb tres clubs d’altern, a Alacant, Elx i Oriola, que tractaven de disfressar com a pensions o hostals per a emmascarar la seua activitat. El grup havia creat una estructura empresarial destinada a l’enriquiment a través de l’explotació sexual de multitud de dones estrangeres en situació de vulnerabilitat, i a més duia un alt nivell de vida.

Les víctimes, que vivien en els propis clubs d’altern, eren obligades a treballar a qualsevol hora del dia, sent controlades en tot moment pels membres de l’organització criminal a través de complexos sistemes de videovigilància amb imatge i so, i tenien limitada la seua llibertat de moviments, ja que únicament podien eixir dos hores.

Durant la primera setmana de treball no disposaven de cap descans, i a partir de la segona tenien un únic dia lliure, sota el control de l’organització desarticulada. Les investigacions realitzades van permetre esbrinar que el grup es quedava almenys amb el 40% de cada servei que realitzaven les dones, quantitats que eren abonades directament als responsables de l’organització.

Les víctimes eren traslladades entre els diferents clubs per a atraure més clients, evitar l’arrelament i simular una activitat legal de negoci d’hostaleria. Així mateix, es va detectar la venda de substàncies estupefaents als clients en els diferents clubs d’altern.

Macrooperació amb 100 agents

Més de 100 agents de la Policia Nacional de diferents especialitats han participat en l’operatiu final, en el qual s’ha detingut 48 persones en les províncies d’Alacant i Múrcia, i s’ha dut a terme el registre simultani de huit immobles, set en la província d’Alacant i un en la província de Múrcia.

Cocaïna, cristall, cocaïna rosa i fàrmacs contra la disfunció erèctil

En estos registres, s’han confiscat huit armes prohibides, sent estes tres taser, una defensa elèctrica i quatre pots de gas pebrer, més de 150.000 euros en efectiu, nou telèfons mòbils, tres vehicles d’alta gamma, 26 grams de cocaïna, 8,45 grams de cristall, 23,5 grams de cocaïna rosa, 20 pastilles de medicament per a la disfunció erèctil, un ordinador de taula, dos ordinadors portàtils i diversa documentació probatòria.

I és que, durant l’any 2024, la Policia Nacional ha dut a terme 62 investigacions en les quals s’ha identificat 174 víctimes de tràfic sexual i s’ha detingut 792 persones, de les quals 108 van ingressar en presó provisional.

A més, a través dels canals de cooperació habilitats, es van rebre 2.437 telefonades en la línia telefònica 900105090 i 5.614 comunicacions en el correu electrònic trata@policia.es, la qual cosa suma un total de 8.051 avisos de ciutadans en relació amb este tipus de delictes. D’eixe total, 1.025 han aportat informació útil per al treball dels grups d’investigació.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.