Alliberades 48 esclaves sexuals prostituïdes en tres bordells de la Comunitat

Quaranta-huit dones esclavitzades sexualment han sigut alliberades a Alacant. La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, al tràfic de dones per a la seua explotació sexual en clubs d’altern situats en la província. Es calcula que el grup ha explotat més de 1.000 dones en l’últim any, segons han informat fonts policials en un comunicat.

Les víctimes, principalment d’origen llatinoamericà, eren enganyades des del seu país per a vindre a Espanya mitjançant falses ofertes de treball, afig el comunicat remés des de la Comissaria Provincial d’Alacant, a través de la Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana.

Les mateixes fonts destaquen que hi ha 48 dones alliberades i 48 persones han sigut detingudes en la província d’Alacant (46) i Múrcia (2). Sis d’elles han ingressat en presó provisional. A més, s’han dut a terme huit registres domiciliaris a Alacant i s’ha procedit al tancament de tres clubs d’altern en la província alacantina.

1,5 milions d’euros intervinguts o immobilitzats, a més de huit armes de foc

La policia ha intervingut, entre altres objectes, huit armes prohibides i més de 150.000 euros en efectiu, i s’han bloquejat 938.000 euros en comptes bancaris i immobilitzat 17 propietats immobiliàries amb un valor de 1.313.087 euros. En total, quasi 1,5 milions.

Falses ofertes de treball en estètica i bellesa

La investigació va començar gràcies a una denúncia rebuda en la línia telefònica 900105090, que junt amb el correu electrònic trata@policia.es de la Policia Nacional, facilita la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial, dels delictes relacionats amb el tràfic d’éssers humans.

Les víctimes eren enganyades en els seus països d’origen, principalment Colòmbia i Veneçuela, amb falses ofertes de treball en els sectors de l’estètica i bellesa i serveis de neteja del nostre país. En arribar, no es materialitzava esta oferta, sinó que les víctimes eren traslladades als clubs per a ser explotades sexualment.

Dos colombianes, caps de la banda

Les nombroses perquisicions iniciades en aquell moment van permetre als investigadors constatar la presència en el nostre país d’esta organització criminal transnacional assentada en la província d’Alacant i dirigida per dos dones d’origen colombià i un ciutadà espanyol.

Este últim residia els dies laborables a Alacant per a controlar els seus negocis i els caps de setmana tornava a la Regió de Múrcia amb la seua família. A més dels tres caps, l’estructura de l’organització comptava amb altres dos nivells: els encarregats dels clubs d’altern i els taxistes, que s’encarregaven de traslladar les dones en les seues eixides per a realitzar els serveis a domicili.

Explotació sexual, luxe i drogues

L’organització criminal comptava amb tres clubs d’altern, a Alacant, Elx i Oriola, que tractaven de disfressar com a pensions o hostals per a emmascarar la seua activitat. El grup havia creat una estructura empresarial destinada a l’enriquiment a través de l’explotació sexual de multitud de dones estrangeres en situació de vulnerabilitat, i a més duia un alt nivell de vida.

Les víctimes, que vivien en els propis clubs d’altern, eren obligades a treballar a qualsevol hora del dia, sent controlades en tot moment pels membres de l’organització criminal a través de complexos sistemes de videovigilància amb imatge i so, i tenien limitada la seua llibertat de moviments, ja que únicament podien eixir dos hores.

Durant la primera setmana de treball no disposaven de cap descans, i a partir de la segona tenien un únic dia lliure, sota el control de l’organització desarticulada. Les investigacions realitzades van permetre esbrinar que el grup es quedava almenys amb el 40% de cada servei que realitzaven les dones, quantitats que eren abonades directament als responsables de l’organització.

Les víctimes eren traslladades entre els diferents clubs per a atraure més clients, evitar l’arrelament i simular una activitat legal de negoci d’hostaleria. Així mateix, es va detectar la venda de substàncies estupefaents als clients en els diferents clubs d’altern.

Macrooperació amb 100 agents

Més de 100 agents de la Policia Nacional de diferents especialitats han participat en l’operatiu final, en el qual s’ha detingut 48 persones en les províncies d’Alacant i Múrcia, i s’ha dut a terme el registre simultani de huit immobles, set en la província d’Alacant i un en la província de Múrcia.

Cocaïna, cristall, cocaïna rosa i fàrmacs contra la disfunció erèctil

En estos registres, s’han confiscat huit armes prohibides, sent estes tres taser, una defensa elèctrica i quatre pots de gas pebrer, més de 150.000 euros en efectiu, nou telèfons mòbils, tres vehicles d’alta gamma, 26 grams de cocaïna, 8,45 grams de cristall, 23,5 grams de cocaïna rosa, 20 pastilles de medicament per a la disfunció erèctil, un ordinador de taula, dos ordinadors portàtils i diversa documentació probatòria.

I és que, durant l’any 2024, la Policia Nacional ha dut a terme 62 investigacions en les quals s’ha identificat 174 víctimes de tràfic sexual i s’ha detingut 792 persones, de les quals 108 van ingressar en presó provisional.

A més, a través dels canals de cooperació habilitats, es van rebre 2.437 telefonades en la línia telefònica 900105090 i 5.614 comunicacions en el correu electrònic trata@policia.es, la qual cosa suma un total de 8.051 avisos de ciutadans en relació amb este tipus de delictes. D’eixe total, 1.025 han aportat informació útil per al treball dels grups d’investigació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.