Alliberades 48 esclaves sexuals prostituïdes en tres bordells de la Comunitat

Quaranta-huit dones esclavitzades sexualment han sigut alliberades a Alacant. La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, al tràfic de dones per a la seua explotació sexual en clubs d’altern situats en la província. Es calcula que el grup ha explotat més de 1.000 dones en l’últim any, segons han informat fonts policials en un comunicat.

Les víctimes, principalment d’origen llatinoamericà, eren enganyades des del seu país per a vindre a Espanya mitjançant falses ofertes de treball, afig el comunicat remés des de la Comissaria Provincial d’Alacant, a través de la Prefectura Superior de la Comunitat Valenciana.

Les mateixes fonts destaquen que hi ha 48 dones alliberades i 48 persones han sigut detingudes en la província d’Alacant (46) i Múrcia (2). Sis d’elles han ingressat en presó provisional. A més, s’han dut a terme huit registres domiciliaris a Alacant i s’ha procedit al tancament de tres clubs d’altern en la província alacantina.

1,5 milions d’euros intervinguts o immobilitzats, a més de huit armes de foc

La policia ha intervingut, entre altres objectes, huit armes prohibides i més de 150.000 euros en efectiu, i s’han bloquejat 938.000 euros en comptes bancaris i immobilitzat 17 propietats immobiliàries amb un valor de 1.313.087 euros. En total, quasi 1,5 milions.

Falses ofertes de treball en estètica i bellesa

La investigació va començar gràcies a una denúncia rebuda en la línia telefònica 900105090, que junt amb el correu electrònic trata@policia.es de la Policia Nacional, facilita la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial, dels delictes relacionats amb el tràfic d’éssers humans.

Les víctimes eren enganyades en els seus països d’origen, principalment Colòmbia i Veneçuela, amb falses ofertes de treball en els sectors de l’estètica i bellesa i serveis de neteja del nostre país. En arribar, no es materialitzava esta oferta, sinó que les víctimes eren traslladades als clubs per a ser explotades sexualment.

Dos colombianes, caps de la banda

Les nombroses perquisicions iniciades en aquell moment van permetre als investigadors constatar la presència en el nostre país d’esta organització criminal transnacional assentada en la província d’Alacant i dirigida per dos dones d’origen colombià i un ciutadà espanyol.

Este últim residia els dies laborables a Alacant per a controlar els seus negocis i els caps de setmana tornava a la Regió de Múrcia amb la seua família. A més dels tres caps, l’estructura de l’organització comptava amb altres dos nivells: els encarregats dels clubs d’altern i els taxistes, que s’encarregaven de traslladar les dones en les seues eixides per a realitzar els serveis a domicili.

Explotació sexual, luxe i drogues

L’organització criminal comptava amb tres clubs d’altern, a Alacant, Elx i Oriola, que tractaven de disfressar com a pensions o hostals per a emmascarar la seua activitat. El grup havia creat una estructura empresarial destinada a l’enriquiment a través de l’explotació sexual de multitud de dones estrangeres en situació de vulnerabilitat, i a més duia un alt nivell de vida.

Les víctimes, que vivien en els propis clubs d’altern, eren obligades a treballar a qualsevol hora del dia, sent controlades en tot moment pels membres de l’organització criminal a través de complexos sistemes de videovigilància amb imatge i so, i tenien limitada la seua llibertat de moviments, ja que únicament podien eixir dos hores.

Durant la primera setmana de treball no disposaven de cap descans, i a partir de la segona tenien un únic dia lliure, sota el control de l’organització desarticulada. Les investigacions realitzades van permetre esbrinar que el grup es quedava almenys amb el 40% de cada servei que realitzaven les dones, quantitats que eren abonades directament als responsables de l’organització.

Les víctimes eren traslladades entre els diferents clubs per a atraure més clients, evitar l’arrelament i simular una activitat legal de negoci d’hostaleria. Així mateix, es va detectar la venda de substàncies estupefaents als clients en els diferents clubs d’altern.

Macrooperació amb 100 agents

Més de 100 agents de la Policia Nacional de diferents especialitats han participat en l’operatiu final, en el qual s’ha detingut 48 persones en les províncies d’Alacant i Múrcia, i s’ha dut a terme el registre simultani de huit immobles, set en la província d’Alacant i un en la província de Múrcia.

Cocaïna, cristall, cocaïna rosa i fàrmacs contra la disfunció erèctil

En estos registres, s’han confiscat huit armes prohibides, sent estes tres taser, una defensa elèctrica i quatre pots de gas pebrer, més de 150.000 euros en efectiu, nou telèfons mòbils, tres vehicles d’alta gamma, 26 grams de cocaïna, 8,45 grams de cristall, 23,5 grams de cocaïna rosa, 20 pastilles de medicament per a la disfunció erèctil, un ordinador de taula, dos ordinadors portàtils i diversa documentació probatòria.

I és que, durant l’any 2024, la Policia Nacional ha dut a terme 62 investigacions en les quals s’ha identificat 174 víctimes de tràfic sexual i s’ha detingut 792 persones, de les quals 108 van ingressar en presó provisional.

A més, a través dels canals de cooperació habilitats, es van rebre 2.437 telefonades en la línia telefònica 900105090 i 5.614 comunicacions en el correu electrònic trata@policia.es, la qual cosa suma un total de 8.051 avisos de ciutadans en relació amb este tipus de delictes. D’eixe total, 1.025 han aportat informació útil per al treball dels grups d’investigació.

Últimes notícies

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.