Alliberen 14 víctimes d’explotació sexual sotmeses a agressions i humiliacions

Ejemplo de shortcode con estilo
L'entramat sotmetia les dones a pallisses brutals i humiliacions, si no aconseguien els diners que els exigien, els rapaven el cap i els feien dormir a terra o traient-les al balcó nues a l'hivern

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb agents de la policia de Romania, han alliberat 14 víctimes d’explotació sexual que rebien pallisses cruels i humiliacions.

Han estat detingudes nou persones a València integrants d’una organització criminal. L’operació s’emmarca en el context de l’equip conjunt de recerca (ECI) entre Espanya i Romania i ha estat coordinada per Europol sota les directrius d’Eurojust.

L’entramat sotmetia les dones a pallisses brutals i humiliacions. Si no aconseguien els diners que els exigien, els rapaven el cap i els feien dormir a terra o traient-los al balcó despullades a l’hivern.

Els membres de l’organització compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes.

Les treien al balcó nues

L’organització criminal captava les víctimes a través del mètode “Amant Noi”. Este procediment utilitza les relacions d’amistat o familiars, algunes vegades per residir al mateix marc geogràfic, o creant-se un perfil a través de xarxes socials o en aplicacions de cites amb què mostren interés per alguna dona.

Els implicats aprofitaven l’estat de necessitat de les víctimes i les obligaven a prostituir-se en via pública. Les dones estaven sotmeses a condicions abusives, pallisses brutals i humiliacions, a més si no aconseguien els diners que els exigien, entre 300 i 400 euros al dia, els rapaven el cap i eren obligades a dormir a terra, sota el llit del proxeneta, o les obligaven a eixir nues al balcó en ple hivern.

Eren obligades a mantindre relacions sexuals fins i tot durant el seu període de regla i es va poder esbrinar que eren agredides físicament mitjançant fuetades amb cables de telèfon.

Investigació policial

Els implicats compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per a blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes. Estos diners s’enviaven a Romania per transferència a través de bancs o agències. Durant l’operatiu, coordinat per EUROPOL, han cooperat l’Agregadura d’Interior de l’Ambaixada d’Espanya a Romania, així com la Policia Nacional de Romania i, a més, han col·laborat les ONG Operation Underground Railroad (OUR) i Amar Dragoste.

La investigació culmina amb l’alliberament de 14 víctimes d’explotació sexual a Espanya i Romania, dos a la localitat d’Alzira, i amb la detenció de nou persones –huit a Alzira i una a València-, tres han ingressat a la presó, pels delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i matrimoni forçat, relatius a la prostitució, pertinença a organització criminal, amenaces i furt.

S’han fet dos entrades i registres a la localitat d’Alzira i quatre a Turnu Mugurele – Teleorman (Romania) en què s’han intervingut 3600 euros en efectiu, un vehicle, quatre armes blanques, joies, sis telèfons mòbils i documentació relacionada amb la investigació.

Amb la tracta no hi ha tracte

Esta operació s’emmarca dins del Pla de la Policia Nacional contra el Tracta d’Éssers Humans amb fins d’explotació sexual. La Policia Nacional compta amb la línia telefònica 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es per facilitar la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial d’este tipus de delictes, i no queda reflectida la cridada a la factura telefònica.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.