Alliberen 14 víctimes d’explotació sexual sotmeses a agressions i humiliacions

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb agents de la policia de Romania, han alliberat 14 víctimes d’explotació sexual que rebien pallisses cruels i humiliacions.

Han estat detingudes nou persones a València integrants d’una organització criminal. L’operació s’emmarca en el context de l’equip conjunt de recerca (ECI) entre Espanya i Romania i ha estat coordinada per Europol sota les directrius d’Eurojust.

L’entramat sotmetia les dones a pallisses brutals i humiliacions. Si no aconseguien els diners que els exigien, els rapaven el cap i els feien dormir a terra o traient-los al balcó despullades a l’hivern.

Els membres de l’organització compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes.

Les treien al balcó nues

L’organització criminal captava les víctimes a través del mètode “Amant Noi”. Este procediment utilitza les relacions d’amistat o familiars, algunes vegades per residir al mateix marc geogràfic, o creant-se un perfil a través de xarxes socials o en aplicacions de cites amb què mostren interés per alguna dona.

Els implicats aprofitaven l’estat de necessitat de les víctimes i les obligaven a prostituir-se en via pública. Les dones estaven sotmeses a condicions abusives, pallisses brutals i humiliacions, a més si no aconseguien els diners que els exigien, entre 300 i 400 euros al dia, els rapaven el cap i eren obligades a dormir a terra, sota el llit del proxeneta, o les obligaven a eixir nues al balcó en ple hivern.

Eren obligades a mantindre relacions sexuals fins i tot durant el seu període de regla i es va poder esbrinar que eren agredides físicament mitjançant fuetades amb cables de telèfon.

Investigació policial

Els implicats compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per a blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes. Estos diners s’enviaven a Romania per transferència a través de bancs o agències. Durant l’operatiu, coordinat per EUROPOL, han cooperat l’Agregadura d’Interior de l’Ambaixada d’Espanya a Romania, així com la Policia Nacional de Romania i, a més, han col·laborat les ONG Operation Underground Railroad (OUR) i Amar Dragoste.

La investigació culmina amb l’alliberament de 14 víctimes d’explotació sexual a Espanya i Romaniados a la localitat d’Alzira, i amb la detenció de nou persones –huit a Alzira i una a València-, tres han ingressat a la presó, pels delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i matrimoni forçat, relatius a la prostitució, pertinença a organització criminal, amenaces i furt.

S’han fet dos entrades i registres a la localitat d’Alzira i quatre a Turnu Mugurele – Teleorman (Romania) en què s’han intervingut 3600 euros en efectiu, un vehicle, quatre armes blanques, joies, sis telèfons mòbils i documentació relacionada amb la investigació.

Amb la tracta no hi ha tracte

Esta operació s’emmarca dins del Pla de la Policia Nacional contra el Tracta d’Éssers Humans amb fins d’explotació sexual. La Policia Nacional compta amb la línia telefònica 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es per facilitar la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial d’este tipus de delictes, i no queda reflectida la cridada a la factura telefònica.

Últimes notícies

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.