12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Alliberen 14 víctimes d’explotació sexual sotmeses a agressions i humiliacions

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb agents de la policia de Romania, han alliberat 14 víctimes d’explotació sexual que rebien pallisses cruels i humiliacions.

Han estat detingudes nou persones a València integrants d’una organització criminal. L’operació s’emmarca en el context de l’equip conjunt de recerca (ECI) entre Espanya i Romania i ha estat coordinada per Europol sota les directrius d’Eurojust.

L’entramat sotmetia les dones a pallisses brutals i humiliacions. Si no aconseguien els diners que els exigien, els rapaven el cap i els feien dormir a terra o traient-los al balcó despullades a l’hivern.

Els membres de l’organització compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes.

Les treien al balcó nues

L’organització criminal captava les víctimes a través del mètode “Amant Noi”. Este procediment utilitza les relacions d’amistat o familiars, algunes vegades per residir al mateix marc geogràfic, o creant-se un perfil a través de xarxes socials o en aplicacions de cites amb què mostren interés per alguna dona.

Els implicats aprofitaven l’estat de necessitat de les víctimes i les obligaven a prostituir-se en via pública. Les dones estaven sotmeses a condicions abusives, pallisses brutals i humiliacions, a més si no aconseguien els diners que els exigien, entre 300 i 400 euros al dia, els rapaven el cap i eren obligades a dormir a terra, sota el llit del proxeneta, o les obligaven a eixir nues al balcó en ple hivern.

Eren obligades a mantindre relacions sexuals fins i tot durant el seu període de regla i es va poder esbrinar que eren agredides físicament mitjançant fuetades amb cables de telèfon.

Investigació policial

Els implicats compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per a blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes. Estos diners s’enviaven a Romania per transferència a través de bancs o agències. Durant l’operatiu, coordinat per EUROPOL, han cooperat l’Agregadura d’Interior de l’Ambaixada d’Espanya a Romania, així com la Policia Nacional de Romania i, a més, han col·laborat les ONG Operation Underground Railroad (OUR) i Amar Dragoste.

La investigació culmina amb l’alliberament de 14 víctimes d’explotació sexual a Espanya i Romaniados a la localitat d’Alzira, i amb la detenció de nou persones –huit a Alzira i una a València-, tres han ingressat a la presó, pels delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i matrimoni forçat, relatius a la prostitució, pertinença a organització criminal, amenaces i furt.

S’han fet dos entrades i registres a la localitat d’Alzira i quatre a Turnu Mugurele – Teleorman (Romania) en què s’han intervingut 3600 euros en efectiu, un vehicle, quatre armes blanques, joies, sis telèfons mòbils i documentació relacionada amb la investigació.

Amb la tracta no hi ha tracte

Esta operació s’emmarca dins del Pla de la Policia Nacional contra el Tracta d’Éssers Humans amb fins d’explotació sexual. La Policia Nacional compta amb la línia telefònica 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es per facilitar la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial d’este tipus de delictes, i no queda reflectida la cridada a la factura telefònica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs