Alliberen 14 víctimes d’explotació sexual sotmeses a agressions i humiliacions

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb agents de la policia de Romania, han alliberat 14 víctimes d’explotació sexual que rebien pallisses cruels i humiliacions.

Han estat detingudes nou persones a València integrants d’una organització criminal. L’operació s’emmarca en el context de l’equip conjunt de recerca (ECI) entre Espanya i Romania i ha estat coordinada per Europol sota les directrius d’Eurojust.

L’entramat sotmetia les dones a pallisses brutals i humiliacions. Si no aconseguien els diners que els exigien, els rapaven el cap i els feien dormir a terra o traient-los al balcó despullades a l’hivern.

Els membres de l’organització compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes.

Les treien al balcó nues

L’organització criminal captava les víctimes a través del mètode “Amant Noi”. Este procediment utilitza les relacions d’amistat o familiars, algunes vegades per residir al mateix marc geogràfic, o creant-se un perfil a través de xarxes socials o en aplicacions de cites amb què mostren interés per alguna dona.

Els implicats aprofitaven l’estat de necessitat de les víctimes i les obligaven a prostituir-se en via pública. Les dones estaven sotmeses a condicions abusives, pallisses brutals i humiliacions, a més si no aconseguien els diners que els exigien, entre 300 i 400 euros al dia, els rapaven el cap i eren obligades a dormir a terra, sota el llit del proxeneta, o les obligaven a eixir nues al balcó en ple hivern.

Eren obligades a mantindre relacions sexuals fins i tot durant el seu període de regla i es va poder esbrinar que eren agredides físicament mitjançant fuetades amb cables de telèfon.

Investigació policial

Els implicats compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per a blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes. Estos diners s’enviaven a Romania per transferència a través de bancs o agències. Durant l’operatiu, coordinat per EUROPOL, han cooperat l’Agregadura d’Interior de l’Ambaixada d’Espanya a Romania, així com la Policia Nacional de Romania i, a més, han col·laborat les ONG Operation Underground Railroad (OUR) i Amar Dragoste.

La investigació culmina amb l’alliberament de 14 víctimes d’explotació sexual a Espanya i Romaniados a la localitat d’Alzira, i amb la detenció de nou persones –huit a Alzira i una a València-, tres han ingressat a la presó, pels delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i matrimoni forçat, relatius a la prostitució, pertinença a organització criminal, amenaces i furt.

S’han fet dos entrades i registres a la localitat d’Alzira i quatre a Turnu Mugurele – Teleorman (Romania) en què s’han intervingut 3600 euros en efectiu, un vehicle, quatre armes blanques, joies, sis telèfons mòbils i documentació relacionada amb la investigació.

Amb la tracta no hi ha tracte

Esta operació s’emmarca dins del Pla de la Policia Nacional contra el Tracta d’Éssers Humans amb fins d’explotació sexual. La Policia Nacional compta amb la línia telefònica 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es per facilitar la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial d’este tipus de delictes, i no queda reflectida la cridada a la factura telefònica.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU