Allotjaments vacacionals: 5 consells d’OCU per a previndre problemes

Apartaments bruts, habitacions d’hotel més xicotetes que el que s’anunciava en la web, suplements inesperats… i el que és pitjor, allotjaments que en realitat no existeixen. Amb la finalitat de tractar de previndre aquest tipus de problemes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix cinc consells bàsics:

1. Buscar plataformes o agències de viatges amb bones referències. El mateix que dels hotels o apartaments que oferisquen en la seua pàgina web.
2. Prioritzar els allotjaments que oferisquen cancel·lació gratuïta, per si fora necessari anul·lar o canviar les dates posteriorment.
3. Revisar les condicions de contractació que facen referència a possibles suplements, horaris d’entrada i d’eixida, etc.
4. Usar passarel·les de pagament segures, idealment a través de la plataforma de contractació: amb una url que comence per https:// i la icona d’un cadenat.
5. Guardar els fullets publicitaris o les captures de pantalla de la web. La publicitat es vincula al contracte i els serveis han de correspondre’s amb ella.

Una recent enquesta d’OCU confirma que l’hotel i l’apartament de lloguer són les opcions preferides pels estiuejants, en concret per un 33% i un 20% respectivament; un altre 6% anirà a un càmping. Quant al destí, la platja continua sent l’opció més habitual (38%), mentre que un 8% anirà a l’estranger i un 7% a la muntanya.

El poble, per part seua, serà la primera alternativa per a un de cada deu estiuejants. Precisament, els qui viatgen al poble seran els qui menys gasten aquestes vacances; de fet, un 27% gastarà el mateix que si estiguera en el seu domicili habitual. Els que més, els qui viatgen a l’estranger: el 64% gastaran més de 2.000 euros.

Finalment, OCU recorda que a l’hora de reclamar convé fer-ho com més prompte millor, sempre per escrit. Que, sempre que siga possible, és preferible arribar a un acord amistós. Però que també pot recórrer a la via judicial sense necessitat de recórrer a advocat ni procurador quan la quantitat exigida siga inferior a 2.000 euros. Un aspecte a tindre en compte si l’allotjament es va contractar amb un particular, perquè llavors no es pot reclamar davant els organismes de consum.

Últimes notícies

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.