Allotjaments vacacionals: 5 consells d’OCU per a previndre problemes

Apartaments bruts, habitacions d’hotel més xicotetes que el que s’anunciava en la web, suplements inesperats… i el que és pitjor, allotjaments que en realitat no existeixen. Amb la finalitat de tractar de previndre aquest tipus de problemes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix cinc consells bàsics:

1. Buscar plataformes o agències de viatges amb bones referències. El mateix que dels hotels o apartaments que oferisquen en la seua pàgina web.
2. Prioritzar els allotjaments que oferisquen cancel·lació gratuïta, per si fora necessari anul·lar o canviar les dates posteriorment.
3. Revisar les condicions de contractació que facen referència a possibles suplements, horaris d’entrada i d’eixida, etc.
4. Usar passarel·les de pagament segures, idealment a través de la plataforma de contractació: amb una url que comence per https:// i la icona d’un cadenat.
5. Guardar els fullets publicitaris o les captures de pantalla de la web. La publicitat es vincula al contracte i els serveis han de correspondre’s amb ella.

Una recent enquesta d’OCU confirma que l’hotel i l’apartament de lloguer són les opcions preferides pels estiuejants, en concret per un 33% i un 20% respectivament; un altre 6% anirà a un càmping. Quant al destí, la platja continua sent l’opció més habitual (38%), mentre que un 8% anirà a l’estranger i un 7% a la muntanya.

El poble, per part seua, serà la primera alternativa per a un de cada deu estiuejants. Precisament, els qui viatgen al poble seran els qui menys gasten aquestes vacances; de fet, un 27% gastarà el mateix que si estiguera en el seu domicili habitual. Els que més, els qui viatgen a l’estranger: el 64% gastaran més de 2.000 euros.

Finalment, OCU recorda que a l’hora de reclamar convé fer-ho com més prompte millor, sempre per escrit. Que, sempre que siga possible, és preferible arribar a un acord amistós. Però que també pot recórrer a la via judicial sense necessitat de recórrer a advocat ni procurador quan la quantitat exigida siga inferior a 2.000 euros. Un aspecte a tindre en compte si l’allotjament es va contractar amb un particular, perquè llavors no es pot reclamar davant els organismes de consum.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.