Allotjaments vacacionals: 5 consells d’OCU per a previndre problemes

Apartaments bruts, habitacions d’hotel més xicotetes que el que s’anunciava en la web, suplements inesperats… i el que és pitjor, allotjaments que en realitat no existeixen. Amb la finalitat de tractar de previndre aquest tipus de problemes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix cinc consells bàsics:

1. Buscar plataformes o agències de viatges amb bones referències. El mateix que dels hotels o apartaments que oferisquen en la seua pàgina web.
2. Prioritzar els allotjaments que oferisquen cancel·lació gratuïta, per si fora necessari anul·lar o canviar les dates posteriorment.
3. Revisar les condicions de contractació que facen referència a possibles suplements, horaris d’entrada i d’eixida, etc.
4. Usar passarel·les de pagament segures, idealment a través de la plataforma de contractació: amb una url que comence per https:// i la icona d’un cadenat.
5. Guardar els fullets publicitaris o les captures de pantalla de la web. La publicitat es vincula al contracte i els serveis han de correspondre’s amb ella.

Una recent enquesta d’OCU confirma que l’hotel i l’apartament de lloguer són les opcions preferides pels estiuejants, en concret per un 33% i un 20% respectivament; un altre 6% anirà a un càmping. Quant al destí, la platja continua sent l’opció més habitual (38%), mentre que un 8% anirà a l’estranger i un 7% a la muntanya.

El poble, per part seua, serà la primera alternativa per a un de cada deu estiuejants. Precisament, els qui viatgen al poble seran els qui menys gasten aquestes vacances; de fet, un 27% gastarà el mateix que si estiguera en el seu domicili habitual. Els que més, els qui viatgen a l’estranger: el 64% gastaran més de 2.000 euros.

Finalment, OCU recorda que a l’hora de reclamar convé fer-ho com més prompte millor, sempre per escrit. Que, sempre que siga possible, és preferible arribar a un acord amistós. Però que també pot recórrer a la via judicial sense necessitat de recórrer a advocat ni procurador quan la quantitat exigida siga inferior a 2.000 euros. Un aspecte a tindre en compte si l’allotjament es va contractar amb un particular, perquè llavors no es pot reclamar davant els organismes de consum.

Últimes notícies

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.