Allotjaments vacacionals: 5 consells d’OCU per a previndre problemes

Apartaments bruts, habitacions d’hotel més xicotetes que el que s’anunciava en la web, suplements inesperats… i el que és pitjor, allotjaments que en realitat no existeixen. Amb la finalitat de tractar de previndre aquest tipus de problemes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ofereix cinc consells bàsics:

1. Buscar plataformes o agències de viatges amb bones referències. El mateix que dels hotels o apartaments que oferisquen en la seua pàgina web.
2. Prioritzar els allotjaments que oferisquen cancel·lació gratuïta, per si fora necessari anul·lar o canviar les dates posteriorment.
3. Revisar les condicions de contractació que facen referència a possibles suplements, horaris d’entrada i d’eixida, etc.
4. Usar passarel·les de pagament segures, idealment a través de la plataforma de contractació: amb una url que comence per https:// i la icona d’un cadenat.
5. Guardar els fullets publicitaris o les captures de pantalla de la web. La publicitat es vincula al contracte i els serveis han de correspondre’s amb ella.

Una recent enquesta d’OCU confirma que l’hotel i l’apartament de lloguer són les opcions preferides pels estiuejants, en concret per un 33% i un 20% respectivament; un altre 6% anirà a un càmping. Quant al destí, la platja continua sent l’opció més habitual (38%), mentre que un 8% anirà a l’estranger i un 7% a la muntanya.

El poble, per part seua, serà la primera alternativa per a un de cada deu estiuejants. Precisament, els qui viatgen al poble seran els qui menys gasten aquestes vacances; de fet, un 27% gastarà el mateix que si estiguera en el seu domicili habitual. Els que més, els qui viatgen a l’estranger: el 64% gastaran més de 2.000 euros.

Finalment, OCU recorda que a l’hora de reclamar convé fer-ho com més prompte millor, sempre per escrit. Que, sempre que siga possible, és preferible arribar a un acord amistós. Però que també pot recórrer a la via judicial sense necessitat de recórrer a advocat ni procurador quan la quantitat exigida siga inferior a 2.000 euros. Un aspecte a tindre en compte si l’allotjament es va contractar amb un particular, perquè llavors no es pot reclamar davant els organismes de consum.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.