Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

‘L’Alqueria Blanca’ torna el 21 de març a À Punt amb l’essència de les trames i personatges

 

‘L’Alqueria Blanca, la sèrie valenciana «més estimada i enyorada», es retrobarà amb el públic huit anys després el pròxim 21 de març, quan s’estrenarà la temporada 12 en À Punt. La producció torna recuperant «l’essència de les trames i els seus personatges en estat pur», però també amb els mitjans tecnològics actuals i «nova potència visual».

 

D’eixa manera s’ha posat en relleu en la presentació de la sèrie, que s’ha dut a terme de manera telemàtica. En l’acte han participat el director general d’À Punt Mitjana, Alfred Costa; el director de Continguts, César Martínez; el coordinador de guions, Paco López Diago; el productor executiu de la sèrie, Ximo Pérez, i els actors María Maroto, Àlex Gadea i Carme Juan.

 

La nova temporada inclou un total de 18 capítols i compta amb la gran majoria del repartiment original, amb l’excepció del personatge de Blai, per al que Juan Carlos Garés prendrà el relleu d’Álvaro Báguena, que tenia altres compromisos laborals. S’ha comptat amb un pressupost d’uns 1,8 milions d’euros –a una ràtio de 100.000 euros per capítol– i s’han invertit quatre mesos.

 

Tot això, s’ha portat avant, a demés, en temps de pandèmia, el que ha suposat «un repte» per a un projecte audiovisual que compta amb més de 40 actors i 350 figurants. Ha sigut necessari l’ús de 5.000 mascaretes i més de 800 tests d’antígens, a demés d’altres mesures de seguretat i organització per platons i grups per a garantir que el rodatge poguera tirar avant encara que es detectaren casos positius de Covid.

 

Podria haver-hi una altra temporada

L’aposta d’À Punt per l’audiovisual és «humil pel pressupost, però valent i decidida» i ha ressaltat la voluntat de fer costat a un sector en un moment tan complex com l’actual per la crisi sanitària i que fa anys, amb el tancament de Canal 9, va quedar desmuntat.

 

A Costa se li ha plantejat si hi haurà una temporada 13 de ‘L’Alqueria Blanca’. Sobre este tema, ha contestat que «la voluntat de la casa és continuar donant vida a eixos somnis i que hi haja una temporada 12 +1», encara que depén de «moltes coses», entre elles, els recursos dels que disposarà l’entitat.

 

També ha expressat la intenció d’À Punt que la producció pot arribar als espectadors de fora del territori valencià i que les converses que es tenen normalment amb plataformes digitals i altres cadenes «puguen fructificar» prompte i ha destacat en este sentit la qualitat de la factura de la sèrie. «Després de huit anys, s’han usat recursos tecnològics molt avançats que ens permeten estar per damunt de sèries molt reeixides d’eixes plataformes», ha afirmat.

 

Cèsar Martí ha revelat la programació especial que À Punt està preparant per al diumenge 21 de març, el dia de l’estrena, i «tot un univers d’accions transmèdia per a les pròximes setmanes, que inclourà trobades digitals amb els actors per als fans de la sèrie, podcasts gravats per Ferran Gadea (Tonet) i moltes més accions multimèdia a través de totes les finestres d’À Punt Mèdia».

Últimes notícies

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.

El BOE publica el conveni del torró i massapans 2025 amb pujada salarial del 3% retroactiva

Les taules salarials del conveni estatal del torró i massapans per a 2025 fixen una alça del 3% amb efectes des de l'1 de gener. Hi haurà ajust per IPC de fins a 1 punt.