L’AMDComVal reclama fer un repartiment millor de les campanyes publicitàries

Ejemplo de shortcode con estilo
L'AMDComVal signa el Manifest de Getxo per reclamar a les administracions estatals el compromís d'incloure els mitjans de proximitat a les seues campanyes publicitàries.

Associacions de mitjans de comunicació de Balears, Euskadi, Catalunya i Comunitat Valenciana, entre les quals hi ha l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), han signat a Getxo un manifest conjunt per reclamar a les administracions estatals el compromís per incloure els mitjans de proximitat a les seues campanyes publicitàries i el disseny d’ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis.

L’AMDComVal, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal, l’Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, l’Associació de Premsa Local de Menorca i TOKIKOM s’han reunit a Getxo amb motiu del X aniversari de l’associació basca que aplega 76 mitjans locals.

Estes 6 associacions de mitjans, que reuneixen 347 mitjans de comunicació que donen ocupació directa a 1.296 persones i indirecte a 2.213 més, ha elevat el to per exigir a les administracions públiques, especialment al Govern central, un respecte a les seues xifres i la seua inclusió a les seues campanyes de publicitat “de les quals sistemàticament en quedem fora els mitjans de comunicació de proximitat”.

AMDComVal i les 5 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya i les Balears, que ja sumen 6,5 milions d’usuaris únics al mes, reclamen a l’Administració central el compromís de les administracions públiques estatals per incloure a la seua inversió publicitària els mitjans de comunicació locals i comarcals especialitzats en informació de proximitat.

Els signants de manifest de Gexto també sol·liciten que “se’ls tinga en compte, de manera destacada, a l’hora de dissenyar ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis, fent èmfasi en l’efecte multiplicador que la nostra activitat té en la dinamització social, cultural i econòmica sobre les nostres àrees d’influència”.

El Manifest de Getxo és fruit del treball iniciat per estos 6 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears durant l’ultima edició del Dia de la Premsa Comarcal que l’ACPC va organitzar a Barcelona el mes de novembre.

Aquella trobada de Barcelona, ​​que ha tingut la continuïtat a Getxo, va ser l’embrió perquè les associacions de premsa vingudes de tot l’Estat decidiren començar a establir sinergies per poder obrir les portes de determinades administracions “que, fins ara, estan tancades”.

L’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), que reuneix 52 mitjans de comunicació d’Alacant, Castelló i València, va signar la seua adhesió al Manifest en considerar que “la repercussió, el ressò i la força dels mitjans locals, comarcals, provincials i fins i tot autonòmics mereix ser tingut per totes les administracions públiques. Sense excepció”.

Últimes notícies

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.

Ryanair estrena quatre noves rutes d’hivern des d’Alacant amb Itàlia i Alemanya

Ryanair incorpora quatre rutes noves des de l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández i reforça freqüències fins a oferir més de 3,3 milions de seients este hivern.

Les infeccions respiratòries es disparen a la Comunitat Valenciana per la grip i la covid

La grip ha multiplicat per quasi tres la seua incidència en una setmana a la Comunitat Valenciana i la covid-19 l ha duplicada, mentre les infeccions respiratòries agudes greus han augmentat lleugerament.

Pérez Llorca reclama que els plans antiriades incloguen la neteja de canyars als barrancs

Juanfran Pérez Llorca defensa en la Marina Alta que els plans de prevenció davant pluges torrencials incorporen la neteja de canyars en rius i barrancs per evitar desbordaments, després dels danys provocats per la dana Adam. El Consell ha anunciat ajudes urgents per a municipis, veïns, ramaders, agricultors i comerços afectats, amb especial incidència en zones com Oliva i la depuradora de Sanet i Negrals.

PP i Vox reclamen certificats del Museu de Villena i el PSOE defensa la seguretat

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha tancat les compareixences amb el PSPV-PSOE defensant la seguretat del museu i PP i Vox exigint certificats que acrediten el blindatge de la vitrina i el servici de vigilància.

L’alcalde de Picanya assegura que el 29-O van fer vida normal perquè no van rebre cap avís

Josep Almenar ha declarat davant la jutgessa que ni ell ni l’Ajuntament ni la Policia Local van rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències abans de la dana del 29 d’octubre de 2024. Segons ha relatat, al municipi van mantindre la normalitat fins que el barranc del Poyo quasi es va desbordar a última hora de la vesprada.

El Elx perd Marc Aguado entre quatre i sis setmanes per una lesió de turmell

El migcampista de l’Elx Marc Aguado estarà entre quatre i sis setmanes de baixa per una lesió als lligaments del turmell dret i es perdrà diversos partits de Lliga i Copa del Rei.

L’Elx viatja a Vallecas amb la baixa de Marc Aguado per lesió de turmell

L’Elx ha completat una nova sessió d’entrenament per al duel de dissabte al camp del Rayo Vallecano, amb la única absència del migcampista Marc Aguado, lesionat en un turmell.