Mastodon
30 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

L’ampliació de les mesures contra el Covid-19 entra en vigor esta nit en el territori valencià

 

L’ampliació del tancament perimetral del territori valencià i del toc de queda nocturn fins al 15 de gener entra en vigor esta mitjanit de dimecres, igual que les mesures addicionals de la Conselleria de Sanitat i les que regiran durant les festes nadalenques.

 

D’eixa forma ho establix el decret del president de la Generalitat pel que es prorroga el confinament perimetral i la resolució de la Conselleria de Sanitat sobre mesures addicionals pel Covid-19 que es van publicar dissabte passat.

 

Tancament perimetral i toc de queda

  • La restricció d’entrada i eixida de persones del territori valencià -excepte les excepcions acreditades- es prorroga fins a les 23.59 hores del dia 15 de gener de 2021.
  • Els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre de 2020 i 1 de gener de 2021, s’autoritzen els desplaçaments a territoris que siguen lloc de residència habitual de familiars o persones reunides dels qui es desplacen, complint-se en tot moment els límits a la permanència de grups de persones.
  • Toc de queda: les nits del 24 al 26 de desembre de 2020 i del 31 de desembre de 2020 a l’1 de gener de 2021, la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn s’amplia fins a les 01.30 hores, únicament per a permetre el retorn a casa.
  • Reunions familiars o amb afins: es manté en 6 persones el màxim, amb l’excepció dels menjars i sopars nadalencs dels dies 24, 25, 26 i 31 de desembre de 2020 i de l’1 de gener de 2021, a on podran ser deu. Es recomana no superar els dos grups de convivència.
  • Llocs de culte: per a reunions, celebracions i trobades religioses, incloses les cerimònies nupcials o altres celebracions religioses específiques, es manté fins a les 23.59 hores del 15 de gener de 2021 la limitació del 30% de l’aforament.

 

Mesures addicionals per sectors

  • Actes o activitats socioculturals, com a espectacles i celebracions populars: màxim de 150 persones i 50% de l’aforament. S’han de comunicar a l’autoritat municipal les mesures de seguretat i facilitar gels als assistents.
  • Actes deportius, entrenaments o competicions no professionals en instal·lacions: podran fer-se amb un aforament de públic màxim del 30% i un límit de 150 assistents. Es poden fer activitats en el medi natural en grups de fins a 30 persones.
  • Els centres firals i parcs d’atraccions poden obrir al públic fins al límit d’aforament del 50% tant en instal·lacions tancades i a l’aire lliure. S’inclouen els parcs temàtics, zoològics o aquaris.
  • Activitats de guia turístic: màxim de 15 persones per grup a l’aire lliure, i de 10 en espais tancats, incloent al guia. No es podran entregar fullets.
  • Piscines i instal·lacions: es podrà fer ús dels vestuaris, però no de les dutxes ni fonts d’aigua.
  • En els mercats ambulants, es manté l’aforament del 50% de llocs o l’augment d’espai que equivalga a això, però s’introduïx l’alternativa de no limitar el número de llocs però sí l’aforament de visitants al 50%.

 

Mesures específiques per a Nadal

  • Restauració i hostaleria: les nits del 24 al 26 de desembre i del 31 de desembre a l’1 de gener de 2021 es tanca a les 01.00 hores de la nit (en lloc de les 00.00), sense que puguen acceptar comandes a partir de les 00.30 hores. L’ocupació de taules eixos dies serà d’un màxim de 6, o de 10 si són familiars.
  • Es permetran les cavalcades estàtiques en llocs a on es puga controlar l’accés, garantint sempre el compliment de totes les normes de prevenció. En tot cas, s’autoritzarà al fet que els Reis Mags facen un recorregut als pobles i ciutats a bord de vehicles de transport, sense que puguen tirar caramels, o objectes.
  • No es podran celebrar carreres populars típiques de les festes nadalenques, com la Sant Silvestre.

Últimes notícies

Les universitats valencianes arranquen curs amb quasi 190.000 alumnes i 51 nous títols

Quasi 190.000 estudiants inicien el curs 2025-26 en les cinc públiques valencianes, que incorporen 51 noves titulacions amb impuls a IA i ciència de dades. El finançament supera els 1.100 milions i es reforcen beques i taxes congelades, amb reptes a la PAU i protestes en l'acte inaugural

El IVASS farà una auditoria forense per presumptes irregularitats del Botànic

El IVASS anuncia una auditoria forense per a revisar presumptes irregularitats de l'etapa del Botànic en contractació, contractes menors i gastos. La direcció defén que ja aplica mesures de control i transparència.

La defensa de Sergio Blasco demana la nul·litat de la causa de l’Hospital General de València

La defensa del exgerente de l'Hospital General de València sol·licita anul·lar tota la causa per considerar-la prospectiva i sense indicis previs. El tribunal resoldrà sobre les nul·litats abans de la pròxima sessió.

Barcala encapçala una delegació d’Alacant a Weihai per a captar inversions i tancar un acord de cooperació

Alacant participarà del 19 al 21 de setembre en el Fòrum de Ciutats Exquisides 2025 de Weihai per a atraure inversió i reforçar llaços comercials. L'agenda inclou un conveni a quatre anys, visites a parcs industrials i la presentació d'oportunitats en turisme, tecnologia i sostenibilitat.

Dotze xefs internacionals cuinaran paelles en el World Paella Day este dissabte a València

El World Paella Day 2025 reunix este dissabte en La Marina de València a 12 xefs d'Europa, Amèrica i Àsia per a cuinar i competir amb les seues paelles. Hi haurà semifinals des de les 10.00, final a les 14.00, racions a 5 euros i proclamació del guanyador a les 17.15.

Treballadors de la sanitat pública protesten pel tancament en fals de l’estatut marc

Sindicats convoquen concentracions en centres de diverses comunitats per a denunciar que Sanitat vol tancar en fals la reforma de l'Estatut Marc. Reclamen 35 hores, jubilació voluntària i una reclassificació professional amb efectes retributius

El PPCV atribuïx a l’anterior direcció d’À Punt els vídeos del Cecopi sense so

El PPCV sosté que va ser l'anterior adreça d'À Punt, nomenada pel Botànic, qui va fixar l'enviament de vídeos del Cecopi sense àudio. Compromís reclama les gravacions completes.

El Consell d’informatius d’RTVE recolza l’emissió dels àudios del Cecopi i rebutja mala praxi

El Consell d'informatius d'RTVE avala la difusió dels àudios inèdits del Cecopi del 29 d'octubre i nega que vulneren la deontologia. També critica a À Punt per insinuar delictes sense proves.