Lady Di, 24 anys d’una mort que va commocionar el planeta

Diana de Gales

Diana de Gal·les | Instagram

 

El 31 d’agost de 1997, la mort de Diana de Gal·les en un tràgic accident va deixar a tot el planeta commocionat i als seus dos fills, els prínceps Enric i Guillermo, amb tan sols 12 i 15 anys, devastats.

 

Ara, 24 anys després, és probable que els fills de Lady Di, néts de la reina Isabel II, passen aquesta data en la intimitat, després que van homenatjar a la seua mare el passat 1 de juliol, en inaugurar una estàtua en el seu honor, el dia en què hauria complit 60 anys.

 

Tant Enrique com Guillermo han mostrat en múltiples ocasions el dolor per l’absència de la seua mare, quan tots dos eren encara molt xicotets. “Cada dia, desitjaríem que encara estiguera amb nosaltres, i la nostra esperança és que aquesta estàtua siga vista per sempre com un símbol de la seua vida i el seu llegat”, van afirmar en un comunicat després d’inaugurar l’estàtua, en el qual van destacar “la calidesa, l’elegància i l’energia” de Diana, a més del “impacte universal i generacional” del seu treball.

 

Diana de Gal·les

La princesa Diana amb els seus dos fills, Enrique i Guillermo | Instagram

Un accident de trànsit a París, el final de la princesa Diana

El Regne Unit començava el dia fa 24 anys amb la trista defunció de Diana Frances Spencer  en un accident de trànsit a París, mentre viatjava amb la seua parella Dodi Al Fayed, qui també va perdre la vida. Lady Di va morir en el pont de l’Ànima de París quan el cotxe en el qual viatjava la princesa anava a tota velocitat en un intent per escapar de la persecució dels paparazzis, els mateixos que dies abans la van fotografiar a França mentre passava unes vacances amb Dodi i la seua família.

 

En l’accident, també va morir el conductor del vehicle, Henri Paul. La notícia, va arribar als mitjans britànics cap a la 01.00 hores local, quan la princesa estava amb vida i hospitalitzada, encara que se sabia que Diana havia patit ferides molt greus al cap.

 

La confirmació oficial de la mort de la Princesa Diana de Gal·les es va produir unes dues hores després, mentre els seus fills, Guillermo i Enrique, passaven les vacances amb el seu pare, el príncep Carles, al castell escocés de Balmoral, pertanyent a la Corona Reial Britànica.

 

El 6 de setembre de 1997, va tindre lloc el funeral de Lady Di, en l’Abadia de Westminster (Londres). El Regne Unit va decretar sis dies de dol per la mort de Diana Spencer

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.