Lady Di, 24 anys d’una mort que va commocionar el planeta

Diana de Gales

Diana de Gal·les | Instagram

 

El 31 d’agost de 1997, la mort de Diana de Gal·les en un tràgic accident va deixar a tot el planeta commocionat i als seus dos fills, els prínceps Enric i Guillermo, amb tan sols 12 i 15 anys, devastats.

 

Ara, 24 anys després, és probable que els fills de Lady Di, néts de la reina Isabel II, passen aquesta data en la intimitat, després que van homenatjar a la seua mare el passat 1 de juliol, en inaugurar una estàtua en el seu honor, el dia en què hauria complit 60 anys.

 

Tant Enrique com Guillermo han mostrat en múltiples ocasions el dolor per l’absència de la seua mare, quan tots dos eren encara molt xicotets. «Cada dia, desitjaríem que encara estiguera amb nosaltres, i la nostra esperança és que aquesta estàtua siga vista per sempre com un símbol de la seua vida i el seu llegat», van afirmar en un comunicat després d’inaugurar l’estàtua, en el qual van destacar «la calidesa, l’elegància i l’energia» de Diana, a més del «impacte universal i generacional» del seu treball.

 

Diana de Gal·les

La princesa Diana amb els seus dos fills, Enrique i Guillermo | Instagram

Un accident de trànsit a París, el final de la princesa Diana

El Regne Unit començava el dia fa 24 anys amb la trista defunció de Diana Frances Spencer  en un accident de trànsit a París, mentre viatjava amb la seua parella Dodi Al Fayed, qui també va perdre la vida. Lady Di va morir en el pont de l’Ànima de París quan el cotxe en el qual viatjava la princesa anava a tota velocitat en un intent per escapar de la persecució dels paparazzis, els mateixos que dies abans la van fotografiar a França mentre passava unes vacances amb Dodi i la seua família.

 

En l’accident, també va morir el conductor del vehicle, Henri Paul. La notícia, va arribar als mitjans britànics cap a la 01.00 hores local, quan la princesa estava amb vida i hospitalitzada, encara que se sabia que Diana havia patit ferides molt greus al cap.

 

La confirmació oficial de la mort de la Princesa Diana de Gal·les es va produir unes dues hores després, mentre els seus fills, Guillermo i Enrique, passaven les vacances amb el seu pare, el príncep Carles, al castell escocés de Balmoral, pertanyent a la Corona Reial Britànica.

 

El 6 de setembre de 1997, va tindre lloc el funeral de Lady Di, en l’Abadia de Westminster (Londres). El Regne Unit va decretar sis dies de dol per la mort de Diana Spencer

Últimes notícies

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.