Lady Di, 24 anys d’una mort que va commocionar el planeta

Diana de Gales

Diana de Gal·les | Instagram

 

El 31 d’agost de 1997, la mort de Diana de Gal·les en un tràgic accident va deixar a tot el planeta commocionat i als seus dos fills, els prínceps Enric i Guillermo, amb tan sols 12 i 15 anys, devastats.

 

Ara, 24 anys després, és probable que els fills de Lady Di, néts de la reina Isabel II, passen aquesta data en la intimitat, després que van homenatjar a la seua mare el passat 1 de juliol, en inaugurar una estàtua en el seu honor, el dia en què hauria complit 60 anys.

 

Tant Enrique com Guillermo han mostrat en múltiples ocasions el dolor per l’absència de la seua mare, quan tots dos eren encara molt xicotets. «Cada dia, desitjaríem que encara estiguera amb nosaltres, i la nostra esperança és que aquesta estàtua siga vista per sempre com un símbol de la seua vida i el seu llegat», van afirmar en un comunicat després d’inaugurar l’estàtua, en el qual van destacar «la calidesa, l’elegància i l’energia» de Diana, a més del «impacte universal i generacional» del seu treball.

 

Diana de Gal·les

La princesa Diana amb els seus dos fills, Enrique i Guillermo | Instagram

Un accident de trànsit a París, el final de la princesa Diana

El Regne Unit començava el dia fa 24 anys amb la trista defunció de Diana Frances Spencer  en un accident de trànsit a París, mentre viatjava amb la seua parella Dodi Al Fayed, qui també va perdre la vida. Lady Di va morir en el pont de l’Ànima de París quan el cotxe en el qual viatjava la princesa anava a tota velocitat en un intent per escapar de la persecució dels paparazzis, els mateixos que dies abans la van fotografiar a França mentre passava unes vacances amb Dodi i la seua família.

 

En l’accident, també va morir el conductor del vehicle, Henri Paul. La notícia, va arribar als mitjans britànics cap a la 01.00 hores local, quan la princesa estava amb vida i hospitalitzada, encara que se sabia que Diana havia patit ferides molt greus al cap.

 

La confirmació oficial de la mort de la Princesa Diana de Gal·les es va produir unes dues hores després, mentre els seus fills, Guillermo i Enrique, passaven les vacances amb el seu pare, el príncep Carles, al castell escocés de Balmoral, pertanyent a la Corona Reial Britànica.

 

El 6 de setembre de 1997, va tindre lloc el funeral de Lady Di, en l’Abadia de Westminster (Londres). El Regne Unit va decretar sis dies de dol per la mort de Diana Spencer

Últimes notícies

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.