Dos anys i mig de presó per intentar cremar un bar de Paiporta

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de dos anys i mig per un delicte d’incendi amb risc per a la vida i integritat física de les persones en grau de temptativa a un home que va amenaçar de calar-li foc a un bar en el qual li van negar una consumició

 

La sentència, dictada després que acusació i defensa aconseguiren un acord de conformitat i el condemnat reconeguera els fets, li prohibeix acostar-se a menys de 200 metres de la propietària del bar, amb la qual va discutir amb anterioritat al succés. 

 

A més, haurà d’indemnitzar-la amb 1.200 euros, import en el qual s’han valorat els treballs de neteja del local, les pèrdues econòmiques per mantindre’l tancat durant una nit i els danys morals que va patir a conseqüència dels fets. 

 

Segons recull la resolució judicial, el penat es trobava el 25 de juliol de 2020 sobre les set i mitja de la vesprada en l’establiment, un bar situat en els baixos d’un edifici residencial de Paiporta, quan la propietària del mateix li va dir que ja no li servia més consumicions. 

 

El Tribunal relata que, davant aquesta negativa i “amb la intenció d’acoquinar” a la víctima, l’home va respondre de manera insistent que anava a comprar gasolina i cremar el bar, que va abandonar poc després. 

 

Quinze minuts després, va tornar amb una garrafa plena de gasolina que va abocar en el sòl i en la barra del local, “sense importar-li la vida i integritat física de la propietària del bar, les persones que consumien a l’interior del local, i els habitants de l’edifici”, precisen els magistrats en el relat de fets provats de la resolució. 

 

L’abocament del combustible va provocar que els clients fugiren tant de l’interior com de la terrassa del bar. A continuació, el condemnat va traure un encenedor i, quan es disposava a encendre’l, un home es va abalançar sobre ell, li ho va arrabassar i va impedir que provocarà l’incendi. 

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.