11.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Dos anys i mig de presó per intentar cremar un bar de Paiporta

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de dos anys i mig per un delicte d’incendi amb risc per a la vida i integritat física de les persones en grau de temptativa a un home que va amenaçar de calar-li foc a un bar en el qual li van negar una consumició

 

La sentència, dictada després que acusació i defensa aconseguiren un acord de conformitat i el condemnat reconeguera els fets, li prohibeix acostar-se a menys de 200 metres de la propietària del bar, amb la qual va discutir amb anterioritat al succés. 

 

A més, haurà d’indemnitzar-la amb 1.200 euros, import en el qual s’han valorat els treballs de neteja del local, les pèrdues econòmiques per mantindre’l tancat durant una nit i els danys morals que va patir a conseqüència dels fets. 

 

Segons recull la resolució judicial, el penat es trobava el 25 de juliol de 2020 sobre les set i mitja de la vesprada en l’establiment, un bar situat en els baixos d’un edifici residencial de Paiporta, quan la propietària del mateix li va dir que ja no li servia més consumicions. 

 

El Tribunal relata que, davant aquesta negativa i “amb la intenció d’acoquinar” a la víctima, l’home va respondre de manera insistent que anava a comprar gasolina i cremar el bar, que va abandonar poc després. 

 

Quinze minuts després, va tornar amb una garrafa plena de gasolina que va abocar en el sòl i en la barra del local, “sense importar-li la vida i integritat física de la propietària del bar, les persones que consumien a l’interior del local, i els habitants de l’edifici”, precisen els magistrats en el relat de fets provats de la resolució. 

 

L’abocament del combustible va provocar que els clients fugiren tant de l’interior com de la terrassa del bar. A continuació, el condemnat va traure un encenedor i, quan es disposava a encendre’l, un home es va abalançar sobre ell, li ho va arrabassar i va impedir que provocarà l’incendi. 

Últimes notícies

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.

Una altra jornada sense resultats en la busca del xiquet valencià desaparegut a Indonèsia

El dia 14 de l'operatiu va acabar sense avanços pel mal temps. La busca es reprendrà a l'alba i seguirà fins al migdia del divendres.

La vacunació contra la grip creix un 14% en la Comunitat Valenciana, segons Sanitat

Sanitat ha confirmat un augment del 14% en la campanya de la grip en la Comunitat Valenciana. El conseller ha reivindicat la prevenció i ha detallat reforços.

Posa’t, exembajadora de Veneçuela, sosté que comença l’alliberament d’un país perseguit

Mary Posa't ha afirmat que s'ha obert el procés de llibertat a Veneçuela i ha advertit que la transició serà difícil. El president ha mostrat suport al teixit associatiu veneçolà en la Comunitat Valenciana.