Dos anys i mig de presó per intentar cremar un bar de Paiporta

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de dos anys i mig per un delicte d’incendi amb risc per a la vida i integritat física de les persones en grau de temptativa a un home que va amenaçar de calar-li foc a un bar en el qual li van negar una consumició

 

La sentència, dictada després que acusació i defensa aconseguiren un acord de conformitat i el condemnat reconeguera els fets, li prohibeix acostar-se a menys de 200 metres de la propietària del bar, amb la qual va discutir amb anterioritat al succés. 

 

A més, haurà d’indemnitzar-la amb 1.200 euros, import en el qual s’han valorat els treballs de neteja del local, les pèrdues econòmiques per mantindre’l tancat durant una nit i els danys morals que va patir a conseqüència dels fets. 

 

Segons recull la resolució judicial, el penat es trobava el 25 de juliol de 2020 sobre les set i mitja de la vesprada en l’establiment, un bar situat en els baixos d’un edifici residencial de Paiporta, quan la propietària del mateix li va dir que ja no li servia més consumicions. 

 

El Tribunal relata que, davant aquesta negativa i “amb la intenció d’acoquinar” a la víctima, l’home va respondre de manera insistent que anava a comprar gasolina i cremar el bar, que va abandonar poc després. 

 

Quinze minuts després, va tornar amb una garrafa plena de gasolina que va abocar en el sòl i en la barra del local, “sense importar-li la vida i integritat física de la propietària del bar, les persones que consumien a l’interior del local, i els habitants de l’edifici”, precisen els magistrats en el relat de fets provats de la resolució. 

 

L’abocament del combustible va provocar que els clients fugiren tant de l’interior com de la terrassa del bar. A continuació, el condemnat va traure un encenedor i, quan es disposava a encendre’l, un home es va abalançar sobre ell, li ho va arrabassar i va impedir que provocarà l’incendi. 

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.
FILMOTECA D'ESTIU