17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Dos anys i mig de presó per intentar cremar un bar de Paiporta

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de presó de dos anys i mig per un delicte d’incendi amb risc per a la vida i integritat física de les persones en grau de temptativa a un home que va amenaçar de calar-li foc a un bar en el qual li van negar una consumició

 

La sentència, dictada després que acusació i defensa aconseguiren un acord de conformitat i el condemnat reconeguera els fets, li prohibeix acostar-se a menys de 200 metres de la propietària del bar, amb la qual va discutir amb anterioritat al succés. 

 

A més, haurà d’indemnitzar-la amb 1.200 euros, import en el qual s’han valorat els treballs de neteja del local, les pèrdues econòmiques per mantindre’l tancat durant una nit i els danys morals que va patir a conseqüència dels fets. 

 

Segons recull la resolució judicial, el penat es trobava el 25 de juliol de 2020 sobre les set i mitja de la vesprada en l’establiment, un bar situat en els baixos d’un edifici residencial de Paiporta, quan la propietària del mateix li va dir que ja no li servia més consumicions. 

 

El Tribunal relata que, davant aquesta negativa i “amb la intenció d’acoquinar” a la víctima, l’home va respondre de manera insistent que anava a comprar gasolina i cremar el bar, que va abandonar poc després. 

 

Quinze minuts després, va tornar amb una garrafa plena de gasolina que va abocar en el sòl i en la barra del local, “sense importar-li la vida i integritat física de la propietària del bar, les persones que consumien a l’interior del local, i els habitants de l’edifici”, precisen els magistrats en el relat de fets provats de la resolució. 

 

L’abocament del combustible va provocar que els clients fugiren tant de l’interior com de la terrassa del bar. A continuació, el condemnat va traure un encenedor i, quan es disposava a encendre’l, un home es va abalançar sobre ell, li ho va arrabassar i va impedir que provocarà l’incendi. 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.