7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Apple retira un dels seus productes més buscats i icònics

Apple no planeja llançar una nova generació del seu icònic iMac de 27 polzades. La companyia ho ha confirmat, a pesar que es rumoreja que un producte amb la mateixa diagonal i panell mini-LED podria presentar-se en la WWDC 2022. Amb la seua desaparició, molts usuaris s’han vist “orfes”, perquè l’iMac de 24 polzades resulta xicotet. A pesar que la diferència és d’unes tres polzades, el canvi és notable.

Sense una alternativa oficial, perquè el nou monitor Studio Display costa igual que un iMac de 27 polzades i no és un tot en un, perquè l’usuari ha d’adquirir un ordinador per a connectar-lo a la pantalla, només queden dos opcions: buscar en la competència equips tot en un amb Windows que puguen ajustar-se a les nostres necessitats o seguir en Apple amb Mac i crear la nostra pròpia configuració.

Així substitueix Apple l’iMac de 27 polzades

Després de la inclusió, en 2020, del xip M1 en el Mac mini, MacBook Pro i MacBook Air, va anar en 2021 quan Apple va fer arribar el seu propi processador a la tan icònica gamma iMac, llançant l’iMac de 24 polzades, amb un disseny completament renovat després d’anys de continuïtat. 

Aquest va ser un dispositiu que no va deixar indiferent a ningú, però sí que va provocar que l’expectació per l’hipotètic iMac de 27 polzades amb xip d’Apple cresquera.

Estem el març de 2022 i Apple a part d’haver renovat, de nou, la gamma MacBook Pro, acaba d’ampliar la gamma d’ordinadors que compten amb el seu propi processador amb el Mac Studio, que és configurable amb el M1 Max i M1 Ultra.

A més, al final d’aquest esdeveniment van succeir dues coses, una d’elles és l’anunci que pròximament el Mac Pro serà renovat, i un altre és que la companyia de Cupertino va llevar de la seua Apple Store la possibilitat d’adquirir l’iMac de 27 polzades amb xip d’Intel.

Aquest moviment per part d’Apple va deixar molts dubtes, però és que ha sigut la pròpia companyia la que ha afirmat a Ars Technica que aquest dispositiu ha arribat al final de la seua vida útil, donant a entendre que no hi haurà un nou model que vinga a substituir-li. Sembla que Apple vol que tot aqueix públic que estava desitjant veure aquest dispositiu, faça el salt al Mac Studio acompanyat del Studio Display, que és el nou monitor de 27 polzades que Apple acaba de llançar al mercat.

Mac mini, Mac Studio o Mac Pro

En equips de sobretaula, Apple ofereix tres opcions. L'”econòmic” Mac mini; el nou i potent, però no tan assequible, Mac Studio; i l’imponent Mac Pro. Cadascun està dirigit a un tipus d’usuari depenent del seu ús, treball i possibilitats.

Mac mini: és l’opció més assequible i la indicada per a la gran majoria d’usuaris. El xip M1 i l’optimització del programari d’Apple per a aquest SoC fan que l’equip funcione molt fluidament, fins i tot en tasques exigents que anteriors generacions de l’equip realitzarien amb molta dificultat, com a edició de vídeo en alta definició amb una generosa quantitat d’arxius.

Mac Studio: la nova joia de la corona i una bèstia tant en prestacions com en rendiment.  Aquest equip és per a usuaris que requerisquen potència bruta per a desenvolupar els seus projectes i que en un Mac mini els portaria més temps per aquesta falta de potència o, simplement, no podria amb la càrrega de treball. L’usuari també ha de proporcionar el ratolí i teclat.

Mac Pro: l’ordinador més potent d’Apple. Està a l’espera de la transició d’Intel cap a Apple Silicon, per la qual cosa no és el millor moment per a comprar-lo (llevat que es requerisca un equip amb processador Intel per algun motiu en concret). Si el Mac Studio és car per a la majoria d’usuaris, el Mac Pro, ho és encara més. Però de nou, no és un equip pensat per al ciutadà del carrer.

I un MacBook?

Si has estat treballant durant hores davant d’un iMac i no has sentit la necessitat de fer-ho en un altre lloc o la teua professió et porta ara a desenvolupar les teues tasques fora de casa/oficina, un Mac de sobretaula com el Mac mini hauria de continuar sent l’opció a tindre en compte.

És cert els MacBook Air o MacBook Pro, es pot connectar a un monitor extern i tindre una experiència d’escriptori, i la potència seria similar a la del Mac mini (en el cas dels Air i Pro de 13 polzades), però no s’aprofitaria la part de portàtil i la bateria podria arribar a danyar-se per estar sempre en l’endoll.

Així que llevat que es vaja a usar el MacBook principalment com a portàtil i en arribar a casa es vaja a connectar a un monitor extern per a continuar treballant, no té molt sentit optar abans per ell que pel Mac mini.

Últimes notícies

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.