10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Apple retira un dels seus productes més buscats i icònics

Apple no planeja llançar una nova generació del seu icònic iMac de 27 polzades. La companyia ho ha confirmat, a pesar que es rumoreja que un producte amb la mateixa diagonal i panell mini-LED podria presentar-se en la WWDC 2022. Amb la seua desaparició, molts usuaris s’han vist “orfes”, perquè l’iMac de 24 polzades resulta xicotet. A pesar que la diferència és d’unes tres polzades, el canvi és notable.

Sense una alternativa oficial, perquè el nou monitor Studio Display costa igual que un iMac de 27 polzades i no és un tot en un, perquè l’usuari ha d’adquirir un ordinador per a connectar-lo a la pantalla, només queden dos opcions: buscar en la competència equips tot en un amb Windows que puguen ajustar-se a les nostres necessitats o seguir en Apple amb Mac i crear la nostra pròpia configuració.

Així substitueix Apple l’iMac de 27 polzades

Després de la inclusió, en 2020, del xip M1 en el Mac mini, MacBook Pro i MacBook Air, va anar en 2021 quan Apple va fer arribar el seu propi processador a la tan icònica gamma iMac, llançant l’iMac de 24 polzades, amb un disseny completament renovat després d’anys de continuïtat. 

Aquest va ser un dispositiu que no va deixar indiferent a ningú, però sí que va provocar que l’expectació per l’hipotètic iMac de 27 polzades amb xip d’Apple cresquera.

Estem el març de 2022 i Apple a part d’haver renovat, de nou, la gamma MacBook Pro, acaba d’ampliar la gamma d’ordinadors que compten amb el seu propi processador amb el Mac Studio, que és configurable amb el M1 Max i M1 Ultra.

A més, al final d’aquest esdeveniment van succeir dues coses, una d’elles és l’anunci que pròximament el Mac Pro serà renovat, i un altre és que la companyia de Cupertino va llevar de la seua Apple Store la possibilitat d’adquirir l’iMac de 27 polzades amb xip d’Intel.

Aquest moviment per part d’Apple va deixar molts dubtes, però és que ha sigut la pròpia companyia la que ha afirmat a Ars Technica que aquest dispositiu ha arribat al final de la seua vida útil, donant a entendre que no hi haurà un nou model que vinga a substituir-li. Sembla que Apple vol que tot aqueix públic que estava desitjant veure aquest dispositiu, faça el salt al Mac Studio acompanyat del Studio Display, que és el nou monitor de 27 polzades que Apple acaba de llançar al mercat.

Mac mini, Mac Studio o Mac Pro

En equips de sobretaula, Apple ofereix tres opcions. L'”econòmic” Mac mini; el nou i potent, però no tan assequible, Mac Studio; i l’imponent Mac Pro. Cadascun està dirigit a un tipus d’usuari depenent del seu ús, treball i possibilitats.

Mac mini: és l’opció més assequible i la indicada per a la gran majoria d’usuaris. El xip M1 i l’optimització del programari d’Apple per a aquest SoC fan que l’equip funcione molt fluidament, fins i tot en tasques exigents que anteriors generacions de l’equip realitzarien amb molta dificultat, com a edició de vídeo en alta definició amb una generosa quantitat d’arxius.

Mac Studio: la nova joia de la corona i una bèstia tant en prestacions com en rendiment.  Aquest equip és per a usuaris que requerisquen potència bruta per a desenvolupar els seus projectes i que en un Mac mini els portaria més temps per aquesta falta de potència o, simplement, no podria amb la càrrega de treball. L’usuari també ha de proporcionar el ratolí i teclat.

Mac Pro: l’ordinador més potent d’Apple. Està a l’espera de la transició d’Intel cap a Apple Silicon, per la qual cosa no és el millor moment per a comprar-lo (llevat que es requerisca un equip amb processador Intel per algun motiu en concret). Si el Mac Studio és car per a la majoria d’usuaris, el Mac Pro, ho és encara més. Però de nou, no és un equip pensat per al ciutadà del carrer.

I un MacBook?

Si has estat treballant durant hores davant d’un iMac i no has sentit la necessitat de fer-ho en un altre lloc o la teua professió et porta ara a desenvolupar les teues tasques fora de casa/oficina, un Mac de sobretaula com el Mac mini hauria de continuar sent l’opció a tindre en compte.

És cert els MacBook Air o MacBook Pro, es pot connectar a un monitor extern i tindre una experiència d’escriptori, i la potència seria similar a la del Mac mini (en el cas dels Air i Pro de 13 polzades), però no s’aprofitaria la part de portàtil i la bateria podria arribar a danyar-se per estar sempre en l’endoll.

Així que llevat que es vaja a usar el MacBook principalment com a portàtil i en arribar a casa es vaja a connectar a un monitor extern per a continuar treballant, no té molt sentit optar abans per ell que pel Mac mini.

Últimes notícies

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.

Abelard Saragossà és nomenat president d’honor de la Taula de Filologia Valenciana

La TFV nomena Abelard Saragossà president d'honor en reconeixement a la seua labor fundacional i a la seua trajectòria clau en la filologia valenciana.

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.