Apple retira un dels seus productes més buscats i icònics

Apple no planeja llançar una nova generació del seu icònic iMac de 27 polzades. La companyia ho ha confirmat, a pesar que es rumoreja que un producte amb la mateixa diagonal i panell mini-LED podria presentar-se en la WWDC 2022. Amb la seua desaparició, molts usuaris s’han vist “orfes”, perquè l’iMac de 24 polzades resulta xicotet. A pesar que la diferència és d’unes tres polzades, el canvi és notable.

Sense una alternativa oficial, perquè el nou monitor Studio Display costa igual que un iMac de 27 polzades i no és un tot en un, perquè l’usuari ha d’adquirir un ordinador per a connectar-lo a la pantalla, només queden dos opcions: buscar en la competència equips tot en un amb Windows que puguen ajustar-se a les nostres necessitats o seguir en Apple amb Mac i crear la nostra pròpia configuració.

Així substitueix Apple l’iMac de 27 polzades

Després de la inclusió, en 2020, del xip M1 en el Mac mini, MacBook Pro i MacBook Air, va anar en 2021 quan Apple va fer arribar el seu propi processador a la tan icònica gamma iMac, llançant l’iMac de 24 polzades, amb un disseny completament renovat després d’anys de continuïtat. 

Aquest va ser un dispositiu que no va deixar indiferent a ningú, però sí que va provocar que l’expectació per l’hipotètic iMac de 27 polzades amb xip d’Apple cresquera.

Estem el març de 2022 i Apple a part d’haver renovat, de nou, la gamma MacBook Pro, acaba d’ampliar la gamma d’ordinadors que compten amb el seu propi processador amb el Mac Studio, que és configurable amb el M1 Max i M1 Ultra.

A més, al final d’aquest esdeveniment van succeir dues coses, una d’elles és l’anunci que pròximament el Mac Pro serà renovat, i un altre és que la companyia de Cupertino va llevar de la seua Apple Store la possibilitat d’adquirir l’iMac de 27 polzades amb xip d’Intel.

Aquest moviment per part d’Apple va deixar molts dubtes, però és que ha sigut la pròpia companyia la que ha afirmat a Ars Technica que aquest dispositiu ha arribat al final de la seua vida útil, donant a entendre que no hi haurà un nou model que vinga a substituir-li. Sembla que Apple vol que tot aqueix públic que estava desitjant veure aquest dispositiu, faça el salt al Mac Studio acompanyat del Studio Display, que és el nou monitor de 27 polzades que Apple acaba de llançar al mercat.

Mac mini, Mac Studio o Mac Pro

En equips de sobretaula, Apple ofereix tres opcions. L'”econòmic” Mac mini; el nou i potent, però no tan assequible, Mac Studio; i l’imponent Mac Pro. Cadascun està dirigit a un tipus d’usuari depenent del seu ús, treball i possibilitats.

Mac mini: és l’opció més assequible i la indicada per a la gran majoria d’usuaris. El xip M1 i l’optimització del programari d’Apple per a aquest SoC fan que l’equip funcione molt fluidament, fins i tot en tasques exigents que anteriors generacions de l’equip realitzarien amb molta dificultat, com a edició de vídeo en alta definició amb una generosa quantitat d’arxius.

Mac Studio: la nova joia de la corona i una bèstia tant en prestacions com en rendiment.  Aquest equip és per a usuaris que requerisquen potència bruta per a desenvolupar els seus projectes i que en un Mac mini els portaria més temps per aquesta falta de potència o, simplement, no podria amb la càrrega de treball. L’usuari també ha de proporcionar el ratolí i teclat.

Mac Pro: l’ordinador més potent d’Apple. Està a l’espera de la transició d’Intel cap a Apple Silicon, per la qual cosa no és el millor moment per a comprar-lo (llevat que es requerisca un equip amb processador Intel per algun motiu en concret). Si el Mac Studio és car per a la majoria d’usuaris, el Mac Pro, ho és encara més. Però de nou, no és un equip pensat per al ciutadà del carrer.

I un MacBook?

Si has estat treballant durant hores davant d’un iMac i no has sentit la necessitat de fer-ho en un altre lloc o la teua professió et porta ara a desenvolupar les teues tasques fora de casa/oficina, un Mac de sobretaula com el Mac mini hauria de continuar sent l’opció a tindre en compte.

És cert els MacBook Air o MacBook Pro, es pot connectar a un monitor extern i tindre una experiència d’escriptori, i la potència seria similar a la del Mac mini (en el cas dels Air i Pro de 13 polzades), però no s’aprofitaria la part de portàtil i la bateria podria arribar a danyar-se per estar sempre en l’endoll.

Així que llevat que es vaja a usar el MacBook principalment com a portàtil i en arribar a casa es vaja a connectar a un monitor extern per a continuar treballant, no té molt sentit optar abans per ell que pel Mac mini.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.