Apple retira un dels seus productes més buscats i icònics

Apple no planeja llançar una nova generació del seu icònic iMac de 27 polzades. La companyia ho ha confirmat, a pesar que es rumoreja que un producte amb la mateixa diagonal i panell mini-LED podria presentar-se en la WWDC 2022. Amb la seua desaparició, molts usuaris s’han vist «orfes», perquè l’iMac de 24 polzades resulta xicotet. A pesar que la diferència és d’unes tres polzades, el canvi és notable.

Sense una alternativa oficial, perquè el nou monitor Studio Display costa igual que un iMac de 27 polzades i no és un tot en un, perquè l’usuari ha d’adquirir un ordinador per a connectar-lo a la pantalla, només queden dos opcions: buscar en la competència equips tot en un amb Windows que puguen ajustar-se a les nostres necessitats o seguir en Apple amb Mac i crear la nostra pròpia configuració.

Així substitueix Apple l’iMac de 27 polzades

Després de la inclusió, en 2020, del xip M1 en el Mac mini, MacBook Pro i MacBook Air, va anar en 2021 quan Apple va fer arribar el seu propi processador a la tan icònica gamma iMac, llançant l’iMac de 24 polzades, amb un disseny completament renovat després d’anys de continuïtat. 

Aquest va ser un dispositiu que no va deixar indiferent a ningú, però sí que va provocar que l’expectació per l’hipotètic iMac de 27 polzades amb xip d’Apple cresquera.

Estem el març de 2022 i Apple a part d’haver renovat, de nou, la gamma MacBook Pro, acaba d’ampliar la gamma d’ordinadors que compten amb el seu propi processador amb el Mac Studio, que és configurable amb el M1 Max i M1 Ultra.

A més, al final d’aquest esdeveniment van succeir dues coses, una d’elles és l’anunci que pròximament el Mac Pro serà renovat, i un altre és que la companyia de Cupertino va llevar de la seua Apple Store la possibilitat d’adquirir l’iMac de 27 polzades amb xip d’Intel.

Aquest moviment per part d’Apple va deixar molts dubtes, però és que ha sigut la pròpia companyia la que ha afirmat a Ars Technica que aquest dispositiu ha arribat al final de la seua vida útil, donant a entendre que no hi haurà un nou model que vinga a substituir-li. Sembla que Apple vol que tot aqueix públic que estava desitjant veure aquest dispositiu, faça el salt al Mac Studio acompanyat del Studio Display, que és el nou monitor de 27 polzades que Apple acaba de llançar al mercat.

Mac mini, Mac Studio o Mac Pro

En equips de sobretaula, Apple ofereix tres opcions. L'»econòmic» Mac mini; el nou i potent, però no tan assequible, Mac Studio; i l’imponent Mac Pro. Cadascun està dirigit a un tipus d’usuari depenent del seu ús, treball i possibilitats.

Mac mini: és l’opció més assequible i la indicada per a la gran majoria d’usuaris. El xip M1 i l’optimització del programari d’Apple per a aquest SoC fan que l’equip funcione molt fluidament, fins i tot en tasques exigents que anteriors generacions de l’equip realitzarien amb molta dificultat, com a edició de vídeo en alta definició amb una generosa quantitat d’arxius.

Mac Studio: la nova joia de la corona i una bèstia tant en prestacions com en rendiment.  Aquest equip és per a usuaris que requerisquen potència bruta per a desenvolupar els seus projectes i que en un Mac mini els portaria més temps per aquesta falta de potència o, simplement, no podria amb la càrrega de treball. L’usuari també ha de proporcionar el ratolí i teclat.

Mac Pro: l’ordinador més potent d’Apple. Està a l’espera de la transició d’Intel cap a Apple Silicon, per la qual cosa no és el millor moment per a comprar-lo (llevat que es requerisca un equip amb processador Intel per algun motiu en concret). Si el Mac Studio és car per a la majoria d’usuaris, el Mac Pro, ho és encara més. Però de nou, no és un equip pensat per al ciutadà del carrer.

I un MacBook?

Si has estat treballant durant hores davant d’un iMac i no has sentit la necessitat de fer-ho en un altre lloc o la teua professió et porta ara a desenvolupar les teues tasques fora de casa/oficina, un Mac de sobretaula com el Mac mini hauria de continuar sent l’opció a tindre en compte.

És cert els MacBook Air o MacBook Pro, es pot connectar a un monitor extern i tindre una experiència d’escriptori, i la potència seria similar a la del Mac mini (en el cas dels Air i Pro de 13 polzades), però no s’aprofitaria la part de portàtil i la bateria podria arribar a danyar-se per estar sempre en l’endoll.

Així que llevat que es vaja a usar el MacBook principalment com a portàtil i en arribar a casa es vaja a connectar a un monitor extern per a continuar treballant, no té molt sentit optar abans per ell que pel Mac mini.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.