9.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Detingut un home armat que amenaçava amb matar a la seua dona i exhibia un destral i un matxet en Benimàmet

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 33 anys que suposadament anava armat, amenaçava amb matar a la seua dona i va rebre als agents empunyant un destral i un matxet, al mateix temps que es va negar, en múltiples ocasions, a llançar-los al sòl. La Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) va aconseguir reduir-ho i desarmar-ho en un moment de descuit, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

Gràcies a l’actuació policial, la dona no va patir cap lesió. Els fets van ocórrer el 7 d’abril a la vesprada, quan un indicatiu de seguretat ciutadana va ser requerit per la Sala 091 a un domicili de la pedania valenciana de Benimàmet, després de rebre la trucada d’un home que manifestava haver disparat amb un arma de foc a la seua dona però que havia “fallat” i que amenaçava amb matar-la si no acudien a detenir-li.

Immediatament els policies es van desplaçar al lloc, on van ser rebuts per l’home, que en aquest moment anava armat amb un destral i un matxet “de grans dimensions”, que esgrimia “de forma amenaçadora”. Els agents li van demanar que llançar les armes al sòl, però es va negar a fer-ho.

Front a la seua resistència, els agents van agafar les seues armes reglamentàries i li van avisar per segona i tercera vegada perquè deposara la seua actitud, encara que va fer cas omís als requeriments. Davant de la situació de perill, van acudir en suport agents de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) de la Policia Nacional, que van aconseguir reduir i desarmar al presumpte agressor “en un moment de descuit“.

Una vegada detingut, els agents van comprovar l’estat de salut de la dona, que es trobava “il·lesa i fora de perill”. Amb la ràpida actuació policial, van evitar que aquest individu complira les seues amenaces.

L’arrestat, de nacionalitat espanyola i amb antecedents policials, va passar a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor dels delictes de maltractaments en l’àmbit familiar i atemptat a agent de l’autoritat.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.