10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Detingut un home armat que amenaçava amb matar a la seua dona i exhibia un destral i un matxet en Benimàmet

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 33 anys que suposadament anava armat, amenaçava amb matar a la seua dona i va rebre als agents empunyant un destral i un matxet, al mateix temps que es va negar, en múltiples ocasions, a llançar-los al sòl. La Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) va aconseguir reduir-ho i desarmar-ho en un moment de descuit, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

Gràcies a l’actuació policial, la dona no va patir cap lesió. Els fets van ocórrer el 7 d’abril a la vesprada, quan un indicatiu de seguretat ciutadana va ser requerit per la Sala 091 a un domicili de la pedania valenciana de Benimàmet, després de rebre la trucada d’un home que manifestava haver disparat amb un arma de foc a la seua dona però que havia “fallat” i que amenaçava amb matar-la si no acudien a detenir-li.

Immediatament els policies es van desplaçar al lloc, on van ser rebuts per l’home, que en aquest moment anava armat amb un destral i un matxet “de grans dimensions”, que esgrimia “de forma amenaçadora”. Els agents li van demanar que llançar les armes al sòl, però es va negar a fer-ho.

Front a la seua resistència, els agents van agafar les seues armes reglamentàries i li van avisar per segona i tercera vegada perquè deposara la seua actitud, encara que va fer cas omís als requeriments. Davant de la situació de perill, van acudir en suport agents de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) de la Policia Nacional, que van aconseguir reduir i desarmar al presumpte agressor “en un moment de descuit“.

Una vegada detingut, els agents van comprovar l’estat de salut de la dona, que es trobava “il·lesa i fora de perill”. Amb la ràpida actuació policial, van evitar que aquest individu complira les seues amenaces.

L’arrestat, de nacionalitat espanyola i amb antecedents policials, va passar a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor dels delictes de maltractaments en l’àmbit familiar i atemptat a agent de l’autoritat.

Últimes notícies

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.