17.5 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Detingut un home armat que amenaçava amb matar a la seua dona i exhibia un destral i un matxet en Benimàmet

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 33 anys que suposadament anava armat, amenaçava amb matar a la seua dona i va rebre als agents empunyant un destral i un matxet, al mateix temps que es va negar, en múltiples ocasions, a llançar-los al sòl. La Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) va aconseguir reduir-ho i desarmar-ho en un moment de descuit, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

Gràcies a l’actuació policial, la dona no va patir cap lesió. Els fets van ocórrer el 7 d’abril a la vesprada, quan un indicatiu de seguretat ciutadana va ser requerit per la Sala 091 a un domicili de la pedania valenciana de Benimàmet, després de rebre la trucada d’un home que manifestava haver disparat amb un arma de foc a la seua dona però que havia “fallat” i que amenaçava amb matar-la si no acudien a detenir-li.

Immediatament els policies es van desplaçar al lloc, on van ser rebuts per l’home, que en aquest moment anava armat amb un destral i un matxet “de grans dimensions”, que esgrimia “de forma amenaçadora”. Els agents li van demanar que llançar les armes al sòl, però es va negar a fer-ho.

Front a la seua resistència, els agents van agafar les seues armes reglamentàries i li van avisar per segona i tercera vegada perquè deposara la seua actitud, encara que va fer cas omís als requeriments. Davant de la situació de perill, van acudir en suport agents de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) de la Policia Nacional, que van aconseguir reduir i desarmar al presumpte agressor “en un moment de descuit“.

Una vegada detingut, els agents van comprovar l’estat de salut de la dona, que es trobava “il·lesa i fora de perill”. Amb la ràpida actuació policial, van evitar que aquest individu complira les seues amenaces.

L’arrestat, de nacionalitat espanyola i amb antecedents policials, va passar a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor dels delictes de maltractaments en l’àmbit familiar i atemptat a agent de l’autoritat.

Últimes notícies

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.

Pactada la composició de la Comissió Mixta per la dana; primera reunió en setmanes

Generalitat i Govern han pactat la composició i el funcionament de la Comissió Mixta per a coordinar la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió es preveu en les pròximes setmanes, amb grups de treball reduïts i una agenda proposada pels ajuntaments.

Arriben a Madrid els cinc espanyols alliberats a Veneçuela

Els cinc espanyols alliberats a Veneçuela han aterrat a Barajas procedents de Bogotà i s'han retrobat amb les seues famílies. Albares celebra la seua arribada.

El Consell ha aprovat la creació de l’Acadèmia de Ciències Veterinàries per a reforçar la investigació i l’assessorament

El Consell ha aprovat la creació de la ACVCV, una corporació pública i científica per a impulsar la investigació, la divulgació i l'assessorament en veterinària. La mesura alinea la ciència valenciana amb l'enfocament 'One Health' i entrarà en vigor després de la seua publicació en el DOGV

Rovira afirma que el Govern no ha transferit fons a la Generalitat per a la reconstrucció

Rovira sosté que l'Executiu central no ha enviat diners per a la reconstrucció després de la DANA de 2024 i que només va autoritzar la Comunitat a endeutar-se. Respon així a Morant, que va denunciar que el Consell no va executar la mitat dels fons.