17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detingut un home armat que amenaçava amb matar a la seua dona i exhibia un destral i un matxet en Benimàmet

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 33 anys que suposadament anava armat, amenaçava amb matar a la seua dona i va rebre als agents empunyant un destral i un matxet, al mateix temps que es va negar, en múltiples ocasions, a llançar-los al sòl. La Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) va aconseguir reduir-ho i desarmar-ho en un moment de descuit, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat.

Gràcies a l’actuació policial, la dona no va patir cap lesió. Els fets van ocórrer el 7 d’abril a la vesprada, quan un indicatiu de seguretat ciutadana va ser requerit per la Sala 091 a un domicili de la pedania valenciana de Benimàmet, després de rebre la trucada d’un home que manifestava haver disparat amb un arma de foc a la seua dona però que havia “fallat” i que amenaçava amb matar-la si no acudien a detenir-li.

Immediatament els policies es van desplaçar al lloc, on van ser rebuts per l’home, que en aquest moment anava armat amb un destral i un matxet “de grans dimensions”, que esgrimia “de forma amenaçadora”. Els agents li van demanar que llançar les armes al sòl, però es va negar a fer-ho.

Front a la seua resistència, els agents van agafar les seues armes reglamentàries i li van avisar per segona i tercera vegada perquè deposara la seua actitud, encara que va fer cas omís als requeriments. Davant de la situació de perill, van acudir en suport agents de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) de la Policia Nacional, que van aconseguir reduir i desarmar al presumpte agressor “en un moment de descuit“.

Una vegada detingut, els agents van comprovar l’estat de salut de la dona, que es trobava “il·lesa i fora de perill”. Amb la ràpida actuació policial, van evitar que aquest individu complira les seues amenaces.

L’arrestat, de nacionalitat espanyola i amb antecedents policials, va passar a la disposició de l’autoritat judicial com a presumpte autor dels delictes de maltractaments en l’àmbit familiar i atemptat a agent de l’autoritat.

Últimes notícies

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.