La jutgessa arxiva la causa contra Francis Montesinos per presumptes abusos a un menor

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instruccion número 5 de Llíria ha acordat recentment l’arxiu provisional de la causa oberta al modista Francis Montesinos per presumptes abusos sexuals a un menor d’edat, en entendre que, de les diligències d’investigació practicades, no han resultat acreditats els indicis de delicte pels quals es va incoar el procediment.

Segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la jutgessa va prendre aquesta decisió després que la defensa sol·licitara l’arxiu i la Fiscalia informara que no s’oposava al tancament de la investigació.

El modista va ser detingut al maig del 2023 per la Guàrdia Civil en relació amb un delicte contra la indemnidad sexual de menors en el marc d’un procediment en el qual figuraven com investigats dos homes més i va quedar en llibertat a l’espera de la citació judicial.

La causa que ara s’arxiva va eixir després de l’assalt a l’habitatge de Llíria del modista, un fet ocorregut a l’octubre del 2022, i pel qual aquest mateix jutjat va incoar diligències prèvies en les quals Montesinos apareixia com perjudicat en relació amb els delictes de robatori amb violència a casa habitada, detenció il·legal i extorsió. El dissenyador va denunciar que diversos encaputxats van entrar al seu domicili i ho van emmanillar junt amb un altre home que es trobava a l’interior de l’habitatge.

Així mateix, va denunciar haver sigut extorsionat aquest mes d’octubre suposadament per part d’un jove, que li demanava una quantitat de diners per a no difondre un vídeo amb imatges que li comprometien amb el dissenyador.

En el procediment de l’assalt figurava un adult com investigat i dos menors les diligències dels quals se seguien en la jurisdicció corresponent. Després d’un ple de gom a gom ampliatorio de la Guàrdia Civil arran de la detenció del modista, el jutjat va obrir la segona investigació, en aquest cas amb Montesinos com investigat per delictes contra la llibertat i indemidad sexual de menors.

Ara el jutjat ha decidit arxivar aquest investigació en entendre que no han resultat acreditats els indicis de delicte pels quals es va incoar el procediment.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.