La jutgessa arxiva la causa contra Francis Montesinos per presumptes abusos a un menor

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instruccion número 5 de Llíria ha acordat recentment l’arxiu provisional de la causa oberta al modista Francis Montesinos per presumptes abusos sexuals a un menor d’edat, en entendre que, de les diligències d’investigació practicades, no han resultat acreditats els indicis de delicte pels quals es va incoar el procediment.

Segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la jutgessa va prendre aquesta decisió després que la defensa sol·licitara l’arxiu i la Fiscalia informara que no s’oposava al tancament de la investigació.

El modista va ser detingut al maig del 2023 per la Guàrdia Civil en relació amb un delicte contra la indemnidad sexual de menors en el marc d’un procediment en el qual figuraven com investigats dos homes més i va quedar en llibertat a l’espera de la citació judicial.

La causa que ara s’arxiva va eixir després de l’assalt a l’habitatge de Llíria del modista, un fet ocorregut a l’octubre del 2022, i pel qual aquest mateix jutjat va incoar diligències prèvies en les quals Montesinos apareixia com perjudicat en relació amb els delictes de robatori amb violència a casa habitada, detenció il·legal i extorsió. El dissenyador va denunciar que diversos encaputxats van entrar al seu domicili i ho van emmanillar junt amb un altre home que es trobava a l’interior de l’habitatge.

Així mateix, va denunciar haver sigut extorsionat aquest mes d’octubre suposadament per part d’un jove, que li demanava una quantitat de diners per a no difondre un vídeo amb imatges que li comprometien amb el dissenyador.

En el procediment de l’assalt figurava un adult com investigat i dos menors les diligències dels quals se seguien en la jurisdicció corresponent. Després d’un ple de gom a gom ampliatorio de la Guàrdia Civil arran de la detenció del modista, el jutjat va obrir la segona investigació, en aquest cas amb Montesinos com investigat per delictes contra la llibertat i indemidad sexual de menors.

Ara el jutjat ha decidit arxivar aquest investigació en entendre que no han resultat acreditats els indicis de delicte pels quals es va incoar el procediment.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.