Assassinen a una jove de 18 anys pels seus familiars perquè no va voler casar-se amb el seu cosí

 

El cruel homicidi premeditat d’una jove pakistanesa, organitzat per la pròpia família islàmica causa horror a Itàlia. Saman Abbas, de 18 anys, que s’oposava a un matrimoni pactat pels seus pares amb un cosí al Pakistan, va desaparéixer el 30 d’abril de Novellara, municipi de 13.300 habitants en la rica regió d’Emília-Romanya, a la Itàlia nord-oriental.

Ha pagat amb sang per rebel·lar-se al tribalisme obscurantista de la família, la qual cosa suscita un debat a Itàlia sobre una comunitat musulmana que tendeix a aïllar-se en les seues tradicions, sense voler adonar-se que les lleis són diverses al seu país d’origen igual que són diferents les relacions entre les persones.

Un oncle de Saman la va matar ajudat per dos cosins

 

El germà xicotet de Saman, que té 16 anys, ha sigut un dels quals finalment ha comptat tota la veritat. «L’oncle la va matar escanyant-la; em va demanar que no diguera res als carabiners i va amenaçar de matar-me si deia alguna cosa».

L’adolescent explica que va estar a punt de matar ell mateix al seu oncle pel qual havia fet. Afortunadament, va rectificar i va acabar cridant a la Policia italiana per a explicar-ho tot. Ara, el jove està internat en un centre protegit davant el perill que la seua família li faça el mateix.

Hasnain Danish, de 33 anys, seria el principal culpable del crim i la persona que li va llevar la vida a Saman. Persones pròximes a la família diuen que Hasnain és un home integrista i violent, capaç de terroritzar a tota la família.

Ara, l’home està sent buscat en tota Europa per l’assassinat de la seua neboda, ja que es va donar a la fugida després del crim. Els pares de la jove, Shabbar i Nazia, de 46 i 47 anys, són acusats de ser còmplices.

El germà de la víctima ha reconstruït els fets per a la Policia. Va ser el 30 d’abril quan Saman va enviar un àudio al seu nuvi explicant-li que temia que la seua família volia matar-la. Ella havia sentit la seua mare parlant «d’assassinat», encara que li ho va negar quan li va preguntar sobre este tema.

La jove va insistir al seu nuvi: «Ho vaig escoltar amb les meues pròpies oïdes, et jure que estaven parlant de mi». I li va advertir perquè «si passaven més de 48 hores sense parlar-li, telefonara a la Policia». Hores després, ningú va saber res més sobre Saman.

Un dia abans, el 29 d’abril, els tres familiars acusats del seu assassinat van ser gravats per les càmeres de l’empresa on treballaven. Un d’ells portava una pala, un altre una bossa i un tercer una eina sense especificar.

Els familiars eren el seu oncle, Hasnain, i dos cosins: Nomanulhaq, de 34 anys; i Ikram, de 29. Els investigadors creuen que els tres anaven a cavar la fossa on després van ficar el cos de Saman, el cos del qual encara no s’ha trobat.

 

Llarg historial d’agressions i amenaces

 

Després de la desaparició de la jove, els tres sospitosos van desaparéixer, però Ikram va ser detingut fa uns dies a França i serà extradit.

Els pares de Saman tampoc estan ja a Itàlia. Van agafar un avió el 26 d’abril cap al Pakistan, la qual cosa per als investigadors indica que sabien el que anava a passar.

Nombrosos detalls del cas han començat a veure la llum després que el cas es tornara d’interés nacional. Pel que sembla, el pare de la víctima li va prohibir anar al col·legi de secundària i fins i tot la va obligar a dormir al carrer alguna vegada.

El nuvi de la jove també havia rebut amenaces de mort, i ha explicat que ella vivia terroritzada pel seu pare. De fet, fa dos anys ja va rebutjar un matrimoni concertat, però els seus pares van continuar buscant-li pretendent.

El jutge que investiga el cas creu que la seua família «va castigar» la jove per rebutjar els «preceptes de l’Islam» i rebel·lar-se contra la seua família. Ella havia denunciat als seus pares prèviament i va estar en un centre d’acolliment, però va acabar tornant a casa.

Últimes notícies

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.