Assassinen a una jove de 18 anys pels seus familiars perquè no va voler casar-se amb el seu cosí

 

El cruel homicidi premeditat d’una jove pakistanesa, organitzat per la pròpia família islàmica causa horror a Itàlia. Saman Abbas, de 18 anys, que s’oposava a un matrimoni pactat pels seus pares amb un cosí al Pakistan, va desaparéixer el 30 d’abril de Novellara, municipi de 13.300 habitants en la rica regió d’Emília-Romanya, a la Itàlia nord-oriental.

Ha pagat amb sang per rebel·lar-se al tribalisme obscurantista de la família, la qual cosa suscita un debat a Itàlia sobre una comunitat musulmana que tendeix a aïllar-se en les seues tradicions, sense voler adonar-se que les lleis són diverses al seu país d’origen igual que són diferents les relacions entre les persones.

Un oncle de Saman la va matar ajudat per dos cosins

 

El germà xicotet de Saman, que té 16 anys, ha sigut un dels quals finalment ha comptat tota la veritat. «L’oncle la va matar escanyant-la; em va demanar que no diguera res als carabiners i va amenaçar de matar-me si deia alguna cosa».

L’adolescent explica que va estar a punt de matar ell mateix al seu oncle pel qual havia fet. Afortunadament, va rectificar i va acabar cridant a la Policia italiana per a explicar-ho tot. Ara, el jove està internat en un centre protegit davant el perill que la seua família li faça el mateix.

Hasnain Danish, de 33 anys, seria el principal culpable del crim i la persona que li va llevar la vida a Saman. Persones pròximes a la família diuen que Hasnain és un home integrista i violent, capaç de terroritzar a tota la família.

Ara, l’home està sent buscat en tota Europa per l’assassinat de la seua neboda, ja que es va donar a la fugida després del crim. Els pares de la jove, Shabbar i Nazia, de 46 i 47 anys, són acusats de ser còmplices.

El germà de la víctima ha reconstruït els fets per a la Policia. Va ser el 30 d’abril quan Saman va enviar un àudio al seu nuvi explicant-li que temia que la seua família volia matar-la. Ella havia sentit la seua mare parlant «d’assassinat», encara que li ho va negar quan li va preguntar sobre este tema.

La jove va insistir al seu nuvi: «Ho vaig escoltar amb les meues pròpies oïdes, et jure que estaven parlant de mi». I li va advertir perquè «si passaven més de 48 hores sense parlar-li, telefonara a la Policia». Hores després, ningú va saber res més sobre Saman.

Un dia abans, el 29 d’abril, els tres familiars acusats del seu assassinat van ser gravats per les càmeres de l’empresa on treballaven. Un d’ells portava una pala, un altre una bossa i un tercer una eina sense especificar.

Els familiars eren el seu oncle, Hasnain, i dos cosins: Nomanulhaq, de 34 anys; i Ikram, de 29. Els investigadors creuen que els tres anaven a cavar la fossa on després van ficar el cos de Saman, el cos del qual encara no s’ha trobat.

 

Llarg historial d’agressions i amenaces

 

Després de la desaparició de la jove, els tres sospitosos van desaparéixer, però Ikram va ser detingut fa uns dies a França i serà extradit.

Els pares de Saman tampoc estan ja a Itàlia. Van agafar un avió el 26 d’abril cap al Pakistan, la qual cosa per als investigadors indica que sabien el que anava a passar.

Nombrosos detalls del cas han començat a veure la llum després que el cas es tornara d’interés nacional. Pel que sembla, el pare de la víctima li va prohibir anar al col·legi de secundària i fins i tot la va obligar a dormir al carrer alguna vegada.

El nuvi de la jove també havia rebut amenaces de mort, i ha explicat que ella vivia terroritzada pel seu pare. De fet, fa dos anys ja va rebutjar un matrimoni concertat, però els seus pares van continuar buscant-li pretendent.

El jutge que investiga el cas creu que la seua família «va castigar» la jove per rebutjar els «preceptes de l’Islam» i rebel·lar-se contra la seua família. Ella havia denunciat als seus pares prèviament i va estar en un centre d’acolliment, però va acabar tornant a casa.

Últimes notícies

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.