Un assistent virtual de la Diputació de València aclarirà els deutes dels contribuents

 

La Diputació de València ha fet un pas més en la millora de la qualitat del servei al contribuent. Dins de l’objectiu primordial del Servei de Gestió Tributària, que no és un altre que facilitar al màxim els tràmits que han de realitzar els ciutadans en matèria d’impostos, s’ha posat en marxa una nova eina d’atenció ciutadana: l’assistent virtual intel·ligent (chatbot).

A través de la pàgina web de la corporació provincial (www.dival.es) els usuaris poden accedir al chatbot, mitjançant el qual un ciutadà inicia una conversa amb una pregunta sobre temes tributaris i, a la vista d’esta, l’assistent virtual li va responent. Així, el contribuent obtindrà el que cerca de manera ràpida i eficaç.

Aplicant la intel·ligència artificial, l’ús d’assistents virtuals basats en el processament del llenguatge natural permet reduir els temps de resposta i augmentar les capacitats de focalitzar als funcionaris públics en tasques de més valor social.

Per a aconseguir una major eficàcia en el seu funcionament, el Servei de Gestió Tributària de la Diputació ha recollit, en un primer moment, les 110 preguntes més freqüents que realitzen els contribuents, així com les seues corresponents respostes. No obstant això, mitjançant la pràctica diària el chatbot va millorant l’encert en les seues respostes. Des que es va posar en marxa el passat 18 d’octubre, la taxa d’encert supera el 93%.

Amb este projecte, l’àrea d’Hisenda que dirigeix el diputat Vicent Mascarell, pretén complir amb un triple objectiu. En primer lloc, resoldre els dubtes i necessitats dels ciutadans en matèria tributària de manera immediata, durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any. Al mateix temps es persegueix detectar els dubtes i inquietuds més freqüents dels ciutadans en este tema. Finalment, s’aconseguirà desembossar altres canals d’atenció.

A part d’esta nova eina, els contribuents continuen tenint a la seua disposició els canals d’atenció telefònica, presencial i electrònica, per la qual cosa el ciutadà pot triar el canal que preferisca o el que li siga més còmode, accessible i pròxim.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.
FILMOTECA D'ESTIU