Un assistent virtual de la Diputació de València aclarirà els deutes dels contribuents

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Diputació de València ha fet un pas més en la millora de la qualitat del servei al contribuent. Dins de l’objectiu primordial del Servei de Gestió Tributària, que no és un altre que facilitar al màxim els tràmits que han de realitzar els ciutadans en matèria d’impostos, s’ha posat en marxa una nova […]

 

La Diputació de València ha fet un pas més en la millora de la qualitat del servei al contribuent. Dins de l’objectiu primordial del Servei de Gestió Tributària, que no és un altre que facilitar al màxim els tràmits que han de realitzar els ciutadans en matèria d’impostos, s’ha posat en marxa una nova eina d’atenció ciutadana: l’assistent virtual intel·ligent (chatbot).

A través de la pàgina web de la corporació provincial (www.dival.es) els usuaris poden accedir al chatbot, mitjançant el qual un ciutadà inicia una conversa amb una pregunta sobre temes tributaris i, a la vista d’esta, l’assistent virtual li va responent. Així, el contribuent obtindrà el que cerca de manera ràpida i eficaç.

Aplicant la intel·ligència artificial, l’ús d’assistents virtuals basats en el processament del llenguatge natural permet reduir els temps de resposta i augmentar les capacitats de focalitzar als funcionaris públics en tasques de més valor social.

Per a aconseguir una major eficàcia en el seu funcionament, el Servei de Gestió Tributària de la Diputació ha recollit, en un primer moment, les 110 preguntes més freqüents que realitzen els contribuents, així com les seues corresponents respostes. No obstant això, mitjançant la pràctica diària el chatbot va millorant l’encert en les seues respostes. Des que es va posar en marxa el passat 18 d’octubre, la taxa d’encert supera el 93%.

Amb este projecte, l’àrea d’Hisenda que dirigeix el diputat Vicent Mascarell, pretén complir amb un triple objectiu. En primer lloc, resoldre els dubtes i necessitats dels ciutadans en matèria tributària de manera immediata, durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any. Al mateix temps es persegueix detectar els dubtes i inquietuds més freqüents dels ciutadans en este tema. Finalment, s’aconseguirà desembossar altres canals d’atenció.

A part d’esta nova eina, els contribuents continuen tenint a la seua disposició els canals d’atenció telefònica, presencial i electrònica, per la qual cosa el ciutadà pot triar el canal que preferisca o el que li siga més còmode, accessible i pròxim.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.

Bernabé i Catalá avancen la pugna per València a les generals

Pilar Bernabé i María José Catalá encapçalaran les candidatures del PSOE i el PP per València el 29 de novembre. La disputa anticipa la batalla per l’alcaldia de 2027.

Cirio reclama una Europa que proteja a las empresas y les permita competir

Alberto Cirio y Marián Cano han pedido en València que las regiones participen más en la política industrial europea y que las empresas compitan con reglas iguales.

La dana Adam ha dejado 67 km² inundados entre València y Alacant

Les imatges de satèl·lit han detectat 67 km² inundats entre la Safor i la Marina Alta. La xifra és preliminar i inclou arrossars ja negats abans de les pluges.

Morant veu «insoportable» la situació de Mazón i la desconfiança cap a Pérez Llorca

Diana Morant ha qüestionat la situació de Carlos Mazón i la desconfiança de Génova cap a Juanfran Pérez Llorca. També ha parlat del dossier, Feijóo i el Senat.

Aguirre busca la primera victòria local del València davant el Vila-real

Javier Aguirre considera que al València li falta guanyar i mantindre el nivell de joc. L’equip rep el Vila-real dissabte a Mestalla, encara en descens.

Valencia y Villarreal buscan puntos clave en el derbi de Mestalla

El Valencia busca su primer triunfo como local con Javier Aguirre, mientras el Villarreal quiere recuperar el acierto goleador. Íñigo Pérez ha destacado la importancia del duelo.