7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Les associacions taurines demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol

Bou de prop

Demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol | Pxhere

 

Les associacions taurines professionals i de festes demanen que els ‘bous al carrer’ tornen a celebrar-se en juliol. «No es tracta de fer festes perquè sí», sinó d’atendre a la realitat econòmica del sector, afirma Vicente Nogueroles, president de la Federació de Penyes de Bous al Carrer. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Nogueroles, juntament amb Daniel Machancoses, president de l’Associació de Ramaders, en la reunió telemàtica que han mantingut este dilluns, considera que el sector ha de tornar a la normalitat per motius de «supervivència».

 

«Som molt realistes», assegura Nogueroles, per a afegir que «ha sigut un colp molt dur [no poder passar a la fase 1], perquè suposa un retrocés quant a possibilitats» de reprendre el món del bou.

 

Demanen ajudes econòmiques

En esta línia, Machancoses afirma que «cada animal costa al dia un euro de mantindre. I això és el que demanem, poder garantir la seua supervivència fins que passe esta crisi». Per això, demanen que se’ls garantisquen ajudes econòmiques com als altres autònoms. A pesar d’això, la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, s’ha negat a incloure esta classe d’explotacions en el mateix paquet d’ajudes que arribarà a la ramaderia tradicional.

 

Nogueroles considera que «hauríen de donar als organitzadors l’opció de celebrar esta classe d’actes», encara que entén que s’hauria de fer «amb les mesures de seguretat que faça falta», per no posar en risc l’inici de la temporada alta taurina en juliol, agost i setembre.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.