Ataquen amb pintades d”assassins’ les seus taurines de Museros

Ataquen amb pintades d''assassins' les seus taurines de Museros

 

 

Les associacions culturals taurines de la localitat valenciana de Museros han aparegut este dimarts amb pintades a les seues façanes i portes, Després de la volta este passat dissabte de les festes de Bous al Carrer al municipi després de la pandèmia del coronavirus.

‘Assassins’ o ‘Maltractadors’ han estat alguns insults que han gravat en els locals de les penyes taurines durant esta matinada, així com en alguns establiments comercials o cases privades del municipi. Així mateix també han danyat els panys d’estes seus festeres amb pintura de color morada.

En total han estat tres les associacions festeres les “atacades” i diversos calaixos de trasllat dels bous dels quals han aparegut a primera hora amb els “desqualificatius” inscrits. Fonts consultades per València Diari confirmen que no es coneix encara l’autor o autora de tals fets vandàlics, però indiquen que hi haurien testimonis que identificaren els responsables.

 

 

Ataquen amb pintades d''assassins' les seus taurines de Museros

 

Museros és una població amb “molt arrelament” a esta tradicional festivitat i amb al voltant de cinc associacions culturals taurines són les que celebren ‘Els Bous al Carrer’ cada any a la localitat. 

Dos de les penyes taurines atacades han denunciat públicament a través de les seues xarxes socials estes “desperfectes” i han condemnat estes accions que qualifiquen d'”actes vandàlics”.

La Penya taurina Sant Roc Museros ha expressat en la seua publicació d’Instagram que “considerem que estes actes són fets que només el poden fer els covards i delinqüents intransigents i absolutistes que creuen que la seua veritat és l’única veritat que existeix i que no dona cabuda a altres formes de pensar”.

Així mateix esta entitat ha defensat la repercussió econòmica que produeix esta celebració cada any, tant en els bous de plaça com a carrer i han indicat que “aporta a més de 200.000 famílies una solvència econòmica, ja que viuen d’una forma o altra del món del bou a Espanya”.

Per la seua banda la Penya Taurina Els de la Por també ha condemnat els atacs i ha lamentat que “encara hagen persona que no respecten la llibertat d’expressió i vulguen imposar les seues idees” i ha indicat que “seguirem defensant les nostres tradicions i la nostra cultura”. Les dos associacions han afirmat que “Museros és taurí” i que “ho seguirà sent sempre”.

La tornada dels Bous al Carrer

 

La Comunitat Valenciana ha tornat a reprendre la celebració de la festa de ‘Bous al Carrer’ este mes d’octubre un any i mig d’inactivitat a causa de la pandèmia. Al voltant de trenta localitats valencianes repartides per les tres províncies han tornat a veure els toros recorrent els seus carrers.

Els municipis que han celebrat o ho faran en les pròximes setmanes els seus festejos són: Moncofa, Almassora, Aranyel, Llíria, Rafelbunyol, El Puig, la Vall d’Uixó, Museros, Puçol, Albuixec, Bugarra, Albalat dels Sorells, Museros, Onda, Canet d’En Berenguer, la Pobla de Farnals, Alcora, Puçol, Montan, Tales i Meliana. A estes pobles se sumaran més territoris taurins després de la “volta de la normalitat” també a les celebracions populars.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.