Ataquen amb pintades d»assassins’ les seus taurines de Museros

Ataquen amb pintades d''assassins' les seus taurines de Museros

 

 

Les associacions culturals taurines de la localitat valenciana de Museros han aparegut este dimarts amb pintades a les seues façanes i portes, Després de la volta este passat dissabte de les festes de Bous al Carrer al municipi després de la pandèmia del coronavirus.

‘Assassins’ o ‘Maltractadors’ han estat alguns insults que han gravat en els locals de les penyes taurines durant esta matinada, així com en alguns establiments comercials o cases privades del municipi. Així mateix també han danyat els panys d’estes seus festeres amb pintura de color morada.

En total han estat tres les associacions festeres les «atacades» i diversos calaixos de trasllat dels bous dels quals han aparegut a primera hora amb els «desqualificatius» inscrits. Fonts consultades per València Diari confirmen que no es coneix encara l’autor o autora de tals fets vandàlics, però indiquen que hi haurien testimonis que identificaren els responsables.

 

 

Ataquen amb pintades d''assassins' les seus taurines de Museros

 

Museros és una població amb «molt arrelament» a esta tradicional festivitat i amb al voltant de cinc associacions culturals taurines són les que celebren ‘Els Bous al Carrer’ cada any a la localitat. 

Dos de les penyes taurines atacades han denunciat públicament a través de les seues xarxes socials estes «desperfectes» i han condemnat estes accions que qualifiquen d'»actes vandàlics».

La Penya taurina Sant Roc Museros ha expressat en la seua publicació d’Instagram que «considerem que estes actes són fets que només el poden fer els covards i delinqüents intransigents i absolutistes que creuen que la seua veritat és l’única veritat que existeix i que no dona cabuda a altres formes de pensar».

Així mateix esta entitat ha defensat la repercussió econòmica que produeix esta celebració cada any, tant en els bous de plaça com a carrer i han indicat que «aporta a més de 200.000 famílies una solvència econòmica, ja que viuen d’una forma o altra del món del bou a Espanya».

Per la seua banda la Penya Taurina Els de la Por també ha condemnat els atacs i ha lamentat que «encara hagen persona que no respecten la llibertat d’expressió i vulguen imposar les seues idees» i ha indicat que «seguirem defensant les nostres tradicions i la nostra cultura». Les dos associacions han afirmat que «Museros és taurí» i que «ho seguirà sent sempre».

La tornada dels Bous al Carrer

 

La Comunitat Valenciana ha tornat a reprendre la celebració de la festa de ‘Bous al Carrer’ este mes d’octubre un any i mig d’inactivitat a causa de la pandèmia. Al voltant de trenta localitats valencianes repartides per les tres províncies han tornat a veure els toros recorrent els seus carrers.

Els municipis que han celebrat o ho faran en les pròximes setmanes els seus festejos són: Moncofa, Almassora, Aranyel, Llíria, Rafelbunyol, El Puig, la Vall d’Uixó, Museros, Puçol, Albuixec, Bugarra, Albalat dels Sorells, Museros, Onda, Canet d’En Berenguer, la Pobla de Farnals, Alcora, Puçol, Montan, Tales i Meliana. A estes pobles se sumaran més territoris taurins després de la «volta de la normalitat» també a les celebracions populars.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.