19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

L’atur puja a l’agost un 2,02% en la Comunitat Valenciana

La desocupació va pujar el mes d’agost en quasi 7.000 persones en la Comunitat Valenciana, un 2,02% més que el mes anterior.

Segons les dades actualitzades pel Servei Públic d’Ocupació de l’Estat, són 352.825 persones les que estan aturades en la Comunitat Valenciana.

En termes interanuals, l’atur s’ha reduït respecte al mateix mes de 2021 en 76.749 persones, un 17,87%. De fet, la xifra d’aturats és la més baixa d’un mes d’agost des del 2008.

Per sectors, la construcció lidera l’augment de l’atur, amb un increment del 4,56%, seguida de la indústria (3,59%) i els serveis (1,87%). També ha pujat en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior (0,20%) però ha baixat a l’agricultura: un 2,56%.

La província de Castelló ha registrat l’augment més gran de persones parades, que creixen el 2,40%, seguida de València (2,15%) i Alacant (1,77%).

Així les coses, l’agost ha finalitzat amb 35.993 persones a les oficines del SEPE de Castelló, 174.464 a les de València i 142.368 a les d’Alacant.

40.428 aturats més i 189.963 afiliats menys a Espanya

A Espanya, l’atur va augmentar en 40.428 persones durant el mes d’agost.

La Seguretat Social va perdre 189.963 persones afiliades de mitjana durant agost, la caiguda més gran en aquest mes des de 2019, confirmant també la volta del mercat laboral al comportament propi de la fi de l’estiu anterior a la crisi sanitària.

Amb aquest repunt, la xifra d’aturats registrats en les oficines del SEPE supera els 2,9 milions mentre la d’afiliats a la Seguretat Social està en 20.151.001 persones.

Últimes notícies

Sanitat confirma 16 casos de pallola en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Salut Pública ha declarat un brot laboral amb 28 casos sospitosos: 16 confirmats, 3 negatius i 9 en estudi. S'han activat aïllament, vacunació i ús de màscares.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 i en ruta al Cecopi a les 20.00 el 29-O

Un escorta que va treballar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024 ha declarat que va arribar al Palau sobre les 19.50 i va partir cap al Cecopi entorn de les 20.00. El seu relat fixa la cronologia que examina la jutgessa sobre la gestió de la DANA.

Una jutgessa de Paterna pren declaració a la neta d’un regidor afusellat en 1939

La titular del Jutjat d'Instrucció 5 de Paterna ha interrogat a Carolina Martínez per la denúncia d'assassinat i desaparició forçada del seu avi, afusellat en 1939. La investigació podria derivar en una reparació moral a l'empara de la Llei de Memòria Democràtica.

Benavent es desdiu en el cas Imelsa i al·lega que va declarar ‘fumat’

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, es va retractar en el juí de la peça E en afirmar que no estava en condicions i que va manipular gravacions. Tres empresaris van negar irregularitats.

Reubiquen a 342 alumnes de Els Germanells a Rafelbunyol per clivelles fins a final de curs

La detecció de clivelles en un edifici del CEIP Els Germanells ha portat a reubicar a 342 alumnes en centres pròxims de Rafelbunyol fins a final de curs. Les classes es reprendran en les noves seus el 16 de febrer mentres s'investiguen les causes.

Renfe xifra en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana

Renfe ha xifrat en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana en el torn de demà del primer de tres dies d'aturs. En Rodalia ha circulat el 88% dels trens i es preveu que entre València i Madrid circulen 22 d'alta velocitat i entre Alacant i Madrid, 17; els sindicats parlen d'un seguiment major i de servicis mínims elevats

Presó sense fiança per a un dels dos detinguts pel segrest d’una parella a Corbera (València)

L'òrgan en funcions de guàrdia de Xàtiva ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un dels arrestats pel segrest d'una parella a Corbera. El segon ha quedat en llibertat amb allunyament de 300 metres i prohibició de contacte.

Detinguts tres treballadors pel robatori de 30 tones de material ferroviari a Castelló

La Guàrdia Civil ha arrestat a tres operaris subcontractats per sostraure i vendre més de 30 tones de material ferroviari entre Torreblanca i Vinaròs. La investigació, emmarcada en l'Operació FERRATUM, va durar més de quatre mesos.