Augmenten els casos de Covid-19 en Moscú i el seu alcalde declara una setmana de vacances

Diuen que quan les barbes del teu veí veges tallar… Sembla que a Moscú tornen a començar i es que l’alcalde de Moscú, Serguei Sobianin, va decretar este dissabte una setmana de vacances per a frenar la propagació del coronavirus en la capital russa, davant el dràstic augment dels contagis.

Este anunci es produeix quan Sobianin alertés el divendres de l’augment dels casos de Covid-19 a Moscú, lamentant el creixent nombre de pacients difícils de tractar, en el context d’una campanya de vacunació lenta.

«En l’última setmana, la situació de la propagació del coronavirus s’ha deteriorat significativament, i el nombre de noves infeccions ha aconseguit els màxims de l’any passat», va dir Sobianin en un comunicat.

A Moscú arriba de nou l’alerta

A Moscú es van registrar el dissabte 6.701 nous casos de coronavirus, un rècord en la capital russa des de desembre. «No podem no reaccionar davant esta situació», va subratllar Sobianin. «Per a frenar l’augment de la incidència i preservar la vida de la gent, he signat un decret que preveu una setmana de vacances del 12 al 20 de juny», va dir.

Tancament de zones i centres públics

Abans que la cosa vaja a més l’alcalde de Moscou també va ordenar el tancament de les zones de jocs infantils en centres comercials i parcs fins al 20 de juny.

A més també demana als empresaris

Demana a més als empresaris que donen preferència al teletreball per als empleats que no s’hagen vacunat contra la Covid-19, principalment persones majors considerades més vulnerables.

Tornen a començar de nou. Sembla un malson

Ara que sembla que estem millor, no ens agradaria tornar a començar, és el que està passant a Moscú, el seu alcalde també ha prohibit als restaurants i bars de la capital servir als clients entre les 23.00 h i les 06.00 h i durant estes hores només es permetrà la venda per a portar.

Rússia va registrar este dissabte 13.510 nous casos i 399 morts, amb el que el nombre total de casos al país ascendeix a 5.193.964 contagis, incloent 126.073 morts.

Des de desembre, només 18 milions de russos, al voltant del 12% de la població, han rebut almenys una dosi de la vacuna contra la covid-19, segons xifres oficials.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.