14.8 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

L’AVL elaborarà un informe sobre l’homologació dels títols de valencià en el sistema educatiu

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) mostra la seua “preocupació” sobre les “conseqüències” que pot tindre l’aprovació del decret que regula el reconeixement de la competència lingüística de valencià per a l’homologació dels estudis en el sistema educatiu valencià.

L’ens normatiu ha anunciat, a més, que elaborarà un informe sobre aquesta amb l’objectiu de “contribuir a un major enteniment social i que aborde solucions més satisfactòries”.

L’institució aseenyala en un comunicat, que “la normativa que prepara la Conselleria d’Educació i, que ha d’entrar en vigor durant el primer semestre del 2023, determinarà que l’alumnat que finalitze l’ESO compte amb un nivell B1 de valencià, i que les persones que finalitzen el batxillerat tindran acreditat un nivell B2 de valencià”.

Així mateix, segons el decret, en el cas de batxillerat, els estudiants que superen la matèria de valencià amb almenys un 7 de puntuació en cada curs tindran homologat el nivell C1.

El decret tindrà un caràcter retroactiu per a tots els estudiants de cursos anteriors al 2021-2022 i les acreditacions es podran sol·licitar a través de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

L’AVL recorda en este punt, que l’escala que compara el nivell de competència entre diferents idiomes l’estableix el Consell d’Europa a través del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL).

El MECRL assenyala l’estàndard dels nivells i les competències que cal adquirir per a mesurar el nivell de comprensió i expressió oral i escrita i permetre així l’homologació de les titulacions en qualsevol llengua europea.

El decret que ha preparat el Consell “assumeix que el sistema educatiu valencià garantix la competència lingüística que indica el MECRL, que en el cas del B2 i C1 requerix una alta fluïdesa en l’expressió i un grau important de comprensió oral i escrita en temes i textos complexos”.

Davant esta situació, l’AVL, a més de sol·licitar reunions institucionals amb responsables polítics, ha acordat elaborar un informe sobre esta qüestió que “puga contribuir a una major entesa social i que aborde solucions més satisfactòries”.

L’AVL recorda que es poden consultar els informes de la institució en el seu web institucional, com ara la Declaració de l’AVL, de gener de 2017, sobre la competència lingüística del personal de les administracions valencianes com a garantia dels drets lingüístics valencians, o l’informe sobre l’avantprojecte de llei de la funció pública valenciana, acord de setembre de 2019.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.