L’AVL elaborarà un informe sobre l’homologació dels títols de valencià en el sistema educatiu

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) mostra la seua “preocupació” sobre les “conseqüències” que pot tindre l’aprovació del decret que regula el reconeixement de la competència lingüística de valencià per a l’homologació dels estudis en el sistema educatiu valencià.

L’ens normatiu ha anunciat, a més, que elaborarà un informe sobre aquesta amb l’objectiu de «contribuir a un major enteniment social i que aborde solucions més satisfactòries».

L’institució aseenyala en un comunicat, que “la normativa que prepara la Conselleria d’Educació i, que ha d’entrar en vigor durant el primer semestre del 2023, determinarà que l’alumnat que finalitze l’ESO compte amb un nivell B1 de valencià, i que les persones que finalitzen el batxillerat tindran acreditat un nivell B2 de valencià”.

Així mateix, segons el decret, en el cas de batxillerat, els estudiants que superen la matèria de valencià amb almenys un 7 de puntuació en cada curs tindran homologat el nivell C1.

El decret tindrà un caràcter retroactiu per a tots els estudiants de cursos anteriors al 2021-2022 i les acreditacions es podran sol·licitar a través de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

L’AVL recorda en este punt, que l’escala que compara el nivell de competència entre diferents idiomes l’estableix el Consell d’Europa a través del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL).

El MECRL assenyala l’estàndard dels nivells i les competències que cal adquirir per a mesurar el nivell de comprensió i expressió oral i escrita i permetre així l’homologació de les titulacions en qualsevol llengua europea.

El decret que ha preparat el Consell “assumeix que el sistema educatiu valencià garantix la competència lingüística que indica el MECRL, que en el cas del B2 i C1 requerix una alta fluïdesa en l’expressió i un grau important de comprensió oral i escrita en temes i textos complexos”.

Davant esta situació, l’AVL, a més de sol·licitar reunions institucionals amb responsables polítics, ha acordat elaborar un informe sobre esta qüestió que “puga contribuir a una major entesa social i que aborde solucions més satisfactòries”.

L’AVL recorda que es poden consultar els informes de la institució en el seu web institucional, com ara la Declaració de l’AVL, de gener de 2017, sobre la competència lingüística del personal de les administracions valencianes com a garantia dels drets lingüístics valencians, o l’informe sobre l’avantprojecte de llei de la funció pública valenciana, acord de setembre de 2019.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.