L’AVL presenta la programació de l’Any Joan Fuster 2022

L’Acadèmia valenciana de la Llengua(AVL) ha presentat els esdeveniments que tindran lloc durant l’Any Joan Fuster 2022. Diverses activitats entre jornades, conferències o cicles, es repartiran per tot el territori de la llengua i comptarà amb un acte central al Teatre Principal de València el pròxim 23 de novembre.

“Volem situar la figura de Fuster com a intel·lectual compromès amb la llengua i també volem apropar a l’autor a aquells que no el coneixen i oferir noves mirades als que ja el coneixen.” ha explicat Vicenta Tasa organitzadora del cicle de conferències. Les 12´Converses amb Fuster estaràn repartides entre la Comunitat Valenciana, Catalunya i Mallorca.

Altres actes que es duran a terme seran exposicions itinerants, jornades formatives per a professors o la publicació d’una novel·la gràfica sobre l’autor de Sueca. D’altra banda, també es faran traduccions de llibres de l’escriptor valencià per tal expandir fora del nostre territori l’obra de Fuster.

 Presentación de la programació de les activitats previstes amb motiu de l’Any Joan Fuster, organitzades per la comissió acadèmica de l’Escriptor de l’Any 2022.

En la presentació, ha tingut lloc a la Sala d’actes del monestir de Sant Miquel dels Reis, han participat Ramon Ferrer, president en funcions de l’AVL i president de la Comissió Fuster, Verònica Cantó, presidenta electa de l’AVL, les acadèmiques Àngels Gregori i Vicenta Tasa, i Salvador Ortells, director de l’Espai Fuster.

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992)

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992) és un dels intel·lectuals valencians més destacats del segle XX. Advocat, poeta i assagista s’emmarca dins d’una tradició humanista adaptada a la modernitat que va cultivar sobretot l’aforisme i l’assaig i que va treballar durant tota la vida per la defensa de les llibertats democràtiques.


A més, l’escriptor de Sueca va ser Catedràtic de literatura de la Universitat de València, va dirigir l’Institut de Filologia Valenciana i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, el Consell Valencià de Cultura o la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, en 1993 va crear la ‘Càtedra Joan Fuster’ en honor seu. Va rebre els doctorats honoris causa en la Universitat de Barcelona i en l’Autònoma de Barcelona i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, del Consell Valencià de Cultura i de la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, així com director de l’Institut de Filologia Valenciana.


També, va formar part del Consistori dels Jocs Florals de Lo Rat Penat i va rebre nombrosos guardons literaris i cívics: Joaquim Folguera, Josep Ixart, Concepció Rabell, Per Comprendre, Premi d’Honor de les lletres Catalans, Premi de les Lletres del País Valencià, Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya, títol de fill predilecte de Sueca i, pòstumament, l’Alta Distinció de la Generalitat i les medalles de la Universitat Jaume I i la Universitat de València.

El 2017, es va inaugurar a Sueca l’Espai Joan Fuster, on està depositat el fons documental, bibliogràfic i artístic de l’escriptor valencià i des d’on es reivindica i difon el seu llegat intel·lectual. L’Espai comprén l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Joan Fuster, creada en 2016 per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, a més del Centre de Documentació i el Museu Joan Fuster, dependents de l’Ajuntament de la capital de la Ribera Baixa.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.