L’AVL presenta la programació de l’Any Joan Fuster 2022

L’Acadèmia valenciana de la Llengua(AVL) ha presentat els esdeveniments que tindran lloc durant l’Any Joan Fuster 2022. Diverses activitats entre jornades, conferències o cicles, es repartiran per tot el territori de la llengua i comptarà amb un acte central al Teatre Principal de València el pròxim 23 de novembre.

“Volem situar la figura de Fuster com a intel·lectual compromès amb la llengua i també volem apropar a l’autor a aquells que no el coneixen i oferir noves mirades als que ja el coneixen.” ha explicat Vicenta Tasa organitzadora del cicle de conferències. Les 12´Converses amb Fuster estaràn repartides entre la Comunitat Valenciana, Catalunya i Mallorca.

Altres actes que es duran a terme seran exposicions itinerants, jornades formatives per a professors o la publicació d’una novel·la gràfica sobre l’autor de Sueca. D’altra banda, també es faran traduccions de llibres de l’escriptor valencià per tal expandir fora del nostre territori l’obra de Fuster.

 Presentación de la programació de les activitats previstes amb motiu de l’Any Joan Fuster, organitzades per la comissió acadèmica de l’Escriptor de l’Any 2022.

En la presentació, ha tingut lloc a la Sala d’actes del monestir de Sant Miquel dels Reis, han participat Ramon Ferrer, president en funcions de l’AVL i president de la Comissió Fuster, Verònica Cantó, presidenta electa de l’AVL, les acadèmiques Àngels Gregori i Vicenta Tasa, i Salvador Ortells, director de l’Espai Fuster.

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992)

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992) és un dels intel·lectuals valencians més destacats del segle XX. Advocat, poeta i assagista s’emmarca dins d’una tradició humanista adaptada a la modernitat que va cultivar sobretot l’aforisme i l’assaig i que va treballar durant tota la vida per la defensa de les llibertats democràtiques.


A més, l’escriptor de Sueca va ser Catedràtic de literatura de la Universitat de València, va dirigir l’Institut de Filologia Valenciana i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, el Consell Valencià de Cultura o la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, en 1993 va crear la ‘Càtedra Joan Fuster’ en honor seu. Va rebre els doctorats honoris causa en la Universitat de Barcelona i en l’Autònoma de Barcelona i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, del Consell Valencià de Cultura i de la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, així com director de l’Institut de Filologia Valenciana.


També, va formar part del Consistori dels Jocs Florals de Lo Rat Penat i va rebre nombrosos guardons literaris i cívics: Joaquim Folguera, Josep Ixart, Concepció Rabell, Per Comprendre, Premi d’Honor de les lletres Catalans, Premi de les Lletres del País Valencià, Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya, títol de fill predilecte de Sueca i, pòstumament, l’Alta Distinció de la Generalitat i les medalles de la Universitat Jaume I i la Universitat de València.

El 2017, es va inaugurar a Sueca l’Espai Joan Fuster, on està depositat el fons documental, bibliogràfic i artístic de l’escriptor valencià i des d’on es reivindica i difon el seu llegat intel·lectual. L’Espai comprén l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Joan Fuster, creada en 2016 per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, a més del Centre de Documentació i el Museu Joan Fuster, dependents de l’Ajuntament de la capital de la Ribera Baixa.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.