L’AVL presenta la programació de l’Any Joan Fuster 2022

L’Acadèmia valenciana de la Llengua(AVL) ha presentat els esdeveniments que tindran lloc durant l’Any Joan Fuster 2022. Diverses activitats entre jornades, conferències o cicles, es repartiran per tot el territori de la llengua i comptarà amb un acte central al Teatre Principal de València el pròxim 23 de novembre.

“Volem situar la figura de Fuster com a intel·lectual compromès amb la llengua i també volem apropar a l’autor a aquells que no el coneixen i oferir noves mirades als que ja el coneixen.” ha explicat Vicenta Tasa organitzadora del cicle de conferències. Les 12´Converses amb Fuster estaràn repartides entre la Comunitat Valenciana, Catalunya i Mallorca.

Altres actes que es duran a terme seran exposicions itinerants, jornades formatives per a professors o la publicació d’una novel·la gràfica sobre l’autor de Sueca. D’altra banda, també es faran traduccions de llibres de l’escriptor valencià per tal expandir fora del nostre territori l’obra de Fuster.

 Presentación de la programació de les activitats previstes amb motiu de l’Any Joan Fuster, organitzades per la comissió acadèmica de l’Escriptor de l’Any 2022.

En la presentació, ha tingut lloc a la Sala d’actes del monestir de Sant Miquel dels Reis, han participat Ramon Ferrer, president en funcions de l’AVL i president de la Comissió Fuster, Verònica Cantó, presidenta electa de l’AVL, les acadèmiques Àngels Gregori i Vicenta Tasa, i Salvador Ortells, director de l’Espai Fuster.

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992)

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 1922-1992) és un dels intel·lectuals valencians més destacats del segle XX. Advocat, poeta i assagista s’emmarca dins d’una tradició humanista adaptada a la modernitat que va cultivar sobretot l’aforisme i l’assaig i que va treballar durant tota la vida per la defensa de les llibertats democràtiques.


A més, l’escriptor de Sueca va ser Catedràtic de literatura de la Universitat de València, va dirigir l’Institut de Filologia Valenciana i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, el Consell Valencià de Cultura o la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, en 1993 va crear la ‘Càtedra Joan Fuster’ en honor seu. Va rebre els doctorats honoris causa en la Universitat de Barcelona i en l’Autònoma de Barcelona i va ser membre de l’Institut d’Estudis Catalans, del Consell Valencià de Cultura i de la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació, així com director de l’Institut de Filologia Valenciana.


També, va formar part del Consistori dels Jocs Florals de Lo Rat Penat i va rebre nombrosos guardons literaris i cívics: Joaquim Folguera, Josep Ixart, Concepció Rabell, Per Comprendre, Premi d’Honor de les lletres Catalans, Premi de les Lletres del País Valencià, Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya, títol de fill predilecte de Sueca i, pòstumament, l’Alta Distinció de la Generalitat i les medalles de la Universitat Jaume I i la Universitat de València.

El 2017, es va inaugurar a Sueca l’Espai Joan Fuster, on està depositat el fons documental, bibliogràfic i artístic de l’escriptor valencià i des d’on es reivindica i difon el seu llegat intel·lectual. L’Espai comprén l’Aula Didàctica de Cultura Contemporània Joan Fuster, creada en 2016 per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, a més del Centre de Documentació i el Museu Joan Fuster, dependents de l’Ajuntament de la capital de la Ribera Baixa.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.